Cywilizacja: Poprzez Wieki 3 ed. (Vlaada Chvatil)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- REBEL.pl
- Posty: 1468
- Rejestracja: 29 paź 2008, 11:52
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 199 times
- Been thanked: 740 times
- Kontakt:
Cywilizacja: Poprzez Wieki 3 ed. (Vlaada Chvatil)
Czech Games Edition planuje na tegoroczne targi w Essen przygotować 3 edycję Cywilizacji: Poprzez Wieki.
Prace trwają nad balansem oraz nową oprawą graficzną. Celem autora i całego zespołu jest zbalansowanie grywalności cudów świata oraz liderów, nieznaczne uproszczenie mechaniki i rozliczania oraz stworzenie alternatywnych ścieżek rozwoju opartych na przykład na rozwoju religii.
Rebel na pewno wyda polską edycję tej gry, staramy się, aby było to równolegle z premierą wersji angielskiej (jeśli to będzie możliwe), albo niedługo po.
Poniżej można zobaczyć kilka ilustracji z prac nad grą. Grafiki na kartach i ikonografia nie są jeszcze finalne.
Prace trwają nad balansem oraz nową oprawą graficzną. Celem autora i całego zespołu jest zbalansowanie grywalności cudów świata oraz liderów, nieznaczne uproszczenie mechaniki i rozliczania oraz stworzenie alternatywnych ścieżek rozwoju opartych na przykład na rozwoju religii.
Rebel na pewno wyda polską edycję tej gry, staramy się, aby było to równolegle z premierą wersji angielskiej (jeśli to będzie możliwe), albo niedługo po.
Poniżej można zobaczyć kilka ilustracji z prac nad grą. Grafiki na kartach i ikonografia nie są jeszcze finalne.
wydawnictwo Rebel
Nadchodzące premiery | Aktualności wydawnicze | Kontakt | Dystrybucja: hurt.rebel.pl
Nadchodzące premiery | Aktualności wydawnicze | Kontakt | Dystrybucja: hurt.rebel.pl
- sqb1978
- Posty: 2623
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 142 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
Fajne. Mam nadzieję, że plansze również otrzymają lifting
Sprzedam: Mr Jack Pocket, Blokus, Strife, Forgotten Circles EN + naklejki
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
- cezner
- Posty: 3083
- Rejestracja: 30 wrz 2005, 20:26
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 91 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
Idą z duchem czasów:
"tworzenie alternatywnych ścieżek rozwoju opartych na przykład na rozwoju religii" - czyli będzie można sobie stworzyć państwo islamskie a w ramach agresji podrzucić komuś jakiś zamach terrorystyczny i wywalić ze stołu np. Wieżę Eiffla
Pytanie jeszcze o jakość wykonania. Czy będzie to zbliżone do wydania amerykańskiego czy raczej niestety polskiego. Poczekamy, zobaczymy.
"tworzenie alternatywnych ścieżek rozwoju opartych na przykład na rozwoju religii" - czyli będzie można sobie stworzyć państwo islamskie a w ramach agresji podrzucić komuś jakiś zamach terrorystyczny i wywalić ze stołu np. Wieżę Eiffla
Pytanie jeszcze o jakość wykonania. Czy będzie to zbliżone do wydania amerykańskiego czy raczej niestety polskiego. Poczekamy, zobaczymy.
- Don Simon
- Moderator
- Posty: 5623
- Rejestracja: 10 wrz 2005, 16:28
- Lokalizacja: Warszawa, sercem w Jozefowie ;-)
- Been thanked: 1 time
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
Czy bedzie wiecej kart?
Czy bedzie duzo innych kart?
Czy bedzie duzo innych kart?
Każdy może,prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się.Tak więc z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.
- BartP
- Administrator
- Posty: 4721
- Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 384 times
- Been thanked: 886 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
Mnie, prawdę mówiąc, interesuje jedynie, czy zmniejszy się downtime i czas rozgrywki. Innymi słowy czy zniknie mechanizm action point allowance system na korzyść czegoś "nowocześniejszego" (aka streamlined), czegoś, co sprawi, że nie będzie się na swoją turę czekać wiecznie. No i chciałbym również, aby jakiś sensowny wariant gry zamykał się w 2h, no ale to pewnie marzenia.
