Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Neuroshima Hex
Opublikowaliśmy instrukcję w wersji wideo dla armii Nowy Jork 3.0
Zapraszam do zapoznania się z filmem.
Zapraszam do zapoznania się z filmem.
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 20 lis 2013, 13:18
- Lokalizacja: Warszawa - Praga
- Been thanked: 1 time
Re: Neuroshima Hex
Testowaliśmy ten wariant wczoraj. Może to wrodzone czepialstwo, a może rzeczywiście niezbyt dokładnie sprecyzowane zasady.okon pisze:mam pytanie jakie macie wrażenia podczas gry w NH na 6 żetonów ( zasada alternatywna wprowadzona w 3.0 )
Jak wygląda pierwsza i ostatnia tura?
Gracz rozpoczynający dociąga do...? Jednego? Trzech z odrzutem i możliwością wyłożenia tylko jednego? Sześciu?
No i ostatnia tura. Ja mam odkryte trzy hexy i jeden zakryty, przeciwnik ma trzy odkryte i cztery zakryte. Rozpoczyna się moja tura. Ile ruchów ma jeszcze przeciwnik?
Ostatnia bitwa następuje teraz czy dopiero w następnej turze przeciwnika?Ja dociągam ostatni (cztery odkryte), wykorzystuję dwa, odrzucam jeden, zostaje mi jeden.
Przeciwnik dociąga trzy (sześć odkrytych i jeden zakryty), zagrywa analogicznie jak ja, zostają mu trzy i jeden zakryty.
Poza tym ciekawie. Trochę więcej kombinowania

- Portal Games
- Posty: 1389
- Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 419 times
- Kontakt:
Re: Neuroshima Hex
Jeśli chodzi o wariant z dociągiem do 6 żetonów, jest on analogiczny do wariantu z tej samej ramki i dokładnie wygląda to tak:
Każdy gracz w każdej swojej turze dociąga do 6 zetonów.
W swojej turze zawsze jeden musi odrzucić, z dwoma zrobi co zechce, a trzy pozostałe zostają w zapasie (odkryte).
Wyjątek stanowi tylko początek gry i zakończenie:
Początek gry:
A) pierwszy gracz ciągnie 6 zetonów, odrzuca 2, zagrywa 1 (zagrywa lub odrzuca), w zapasie zostają mu 3 żetony.
B) drugi gracz ciągnie 6 żetonów, zagrywa 2 (zagrywa obydwa, odrzuca obydwa lub zagrywa 1, a drugi odrzuca), w zapasie zostają mu 3 żetony.
C) I dalej gracze grają już tak jak w punkcie B (dociągając zawsze do sześciu).
Koniec gry:
(jest identyczny z normalnymi zasadami gry)
Gdy którykolwiek gracz dociągnie swój OSTATNI żeton, uruchamia sekwencję końcową (czyli m.in. nie można już zagrać żetonu Bitwy).
Wtedy każdy z przeciwników rozgrywa jeszcze jedną swoją turę (ostatnią), po czym następuje Ostatnia Bitwa i gra się kończy.
Każdy gracz w każdej swojej turze dociąga do 6 zetonów.
W swojej turze zawsze jeden musi odrzucić, z dwoma zrobi co zechce, a trzy pozostałe zostają w zapasie (odkryte).
Wyjątek stanowi tylko początek gry i zakończenie:
Początek gry:
A) pierwszy gracz ciągnie 6 zetonów, odrzuca 2, zagrywa 1 (zagrywa lub odrzuca), w zapasie zostają mu 3 żetony.
B) drugi gracz ciągnie 6 żetonów, zagrywa 2 (zagrywa obydwa, odrzuca obydwa lub zagrywa 1, a drugi odrzuca), w zapasie zostają mu 3 żetony.
C) I dalej gracze grają już tak jak w punkcie B (dociągając zawsze do sześciu).
Koniec gry:
(jest identyczny z normalnymi zasadami gry)
Gdy którykolwiek gracz dociągnie swój OSTATNI żeton, uruchamia sekwencję końcową (czyli m.in. nie można już zagrać żetonu Bitwy).
Wtedy każdy z przeciwników rozgrywa jeszcze jedną swoją turę (ostatnią), po czym następuje Ostatnia Bitwa i gra się kończy.
Re: Neuroshima Hex
Na stronie Portalu ruszyła promocja Neodżungli w wariancie 3.0. Prezentujemy okładkę dodatku oraz wygląd żetonów. W przyszłym tygodniu będziemy mogli opublikować instrukcję oraz ruszymy z przedsprzedażą.
Tymczasem Mississippi już się ilustruje...
Tymczasem Mississippi już się ilustruje...
Re: Neuroshima Hex
Dołączam się do pytania i jeszcze czy jest szansa na Assassina dostępnego w sklepiku portalu i Mad Bombera w 3.0?powermilk pisze:A będą w 3.0?
Dużo jeszcze zostało kopii Doomsday Machine, powinienem się spieszyć z zamawianiem?

