Steam - warianty dwuosobowe PL
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Steam - warianty dwuosobowe PL
Istnieję już 3 dwuosobowe mapy do Steam, wraz z zasadami w języku polskim, zakładam więc ten temat by je podlinkować i ułatwić ewentualnym zainteresowanym ich ściągnięcie.
Zasady Sardynia i Umbria:
http://www.phalanxgames.pl/media/Steam% ... a%20PL.pdf
Mapa Sardynia:
http://www.phalanxgames.pl/media/Steam% ... rdynia.pdf
Mapa Umbria:
http://www.phalanxgames.pl/media/Steam% ... Umbria.pdf
Zasady Szkocja:
http://www.phalanxgames.pl/media/Steam% ... a%20PL.pdf
Mapa Szkocja:
http://www.phalanxgames.pl/media/Steam% ... zkocja.jpg
Zasady Sardynia i Umbria:
http://www.phalanxgames.pl/media/Steam% ... a%20PL.pdf
Mapa Sardynia:
http://www.phalanxgames.pl/media/Steam% ... rdynia.pdf
Mapa Umbria:
http://www.phalanxgames.pl/media/Steam% ... Umbria.pdf
Zasady Szkocja:
http://www.phalanxgames.pl/media/Steam% ... a%20PL.pdf
Mapa Szkocja:
http://www.phalanxgames.pl/media/Steam% ... zkocja.jpg
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: Steam - warianty dwuosobowe PL
Opracowaliśmy po polsku kolejną dwuosobową mapę do STEAM - tym razem Sycylia i Malta.
Zasady PL:
http://www.phalanxgames.pl/media/Steam% ... a%20PL.pdf
Mapa:
http://www.phalanxgames.pl/media/Sicily ... dpi_A3.pdf
Zasady PL:
http://www.phalanxgames.pl/media/Steam% ... a%20PL.pdf
Mapa:
http://www.phalanxgames.pl/media/Sicily ... dpi_A3.pdf
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: Steam - warianty dwuosobowe PL
Na razie korzystamy z map dostępnych na BGG. Chętnie opublikujemy dobrą i przetestowaną mapę z terenami Polski.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Re: Steam - warianty dwuosobowe PL
Od razu przetestowaną. Lenistwo Eurograczy (w tym mnie) nie ma sobie równych. Wszystko by chcieli mieć przetestowane i "elegancko" działająceozy pisze:Na razie korzystamy z map dostępnych na BGG. Chętnie opublikujemy dobrą i przetestowaną mapę z terenami Polski.
A tak w ogóle to tylko chciałem Wam chłopaki podziękować .
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: Steam - warianty dwuosobowe PL
Nie ma za co.
Realia Polski pod zaborami mogły by być ciekawą podstawą dla dobrej mapy. Ciekawe czy ktoś w Polsce próbuje samemu robić mapy do Steam/AoS.
Realia Polski pod zaborami mogły by być ciekawą podstawą dla dobrej mapy. Ciekawe czy ktoś w Polsce próbuje samemu robić mapy do Steam/AoS.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Re: Steam - warianty dwuosobowe PL
Próbowałem, nawet wydrukowałem, ale jeszcze nie grałem
A co do mapy w realiach polski pod zaborami to rzeczywiście ciekawy pomysł:
-restrykcje między przesyłaniem dóbr między zaborem rosyjskim a pozostałymi z powodu innego typu torów - może dodatkowy koszt za przesiadkę do innego taboru.
-dostarczanie kostek do miast granicznych, z których towar może zostać zabrany ponownie, ale tym razem już tylko po drugiej stronie granicy (takie miasta graniczne musiałyby być podzielone na 2 części, żeby nie mylić który towar dotarł z której strony)
-mechanizm wspomagający długoterminowe planowanie (który jest nieco słabszy w Steamie niż w AoS niestety) czyli wojny (między zaborcami, z Napoleonem oraz powstania)- gracze z góry wiedzą w której z przyszłych tur przesył między poszczególnymi zaborcami jest zakazany - wtedy to dopiero będzie mózgożerne! Niestety gdyby wojny były losowe (czyli nieco bardziej realistycznie zakładając że całą gra to jakieś 100 lat) mogłoby za dużo zależeć od szczęścia. Gdyby wojny były tajne mogłaby dojść dodatkowa akcja (albo licytacja) odkrywania czy w najbliższej turze będzie wojna.
