Ok, część graczy wykłóca się, że przecież w tym samym czasie ich ludek pracował nad swoim konceptem i przygoda innego gracza nic ich nie obchodzi. Rozumiem, że kolejność akcji budowy rozpatruje się kolejno poczynając od pierwszego gracza.Pynio pisze:Jest o tym mocno w instrukcji. Nie możesz nic planować co wcześniej podczas tury nie zostało wykonane, zatem: nie możesz budować dachu i palisady, jeśli w tej samej turze planujesz w ogóle postawić schronienie. Nie możesz budować dzidy, nie mając turę wcześniej wybudowanego noża (nie wiem czy to dobry przykład, bo z pamięci strzelam).
Co do ran za utratę pomysłów wiele osób na BGG twierdzi, że jest to kontrowersyjne - bo część twierdzi, że karę za niespełnienie wymagań należy rozpatrywać dla pociągniętej przygody, a w innych przypadkach to zawsze indywidualna sprawa, a więc rany dostaje ta jedna osoba, jednakże jeżeli odrzucam pomysł na którym stoi ktoś inny to już tak nie jest. Pomysły są też oczywiście wspólne, a więc podpierają się tym przy rozstrzyganiu kiedy gracz może odrzucić pomysły - kiedy następuje koniec całej akcji dla wszystkich, po tym jak wszyscy rozegrają swoje indywidualne przygody.
Z tego co widzę, część osób na BGG gra też tak, że za niespełnienie wymogu z odrzuceniem pomysłów nie ma ran, bo jest to dla nich głupie, że cały obóz dostaje rany "ponieważ stracili koncept jak zrobić łopatę" i cała sytuacja wygląda im na przeoczenie twórcy gry, choć zgodne ze ścisłym rozumieniem zasad rany są - chciałem zatem wiedzieć jakie zdanie prezentują osoby, które udzielają się w tym temacie.