Re: Neuroshima Hex
Tak, prędzej czy później będą też w wersji 3.0
Tak, Mad Bomber 3.0 będzie dostępny w tym roku
DDM jeszcze troche zostalo, bez paniki
Tak, w przyszlości wyprodukujemy także Asasyna dla polskich graczy
Tak, Mad Bomber 3.0 będzie dostępny w tym roku
DDM jeszcze troche zostalo, bez paniki

Tak, w przyszlości wyprodukujemy także Asasyna dla polskich graczy
Re: Neuroshima Hex
W sklepie Portal Games oraz w dobrych sklepach z grami
pojawiła się możliwość zamawiania Neodżungli 3.0

Re: Neuroshima Hex
Witam wszystkich
Jakoś tak dziwnie się złożyło, że dopiero teraz rozpoczynam przygodę z Neuroshimą (wersja 3.0). W związku z tym mam parę pytań do "starych wyjadaczy".
1. Czy jest gdzieś oficjalne FAQ do gry? (nie licząc pytań dotyczących zasad w odpowiednim dziale tego forum)
2. Z braku chętnych do gry muszę posiłkować się formą oneline gry. Znalazłem moduł do Vassala, wiem, że jest na ZunTzu, i że są przynajmniej dwie strony na których można pograć przez kompa. I teraz którą stronę/platformę polecacie - prosta obsługa, sprawnie działa itp.
3. Nie miałem styczności z wersją 2.5 ale przeczytałem gdzieś, że pewne zasady zostały zmodyfikowane/ujednolicono pewne kwestie. Czy na polecanej stronie/platformie można grać według zasad z instrukcji 3.0?
Dziękuje za pomoc
Jakoś tak dziwnie się złożyło, że dopiero teraz rozpoczynam przygodę z Neuroshimą (wersja 3.0). W związku z tym mam parę pytań do "starych wyjadaczy".
1. Czy jest gdzieś oficjalne FAQ do gry? (nie licząc pytań dotyczących zasad w odpowiednim dziale tego forum)
2. Z braku chętnych do gry muszę posiłkować się formą oneline gry. Znalazłem moduł do Vassala, wiem, że jest na ZunTzu, i że są przynajmniej dwie strony na których można pograć przez kompa. I teraz którą stronę/platformę polecacie - prosta obsługa, sprawnie działa itp.
3. Nie miałem styczności z wersją 2.5 ale przeczytałem gdzieś, że pewne zasady zostały zmodyfikowane/ujednolicono pewne kwestie. Czy na polecanej stronie/platformie można grać według zasad z instrukcji 3.0?
Dziękuje za pomoc
-
- Posty: 1042
- Rejestracja: 25 maja 2012, 11:27
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Neuroshima Hex
1. FAQ był do 2.5, w 3.0 wszystkie kwestie ujęto w instrukcji
2. Ja znam tylko Neuroshima Hex Online, więc to pytanie do bardziej zaawansowanych
3. Żadne zasady się nie zmieniły, dodano jedyne zasady alternatywne, które można grać w 3.0 i 2.5. No i ikona wytrzymałości się zmieniła. Jako, że nie umiem dobrze odpowiedzieć na 2. pytanie, to ktoś może napisze czy można grać gdzieś z zasadami alternatywnymi.
2. Ja znam tylko Neuroshima Hex Online, więc to pytanie do bardziej zaawansowanych
3. Żadne zasady się nie zmieniły, dodano jedyne zasady alternatywne, które można grać w 3.0 i 2.5. No i ikona wytrzymałości się zmieniła. Jako, że nie umiem dobrze odpowiedzieć na 2. pytanie, to ktoś może napisze czy można grać gdzieś z zasadami alternatywnymi.
- maciejo
- Posty: 3374
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 129 times
- Been thanked: 132 times
Re: Neuroshima Hex
Mój syn - zdeklarowany fan neuro - chce bardzo tworzyć nowe armie.Czy istnieje jakieś w miare przystępne narzędzie do tworzenia własnych armii
Pomóżcie bo spokoju mi nie daje