Sprzedam nic
- cezner
- Posty: 3083
- Rejestracja: 30 wrz 2005, 20:26
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 91 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
Patrząc na te zdjęcia, to można wnioskować że wielkiej rewolucji nie będzie. I raczej bym się spodziewał jakiejś niewielkiej korekty niektórych kart, może kilku nowych, może kilka wyrzucą.
Jeśli chcą trochę uprościć, to raczej powinni zmniejszyć ilość kart niż zwiększać bo to zawsze wydłuża rozgrywkę.
Jeśli chcą trochę uprościć, to raczej powinni zmniejszyć ilość kart niż zwiększać bo to zawsze wydłuża rozgrywkę.
-
- Posty: 602
- Rejestracja: 15 gru 2008, 11:53
- Lokalizacja: Gliwice/Sośnica
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 1 time
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
Z rozmowy z Petrem wynikało ,że CGE chce wypuścić edycję w którą komfortowo będzie można grać na żywo, a nie tylko online - zmiany może nie są duże ale mam wrażenie, że w zdecydowanie dobrym kierunku.
-
- Posty: 3950
- Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 89 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
Podpisuję się ręcyma i nogima.sqb1978 pisze:Fajne. Mam nadzieję, że plansze również otrzymają lifting
Karty może i bez szału ale wyglądają przyzwoicie...
Ikonki kamień, nauka, siła, kultura spoko, ale te buźki wyglądają jak z jakiegoś komunikatora ;p
- Don Simon
- Moderator
- Posty: 5623
- Rejestracja: 10 wrz 2005, 16:28
- Lokalizacja: Warszawa, sercem w Jozefowie ;-)
- Been thanked: 1 time
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
Moze jakis dodatek chociaz z nowymi kartami?
Każdy może,prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się.Tak więc z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.
- Markus
- Posty: 2470
- Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 279 times
Cywilizacja: Poprzez wieki
Wbrew pozorom nowe grafiki budynków nie podniosły czytelności. Odczucie mam jak przy grafikach do budynków w puerto rico w polskiej wersji (po co to zrobili? )
Skrócenie rozgrywki do 2 godz? Byłoby miło
Skrócenie rozgrywki do 2 godz? Byłoby miło
- costi
- Posty: 3416
- Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
- Lokalizacja: Warszawa - Ochota
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
Zmian jestem bardzo ciekaw. Oby nie popsuli tym gry.
Jeśli polskie wydanie nie będzie znowu drukowane na papierze od ksero to "shut up and take my money".
Jeśli polskie wydanie nie będzie znowu drukowane na papierze od ksero to "shut up and take my money".
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Moja kolekcja
- Coen
- Posty: 2496
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
- Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
- Has thanked: 438 times
- Been thanked: 126 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
Hmm... czyli teraz jest najlepszy czas na sprzedanie poprzednie edycji?
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
- Don Simon
- Moderator
- Posty: 5623
- Rejestracja: 10 wrz 2005, 16:28
- Lokalizacja: Warszawa, sercem w Jozefowie ;-)
- Been thanked: 1 time
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
I przez pol roku (albo dluzej) nie grac?
Każdy może,prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się.Tak więc z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.
- Coen
- Posty: 2496
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
- Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
- Has thanked: 438 times
- Been thanked: 126 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
Niestety większość gier w Poprzez wieki i tak gram online, nie pamiętam kiedy grałem przy planszy
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
- Vester
- Posty: 956
- Rejestracja: 19 lis 2010, 11:12
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 44 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
Na oko v2 wygląda podobnie. Jeśli zmiany skrócą czas gry o połowę i nie spłycą doznań, będę zadziwiony. Niech moc będzie z Chvatilem.
