Gra dla 1+ graczy, z klimatem
Gra dla 1+ graczy, z klimatem
Cześć i czołem!
Bardzo się cieszę, że mogę do Was dołączyć. Aktualnie poszukuje dość intensywnie gry, która:
- dobrze skaluje się na jednego gracza (warunek absolutnie konieczny) i będzie chodzić również przy maksymalnie czterech (no, czasem pięciu) osobach. Generalnie, obawiam się że moje towarzystwo może nie łyknąć czegoś cięższego, ale nie przeszkadza mi gra samojeden. Gra jednoosobowa nie musi być "wbudowana" w instrukcje - dobre i przetestowane zasady domowe też "zrobią robotę"
- klimat powala. Wiem, że to określenie słabo precyzyjne, więc postaram się trochę dookreślić. Dla mnie sztandarowym przykładem klimatycznej gry była strategiczna "Gra o Tron" - śliczna mapa i karty (grałem w edycję pierwszą, wieki temu) i gameplay, który idealnie "wspierał" tematykę. Szukam czegoś pięknie wydanego, raczej mroczniejszego, gdzie tematyka i rozgrywka są ze sobą nierozerwalnie związane (czyli kompletne przeciwieństwo ostatnio ogrywanego przez nas Splendoru, który w zasadzie mógłby opowiadać o wszystkim).
Oprócz tego fajnie jakby gra była (ale to czynniki drugorzędne):
- kooperacyjna, lub z minimalną dawką negatywnej interakcji. Niestety, moja narzeczona i reszta graczy nie chcą się (jeszcze ) przekonać do podkładania sobie nawzajem świń
- miała niski (lub średni) próg wejścia. Albo przynajmniej dobrze napisaną instrukcję
- nie będę ukrywał, że lubię produkcje amerykańskie
Aktualnie posiadam:
- Pandemię (bez bicia powiem, że odstrasza mnie wizualnie. Ale tematyka bardzo na plus!)
- Carcassonne + niektóre dodatki (regularnie ogrywam wariant jednoosobowy z BGG)
- Ewolucję
- Osadników z Catanu
- Kolejkę
- Warriors Knights
- Ticket to ride
- Memoir '44
- w planach Battlestar Galactica (jestem fanem serialu )
Póki co przekonuje mnie Eldritch Horror (albo Arkham Horror), ale nie jestem do tego wyboru przesadnie przywiązany
Bardzo się cieszę, że mogę do Was dołączyć. Aktualnie poszukuje dość intensywnie gry, która:
- dobrze skaluje się na jednego gracza (warunek absolutnie konieczny) i będzie chodzić również przy maksymalnie czterech (no, czasem pięciu) osobach. Generalnie, obawiam się że moje towarzystwo może nie łyknąć czegoś cięższego, ale nie przeszkadza mi gra samojeden. Gra jednoosobowa nie musi być "wbudowana" w instrukcje - dobre i przetestowane zasady domowe też "zrobią robotę"
- klimat powala. Wiem, że to określenie słabo precyzyjne, więc postaram się trochę dookreślić. Dla mnie sztandarowym przykładem klimatycznej gry była strategiczna "Gra o Tron" - śliczna mapa i karty (grałem w edycję pierwszą, wieki temu) i gameplay, który idealnie "wspierał" tematykę. Szukam czegoś pięknie wydanego, raczej mroczniejszego, gdzie tematyka i rozgrywka są ze sobą nierozerwalnie związane (czyli kompletne przeciwieństwo ostatnio ogrywanego przez nas Splendoru, który w zasadzie mógłby opowiadać o wszystkim).
Oprócz tego fajnie jakby gra była (ale to czynniki drugorzędne):
- kooperacyjna, lub z minimalną dawką negatywnej interakcji. Niestety, moja narzeczona i reszta graczy nie chcą się (jeszcze ) przekonać do podkładania sobie nawzajem świń
- miała niski (lub średni) próg wejścia. Albo przynajmniej dobrze napisaną instrukcję
- nie będę ukrywał, że lubię produkcje amerykańskie
Aktualnie posiadam:
- Pandemię (bez bicia powiem, że odstrasza mnie wizualnie. Ale tematyka bardzo na plus!)
- Carcassonne + niektóre dodatki (regularnie ogrywam wariant jednoosobowy z BGG)
- Ewolucję
- Osadników z Catanu
- Kolejkę
- Warriors Knights
- Ticket to ride
- Memoir '44
- w planach Battlestar Galactica (jestem fanem serialu )
Póki co przekonuje mnie Eldritch Horror (albo Arkham Horror), ale nie jestem do tego wyboru przesadnie przywiązany
Re: Gra dla 1+ graczy, z klimatem
Zaproponowałbym Mage Knight, ale z tym może być problem:
Wszystko inne, czego oczekujesz - jest w tej grze.