-Wojna uruchamiająca czarne kostki (jako transport broni)
Najbardziej podoba m się pomysł 2 i 3
A co do mapy w realiach polski pod zaborami to rzeczywiście ciekawy pomysł:
-restrykcje między przesyłaniem dóbr między zaborem rosyjskim a pozostałymi z powodu innego typu torów - może dodatkowy koszt za przesiadkę do innego taboru.
-dostarczanie kostek do miast granicznych, z których towar może zostać zabrany ponownie, ale tym razem już tylko po drugiej stronie granicy (takie miasta graniczne musiałyby być podzielone na 2 części, żeby nie mylić który towar dotarł z której strony)
-mechanizm wspomagający długoterminowe planowanie (który jest nieco słabszy w Steamie niż w AoS niestety) czyli wojny (między zaborcami, z Napoleonem oraz powstania)- gracze z góry wiedzą w której z przyszłych tur przesył między poszczególnymi zaborcami jest zakazany - wtedy to dopiero będzie mózgożerne! Niestety gdyby wojny były losowe (czyli nieco bardziej realistycznie zakładając że całą gra to jakieś 100 lat) mogłoby za dużo zależeć od szczęścia. Gdyby wojny były tajne mogłaby dojść dodatkowa akcja (albo licytacja) odkrywania czy w najbliższej turze będzie wojna.
-Wojna uruchamiająca czarne kostki (jako transport broni)
Najbardziej podoba m się pomysł 2 i 3
-------------------------------------
boardoftheloom.blogspot.com
boardoftheloom.blogspot.com
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: Steam - warianty dwuosobowe PL
Te uruchamiane czarne kostki - myślałem o tym samym, ale w aspekcie węgla albo materiałów włókienniczych. Od którejś tam tury niektóre osady automatycznie się urbanizują i uzyskują nowe kostki właśnie w czarnym kolorze. Nic losowego być nie może, to wszak eurogra więc raczej tura i zasady powinny być oznaczone, by gracze mogli się przygotować.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
- Witold Janik
- Posty: 445
- Rejestracja: 25 sty 2008, 13:00
- Lokalizacja: spod Warszawy
- Kontakt:
Re: Steam - warianty dwuosobowe PL
Genialne! Gratuluję wyobraźni i śmiałości pomysłów! Lubię takie niestandardowe podejście do sprawyPiotro pisze:-mechanizm wspomagający długoterminowe planowanie [...] czyli wojny (między zaborcami, z Napoleonem oraz powstania)
- Albo my graliśmy źle, albo wy (...), w naszej partii wyniki były w granicach 20-30. Co prawda gra skończyła się szybko (wcześnie papież umarł), ale chyba nie może to mieć aż takiego wpływu.
- U nas papież umarł w ostatniej turze - może stąd różnica.
- U nas papież umarł w ostatniej turze - może stąd różnica.
Re: Steam - warianty dwuosobowe PL
Dobra, zapędziłem się, ale tylko o kilkadziesiąt lat
-------------------------------------
boardoftheloom.blogspot.com
boardoftheloom.blogspot.com
- Geko
- Posty: 6491
- Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Steam - warianty dwuosobowe PL
Ja bym się baardzo ucieszył z jakiejś mapy na więcej niż 2 osoby
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
- Witold Janik
- Posty: 445
- Rejestracja: 25 sty 2008, 13:00
- Lokalizacja: spod Warszawy
- Kontakt:
Re: Steam - warianty dwuosobowe PL
A tak w ogóle ktoś grał w te warianty i jest się w stanie wypowiedzieć na ich temat, ocenić?
- Albo my graliśmy źle, albo wy (...), w naszej partii wyniki były w granicach 20-30. Co prawda gra skończyła się szybko (wcześnie papież umarł), ale chyba nie może to mieć aż takiego wpływu.
- U nas papież umarł w ostatniej turze - może stąd różnica.
- U nas papież umarł w ostatniej turze - może stąd różnica.
Re: Steam - warianty dwuosobowe PL
Wytrawnym graczem Steam`a nie jestem, ale graliśmy w Sardynie i Umbrię i było bardzo fajnie. Ciasno, agresywnie, walka wyrównana do końca. Podobało mi się .Witold Janik pisze:A tak w ogóle ktoś grał w te warianty i jest się w stanie wypowiedzieć na ich temat, ocenić?
