Pan Lodowego Ogrodu (Krzysztof Wolicki)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Deem
- Posty: 1222
- Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 402 times
- Been thanked: 270 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Faktycznie, dziękuję.
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 809 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Wczorajsza pierwsza partia za mną. Graliśmy we trójkę: Fjollsfinn (kolega), Freihoff (jego żona) i van Dyken (ja). Od początku plansza nie była dla mnie łaskawa, tylko jedno uroczysko było w sąsiadującym do Ciernia regionie, reszta po drugiej stronie mapy :/ trzeba było często teleportować moje Krabie Kommando Śmierci żeby coś ugrać
Udało mi się finalnie wchłonąć dwa uroczyska. Freihoff miała 3 Czerwone Wieże, a Fjollsfinn 5 kostek w Lodowym Ogrodzie. Ten ostatni wygrał na punkty - 62, wyprzedził mnie o jeden
Freihoff była daleko z tyło nie przekraczając 40tu. Oczywiście popełniliśmy kilka błędów (ani razu nie wziąłem sobie żetonu populacji ze Szczurzego Grajka, za to do połowy gry brałem czynnik M z wchłanianych uroczysk), ale najpoważniejszym z nich było to, że w akcji czynienia przywoływaliśmy nieograniczoną liczbę jednostek ze wszystkich poziomów. Dopiero później doczytałem, że można tylko z jednego poziomu na raz. To bardzo zmieni grę, ponieważ wczoraj w ostatniej rundzie i tak doszliśmy do ostatniego bezpiecznego pola na torze martwego śniegu.
Reasumując gra mi się podoba i to bardzo, nie mogę się doczekać następnych rozgrywek, w tym dwuosobowej z żoną. Szkoda tylko, że instrukcja zostawia tak duże pole do interpretacji zasad, czekam na FAQ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Udało mi się finalnie wchłonąć dwa uroczyska. Freihoff miała 3 Czerwone Wieże, a Fjollsfinn 5 kostek w Lodowym Ogrodzie. Ten ostatni wygrał na punkty - 62, wyprzedził mnie o jeden
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Reasumując gra mi się podoba i to bardzo, nie mogę się doczekać następnych rozgrywek, w tym dwuosobowej z żoną. Szkoda tylko, że instrukcja zostawia tak duże pole do interpretacji zasad, czekam na FAQ
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Pytanie do Redimpa8janek8 pisze:Najlepiej od razu z dopracowana instrukcja.
A czy obok FAQa może by udostępnić w PDFie chociaż poprawioną/ulepszoną instrukcję?
Macie już pełno pytań dotyczących zasad więc łatwo zauważyć które elementy instrukcji nie są dokładne a czego brakuje.
-
- Posty: 58
- Rejestracja: 29 lis 2012, 00:18
- Been thanked: 2 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
W KOŃCU DOSZŁA XD
no ale w beczce miodu i łyżka dziegciu
jedno dzikie dziecko przyszło bez skrzydełka - ułamane, czy RedImp komuś już wysłał/obiecał wysłanie zamiennika uszkodzonej figurki?
a co do wrażenia po rozpakowaniu - WOW, naprawdę czułem się jak dziecko w Wigilię![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
no ale w beczce miodu i łyżka dziegciu
jedno dzikie dziecko przyszło bez skrzydełka - ułamane, czy RedImp komuś już wysłał/obiecał wysłanie zamiennika uszkodzonej figurki?
a co do wrażenia po rozpakowaniu - WOW, naprawdę czułem się jak dziecko w Wigilię
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Do mnie też doszła dzisiaj.
Poza Lodowym ogrodem to jestem zadowolony.
To ze lodowy Ogród jest niespasowany jednak powoduje ze mocno jestem rozczarowany tą figurką. Myślę że lepszy byłby mniejszy (niższy) ale zrobiony jako całość. Jak na dodatkowo płatną opcję wg mnie jest to lekki niewypał w porównaniu z całą resztą.
Poza Lodowym ogrodem to jestem zadowolony.