Można grać zarówno solo jak i w kilku graczy, można kooperacyjnie, można przeciwko sobie (zależnie od scenariusza).
P.S. Możesz wypróbować grę np. przez ZunTzu + skype. Jest silna ekipa, która na pewno chętnie pomoże. Poszukaj w dziale gier online.
ale instrukcja jest dobrze napisana, co nie zmienia faktu, że pierwsze rozgrywki spędzisz z nosem w instrukcji, chyba że zagrasz z kimś kto wie o co chodzi.miała niski (lub średni) próg wejścia
Wszystko inne, czego oczekujesz - jest w tej grze.
Można grać zarówno solo jak i w kilku graczy, można kooperacyjnie, można przeciwko sobie (zależnie od scenariusza).
P.S. Możesz wypróbować grę np. przez ZunTzu + skype. Jest silna ekipa, która na pewno chętnie pomoże. Poszukaj w dziale gier online.
- Koshiash
- Posty: 958
- Rejestracja: 01 sty 2010, 17:45
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 134 times
Re: Gra dla 1+ graczy, z klimatem
+ Eldritch Horror. Działa bardzo dobrze od 1 do wielu graczy. Kooperacja. Klimat. Ameri. Powiedziałbym, że średni próg skomplikowania (elementów dużo, co nie znaczy że skomplikowanie duże).
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Re: Gra dla 1+ graczy, z klimatem
Wladca Pierścieni LCG - spełnia Twoje wymagania. Idealny solo i do pogrania w 4 osoby.
Re: Gra dla 1+ graczy, z klimatem
Jeszcze można polecić coś z serii Dungeon & Dragons. Od 1 do 5 graczy, kooperacja, rozgrywka do 90 minut, z super figurkami. Jedyny minus (?) to tylko po angielsku, ale Memoir w kolekcji to może akurat podpasuje.
Ostatnio zmieniony 02 lut 2015, 22:58 przez sngt, łącznie zmieniany 2 razy.
Moja kolekcja - klik
Re: Gra dla 1+ graczy, z klimatem
Magia i Myszy Kooperacja Jednak w scenariuszach zawsze występuje określona liczba postaci. Jeśli nie przeszkadza Ci granie kilkoma myszami, to serdecznie polecam
Re: Gra dla 1+ graczy, z klimatem
Również to:AiS pisze:Zaproponowałbym Mage Knight, ale z tym może być problem [...]
może być problematyczne. Czterech początkujących graczy w MK? Nie zapomnijcie zadbać o catering i nocleg.Toomek pisze:będzie chodzić również przy maksymalnie czterech (no, czasem pięciu) osobach
Ale Mage Knight polecam również. Mimo wszystko.
Należy jednak mieć świadomość, że do opanowania gry wymagane jest kilka przymiotów: determinacja, umiejętność czytania ze zrozumieniem, niepowstrzymana żądza krwi i trochę wolnego czasu (lub nawet trochę więcej niż trochę).
Re: Gra dla 1+ graczy, z klimatem
Dzięki wielkie za wszystkie propozycje!
Udało mi się przejrzeć proponowane przez Was gry i mam następujące (nie wiem czy słuszne) wnioski:
- Mage Knight jest faktycznie wielkie, soczyste i śliczne... ale chyba trochę zbyt kompleksowe. Boje się, że nazbyt ciężkie na casualowy, parugodzinny wieczór planszówkowy. Wydaje mi się, że to dla nas pozycja zbyt ciężka.
- Anioł śmierci - biorę jak tylko będzie dostępny. Co prawda wolę chyba planszę i figurki, ale komentarze są więcej niż zachęcające.
- Eldritch Horror - dalej mnie przekonuje
- Magia i myszy - jak wygląda kwestia klimatu? Niby okładka i ilustracje wydają się odpowiednio mroczne, ale jak to wygląda w praktyce? Tzn. czy to taka klasyczna, ciężka baśń (jak w oryginale u Andersena), czy raczej ugładzona współczesna?
- LotR - przejrzałem opinie, zobaczyłem ilość dodatków, póki co pas.
- Shadowrun - zdecydowanie do rozważenia. Szkoda, że karcianka. Ale taki klimat bardziej na plus.
- Robinson - póki co pas.
Generalnie rozglądam się dalej. Język nie jest przeszkodą w naszym przypadku, bardziej kręci mnie szeroko pojęte science fiction niż fantasy (przy czym herooc fantasy praktycznie wcale "nie kupuje") .
Udało mi się przejrzeć proponowane przez Was gry i mam następujące (nie wiem czy słuszne) wnioski:
- Mage Knight jest faktycznie wielkie, soczyste i śliczne... ale chyba trochę zbyt kompleksowe. Boje się, że nazbyt ciężkie na casualowy, parugodzinny wieczór planszówkowy. Wydaje mi się, że to dla nas pozycja zbyt ciężka.