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
- Geko
- Posty: 6491
- Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Steam - warianty dwuosobowe PL
Mam ogólne pytanie do tych map. Pojawiają się w nich połączenia promowe, albo tzw. "mini połączenia" między dwoma sąsiednimi miastami/wioskami. Czy dobrze rozumiem, że takie połączenie może zbudować tylko jeden gracz, a drugi już nie? I jak rozumieć takie połączenie promowe ----------(6)-------------(6)------------? Czy to jest jedno połączenie, które mogą zbudować obaj gracze, czy też może to są dwa połączenia i każde z nich może zbudować jeden z graczy, tzn. każdy po jednym, albo jeden oba, za zasadzie "kto pierwszy ten lepszy"?
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Re: Steam - warianty dwuosobowe PL
Z tego co pamiętam połączenie promowe może zbudować tylko jeden gracz i musi to zrobić za jednym podejściem (nie może być niedokończonego połączenia promowego). 6 i 6 oznacza, że są to dwa połączenia (tak jakby w środku była wioska). Na każdym stawiasz swój znacznik. No i trzeba pamiętać, że by zbudować połączenie to z drugiej strony wioska musi być zurbanizowana.Geko pisze:Mam ogólne pytanie do tych map. Pojawiają się w nich połączenia promowe, albo tzw. "mini połączenia" między dwoma sąsiednimi miastami/wioskami. Czy dobrze rozumiem, że takie połączenie może zbudować tylko jeden gracz, a drugi już nie? I jak rozumieć takie połączenie promowe ----------(6)-------------(6)------------? Czy to jest jedno połączenie, które mogą zbudować obaj gracze, czy też może to są dwa połączenia i każde z nich może zbudować jeden z graczy, tzn. każdy po jednym, albo jeden oba, za zasadzie "kto pierwszy ten lepszy"?
Jak coś pokręciłem niech mnie ktoś poprawi, bo graliśmy w mapy po jednym razie .
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
- Geko
- Posty: 6491
- Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Steam - warianty dwuosobowe PL
Dzięki za szybką odpowiedź.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Re: Steam - warianty dwuosobowe PL
Chwilowo Steam stoi na półce, bo mało gramy. Ale ogólnie wykombinowaliśmy ciekawy tryb dla 2 graczy.
Każdy z graczy ma do swoje dyspozycji 2 kolory (tak jakby grał dwoma osobnymi kolorami). Całość gra się tak samo przy czym wygrywa gracz, którego słabsza "firma" osiągnie lepszy wynik (suma w przypadku remisu).
Każdy z graczy ma do swoje dyspozycji 2 kolory (tak jakby grał dwoma osobnymi kolorami). Całość gra się tak samo przy czym wygrywa gracz, którego słabsza "firma" osiągnie lepszy wynik (suma w przypadku remisu).
- Atamán
- Posty: 1348
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 565 times
- Been thanked: 284 times
Re: Steam - warianty dwuosobowe PL
Hmmm, a korzystanie z torów swojej drugiej firmy na normalnych zasadach?
Nie wiem, czy nie trzeba byłoby tego jakoś ograniczyć, ale ogólnie pomysł ciekawy.
Nie wiem, czy nie trzeba byłoby tego jakoś ograniczyć, ale ogólnie pomysł ciekawy.
Re: Steam - warianty dwuosobowe PL
Grasz tak jakby dwiema osobnymi firmami. Oczywiście w grę wchodzą zagrania typu: hmm co prawda tą firmą nie potrzebuje brać pierwszej budowy, ale wezmę, żebym mógł drugą na pewno wybudować te 4 tory tam gdzie potrzebuję.
- WRS
- Administrator
- Posty: 2179
- Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
- Lokalizacja: Ropczyce
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 96 times
- Kontakt:
Re: Steam - warianty dwuosobowe PL
Trza drukować bez skalowania - o ile pamiętam są wielkością są dobrane do żetonów.
A żeby ładnie na kawałki porozdzielać, to ktoś tu już polecał: http://posterazor.sourceforge.net/
A żeby ładnie na kawałki porozdzielać, to ktoś tu już polecał: http://posterazor.sourceforge.net/
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: Steam - warianty dwuosobowe PL
Taki format w punkcie druku cyfrowego drogi nie będzie. A plansza będzie na 1 karcie, co dobrze wpływa na jej wygląd i trwałość.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
- adikom5777
- Posty: 2231
- Rejestracja: 28 gru 2009, 08:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 12 times
Re: Steam - warianty dwuosobowe PL
Są jeszcze gdzieś w sieci dostępne te mapy ?
1. Mathematics is the language of nature.
2. Everything around us can be represented and understood through numbers.
3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.
2. Everything around us can be represented and understood through numbers.
3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.