Pomóżcie bo spokoju mi nie daje

Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
- Galatolol
- Posty: 2460
- Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 679 times
- Been thanked: 1098 times
Re: Neuroshima Hex
Armie Neuroshimy to armie asymetryczne, ale czy można wyłonić tutaj (tak jak w Summoner Wars) jakąś która wybitnie odstaje na plus/minus od innych? (taki ranking najsilniejszych/najsłabszych)? Czy jest to tylko i wyłącznie kwestia stylu gry gracza?
Re: Neuroshima Hex
Rumcajs pisze:Armie Neuroshimy to armie asymetryczne, ale czy można wyłonić tutaj (tak jak w Summoner Wars) jakąś która wybitnie odstaje na plus/minus od innych? (taki ranking najsilniejszych/najsłabszych)? Czy jest to tylko i wyłącznie kwestia stylu gry gracza?
Zaraz pojawią się głosy o doskonałym balansie i o tym, że wszystko zależy od gracza.

Frakcje mają potencjał ale są pary armii które są nieszczęśliwe dla gracza. Borgo jest zdecydowanym faworytem z podstawki - nie znoszę tej frakcji.
Jak grałem jeszcze ze szwagrem w NS to Borgo startuje z 14 HP Posterunek z 20 HP, Moloch 16 HP a Hegemonia z 18 HP.
A jak to wygląda z modyfikacjami z NS 3.0 i nowymi frakcjami to nie wiem.
Re: Neuroshima Hex
Zgadzam się całkowicie. Przypominam sobie taki artykuł na temat bilansu armii http://pijany-goblin.blogspot.com/2010/ ... amien.html i miałem bardzo podobne wrażenia natomiast za mało grałem bym mógł jakoś wyrokować. Nie przetestowałem też w praktyce jak przekładają się modyfikacje zasad z 3.0 (może ktoś by się wypowiedział jak wrażenia z gry w tym wypadku?).Dabi pisze: Zaraz pojawią się głosy o doskonałym balansie i o tym, że wszystko zależy od gracza.Moim zdaniem nie do końca tak jest. I jeśli ktoś twierdzi tak bardzo silnie, że balans w NS jest super to zawsze mnie to dziwi...
...Frakcje mają potencjał ale są pary armii które są nieszczęśliwe dla gracza.
- Leser
- Posty: 1857
- Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
- Lokalizacja: pod - Warszawa
- Has thanked: 631 times
- Been thanked: 1699 times
Re: Neuroshima Hex
Widzę, że pomimo Twego własnego stwierdzenia ("nie warto bojów toczyć"), wciąż za punkt honoru stawiasz sobie przekonanie wszystkich do swojego zdaniaDabi pisze: Zaraz pojawią się głosy o doskonałym balansie i o tym, że wszystko zależy od gracza.Moim zdaniem nie do końca tak jest. I jeśli ktoś twierdzi tak bardzo silnie, że balans w NS jest super to zawsze mnie to dziwi. Ale ja na to jestem bardzo wyczulony.

