Potwory w Tokio vs Galaxy Trucker vs 7 cudów
Potwory w Tokio vs Galaxy Trucker vs 7 cudów
Witam, ponownie zwracam się z prośbą o pomoc w wyborze tytułu, aktualnie szukam czegoś podobnego do Świat dysku Ankmarpork czyli do godziny czasu rozgrywka- łatwe zasady ale dające możliwość pokombinowania, negatywna interakcja wysoce wskazana.
I tak wytypowałem wstępnie 3 tytuły:
Ciężarówką przez galaktykę
Potwory w Tokio
7 cudów
Zastanawiam się co będzie lepsze do takiego lżejszego grania, ostatnio zaopatrzyłem się w Terrę Mystikę i powiem szczerze, że mimo mojego zachwytu ciężko mi zaciągnąć znajomych do grania stąd pytanie o lżejsze tytuły
I tak wytypowałem wstępnie 3 tytuły:
Ciężarówką przez galaktykę
Potwory w Tokio
7 cudów
Zastanawiam się co będzie lepsze do takiego lżejszego grania, ostatnio zaopatrzyłem się w Terrę Mystikę i powiem szczerze, że mimo mojego zachwytu ciężko mi zaciągnąć znajomych do grania stąd pytanie o lżejsze tytuły
Re: Potwory w Tokio vs Galaxy Trucker vs 7 cudów
Nie napisałeś w ile osób gracie - jeśli tylko w 2 to Potwory i 7 cudów nie będą dobrym pomysłem.
Z wymienionych przez Ciebie tytułów najlepiej w wymagania wpisuje się chyba Potwory w Tokio ze względu na negatywną interakcję (przy czym żaden nie jest ani trochę podobny do Świata dysku).
Jeśli miałbym coś proponować spełniającego Twoje wymagania to byłby to Smallworld.
Z wymienionych przez Ciebie tytułów najlepiej w wymagania wpisuje się chyba Potwory w Tokio ze względu na negatywną interakcję (przy czym żaden nie jest ani trochę podobny do Świata dysku).
Jeśli miałbym coś proponować spełniającego Twoje wymagania to byłby to Smallworld.
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Potwory w Tokio vs Galaxy Trucker vs 7 cudów
Wymienione gry to zupełnie inna zabawa niż Ankh Morpork. Potwory to beztroska nawalanka imprezowa, 7 cudów to draftowany pasjans z niby-interakcją, a Galaxy Trucker to śmiechowa zabawa w szybkość i spostrzegawczość. Wszystkie trzy są warte poznania.
Small World faktycznie może być dobrym wyborem, choć lekki mocno nie jest.
Może jakiś klasyk się sprawdzi w stylu Nexus Ops czy Survive: Escape from Atlantis.
Small World faktycznie może być dobrym wyborem, choć lekki mocno nie jest.
Może jakiś klasyk się sprawdzi w stylu Nexus Ops czy Survive: Escape from Atlantis.
Re: Potwory w Tokio vs Galaxy Trucker vs 7 cudów
+Small World jak dla mnie. Zasady proste, 100% negatywna interakcja. Jest troszkę kombinowania i sporo możliwości.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
- Moniczka.s
- Posty: 549
- Rejestracja: 18 lut 2010, 20:06
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.\Warszawa
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 2 times
Re: Potwory w Tokio vs Galaxy Trucker vs 7 cudów
Bez przesady, Small World nie jest cięższy niż 7 cudów.donmakaron pisze: Small World faktycznie może być dobrym wyborem, choć lekki mocno nie jest.
Mam rabat 10% w Planszomanii i chętnie pomogę w zakupach.
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Potwory w Tokio vs Galaxy Trucker vs 7 cudów
No nie wiem co do tej ciężkości. Ogarnąć cechy wszystkich ras na stole nie jest łatwe na początku (grałem tylko w Underground), do tego sytuacja nieustannie i diametralnie się zmienia. Trzeba ograć, żeby nie sięgać co chwila do podpowiadajek opisujących moce ras i dodatków. Mnogość tych kombinacji wpływa na ciężar.
