Steam - warianty dwuosobowe PL

Nasze home-rules do różnych gier, a także PRZETESTOWANE i ciekawe home-rules znalezione w sieci.
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Steam - warianty dwuosobowe PL

Post autor: ozy »

Istnieję już 3 dwuosobowe mapy do Steam, wraz z zasadami w języku polskim, zakładam więc ten temat by je podlinkować i ułatwić ewentualnym zainteresowanym ich ściągnięcie. :)

Zasady Sardynia i Umbria:
http://www.phalanxgames.pl/media/Steam% ... a%20PL.pdf
Mapa Sardynia:
http://www.phalanxgames.pl/media/Steam% ... rdynia.pdf
Mapa Umbria:
http://www.phalanxgames.pl/media/Steam% ... Umbria.pdf

Zasady Szkocja:
http://www.phalanxgames.pl/media/Steam% ... a%20PL.pdf
Mapa Szkocja:
http://www.phalanxgames.pl/media/Steam% ... zkocja.jpg
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Steam - warianty dwuosobowe PL

Post autor: ozy »

Opracowaliśmy po polsku kolejną dwuosobową mapę do STEAM - tym razem Sycylia i Malta. :)

Zasady PL:

http://www.phalanxgames.pl/media/Steam% ... a%20PL.pdf

Mapa:

http://www.phalanxgames.pl/media/Sicily ... dpi_A3.pdf
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
draco
Posty: 2096
Rejestracja: 05 sty 2006, 23:15
Lokalizacja: Warszawa, żona też

Re: Steam - warianty dwuosobowe PL

Post autor: draco »

A może jakaś mapa z terenami Polski?
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Steam - warianty dwuosobowe PL

Post autor: ozy »

Na razie korzystamy z map dostępnych na BGG. Chętnie opublikujemy dobrą i przetestowaną mapę z terenami Polski. :)
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
konev
Posty: 2094
Rejestracja: 22 gru 2006, 12:39
Lokalizacja: Tewkesbury (UK)

Re: Steam - warianty dwuosobowe PL

Post autor: konev »

ozy pisze:Na razie korzystamy z map dostępnych na BGG. Chętnie opublikujemy dobrą i przetestowaną mapę z terenami Polski. :)
Od razu przetestowaną. Lenistwo Eurograczy (w tym mnie) nie ma sobie równych. Wszystko by chcieli mieć przetestowane i "elegancko" działające ;)

A tak w ogóle to tylko chciałem Wam chłopaki podziękować :).
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Steam - warianty dwuosobowe PL

Post autor: ozy »

Nie ma za co. ;)

Realia Polski pod zaborami mogły by być ciekawą podstawą dla dobrej mapy. Ciekawe czy ktoś w Polsce próbuje samemu robić mapy do Steam/AoS.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
Piotro
Posty: 365
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:46
Lokalizacja: Wrocław, Cz-wa

Re: Steam - warianty dwuosobowe PL

Post autor: Piotro »

Próbowałem, nawet wydrukowałem, ale jeszcze nie grałem ;)

A co do mapy w realiach polski pod zaborami to rzeczywiście ciekawy pomysł:
-restrykcje między przesyłaniem dóbr między zaborem rosyjskim a pozostałymi z powodu innego typu torów - może dodatkowy koszt za przesiadkę do innego taboru.
-dostarczanie kostek do miast granicznych, z których towar może zostać zabrany ponownie, ale tym razem już tylko po drugiej stronie granicy (takie miasta graniczne musiałyby być podzielone na 2 części, żeby nie mylić który towar dotarł z której strony)
-mechanizm wspomagający długoterminowe planowanie (który jest nieco słabszy w Steamie niż w AoS niestety) czyli wojny (między zaborcami, z Napoleonem oraz powstania)- gracze z góry wiedzą w której z przyszłych tur przesył między poszczególnymi zaborcami jest zakazany - wtedy to dopiero będzie mózgożerne! Niestety gdyby wojny były losowe (czyli nieco bardziej realistycznie zakładając że całą gra to jakieś 100 lat) mogłoby za dużo zależeć od szczęścia. Gdyby wojny były tajne mogłaby dojść dodatkowa akcja (albo licytacja) odkrywania czy w najbliższej turze będzie wojna.
-Wojna uruchamiająca czarne kostki (jako transport broni)