To ze lodowy Ogród jest niespasowany jednak powoduje ze mocno jestem rozczarowany tą figurką. Myślę że lepszy byłby mniejszy (niższy) ale zrobiony jako całość. Jak na dodatkowo płatną opcję wg mnie jest to lekki niewypał w porównaniu z całą resztą.
- zakwas
- Posty: 1777
- Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
- Lokalizacja: Zgierz
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 12 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Zagrałem dzisiaj dwuosobową partyjkę van Dyken - Freihoff i grając tym pierwszym odniosłem wrażenie, że zwycięstwo na punkty jest banalnie łatwe (zwłaszcza w porównaniu z innymi postaciami). Oczywiście mogę się mylić, bo potrzeba więcej partii, ale przy przywołaniu trzech Krabów, a można to zrobić sensownie już w drugiej turze, wykoszenie jednoosobowej konkurencji staje się niezwykle łatwe...
- FortArt
- Posty: 2334
- Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 23 times
- Kontakt:
Re: Pan Lodowego Ogrodu
A ja dziś druga partia (3,5h na 4 os.) i lekko na minus.
Znów oczywiście wszyscy o włos od realizacji celu - to jest piękne.
Znów błyskawiczny koniec śniegu i wzajemny klincz na torze reputacji - tak by nikomu nie opłacało się kończyć.
No, ale potem dwóch graczy zostało przyblokowanych (Czarnemu ubili Grajków, a Zielona straciła dominację w jedynym regionie, który mogła zamknąć - po zamknięciu pierwszego miała już mało jednostek), a dwóch tłukło się o cel (ostatnia wieża kontra ostatnia kostka do lodowego ogrodu) i punkty (na wypadek równoczesnego zrealizowania celów). Dwóch miało już po grze i było statystami, a dwóch liczyło po sto razy każdą kosteczkę na planszy w milionach wariantów przesunięć (bo jeszcze, zabrzmi jak żart, Szybkość mieli). Efekt rozstrzygania remisów przez sąsiednie pola. Nie pamiętam czy kiedyś grałem w bardziej zmatematyzowaną grę. Serio, nie kojarzę by gdzieś było tyle rachunków.
Znów oczywiście wszyscy o włos od realizacji celu - to jest piękne.
Znów błyskawiczny koniec śniegu i wzajemny klincz na torze reputacji - tak by nikomu nie opłacało się kończyć.
No, ale potem dwóch graczy zostało przyblokowanych (Czarnemu ubili Grajków, a Zielona straciła dominację w jedynym regionie, który mogła zamknąć - po zamknięciu pierwszego miała już mało jednostek), a dwóch tłukło się o cel (ostatnia wieża kontra ostatnia kostka do lodowego ogrodu) i punkty (na wypadek równoczesnego zrealizowania celów). Dwóch miało już po grze i było statystami, a dwóch liczyło po sto razy każdą kosteczkę na planszy w milionach wariantów przesunięć (bo jeszcze, zabrzmi jak żart, Szybkość mieli). Efekt rozstrzygania remisów przez sąsiednie pola. Nie pamiętam czy kiedyś grałem w bardziej zmatematyzowaną grę. Serio, nie kojarzę by gdzieś było tyle rachunków.
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
- farmer
- Posty: 1768
- Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
- Lokalizacja: Oleśnica
- Has thanked: 381 times
- Been thanked: 94 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Wczoraj pierwsza czteroosobowa partia. Callo w 2-3 rundzie została warzywkiem (wystawienie drugiego koszmaru wystraszyło przeciwników i zrobili rzeź) - i już nie miała możliwości się odbić od dna. Van Dyken i Freihoff trochę się straszyli, trochę podgryzali i wykorzystał to Fjollsfin, który zdobył bardzo szybko dużą przewagę. Nikt (poza Callo) nie był nastawiony raczej na indywidualny cel - wszyscy szli w punkty. Na finiszu jeszcze nieudana próba Callo zakończenia gry martwym śniegiem (jako jedyna przejmowała się reputacją) i ostatecznie po przekroczeniu 50 pkt przez Lodowy Ogród gra się skończyła jego totalną dominacją (64 punkty wobec 28 Freihoff i van Dykena i 14 Callo).