Dla zainteresowanych na 39 stronie tematu Kwiatosz przedstawia kilka ciekawych uwag odnośnie rzekomej mocarności Borgo.
Co do balansu frakcji, to doprawdy nie wiem kto niby twierdzi, że jest on idealny - może Trzewik w przypływie marketingowego natchnienia ;P Szachy są grą całkowicie symetryczną, a jednak nie ma w nich idealnego balansu - rozpoczynający ma przewagę i statystycznie zwycięża częściej. Zapewnienie pełnego balansu w grze asymetrycznej, o ile w ogóle możliwe, graniczyłoby z cudem.
W NH balans jest co najmniej dobry. I tak jak Dabiego dziwią opinie o balansie między armiami, tak mnie dziwi, że osoby mające sporo partii za sobą wciąż demonizują potęgę Borgo.
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
Re: Neuroshima Hex
Swego czasu przeprowadziłem statystyki na androidzie. Zrobiłem sobie taką mini ligę. Każda frakcja z każdą. I owszem była to potyczka człowiek komputer, ale biorąc pod uwagę, że każda frakcja odbyła blisko 40 walk to można przyjąć to za pewien wykładnik. Wyszło mi, że najsilniejszymi frakcjami w podstawce to Moloch i Borgo (prawie 60% zwycięstw), trochę gorzej wypada Hegemonia (42%), a najgorzej Posterunek (33%).
Re: Neuroshima Hex
To jest tylko dowód, że są armie samograje i armie, którymi trzeba dłużej pograć. Zwłaszcza jeżeli nie byłeś doświadczonym graczem, lecz zaczynałeś na androidzie przygodę z NS.Czochrun pisze:Swego czasu przeprowadziłem statystyki na androidzie. Zrobiłem sobie taką mini ligę. Każda frakcja z każdą. I owszem była to potyczka człowiek komputer, ale biorąc pod uwagę, że każda frakcja odbyła blisko 40 walk to można przyjąć to za pewien wykładnik. Wyszło mi, że najsilniejszymi frakcjami w podstawce to Moloch i Borgo (prawie 60% zwycięstw), trochę gorzej wypada Hegemonia (42%), a najgorzej Posterunek (33%).
Nie twierdzę, że balans jest idealny albo że nie ma par, przy których jeden z graczy musi się mocniej nagimnastykować. Ale przy tym poziomie losowości jest mnóstwo czasu podczas partii, by zniwelować pecha. Nie zawsze się to udaje, ale wystarczająco często, by podejmować każde wyzwanie.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Re: Neuroshima Hex
Grałem już wcześniej, ale mimo wszystko jest to sztuczna inteligencja i podejrzewam, że bardziej doświadczony gracz wygrywałby każdą partię i stosunek zwycięstw do porażek byłby równy. Nie mniej po rozegraniu takiej liczby partii plus partii z przeciwnikami rzeczywistym stwierdzam, że coś jest na rzeczy -> Moloch i Borgo są lepsze niż Posterunek i Hegemonia.TomB pisze:To jest tylko dowód, że są armie samograje i armie, którymi trzeba dłużej pograć. Zwłaszcza jeżeli nie byłeś doświadczonym graczem, lecz zaczynałeś na androidzie przygodę z NS.Czochrun pisze:Swego czasu przeprowadziłem statystyki na androidzie. Zrobiłem sobie taką mini ligę. Każda frakcja z każdą. I owszem była to potyczka człowiek komputer, ale biorąc pod uwagę, że każda frakcja odbyła blisko 40 walk to można przyjąć to za pewien wykładnik. Wyszło mi, że najsilniejszymi frakcjami w podstawce to Moloch i Borgo (prawie 60% zwycięstw), trochę gorzej wypada Hegemonia (42%), a najgorzej Posterunek (33%).
Nie twierdzę, że balans jest idealny albo że nie ma par, przy których jeden z graczy musi się mocniej nagimnastykować. Ale przy tym poziomie losowości jest mnóstwo czasu podczas partii, by zniwelować pecha. Nie zawsze się to udaje, ale wystarczająco często, by podejmować każde wyzwanie.
Re: Neuroshima Hex
Ja bym powiedział, że nie lepsze, a łatwiejsze. Czasami dużo łatwiejsze, ale czy lepsze?Czochrun pisze:stwierdzam, że coś jest na rzeczy -> Moloch i Borgo są lepsze niż Posterunek i Hegemonia.
Sam w zasadzie zacząłem grać w Hexa dopiero na telefonie i grając z AI uczyłem się każdej armii. Nie szedłem dalej, póki nie wygrałem pięć razy z rzędu w danej konfiguracji, wtedy zmieniałem stronę i wszystko zaczynało się od nowa. Pamiętam, że wygrywanie Posterunkiem przyszło z oporami, ale przyszło.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Re: Neuroshima Hex
No ciekawe podejście. Muszę spróbowaćTomB pisze:Ja bym powiedział, że nie lepsze, a łatwiejsze. Czasami dużo łatwiejsze, ale czy lepsze?Czochrun pisze:stwierdzam, że coś jest na rzeczy -> Moloch i Borgo są lepsze niż Posterunek i Hegemonia.
Sam w zasadzie zacząłem grać w Hexa dopiero na telefonie i grając z AI uczyłem się każdej armii. Nie szedłem dalej, póki nie wygrałem pięć razy z rzędu w danej konfiguracji, wtedy zmieniałem stronę i wszystko zaczynało się od nowa.

