(Warszawa) Grupa Tarchomińska - czasem na emigracji (Targówek / Bemowo)

... czyli zloty miłośników planszówek! Tu możesz także umawiać się na granie w Twoim mieście.
Awatar użytkownika
walkingdead
Posty: 2325
Rejestracja: 06 lut 2013, 19:57
Has thanked: 277 times
Been thanked: 683 times

Re: WWA- GRUPA TARCHOMIN :)

Post autor: walkingdead »

Dla mnie czwartek 17.30 jest ok.
Z ZW nie dam rady w tym tygodniu :(
Awatar użytkownika
Ludwi$
Posty: 545
Rejestracja: 30 lis 2012, 10:47
Lokalizacja: WaWa -> Białolęka ->Tarchomin

Re: WWA- GRUPA TARCHOMIN :)

Post autor: Ludwi$ »

Hej,

Ja odpadam w tym tyg. niestety. W przyszłym powinienem być bardziej "wolny".
Informacyjny offtop: 4 października na Stadionie Narodowym odbędzie się impreza "Planszówki na Narodowym". Brałem w niej udział rok temu jako wolontariusz i było bardzo fajnie/ciekawie. Games Room prowadzony przez Avangardę, ale też dema innych gier (bitewnych i karcianych), trochę wystawców. W tym roku tez myślałem, że będę Minuteman'em, ale mam ślub znajomego w niedzielę, więc może się na chwilę pojawię rano.
Link do strony evantu: http://planszowkinanarodowym.pl/ . Przy okazji na ich facebooku jest konkurs pt. "Planszówkowe Shelfie":)

Pozdro
Ludwi$
Nearly Almost Dead, but Not Quite
Moje gry
Awatar użytkownika
Wintermute
Posty: 945
Rejestracja: 22 wrz 2013, 15:01
Lokalizacja: Warszawa

Re: WWA- GRUPA TARCHOMIN :)

Post autor: Wintermute »

walkingdead pisze:Dla mnie czwartek 17.30 jest ok.
Najwyzej zacznijcie tlumaczenie zasad beze mnie...
Alien Frontiers, Descent 2ed, D&D: Drizzt, Doom, Dreadfleet, Fortune & Glory+Exp, Ghost Stories, High Command, LOTR LCG, Middle-Earth Quest, Sid Meier's Civilization, Space Hulk, Warhammer Quest ACG, War of the Ring + Exp, Warzone, X-Wing
Awatar użytkownika
walkingdead
Posty: 2325
Rejestracja: 06 lut 2013, 19:57
Has thanked: 277 times
Been thanked: 683 times

Re: WWA- GRUPA TARCHOMIN :)

Post autor: walkingdead »

odpadl ludwis wiec brakuje nam jednej osoby?
Awatar użytkownika
Wintermute
Posty: 945
Rejestracja: 22 wrz 2013, 15:01
Lokalizacja: Warszawa

Re: WWA- GRUPA TARCHOMIN :)

Post autor: Wintermute »

walkingdead pisze:odpadl ludwis wiec brakuje nam jednej osoby?
On nie byl rezerwista?
Alien Frontiers, Descent 2ed, D&D: Drizzt, Doom, Dreadfleet, Fortune & Glory+Exp, Ghost Stories, High Command, LOTR LCG, Middle-Earth Quest, Sid Meier's Civilization, Space Hulk, Warhammer Quest ACG, War of the Ring + Exp, Warzone, X-Wing
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 6 times

Re: WWA- GRUPA TARCHOMIN :)

Post autor: Rocy7 »

Odpadł Maxxx76, Ludwi$ był w rezerwie, jeśli i on nie może to Szadoła bierzemy.
Awatar użytkownika
walkingdead
Posty: 2325
Rejestracja: 06 lut 2013, 19:57
Has thanked: 277 times
Been thanked: 683 times

Re: WWA- GRUPA TARCHOMIN :)

