Battlelore - Call to Arms
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Pako
- Posty: 211
- Rejestracja: 04 sie 2006, 06:42
- Lokalizacja: Mysłowice
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 2 times
Battlelore - Call to Arms
Dostałem maila z Days of Wonder, że dodatek Call to Arms jest już dostępny w przedsprzedaży za 20$. Ponieważ uwielbiam Battlelore (aktualnie maluję figurki ) to jestem mocno zainteresowany dostępnością dodatku w Polsce. Wiadomo czy, kiedy i w jakiej cenie ma się pojawić u nas?
- Pako
- Posty: 211
- Rejestracja: 04 sie 2006, 06:42
- Lokalizacja: Mysłowice
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 2 times
Może być ciekawy. Z tego co zrozumiałem to ma być inna możliwość wprowadzania do gry jednostek. No i nowe tereny oraz broń - long bow. Zresztą zasady są dostępne pod tym linkiem:
http://www.battlelore.com/?t=content&sub=call-to-arms
Jeszcze niestety nie miałem czasu się z nimi zapoznać.
http://www.battlelore.com/?t=content&sub=call-to-arms
Jeszcze niestety nie miałem czasu się z nimi zapoznać.
- Pako
- Posty: 211
- Rejestracja: 04 sie 2006, 06:42
- Lokalizacja: Mysłowice
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 2 times
No cena raczej ok - chociaż z drugiej strony trzeba pamiętać, że w tym dodatku nie ma nowych jednostek tylko zmienione zasady, trochę kart no i nowa broń. Mimo to nie wiem czy długo będę umiał się powstrzymać przed kupnem Co do kolejnych dodatków to mają one już wprowadzać nowe jednostki, dodatki te to: Goblin Skirmishers i Dwarf Battalion. Będą droższe ale chyba tylko trochę (cena w Stanach ma wynosić 24$ a więc tylko o 4$ więcej niż Call to Arms - czyli u nas cena również powinna być tylko minimalnie wyższa).
- Pako
- Posty: 211
- Rejestracja: 04 sie 2006, 06:42
- Lokalizacja: Mysłowice
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 2 times
Ale chodzi Ci o Call to Arms czy Epic? Napisz też co dokładniej masz na myśli z tą swobodą wyboru? Bo jeśli mówimy o Call to Arms to wydaje mi się, że właśnie główną nową rzeczą, którą ten dodatek wnosi jest wprowadzenie możliwości większego wyboru, większej decyzyjności (wczoraj przeczytałem instrukcje do tego dodatku). Pozwala on przecież przy pomocy nowych kart samemu decydować o początkowym ustawieniu jednostekoneiros pisze:Dodatek całkiem ciekawy, choć z drugiej strony mogli się pokusić o danie graczom nieco więcej swobody wyboru.
- Pako
- Posty: 211
- Rejestracja: 04 sie 2006, 06:42
- Lokalizacja: Mysłowice
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 2 times
Może i masz rację ale z drugiej strony nie raz się już przekonałem, że czasem coś na pierwszy rzut oka wygląda, że wymaga poprawy a później okazuje się, że jednak działa znakomicie W końcu ktoś chyba jednak dość długo nad tym myślał (przynajmniej taką mam nadzieję). Więc najpierw sprawdzę jak będzie wszystko działało zgodnie z instrukcją
Pierwszy dodatek dorzuca Ci:
1. nowy rodzaj broni (długi łuk)
2. kilka nowych elementów terenu (klify, moczary, kamienny mostek, dodatkowe dwa mury i palisadę)
3. zestaw 52 kart (o ile dobrze pamiętam) + zasady, które pozwalają Ci na bardziej dowolny zaciąg wojsk
4. kilka nowych scenariuszy, ale uwaga - są to same mapy. Wojska rozlokowuje się według zasad dodatku, także podstawowe 10 przygód można rozegrać z tymi zasadami.
Generalnie na kartach masz pokazane możliwe rozlokowanie kilku oddziałów i dopasowujesz to do terenu.