Najbardziej podoba m się pomysł 2 i 3 ;)
-------------------------------------
boardoftheloom.blogspot.com
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Steam - warianty dwuosobowe PL

Post autor: ozy »

Te uruchamiane czarne kostki - myślałem o tym samym, ale w aspekcie węgla albo materiałów włókienniczych. Od którejś tam tury niektóre osady automatycznie się urbanizują i uzyskują nowe kostki właśnie w czarnym kolorze. Nic losowego być nie może, to wszak eurogra ;) więc raczej tura i zasady powinny być oznaczone, by gracze mogli się przygotować.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
Witold Janik
Posty: 445
Rejestracja: 25 sty 2008, 13:00
Lokalizacja: spod Warszawy
Kontakt:

Re: Steam - warianty dwuosobowe PL

Post autor: Witold Janik »

Piotro pisze:-mechanizm wspomagający długoterminowe planowanie [...] czyli wojny (między zaborcami, z Napoleonem oraz powstania)
Genialne! Gratuluję wyobraźni i śmiałości pomysłów! Lubię takie niestandardowe podejście do sprawy :D
- Albo my graliśmy źle, albo wy (...), w naszej partii wyniki były w granicach 20-30. Co prawda gra skończyła się szybko (wcześnie papież umarł), ale chyba nie może to mieć aż takiego wpływu.
- U nas papież umarł w ostatniej turze - może stąd różnica.
Awatar użytkownika
Piotro
Posty: 365
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:46
Lokalizacja: Wrocław, Cz-wa

Re: Steam - warianty dwuosobowe PL

Post autor: Piotro »

Dobra, zapędziłem się, ale tylko o kilkadziesiąt lat ;)
-------------------------------------
boardoftheloom.blogspot.com
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Steam - warianty dwuosobowe PL

Post autor: Geko »

Ja bym się baardzo ucieszył z jakiejś mapy na więcej niż 2 osoby :P
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Awatar użytkownika
Witold Janik
Posty: 445
Rejestracja: 25 sty 2008, 13:00
Lokalizacja: spod Warszawy
Kontakt:

Re: Steam - warianty dwuosobowe PL

Post autor: Witold Janik »

A tak w ogóle ktoś grał w te warianty i jest się w stanie wypowiedzieć na ich temat, ocenić?
- Albo my graliśmy źle, albo wy (...), w naszej partii wyniki były w granicach 20-30. Co prawda gra skończyła się szybko (wcześnie papież umarł), ale chyba nie może to mieć aż takiego wpływu.
- U nas papież umarł w ostatniej turze - może stąd różnica.
Awatar użytkownika
konev
Posty: 2094
Rejestracja: 22 gru 2006, 12:39
Lokalizacja: Tewkesbury (UK)

Re: Steam - warianty dwuosobowe PL

Post autor: konev »

Witold Janik pisze:A tak w ogóle ktoś grał w te warianty i jest się w stanie wypowiedzieć na ich temat, ocenić?
Wytrawnym graczem Steam`a nie jestem, ale graliśmy w Sardynie i Umbrię i było bardzo fajnie. Ciasno, agresywnie, walka wyrównana do końca. Podobało mi się :).
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Steam - warianty dwuosobowe PL

Post autor: Geko »

Mam ogólne pytanie do tych map. Pojawiają się w nich połączenia promowe, albo tzw. "mini połączenia" między dwoma sąsiednimi miastami/wioskami. Czy dobrze rozumiem, że takie połączenie może zbudować tylko jeden gracz, a drugi już nie? I jak rozumieć takie połączenie promowe ----------(6)-------------(6)------------? Czy to jest jedno połączenie, które mogą zbudować obaj gracze, czy też może to są dwa połączenia i każde z nich może zbudować jeden z graczy, tzn. każdy po jednym, albo jeden oba, za zasadzie "kto pierwszy ten lepszy"?
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Awatar użytkownika
konev
Posty: 2094
Rejestracja: 22 gru 2006, 12:39
Lokalizacja: Tewkesbury (UK)

Re: Steam - warianty dwuosobowe PL

Post autor: konev »