Re: Neuroshima Hex
Bojów nie warto toczyć to prawda. Ale jak pada pytanie wprost o balans to warto odpowiedzieć na nie tak jak faktycznie jest. I jestem przekonany, że właśnie za chwilkę pojawiły by się posty o bardzo dobrym zbalansowaniu itp. Tylko, że przyszłoby szybkie rozczarowanie. Raczej chce stać w opozycji do mitu o wspaniałości balansu.Widzę, że pomimo Twego własnego stwierdzenia ("nie warto bojów toczyć"), wciąż za punkt honoru stawiasz sobie przekonanie wszystkich do swojego zdania
Dla zainteresowanych na 39 stronie tematu Kwiatosz przedstawia kilka ciekawych uwag odnośnie rzekomej mocarności Borgo.
Co do balansu frakcji, to doprawdy nie wiem kto niby twierdzi, że jest on idealny - może Trzewik w przypływie marketingowego natchnienia ;P Szachy są grą całkowicie symetryczną, a jednak nie ma w nich idealnego balansu - rozpoczynający ma przewagę i statystycznie zwycięża częściej. Zapewnienie pełnego balansu w grze asymetrycznej, o ile w ogóle możliwe, graniczyłoby z cudem.
W NH balans jest co najmniej dobry. I tak jak Dabiego dziwią opinie o balansie między armiami, tak mnie dziwi, że osoby mające sporo partii za sobą wciąż demonizują potęgę Borgo.
Wiem czytałem to Kwiatosz pisał. Mam wiele szacunku z racji jego wiedzy, ogrania i zazdroszczę lekkości pisania ale akurat nie zgadzam się z nim w tej kwestii. Tak samo jak nie zgadzam się w kwestii Dooma

Argument o szachach jest troszkę nadużyciem

Grałem dużo i uważam, że Borgo jest frakcją zdecydowanie najmocniejszą z podstawki. Trafiając na Posterunek wygrana przy braku skrajnego nieszczęścia przy myślących graczach jest niemalże pewna. To mi się rozmija z definicją balansu bardzo mocno.
Argumentacja za balansem jest mniej więcej taka - są frakcje trudniejsze do nauki a nie słabsze. To tak jakby przyjść na strzlaninę z nożem owszem można sobie poradzić jak się jest mistrzem walki nożem i ninją najlepiej jednocześnie ale zdecydowanie lepiej wybrać się z bronią palną.
No ale trzeba brać poprawkę, że ja jestem na punkcie nierównych szans mocno wyczulony. Naleciałości z bitewniaków się objawiają.
Re: Neuroshima Hex
Po pierwsze - Bruce Lee i Chuck nie widzieli problemu, żeby na powyższy sposób rozwiązywać problemy. Umówmy się - wystarczy chcieć!Dabi pisze:Argumentacja za balansem jest mniej więcej taka - są frakcje trudniejsze do nauki a nie słabsze. To tak jakby przyjść na strzlaninę z nożem owszem można sobie poradzić jak się jest mistrzem walki nożem i ninją najlepiej jednocześnie ale zdecydowanie lepiej wybrać się z bronią palną.
Po drugie - można wyzwać na pojedynek mistrza szachowego i liczyć, że ten ze strachu odda mecz walkowerem, zapomni reguł w trakcie gry albo przyjdzie w trąbę pijany i uśnie nad stołem, ale najpewniej byłoby wyzywać kogoś na pojedynek samemu będąc mistrzem, który trochę życia zmitrężył na osiągnięcie pewnego poziomu. Tyle że Hex to (na szczęście!!!) nie szachy i nie trzeba pół życia, żeby odkryć i spamiętać wszystkie tajniki gry. Zawsze też można szybko zaproponować rewanż albo zamianę stron, jeśli ktoś bardzo boleje nad nierównością armii.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."