Wedle mnie jest to ciekawe urozmaicenie, sprzedawane w zasadzie za psie pieniądze, porównując z cenami innych dodatków. I wydaje mi się, że lepiej mieć właśnie je, razem z dodatkową planszą która wejdzie niedługo, niż dodatkowe ewentualne oddziały które się będą pojawiać (gdyby trzeba było się decydować, co wybrać).
1. nowy rodzaj broni (długi łuk)
2. kilka nowych elementów terenu (klify, moczary, kamienny mostek, dodatkowe dwa mury i palisadę)
3. zestaw 52 kart (o ile dobrze pamiętam) + zasady, które pozwalają Ci na bardziej dowolny zaciąg wojsk
4. kilka nowych scenariuszy, ale uwaga - są to same mapy. Wojska rozlokowuje się według zasad dodatku, także podstawowe 10 przygód można rozegrać z tymi zasadami.
Generalnie na kartach masz pokazane możliwe rozlokowanie kilku oddziałów i dopasowujesz to do terenu.
Wedle mnie jest to ciekawe urozmaicenie, sprzedawane w zasadzie za psie pieniądze, porównując z cenami innych dodatków. I wydaje mi się, że lepiej mieć właśnie je, razem z dodatkową planszą która wejdzie niedługo, niż dodatkowe ewentualne oddziały które się będą pojawiać (gdyby trzeba było się decydować, co wybrać).
- Geko
- Posty: 6491
- Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Na http://www.rpg.net kliknij na Rewievs i wpisz tytuł. Wydaje mi się, że Tom Vassel już zrecenzował.Pako pisze:No i jak? Kupił ktoś już może? Jakie opinie?
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
-
- Posty: 866
- Rejestracja: 29 cze 2004, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 58 times
- Kontakt:
Czy te dodatki coś wnoszą do mechaniki gry, czy są tylko po to by wydać dodatek i zaspokoić instynkty kolekcjonerskie graczy-zbieraczy?oneiros pisze:Pierwszy dodatek dorzuca Ci:
1. nowy rodzaj broni (długi łuk)
2. kilka nowych elementów terenu (klify, moczary, kamienny mostek, dodatkowe dwa mury i palisadę)
3. zestaw 52 kart (o ile dobrze pamiętam) + zasady, które pozwalają Ci na bardziej dowolny zaciąg wojsk
4. kilka nowych scenariuszy, ale uwaga - są to same mapy. Wojska rozlokowuje się według zasad dodatku, także podstawowe 10 przygód można rozegrać z tymi zasadami.
Generalnie na kartach masz pokazane możliwe rozlokowanie kilku oddziałów i dopasowujesz to do terenu.
Wedle mnie jest to ciekawe urozmaicenie, sprzedawane w zasadzie za psie pieniądze, porównując z cenami innych dodatków. I wydaje mi się, że lepiej mieć właśnie je, razem z dodatkową planszą która wejdzie niedługo, niż dodatkowe ewentualne oddziały które się będą pojawiać (gdyby trzeba było się decydować, co wybrać).
- Pako
- Posty: 211
- Rejestracja: 04 sie 2006, 06:42
- Lokalizacja: Mysłowice
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 2 times
Pod tym linkiem możecie ściągnąć instrukcje do dodatku, można się zapoznać z zasadami:RK pisze: Czy te dodatki coś wnoszą do mechaniki gry, czy są tylko po to by wydać dodatek i zaspokoić instynkty kolekcjonerskie graczy-zbieraczy?
http://www.battlelore.com/index.php?t=c ... ll-to-arms
- Pako
- Posty: 211
- Rejestracja: 04 sie 2006, 06:42
- Lokalizacja: Mysłowice
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 2 times
Generalnie najważniejsze jest to, że dzięki temu dodatkowi zupełnie zmienia się wystawianie wojsk. Teraz scenariusz nakazuje tylko jak ma wyglądać teren - wojska sam odpowiednio wystawiasz (właśnie dzięki nowym, zawartych w dodatku, kartom). Wydaje mi się, że jest to konieczny dodatek jeśli myślisz o kupnie kolejnych. Całość będzie bardzo fajnie rozbudowywana - został stworzony ciekawy, rozwojowy i podatny na modyfikacje systemRK pisze:Nie żebym był leniwy, ale myślałem, że coś więcej skrobniecie