Natomiast czytelność grafiki jest wątpliwa. Ładnie jest, bez dwóch zdań, ale czy usprawni to grę? Może zamiast upiększać obrazki, zmienionoby layout kart? Co by karty np. farm nałożone na siebie tworzyły zwartą grafikę. Głośno myślę.
Podbijam pytanie o liczbę kart. Mniej? Więcej? Podobnie?
I może daliby plansze graczy z dziurami na kostki?
Natomiast czytelność grafiki jest wątpliwa. Ładnie jest, bez dwóch zdań, ale czy usprawni to grę? Może zamiast upiększać obrazki, zmienionoby layout kart? Co by karty np. farm nałożone na siebie tworzyły zwartą grafikę. Głośno myślę.
Podbijam pytanie o liczbę kart. Mniej? Więcej? Podobnie?
I może daliby plansze graczy z dziurami na kostki?
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
Wygląda super - znacznie lepiej niż poprzednia edycja. Jakoś nie mam specjalnych obaw o czytelność; w kazdym razie w rozgrywce nie powinno to przeszkadzać.
Natomiast nie za bardzo sobie wyobrażam istotne skrócenie czasu gry. Byłoby to mozliwe albo gdyby zrezygnowano z części elementów (a kastracja tej grze niekoniecznie jest potrzebna) albo zmieniono istotnie mechanikę (a na taką rewolucję sie też raczej nie zanosi). Jeśli zostaną zmienione jakieś drobiazgi, to specjalnie na długość rozgywek nie wpłynie. Więc wygląda mi to raczej na chwyt marketingowy niż realną możliwość.
Natomiast nie za bardzo sobie wyobrażam istotne skrócenie czasu gry. Byłoby to mozliwe albo gdyby zrezygnowano z części elementów (a kastracja tej grze niekoniecznie jest potrzebna) albo zmieniono istotnie mechanikę (a na taką rewolucję sie też raczej nie zanosi). Jeśli zostaną zmienione jakieś drobiazgi, to specjalnie na długość rozgywek nie wpłynie. Więc wygląda mi to raczej na chwyt marketingowy niż realną możliwość.
- jax
- Posty: 8128
- Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 252 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
Kastrowanie i skracanie TtA to jakiś absurd.
Ta gra nie jest dobra dlatego że jest krótka, ale dlatego że jest długa. Można realizować strategię, rozwijać imperium i czuć satysfakcję z jego rozkwitu. Skrócenie gry wyeliminuje mnóstwo funu.
Tym niemniej reedycja może być dobrym pomysłem (lepsza szata graficzna, re-balans cudów/postaci, może nowe karty - z licznych mini-dodatków, zapowiedziane scenariusze itd). Z pewnością będę się zagrywał w obie wersje. No chyba że kastracja reedycji będzie zbyt znaczna.
A w temacie 'czy kupować': kupić TtA, Nations i Patchistory. 3 wielkie i różne gry. Na dzień dzisiejszy wyczerpują w pełni temat gier cywilizacyjnych.
Ta gra nie jest dobra dlatego że jest krótka, ale dlatego że jest długa. Można realizować strategię, rozwijać imperium i czuć satysfakcję z jego rozkwitu. Skrócenie gry wyeliminuje mnóstwo funu.
Tym niemniej reedycja może być dobrym pomysłem (lepsza szata graficzna, re-balans cudów/postaci, może nowe karty - z licznych mini-dodatków, zapowiedziane scenariusze itd). Z pewnością będę się zagrywał w obie wersje. No chyba że kastracja reedycji będzie zbyt znaczna.
A w temacie 'czy kupować': kupić TtA, Nations i Patchistory. 3 wielkie i różne gry. Na dzień dzisiejszy wyczerpują w pełni temat gier cywilizacyjnych.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
- gafik
- Posty: 3652
- Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
- Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
- Has thanked: 55 times
- Been thanked: 119 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
Raczej, nadchodzi najlepszy czas by ją kupić!"PCoen pisze:Hmm... czyli teraz jest najlepszy czas na sprzedanie poprzednie edycji?