Gra trwała masakrycznie długo (prawie 4 godziny), a skończyła się raptem po drugim punktowaniu, czyli na początku trzeciego etapu. Wszyscy byli już mocno zmęczeni. W naszej rozgrywce widać było, że kluczowym czynnikiem są negocjacje i dogadywanie się graczy. Na początku wielkie znaczenie miało też ustawienie: ci co zaczęli od skrajnych obszarów, z trudniejszym dostępem praktycznie je do końca gry utrzymali. Niespecjalnie szkodził nam Vuko - większość graczy w ogóle nie przejmowała się nim wykorzustując to, że musi się przesunąć do innego regionu i że zabija jednostkę specjalną - w trakcie całej gry wykończył raptem jedną (tak kierowało się go do regionu z samymi kostkami). Bardzo istotnym ulepszeniem okazała się szybkość.
Z samymi zasadami specjalnie problemów nie mieliśmy, ale instrukcję i odpowiedzi w dziale z zasadami czytaliśmy chyba z 5 razy. Czytelność planszy była wystarczająca (poza granicami obszarów, ale to nasza trochę wina, bo zaczęliśmy grać na stronie z ciemnymi granicami a potem nie chciało się już odwracać.
Wrażanie pozytywne, ale bez szału. Byliśmy przytłoczeni mnogością wyborów i strategii, więc może to dlatego, ale nikt nie był jakoś bardzo zachwycony - ot, solidny średniak. Z tego powodu oraz ze względu na czas gry pewnie nie szybko uda się do niego usiąść zbyt szybko (a szkoda, bo sądzę, że ta gra z każdą rozgrywką może zyskiwać na płyności i przyjemności rozgrywki.
Co rozstrzyga remisy w punktacji? Reputacja? (nie mogę tego teraz znaleźć a wydaje mi się, że tak)
Gra trwała masakrycznie długo (prawie 4 godziny), a skończyła się raptem po drugim punktowaniu, czyli na początku trzeciego etapu. Wszyscy byli już mocno zmęczeni. W naszej rozgrywce widać było, że kluczowym czynnikiem są negocjacje i dogadywanie się graczy. Na początku wielkie znaczenie miało też ustawienie: ci co zaczęli od skrajnych obszarów, z trudniejszym dostępem praktycznie je do końca gry utrzymali. Niespecjalnie szkodził nam Vuko - większość graczy w ogóle nie przejmowała się nim wykorzustując to, że musi się przesunąć do innego regionu i że zabija jednostkę specjalną - w trakcie całej gry wykończył raptem jedną (tak kierowało się go do regionu z samymi kostkami). Bardzo istotnym ulepszeniem okazała się szybkość.
Z samymi zasadami specjalnie problemów nie mieliśmy, ale instrukcję i odpowiedzi w dziale z zasadami czytaliśmy chyba z 5 razy. Czytelność planszy była wystarczająca (poza granicami obszarów, ale to nasza trochę wina, bo zaczęliśmy grać na stronie z ciemnymi granicami a potem nie chciało się już odwracać.
Wrażanie pozytywne, ale bez szału. Byliśmy przytłoczeni mnogością wyborów i strategii, więc może to dlatego, ale nikt nie był jakoś bardzo zachwycony - ot, solidny średniak. Z tego powodu oraz ze względu na czas gry pewnie nie szybko uda się do niego usiąść zbyt szybko (a szkoda, bo sądzę, że ta gra z każdą rozgrywką może zyskiwać na płyności i przyjemności rozgrywki.