Post autor: walkingdead »

Ok, ok. :mrgreen:
Awatar użytkownika
Wintermute
Posty: 945
Rejestracja: 22 wrz 2013, 15:01
Lokalizacja: Warszawa

Re: WWA- GRUPA TARCHOMIN :)

Post autor: Wintermute »

Rocy7 pisze:Odpadł Maxxx76, Ludwi$ był w rezerwie, jeśli i on nie może to Szadoła bierzemy.
Tajest, panie generale:)
Alien Frontiers, Descent 2ed, D&D: Drizzt, Doom, Dreadfleet, Fortune & Glory+Exp, Ghost Stories, High Command, LOTR LCG, Middle-Earth Quest, Sid Meier's Civilization, Space Hulk, Warhammer Quest ACG, War of the Ring + Exp, Warzone, X-Wing
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 6 times

Re: WWA- GRUPA TARCHOMIN :)

Post autor: Rocy7 »

Wintermute pisze:Tajest, panie generale:)
ktoś tu sobie ze mnie kpi:P.

Ludwi$ też odpada, więc Szadoł wchodzi:)
Awatar użytkownika
Wintermute
Posty: 945
Rejestracja: 22 wrz 2013, 15:01
Lokalizacja: Warszawa

Re: WWA- GRUPA TARCHOMIN :)

Post autor: Wintermute »

Rocy7 pisze:
Wintermute pisze:Tajest, panie generale:)
ktoś tu sobie ze mnie kpi:P.

Ludwi$ też odpada, więc Szadoł wchodzi:)
Ale kto smie:)
Alien Frontiers, Descent 2ed, D&D: Drizzt, Doom, Dreadfleet, Fortune & Glory+Exp, Ghost Stories, High Command, LOTR LCG, Middle-Earth Quest, Sid Meier's Civilization, Space Hulk, Warhammer Quest ACG, War of the Ring + Exp, Warzone, X-Wing
Awatar użytkownika
Wintermute
Posty: 945
Rejestracja: 22 wrz 2013, 15:01
Lokalizacja: Warszawa

Re: WWA- GRUPA TARCHOMIN :)

Post autor: Wintermute »

Tak jakos faze zlapalem i w ciag graniowy wpadlem. Piatek wieczor Padbar ktos by cos?
Alien Frontiers, Descent 2ed, D&D: Drizzt, Doom, Dreadfleet, Fortune & Glory+Exp, Ghost Stories, High Command, LOTR LCG, Middle-Earth Quest, Sid Meier's Civilization, Space Hulk, Warhammer Quest ACG, War of the Ring + Exp, Warzone, X-Wing
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 6 times

Re: WWA- GRUPA TARCHOMIN :)

Post autor: Rocy7 »

FAQ do PLO na jutro http://www.docdroid.net/hqq3/faq-pan-lo ... r.pdf.html

Wintermute niestety ten weekend odpadam.
Szadoł
Posty: 721
Rejestracja: 20 sie 2012, 14:04
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: WWA- GRUPA TARCHOMIN :)

Post autor: Szadoł »

Wintermute pisze:Tak jakos faze zlapalem i w ciag graniowy wpadlem. Piatek wieczor Padbar ktos by cos?
Ja ewentualnie mógłbym, choć jeszcze nie wiem na 100%
Zależy też w co. Jakieś propozycje ?
Awatar użytkownika
walkingdead
Posty: 2325
Rejestracja: 06 lut 2013, 19:57
Has thanked: 277 times
Been thanked: 683 times

Re: WWA- GRUPA TARCHOMIN :)

Post autor: walkingdead »

Ja dzis odpadam, trochę sie pokomplikowalo i po pracy muszę jechać wyprowadzić psa. Wyrobilabym sie pewnie na 19, więc to nie ma sensu.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 6 times

Re: WWA- GRUPA TARCHOMIN :)