- Rafal_Kruczek
- Posty: 1093
- Rejestracja: 20 sie 2008, 11:48
- Lokalizacja: Legnica
- Has thanked: 86 times
- Been thanked: 31 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
Rzeczywiście takiego skracania jak tryb dla poczatkujacych (tylko I era) nie ma sesnsu robić.jax pisze:Kastrowanie i skracanie TtA to jakiś absurd.
Ta gra nie jest dobra dlatego że jest krótka, ale dlatego że jest długa.
Ale jak pokazał przykład z tworzenia Roll for the Galaxy grę można czasami skrócić żeby była lepsza.
Wei-Hwa Huang stworzył Rolla i poczatkowej wersji grzcza rozpoczynali z jednym kafelkiem. Tom Lehmann przyjrzał sie tej wersji dokładnie i stwierdził "Ta gra jest za długa... gracze w poczatkowych fazach zawsze rozpoczynaja prawie tak samo. Dla poczatkujacych graczy to jest dobre ale zaawasowani gracze po kilku partiach bedą sie nudzić" i zaproponował żeby zaczynać od 3 kafelków = 1 świat starowy i podwójny kafelek frakcji. I rzeczywiiście taka gra ma przwie idealna długość.
I w TTA tez mam wrażenie że wiek A i początek I to taka rozpędówka - przedłużony setup. Oczywiście odciecie Antyku z TTA nie przyniosłoby wiele oszczednosci jeśli chodzi o czas. Ale to miał być przykład że da się grę poprawić przez jej skrócenie.
-
- Posty: 105
- Rejestracja: 30 sie 2010, 20:54
- Been thanked: 2 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
Tego pana odpowiedzialnego za grafiki powinni wyrzucic. Przebolalbym,ze karty sa mniej czytelne gdyby tlo bylo ladne, ale ono jest po prostu beznadziejne. Gra ogolnie nadal brzydko wyglada.
Moje chlopaki 7 i 9 lat daliby rade cos lepszego nabazgrolic
Moje chlopaki 7 i 9 lat daliby rade cos lepszego nabazgrolic
- gafik
- Posty: 3652
- Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
- Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
- Has thanked: 55 times
- Been thanked: 119 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
+1Vester pisze:...Natomiast czytelność grafiki jest wątpliwa. Ładnie jest, bez dwóch zdań, ale czy usprawni to grę? Może zamiast upiększać obrazki, zmienionoby layout kart? Co by karty np. farm nałożone na siebie tworzyły zwartą grafikę. ...I może daliby plansze graczy z dziurami na kostki?
Też zawsze chciałem oglądać upgrady moich technologii tworzące pewną graficzną całość na stole... można by pójść nawet dalej - spróbować wykonać "kontynuujące się" grafiki nie tylko w ramach jednej technologii (w kolumnach), ale i w rzędach - hehe, takie dodatkowe puzzle, które można by aranżować sobie na stole w różnych kofiguracjach w oczekiwaniu na swój ruch
- sqb1978
- Posty: 2623
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 142 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
Fakt, gra wygląda jakby była zrobiona w Powerpoincie. Kiedy pierwszy raz ją zobaczyłem, nie mogłem uwierzyć, że można było zrobić coś brzydszego niż Puerto Rico
Dlatego nowy layout cieszy, nawet jeśli na kolana nie powala. Jak napisali nie wszystko jeszcze ma ostateczny wygląd, więc może jeszcze czytelność dopracują.
Strzelam, że 50% sukcesu Osadników Portalu to właśnie przyjemna i kolorowa grafika.
Dlatego nowy layout cieszy, nawet jeśli na kolana nie powala. Jak napisali nie wszystko jeszcze ma ostateczny wygląd, więc może jeszcze czytelność dopracują.
Strzelam, że 50% sukcesu Osadników Portalu to właśnie przyjemna i kolorowa grafika.
Sprzedam: Mr Jack Pocket, Blokus, Strife, Forgotten Circles EN + naklejki
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum