Próbowałem, nawet wydrukowałem, ale jeszcze nie grałem
A co do mapy w realiach polski pod zaborami to rzeczywiście ciekawy pomysł:
-restrykcje między przesyłaniem dóbr między zaborem rosyjskim a pozostałymi z powodu innego typu torów - może dodatkowy koszt za przesiadkę do innego taboru.
-dostarczanie kostek do miast granicznych, z których towar może zostać zabrany ponownie, ale tym razem już tylko po drugiej stronie granicy (takie miasta graniczne musiałyby być podzielone na 2 części, żeby nie mylić który towar dotarł z której strony)
-mechanizm wspomagający długoterminowe planowanie (który jest nieco słabszy w Steamie niż w AoS niestety) czyli wojny (między zaborcami, z Napoleonem oraz powstania)- gracze z góry wiedzą w której z przyszłych tur przesył między poszczególnymi zaborcami jest zakazany - wtedy to dopiero będzie mózgożerne! Niestety gdyby wojny były losowe (czyli nieco bardziej realistycznie zakładając że całą gra to jakieś 100 lat) mogłoby za dużo zależeć od szczęścia. Gdyby wojny były tajne mogłaby dojść dodatkowa akcja (albo licytacja) odkrywania czy w najbliższej turze będzie wojna.
-Wojna uruchamiająca czarne kostki (jako transport broni)
Najbardziej podoba m się pomysł 2 i 3
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)