Co rozstrzyga remisy w punktacji? Reputacja? (nie mogę tego teraz znaleźć a wydaje mi się, że tak)
-
- Posty: 58
- Rejestracja: 29 lis 2012, 00:18
- Been thanked: 2 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
To ja już po pierwszej grze (3 graczy bez van Daykena), co do przemyśleń, uwag, to:
-INSTRUKCJA, na której większość psy wieszała, okazała się nie taka zła
, czytywałem dużo gorsze
(może kwestia nastawienia - spodziewałem się koszmaru), po przeczytaniu instrukcji miałem kilka wątpliwości, ale większość szybko się rozwiała po poczytaniu forum, może ciut za mało przykladów i rzeczywiście po polskiemu momentalnie zamiast po polsku, ale po pierwszej lekturze umiałem odpowiedzieć na większość pytań zadawanych na forum tak samo jak RedImp - więc dało się zrozumieć
, choć bez błędów się nie obyło (np w pierwszej turze inicjatywy przesuwaliśmy się na torze inicjatywy
, ale już błąd wyłapany)
- FIGURKI, cud, miód, malina, szczególnie jednostki zielone (wszystkie), niebieski drakkary i czarne, lodowy ogród, wieże i cierń (tylko szkoda, ze u Vuko taki krótki miecz..., tak wiem, łamał by się
, ale szkoda nadal XD)
- PLANSZA, graliśmy na stronie hmmm intensywniejszej pod względem kolorów, ale to był błąd, bo granice się zamazywały i czasem uroczysko wydawało się być gdzie indziej niż było, no ale mądry Polak...
, więc będzie trzeba grać na tej bledszej wersji, grafiki od fajne po ujdą
, no ale mierzą się z wyobrażeniami pozostawionymi przez książkę, więc wiadomo ![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
-Mechanika Gry kojarzy mi się zarówno z Chaosemn (takim na sterydach, i bez mylących nazw typu spaczeń, zepsucie, itp ;P) oraz z Caylusem (choć grałem tylko raz w tą grę), co całkiem mi pasuje
-Dynamika gry, w porządku, szło dość głądko, a wydaje mi się, że kolejne razy nabiorą szybko płynności
-(kurde)Balans, wydaje się, że jest
, choć graliśmy bez van Daykena, choć mam lekkie wrażenie, że niebiescy mają nieco cieżej przy grze na 3, bo muszą dominować region z kostkami wpływów przeciwnika, a czerwony czy zielony nie
, ale to bardzo wstępny osąd
-Fan z gry: jest XD i to spory (szczególnie jak się czekało na grę prawie 2 tygodnie
i jest się fanem cyklu PLO, ale kumpela grała bez znajomości i też ocenia pozytywnie)
- a propos oddania tłą fabularnego (w instrukcji nie czytałem opisu, oceniam na podstawie samej gry) bardzo coekawe pomysły: zarówno cele graczy, zdolności jednostek (ich wygląd
), zdolności pól akcji, itp - za to chyba najwększy plus (tak, ak za figurki też
)
Zatem powiem tak: WIELKIE DZIĘKI RedImp (i czekam na moją figurkę zamienną, bo dzikie dziecko bez skrzydełka nie poleci
)
P.S. Koszulka też fajna![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
-INSTRUKCJA, na której większość psy wieszała, okazała się nie taka zła
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
- FIGURKI, cud, miód, malina, szczególnie jednostki zielone (wszystkie), niebieski drakkary i czarne, lodowy ogród, wieże i cierń (tylko szkoda, ze u Vuko taki krótki miecz..., tak wiem, łamał by się
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
- PLANSZA, graliśmy na stronie hmmm intensywniejszej pod względem kolorów, ale to był błąd, bo granice się zamazywały i czasem uroczysko wydawało się być gdzie indziej niż było, no ale mądry Polak...
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
-Mechanika Gry kojarzy mi się zarówno z Chaosemn (takim na sterydach, i bez mylących nazw typu spaczeń, zepsucie, itp ;P) oraz z Caylusem (choć grałem tylko raz w tą grę), co całkiem mi pasuje
-Dynamika gry, w porządku, szło dość głądko, a wydaje mi się, że kolejne razy nabiorą szybko płynności
-(kurde)Balans, wydaje się, że jest
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
-Fan z gry: jest XD i to spory (szczególnie jak się czekało na grę prawie 2 tygodnie
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
- a propos oddania tłą fabularnego (w instrukcji nie czytałem opisu, oceniam na podstawie samej gry) bardzo coekawe pomysły: zarówno cele graczy, zdolności jednostek (ich wygląd
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Zatem powiem tak: WIELKIE DZIĘKI RedImp (i czekam na moją figurkę zamienną, bo dzikie dziecko bez skrzydełka nie poleci
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
P.S. Koszulka też fajna
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2014, 10:55 przez CheshireCat, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 58
- Rejestracja: 29 lis 2012, 00:18
- Been thanked: 2 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Tak, pozycja na torze reputacjimig pisze: Co rozstrzyga remisy w punktacji? Reputacja? (nie mogę tego teraz znaleźć a wydaje mi się, że tak)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 809 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: Pan Lodowego Ogrodu
No nie do końca, warto przeczytać przed wprowadzeniem kogoś w bładCheshireCat pisze:Tak, pozycja na torze reputacjitak jak przy wykonaniu zadań przez dwóch graczy w jedej turze
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Instrukcja strona 14, Indywidualny cel gracza:
"W przypadku realizacji celu przez dwóch lub więcej graczy w tej samej turze rozstrzygnięcie remisu między graczami następuje przez zdobyte punkty zwycięstwa."
- Ezekiel
- Posty: 240
- Rejestracja: 27 sty 2010, 23:53
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 92 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
No i w końcu ja też doczekałem się swojego egzemplarza
Generalnie po otworzeniu pudełka jestem bardzo zadowolony ze wsparcia projektu, globalnie gra prezentuje się w mojej ocenie świetnie, aczkolwiek wspomniane mankamenty są i delikatnie drażnią, nie mniej nie rzutują na ogólny bardzo fajny obraz.
Pewnie nie prędko będę miał okazję do zagrania, więc się nie wypowiem, ale mam za to pytanie - czy na Waszych figurkach też są niedolane fragmenty? Chodzi mi o takie małe miejsca, które były wynikiem powstania pęcherzyków powietrza przy wtryskiwaniu plastiku do form. Jakoś najwięcej mam tego na figsach czarnych, ale gdzie indziej też się sporadycznie zdarzają. W sumie przeszkadza mi to bardziej, niż niespasowany Lodowy Ogród czy mieczyk Vuko. Ale jakoś przeżyję![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Pewnie nie prędko będę miał okazję do zagrania, więc się nie wypowiem, ale mam za to pytanie - czy na Waszych figurkach też są niedolane fragmenty? Chodzi mi o takie małe miejsca, które były wynikiem powstania pęcherzyków powietrza przy wtryskiwaniu plastiku do form. Jakoś najwięcej mam tego na figsach czarnych, ale gdzie indziej też się sporadycznie zdarzają. W sumie przeszkadza mi to bardziej, niż niespasowany Lodowy Ogród czy mieczyk Vuko. Ale jakoś przeżyję
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
- Koshiash
- Posty: 958
- Rejestracja: 01 sty 2010, 17:45
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 134 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Tak. Wciąż jednak uznaję figurki za najmocniejszą stronę PLO.Ezekiel pisze:czy na Waszych figurkach też są niedolane fragmenty? Chodzi mi o takie małe miejsca, które były wynikiem powstania pęcherzyków powietrza przy wtryskiwaniu plastiku do form.
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Uruchomiliśmy FAQ online(jeszcze testujemy - może się coś sypać). Powoli przenosimy Wasze pytania z działu "Zasady - pytania i wątpliwości".
http://panlodowegoogrodu.pl/pan-lodowego-ogrodu-faq
http://panlodowegoogrodu.pl/pan-lodowego-ogrodu-faq
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
czy pytania z FAQ nie mogłyby od razu się rozwijać z odpowiedzią? Ciągłe klikanie na pytanie by się rozwinęło jest irytujące.RedImp pisze:Uruchomiliśmy FAQ online(jeszcze testujemy - może się coś sypać). Powoli przenosimy Wasze pytania z działu "Zasady - pytania i wątpliwości".
http://panlodowegoogrodu.pl/pan-lodowego-ogrodu-faq
Re: Pan Lodowego Ogrodu
To samo chciałem napisać.Rocy7 pisze:czy pytania z FAQ nie mogłyby od razu się rozwijać z odpowiedzią? Ciągłe klikanie na pytanie by się rozwinęło jest irytujące.RedImp pisze:Uruchomiliśmy FAQ online(jeszcze testujemy - może się coś sypać). Powoli przenosimy Wasze pytania z działu "Zasady - pytania i wątpliwości".
http://panlodowegoogrodu.pl/pan-lodowego-ogrodu-faq
Poza tym warto byłoby umożliwośc generowanie FAQ w jakimś formacie do wydruku. Nawet w dobie powszechnego dostępu do netu czasem wygodniej mieć ze sobą wydruk
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- wis
- Posty: 1231
- Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 24 times
- Kontakt:
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Ja bym jednak wolał pdf-a, którego mogę sobie wydrukować, ew po miesiącu wydrukować kolejną wersję. Do gry potrzebuję kartki, a nie komputera.
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Odp: Pan Lodowego Ogrodu
To byloby najwygodniejsze.wis pisze:Ja bym jednak wolał pdf-a, którego mogę sobie wydrukować, ew po miesiącu wydrukować kolejną wersję. Do gry potrzebuję kartki, a nie komputera.
- Wintermute
- Posty: 945
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 15:01
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Niedlugo PLO pojdzie w slady xcoma i dorobi sie wlasnej appki na androida, ktora bedzie tlumaczyla zasadywis pisze:Ja bym jednak wolał pdf-a, którego mogę sobie wydrukować, ew po miesiącu wydrukować kolejną wersję. Do gry potrzebuję kartki, a nie komputera.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Alien Frontiers, Descent 2ed, D&D: Drizzt, Doom, Dreadfleet, Fortune & Glory+Exp, Ghost Stories, High Command, LOTR LCG, Middle-Earth Quest, Sid Meier's Civilization, Space Hulk, Warhammer Quest ACG, War of the Ring + Exp, Warzone, X-Wing
- Trampon
- Posty: 359
- Rejestracja: 26 mar 2012, 13:44
- Lokalizacja: Warszawa Ursus
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Zamierzamy zagrać w gronie 3 lub 4 osób, z tego zapewne tylko jedna (ja...) przeczyta instrukcję. Ile czasu trzeba liczyć na pierwszą partię? Pozostali gracze nie są zieleni w temacie planszówek.
"W świecie kolekcjonerów nader często dochodzi do zbrodni. Kolekcjonerzy to szaleńcy albo fanatycy na granicy szaleństwa, zaślepieni żądzą posiadania zdolni są do najgorszych przestępstw".
E. Niziurski, Nowe Przygody Marka Piegusa.
E. Niziurski, Nowe Przygody Marka Piegusa.
- Galatolol
- Posty: 2337
- Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 933 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Co najmniej trzy godziny.Trampon pisze:Zamierzamy zagrać w gronie 3 lub 4 osób, z tego zapewne tylko jedna (ja...) przeczyta instrukcję. Ile czasu trzeba liczyć na pierwszą partię? Pozostali gracze nie są zieleni w temacie planszówek.
- farmer
- Posty: 1768
- Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
- Lokalizacja: Oleśnica
- Has thanked: 381 times
- Been thanked: 94 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
My,
pierwszą partię,
we 3 osoby (jedna osoba czytała instrukcję),
razem z tłumaczeniem
graliśmy niecałe 2,5 godziny.
Gra zakończyła się w ostaniej rundzie uzyskaniem przez jednego z graczy 50-ciu punktów.
pozdr,
farm
pierwszą partię,
we 3 osoby (jedna osoba czytała instrukcję),
razem z tłumaczeniem
graliśmy niecałe 2,5 godziny.
Gra zakończyła się w ostaniej rundzie uzyskaniem przez jednego z graczy 50-ciu punktów.
pozdr,
farm
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Czapki z głów dla użytkownika Zakwas za świetną fotkę PLO, która znalazła się na pierwszej stronie „Hot Images” serwisu BGG.
http://boardgamegeek.com/image/2238219/lord-ice-garden
Chcielibyśmy poznać szczegóły walki o region przedstawiony na zdjęciu.
http://boardgamegeek.com/image/2238219/lord-ice-garden
Chcielibyśmy poznać szczegóły walki o region przedstawiony na zdjęciu.