- Anioł śmierci - biorę jak tylko będzie dostępny. Co prawda wolę chyba planszę i figurki, ale komentarze są więcej niż zachęcające.
- Eldritch Horror - dalej mnie przekonuje
- Magia i myszy - jak wygląda kwestia klimatu? Niby okładka i ilustracje wydają się odpowiednio mroczne, ale jak to wygląda w praktyce? Tzn. czy to taka klasyczna, ciężka baśń (jak w oryginale u Andersena), czy raczej ugładzona współczesna?
- LotR - przejrzałem opinie, zobaczyłem ilość dodatków, póki co pas.
- Shadowrun - zdecydowanie do rozważenia. Szkoda, że karcianka. Ale taki klimat bardziej na plus.
- Robinson - póki co pas.
Generalnie rozglądam się dalej. Język nie jest przeszkodą w naszym przypadku, bardziej kręci mnie szeroko pojęte science fiction niż fantasy (przy czym herooc fantasy praktycznie wcale "nie kupuje") .
-
- Posty: 912
- Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
- Has thanked: 1074 times
- Been thanked: 103 times
Re: Gra dla 1+ graczy, z klimatem
Pokój 25 oraz Magia i Myszy. Pokój 25 ma dobre grafiki, choć nie powalające. Masz tam pięć trybów rozgrywki, w tym solo. Jeśli znajomi będą chcieli współpracować, to gracie w tryb kooperacji, jeśli zaś znudzi się to wam, to możecie wziąć tryb podejrzliwości i grać z ukrytymi strażnikami. Jeśli będziecie chcieli coś pośrodku, to zagracie tryb rywalizacji drużyn (ale tylko przy parzystej liczbie graczy). Naprawdę jest tam sporo opcji, które zapewnią sporo zabawy. Co do Magii i Myszy to mogę polecić, bo klimat tam jest, a mam za sobą dopiero pierwszą partię solo. Jest to baśń, w którą mogą grać dzieci, ale nie nazwałbym tego ugrzecznioną, bo sami dorośli też będą się dobrze bawić.
Re: Gra dla 1+ graczy, z klimatem
Ja zaproponuję 51 stan.
Wady względem twoich oczekiwań to brak mrocznego klimatu.
Grafiki na kartach ładne wprowadzające klimat post-apo.
Tryb jednoosobowy został udostępniony przez portal w sieci i chociaż osobiście nie sprawdzałem to natrafiałem się na pozytywne opinie o nim (może ktoś bardziej doświadczony w tej kwestii się wypowie:).
Można grać do 4 graczy. Negatywnej interakcji jak i interakcji prawie brak. Każdy sobie...
Dość łatwa do ogarnięcia. Jedyny problem to nauczyć się co znaczą jakie symbole (wg. mnie dość intuicyjne).
Moi znajomi po jednej partii są w stanie mniej więcej (chociaż raczej więcej) poruszać się samodzielnie po grze bez magicznego ,,a co to robi?"
Czas rozgrywki:
Z narzeczoną gramy od czasu do czasu to mieścimy się w godzince. Z dwoma kolegami, którzy grali pierwszy raz zmieściliśmy się w dwóch godzinach.
Przy czym gra ma dość sinusoidalne opinie także najlepiej żebyś się zapoznał z tematem i sam sprawdził
Wady względem twoich oczekiwań to brak mrocznego klimatu.
Grafiki na kartach ładne wprowadzające klimat post-apo.
Tryb jednoosobowy został udostępniony przez portal w sieci i chociaż osobiście nie sprawdzałem to natrafiałem się na pozytywne opinie o nim (może ktoś bardziej doświadczony w tej kwestii się wypowie:).
Można grać do 4 graczy. Negatywnej interakcji jak i interakcji prawie brak. Każdy sobie...
Dość łatwa do ogarnięcia. Jedyny problem to nauczyć się co znaczą jakie symbole (wg. mnie dość intuicyjne).
Moi znajomi po jednej partii są w stanie mniej więcej (chociaż raczej więcej) poruszać się samodzielnie po grze bez magicznego ,,a co to robi?"
Czas rozgrywki:
Z narzeczoną gramy od czasu do czasu to mieścimy się w godzince. Z dwoma kolegami, którzy grali pierwszy raz zmieściliśmy się w dwóch godzinach.
Przy czym gra ma dość sinusoidalne opinie także najlepiej żebyś się zapoznał z tematem i sam sprawdził
Re: Gra dla 1+ graczy, z klimatem
Z mojej strony:
- Znak Starszych Bogów (idealnie odpowiada większości wymagań)
- Władca Pierścieni LCG
- Neuroshima Hex!