W 7 cudach mamy za to do podjęcia ciąg spokojnych decyzji. Sytuacja się zmienia na bieżąco, ale niezbyt dynamicznie. Interakcja mniejsza do tego.
Nie twierdzę, że SW to ciężka kobyła, ale od 7 cudów jest bardziej wymagająca, zwłaszcza na poczatku.
W 7 cudach mamy za to do podjęcia ciąg spokojnych decyzji. Sytuacja się zmienia na bieżąco, ale niezbyt dynamicznie. Interakcja mniejsza do tego.
Nie twierdzę, że SW to ciężka kobyła, ale od 7 cudów jest bardziej wymagająca, zwłaszcza na poczatku.
Re: Potwory w Tokio vs Galaxy Trucker vs 7 cudów
Mój błąd gra dla od 2 do 4 graczy ze wskazaniem na druga grupę. Smallworld jest już w kolekcji
Re: Potwory w Tokio vs Galaxy Trucker vs 7 cudów
Cyklady. Zasady proste, sama rozgrywka wymaga pomóżdżenia. Sporo dróg do wygranej. Można się na wzajem tłuc.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
- Neoptolemos
- Posty: 1977
- Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30
- Has thanked: 192 times
- Been thanked: 875 times
Re: Potwory w Tokio vs Galaxy Trucker vs 7 cudów
Cyklady są super! Ale w godzinę może być ciężko, no i ktoś musi ogarniać potwory (aczkolwiek jak gram ze znajomymi, na początku każdej tury tłumaczę, co jest dostępne i to działa).
Jeśli może być do 1,5h, rozważyłbym jeszcze Magnatów (też całkiem lekka rozgrywka, i bardzo ładne wydanie); a jeśli może być karcianka, to polecę dwa tytuły Friedemanna Friesego: Rekiny Biznesu (bardzo prosta w zasadach, chociaż jako że żadna karta się nie powtarza, trzeba je ogarniać) i Krwiopijcę (klimat b. fajny, ale też trzeba ogarniać różne karty; w porównaniu do Rekinów bardziej mi pasuje tematyka, aczkolwiek także bardziej doskwiera losowość).
Jeśli może być do 1,5h, rozważyłbym jeszcze Magnatów (też całkiem lekka rozgrywka, i bardzo ładne wydanie); a jeśli może być karcianka, to polecę dwa tytuły Friedemanna Friesego: Rekiny Biznesu (bardzo prosta w zasadach, chociaż jako że żadna karta się nie powtarza, trzeba je ogarniać) i Krwiopijcę (klimat b. fajny, ale też trzeba ogarniać różne karty; w porównaniu do Rekinów bardziej mi pasuje tematyka, aczkolwiek także bardziej doskwiera losowość).
Re: Potwory w Tokio vs Galaxy Trucker vs 7 cudów
Nie gralem w zadna z gier osadzonych w swiecie dysku, ale o propozycjach wymienionych sie wypowiem:
Polecam: Potwory w Tokio (choc przepadam srednio, wg mnie potwory w NY sa 1000razy lepsze) - banalne zasady, zero nudy - chyba ze ktos odpadnie (tu home rule pomoze), duzo interakcji i zabawy.
7 cudow jest spoko, ale zasad nie wyjasnisz w 5 minut, prosciej zagrac partie pokazowa. Interakcja jako taka jest, ale slabo sie ja czuje, a juz wogole nie nazwal bym ja negatywna. Na duzy plus tempo gry - wszyscy na raz robia ruchy, przestoje krotkie, ale sie zdarzaja jak ktos ma paraliz decyzyjny. Warto tu wspomniec o Posrod gwiazd
Ciezarowka jest spoko - fajnie sie buduje statki, leci juz troche gorzej. No i nie wiem czy uswiadczysz negatywna interakcje.
Small world - proste, szybkie, z interakcja i zdecydowanie negatywna.