Post autor: Rocy7 »

Oki oglosze w watku Padbaru, jak cos to gramy we 3.
Awatar użytkownika
walkingdead
Posty: 2325
Rejestracja: 06 lut 2013, 19:57
Has thanked: 277 times
Been thanked: 683 times

Re: WWA- GRUPA TARCHOMIN :)

Post autor: walkingdead »

W najbliższych dniach odpadam z jakichkolwiek spotkań planszówkowych.
Awatar użytkownika
walkingdead
Posty: 2325
Rejestracja: 06 lut 2013, 19:57
Has thanked: 277 times
Been thanked: 683 times

Re: WWA- GRUPA TARCHOMIN :)

Post autor: walkingdead »

No i jak PLO?
Szadoł
Posty: 721
Rejestracja: 20 sie 2012, 14:04
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: WWA- GRUPA TARCHOMIN :)

Post autor: Szadoł »

Według mnie w chwili obecnej jest zepsuty element mechaniki. Ale chciałbym zagrać jeszcze raz i sprawdzić czy da się ten problem przeskoczyć jakąś strategią.

Jeśli da się to oceniłbym że ta gra to taki lepszy Chaos w Starym.
Awatar użytkownika
Wintermute
Posty: 945
Rejestracja: 22 wrz 2013, 15:01
Lokalizacja: Warszawa

Re: WWA- GRUPA TARCHOMIN :)

Post autor: Wintermute »

Szadoł pisze:Według mnie w chwili obecnej jest zepsuty element mechaniki. Ale chciałbym zagrać jeszcze raz i sprawdzić czy da się ten problem przeskoczyć jakąś strategią.

Jeśli da się to oceniłbym że ta gra to taki lepszy Chaos w Starym.
To ma opinie Chaosu na sterydach... Chetnie sprawdze w wolnej chwili, bo przy Chaosie pare godzin spedzilem...
Alien Frontiers, Descent 2ed, D&D: Drizzt, Doom, Dreadfleet, Fortune & Glory+Exp, Ghost Stories, High Command, LOTR LCG, Middle-Earth Quest, Sid Meier's Civilization, Space Hulk, Warhammer Quest ACG, War of the Ring + Exp, Warzone, X-Wing
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 6 times

Re: WWA- GRUPA TARCHOMIN :)

Post autor: Rocy7 »

Przypuszczam, że mogliśmy źle grać z zasadami poruszania martwego śniegu, ale to chyba wyjaśniłem
farmer pisze:
Rocy7 pisze: Czyli 2 jednostki 2 poziomu równa się = martwy śnieg + 4 (+1 za akcje)?
Pierwsza akcja na Czynieniu:
przesuwasz 2 znaczniki M z 0 na 2.
Przesuwasz:
-1 reputacji
-1 Martwy Śnieg

Druga akcja na Czynieniu:
usuwasz 2 znaczniki M z pola o wartości 2.
Przesuwasz:
- 4 reputacji (bo jeden znacznik za 2 + drugi znacznik za 2)
- 1 Martwy Śnieg

Zawsze, kiedy wykonujesz jakąkolwiek akcję Czynienia przesuwasz Martwy Śniego o 1.
Nigdy więcej.
Nigdy mniej.


pozdr,
farm
oznacza to, że martwy śnieg powinien się poruszać maks 3 x na gracza. a my poruszaliśmy martwy śnieg tak jak reputacje to oznacza, że Bartek nie mógł zakończyć gry to mógł poruszyć śnieg jedynie za 3 nie zaś za 5.

Choć spotkałem się też z takimi opiniami
Cin pisze:No tak, ale również spadek na reputacji. Ja rozumiem sens kończenia gry torem martwego śniegu, jeśli dzięki temu wygram. A to nie jest takie proste. Jeśli ktoś kończy grę i daje zwycięstwo komuś innemu to jest to dla mnie kompletnie niezrozumiałe.
Szadoł
Posty: 721
Rejestracja: 20 sie 2012, 14:04
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: WWA- GRUPA TARCHOMIN :)

Post autor: Szadoł »

Tak sobie podliczyłem że tor śniegu kończy się na 31 pozycji.
Więc na każdego z 4 graczy przypada tak ok 8 możliwych posunięć czyli trochę mniej niż 3 pełne wykorzystania akcji czynienia.

Następnym razem spróbuję pocisnąć czynienie na maxa gdzieś przez pierwsze 2-3 tury biorąc na siebie Vuko, a potem odrabiać reputację. W ten sposób jest szansa w kolejnych turach zostawić przeciwników z deficytem jednostek i daleko posuniętym śniegiem.
Awatar użytkownika
walkingdead
Posty: 2325
Rejestracja: 06 lut 2013, 19:57
Has thanked: 277 times
Been thanked: 683 times

Re: WWA- GRUPA TARCHOMIN :)

Post autor: walkingdead »

Ej, ale jak z trudnością tej gry?
Wymaga wiele analizy, obrania strategii czy to raczej coś w stylu rozegranego niedawno MEQ ?
Szadoł
Posty: 721
Rejestracja: 20 sie 2012, 14:04
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: WWA- GRUPA TARCHOMIN :)

Post autor: Szadoł »

walkingdead pisze:Ej, ale jak z trudnością tej gry?
Wymaga wiele analizy, obrania strategii czy to raczej coś w stylu rozegranego niedawno MEQ ?
Nie ma kostek, nie ma losowania kart.
Dużo więcej można zaplanować.

O ile ktoś ma do tego głowę :)

Ciężar umysłowy trochę na poziomie Dominant Spieces po usunięciu połowy dostępnych akcji.
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2014, 10:57 przez Szadoł, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 6 times

Re: WWA- GRUPA TARCHOMIN :)

Post autor: Rocy7 »

Szadoł pisze:Tak sobie podliczyłem że tor śniegu kończy się na 31 pozycji.
Więc na każdego z 4 graczy przypada tak ok 8 możliwych posunięć czyli trochę mniej niż 3 pełne wykorzystania akcji czynienia.

Następnym razem spróbuję pocisnąć czynienie na maxa gdzieś przez pierwsze 2-3 tury biorąc na siebie Vuko, a potem odrabiać reputację. W ten sposób jest szansa w kolejnych turach zostawić przeciwników z deficytem jednostek i daleko posuniętym śniegiem.
żeby czynić musisz mieć najpierw czynnik M. zarówno do jednostek jak i ulepszeń. Poświęcanie akcji na czynienie zostawi Ci ich za mało na zdobywanie surowców.
walkingdead pisze:Ej, ale jak z trudnością tej gry? Wymaga wiele analizy, obrania strategii czy to raczej coś w stylu rozegranego niedawno MEQ ?
bywa paraliż decyzyjny:P.

I lepiej mieć strategię, choć ja na swoją wpadłem w 4 turze i zrobiłem 80% mojego celu gry.
Awatar użytkownika
Wintermute
Posty: 945
Rejestracja: 22 wrz 2013, 15:01
Lokalizacja: Warszawa

Re: WWA- GRUPA TARCHOMIN :)

Post autor: Wintermute »

Wczoraj jak wpadlem na chwile to wygladaliscie na mocno zamozdzonych:)

Moze w przyszlym tygodniu uda sie jakos ustawic na partyjke i sprawdze jak sobie z PLO radza moje dwie szare komorki...
Alien Frontiers, Descent 2ed, D&D: Drizzt, Doom, Dreadfleet, Fortune & Glory+Exp, Ghost Stories, High Command, LOTR LCG, Middle-Earth Quest, Sid Meier's Civilization, Space Hulk, Warhammer Quest ACG, War of the Ring + Exp, Warzone, X-Wing
ODPOWIEDZ