- Space Hulk: Anioł śmierci
- Znak Starszych Bogów (idealnie odpowiada większości wymagań)
- Władca Pierścieni LCG
- Neuroshima Hex!
- Space Hulk: Anioł śmierci
Re: Gra dla 1+ graczy, z klimatem
Neuroshima Hex niestety nie spełnia "warunku absolutnie koniecznego" tj. możliwości gry soloGrisznak pisze:Z mojej strony:
- Znak Starszych Bogów (idealnie odpowiada większości wymagań)
- Władca Pierścieni LCG
- Neuroshima Hex!
- Space Hulk: Anioł śmierci
Chyba, że zagrasz sam ze sobą i obydwaj będziecie wobec siebie uczciwi
Re: Gra dla 1+ graczy, z klimatem
O Hexogłówkach zapominasz AiS Jakieśtam solo jest!AiS pisze:Neuroshima Hex niestety nie spełnia "warunku absolutnie koniecznego" tj. możliwości gry soloGrisznak pisze:Z mojej strony:
- Znak Starszych Bogów (idealnie odpowiada większości wymagań)
- Władca Pierścieni LCG
- Neuroshima Hex!
- Space Hulk: Anioł śmierci
Chyba, że zagrasz sam ze sobą i obydwaj będziecie wobec siebie uczciwi
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Re: Gra dla 1+ graczy, z klimatem
misioooo pisze: O Hexogłówkach zapominasz AiS Jakieśtam solo jest!
Ano - jakieśtam jest, ale chyba nie o to chodziło autorowi. Bo jeśli tak, to możnaby również polecać krzyżówki, sudoku i kostkę Rubika, ale ciężko odnaleźć w nich mroczny klimat (chyba, że grając w każdą z wymienionych po ciemku )
P.S. Żeby nie było - bardzo lubię kostkę Rubika.
Re: Gra dla 1+ graczy, z klimatem
Nie można tych polecić w/w... Są tylko na 1 gracza Chociaż krzyżówki... Za małolata się grupowo rozwiązywało czy każdy brał swoją i na czas - kto pierwszy hasło rozkmini
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Re: Gra dla 1+ graczy, z klimatem
Ja w hexa często gram solo (forever alone) kiedy chcę sprawdzić jakąś nowo zakupioną armie lub przetestować jakąś nową taktykę i nie narzekam.
Nie jest to to samo co gra z drugą osobą ale myślę, że losowy dociąg żetonów sprawia, że gra solo nie sprawia tutaj takiego kłopotu jaki by sprawiała np. w szachach, a za to jak krótko czeka się na swoją turę...
Dodatkowo ja posiadam wersję 2,5 także bez hexogłówek a i tak gra solo jest dla mnie całkiem fajna
Nie jest to to samo co gra z drugą osobą ale myślę, że losowy dociąg żetonów sprawia, że gra solo nie sprawia tutaj takiego kłopotu jaki by sprawiała np. w szachach, a za to jak krótko czeka się na swoją turę...
Dodatkowo ja posiadam wersję 2,5 także bez hexogłówek a i tak gra solo jest dla mnie całkiem fajna
Re: Gra dla 1+ graczy, z klimatem
Dzięki Wam serdecznie!
Neuroshimę kupię swoją drogą - kiedyś zagrywałem się ze znajomymi po nocach (magiczne czasy pierwszej edycji). Łamigłówki (w przeciwieństwie do krzyżówek mnie niestety nie kręcą), a doświadczenia z jednoosobowej gry w Memoir pokazują, że niestety zawsze jedną stronę bardziej... "lubię", "faworyzuje"? Wiecie o co chodzi .
W oddali zamajaczył mi w must have XCOM i to jest również miłość od pierwszej instalacji dedykowanej aplikacji.
I tak człowiek chciał kupić spokojnie jedną grę, a po kilkunastu postach jest już przekonany do czterech pozycji. Czas na klasyczne, retoryczne pytanie - skąd wziąć czas, fundusze i miejsca na nowe pudełka?
Neuroshimę kupię swoją drogą - kiedyś zagrywałem się ze znajomymi po nocach (magiczne czasy pierwszej edycji). Łamigłówki (w przeciwieństwie do krzyżówek mnie niestety nie kręcą), a doświadczenia z jednoosobowej gry w Memoir pokazują, że niestety zawsze jedną stronę bardziej... "lubię", "faworyzuje"? Wiecie o co chodzi .
W oddali zamajaczył mi w must have XCOM i to jest również miłość od pierwszej instalacji dedykowanej aplikacji.
I tak człowiek chciał kupić spokojnie jedną grę, a po kilkunastu postach jest już przekonany do czterech pozycji. Czas na klasyczne, retoryczne pytanie - skąd wziąć czas, fundusze i miejsca na nowe pudełka?