Rozwaz jeszcze klasyk: osadnikow z catanu (duza losowosc, sporo interakcji: handel i blokowanie rozbudowy innym)
Od siebie dodam: szeryfa z nothingam - rewelacyjny, rewelacyjny i jeszcze raz rewelacyjny, rebel szykuje wersje pl
Polecam: Potwory w Tokio (choc przepadam srednio, wg mnie potwory w NY sa 1000razy lepsze) - banalne zasady, zero nudy - chyba ze ktos odpadnie (tu home rule pomoze), duzo interakcji i zabawy.
7 cudow jest spoko, ale zasad nie wyjasnisz w 5 minut, prosciej zagrac partie pokazowa. Interakcja jako taka jest, ale slabo sie ja czuje, a juz wogole nie nazwal bym ja negatywna. Na duzy plus tempo gry - wszyscy na raz robia ruchy, przestoje krotkie, ale sie zdarzaja jak ktos ma paraliz decyzyjny. Warto tu wspomniec o Posrod gwiazd
Ciezarowka jest spoko - fajnie sie buduje statki, leci juz troche gorzej. No i nie wiem czy uswiadczysz negatywna interakcje.
Small world - proste, szybkie, z interakcja i zdecydowanie negatywna.
Rozwaz jeszcze klasyk: osadnikow z catanu (duza losowosc, sporo interakcji: handel i blokowanie rozbudowy innym)
Od siebie dodam: szeryfa z nothingam - rewelacyjny, rewelacyjny i jeszcze raz rewelacyjny, rebel szykuje wersje pl
Re: Potwory w Tokio vs Galaxy Trucker vs 7 cudów
Potwory, prosta, dynamiczna rozgrywka, można wbić ćwieka przeciwnikowi.
Ciężarówka, tak jak wspomniano wyżej, negatywnej interakcji brak, ale jak ktoś lubi kafelki i to, ze gra może go kopnąć w najmniej oczekiwanym momencie w tyłek, to polecam. Poznanie zasad to kwestia przeczytania świetnie napisanej instrukcji, wytłumaczenie to jedna, podstawowa runda i można lecieć. Ja przy obu tytułach bawię się świetnie.
Ciężarówka, tak jak wspomniano wyżej, negatywnej interakcji brak, ale jak ktoś lubi kafelki i to, ze gra może go kopnąć w najmniej oczekiwanym momencie w tyłek, to polecam. Poznanie zasad to kwestia przeczytania świetnie napisanej instrukcji, wytłumaczenie to jedna, podstawowa runda i można lecieć. Ja przy obu tytułach bawię się świetnie.
- detrytusek
- Posty: 7340
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 460 times
- Been thanked: 1116 times
Re: Potwory w Tokio vs Galaxy Trucker vs 7 cudów
- do Smallworld
Nie polecam. Jak dla mnie monotonne i nudne.
Nie polecam. Jak dla mnie monotonne i nudne.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Re: Potwory w Tokio vs Galaxy Trucker vs 7 cudów
Na razie zamówiłem Ciężarówką przez galaktykę, chciałem potwory w tokio, ale chyba poczekam na potwory w nowym yorku bo pewnie w końcu wyjdą w PL dzięki za pomoc i rozwianie wątpliwości.
Re: Potwory w Tokio vs Galaxy Trucker vs 7 cudów
7 cudów nie ma przecież praktycznie żadnej interakcji
co do jakiegoś lekkiego euro z negatywną interakcją to Hansa Teutonica, jak wszyscy znają zasady to partie można rozegrać w 0,5h
albo Szklany Szlak też proste zasady i szybkie, ale tutaj negatywnej interakcji za dużo nie ma
co do jakiegoś lekkiego euro z negatywną interakcją to Hansa Teutonica, jak wszyscy znają zasady to partie można rozegrać w 0,5h
albo Szklany Szlak też proste zasady i szybkie, ale tutaj negatywnej interakcji za dużo nie ma