Geko pisze:Mam ogólne pytanie do tych map. Pojawiają się w nich połączenia promowe, albo tzw. "mini połączenia" między dwoma sąsiednimi miastami/wioskami. Czy dobrze rozumiem, że takie połączenie może zbudować tylko jeden gracz, a drugi już nie? I jak rozumieć takie połączenie promowe ----------(6)-------------(6)------------? Czy to jest jedno połączenie, które mogą zbudować obaj gracze, czy też może to są dwa połączenia i każde z nich może zbudować jeden z graczy, tzn. każdy po jednym, albo jeden oba, za zasadzie "kto pierwszy ten lepszy"?
Z tego co pamiętam połączenie promowe może zbudować tylko jeden gracz i musi to zrobić za jednym podejściem (nie może być niedokończonego połączenia promowego). 6 i 6 oznacza, że są to dwa połączenia (tak jakby w środku była wioska). Na każdym stawiasz swój znacznik. No i trzeba pamiętać, że by zbudować połączenie to z drugiej strony wioska musi być zurbanizowana.
Jak coś pokręciłem niech mnie ktoś poprawi, bo graliśmy w mapy po jednym razie :).
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Steam - warianty dwuosobowe PL

Post autor: Geko »

Dzięki za szybką odpowiedź.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Awatar użytkownika
muker
Posty: 308
Rejestracja: 11 mar 2010, 20:58
Lokalizacja: Zabrze

Re: Steam - warianty dwuosobowe PL

Post autor: muker »

Chwilowo Steam stoi na półce, bo mało gramy. Ale ogólnie wykombinowaliśmy ciekawy tryb dla 2 graczy.
Każdy z graczy ma do swoje dyspozycji 2 kolory (tak jakby grał dwoma osobnymi kolorami). Całość gra się tak samo przy czym wygrywa gracz, którego słabsza "firma" osiągnie lepszy wynik (suma w przypadku remisu).
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1348
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 565 times
Been thanked: 284 times

Re: Steam - warianty dwuosobowe PL

Post autor: Atamán »

Hmmm, a korzystanie z torów swojej drugiej firmy na normalnych zasadach?
Nie wiem, czy nie trzeba byłoby tego jakoś ograniczyć, ale ogólnie pomysł ciekawy.
Awatar użytkownika
muker
Posty: 308
Rejestracja: 11 mar 2010, 20:58
Lokalizacja: Zabrze

Re: Steam - warianty dwuosobowe PL

Post autor: muker »

Grasz tak jakby dwiema osobnymi firmami. Oczywiście w grę wchodzą zagrania typu: hmm co prawda tą firmą nie potrzebuje brać pierwszej budowy, ale wezmę, żebym mógł drugą na pewno wybudować te 4 tory tam gdzie potrzebuję.
Awatar użytkownika
vder
Posty: 731
Rejestracja: 30 gru 2007, 20:20
Lokalizacja: warszawa
Has thanked: 306 times
Been thanked: 124 times

Re: Steam - warianty dwuosobowe PL

Post autor: vder »

Jest jakiś prosty sposób, by wydrukować te mapy w odpowiedniej skali na papierze a4?
Awatar użytkownika
WRS
Administrator
Posty: 2179
Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
Lokalizacja: Ropczyce
Has thanked: 7 times
Been thanked: 96 times
Kontakt:

Re: Steam - warianty dwuosobowe PL

Post autor: WRS »

Trza drukować bez skalowania - o ile pamiętam są wielkością są dobrane do żetonów.
A żeby ładnie na kawałki porozdzielać, to ktoś tu już polecał: http://posterazor.sourceforge.net/
Baruk Khazad!
Jak mawia Folko:
gry logiczne to kwintesencja rozrywki, to czysta postać gry: mechanika bez dodatkowej otoczki wnoszącej, lub starającej się coś wnieść do rozgrywki
i ja się (pod) tym podpisuję
Awatar użytkownika
vder
Posty: 731
Rejestracja: 30 gru 2007, 20:20
Lokalizacja: warszawa
Has thanked: 306 times
Been thanked: 124 times

Re: Steam - warianty dwuosobowe PL

Post autor: vder »

Wielkie dzięki właśnie miałem problemy z dookreśleniem nazwy tego softu. Teraz muszę tylko jakaś kolorową drukarkę znaleźć gdzieś :) .
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Steam - warianty dwuosobowe PL

Post autor: ozy »

Taki format w punkcie druku cyfrowego drogi nie będzie. A plansza będzie na 1 karcie, co dobrze wpływa na jej wygląd i trwałość. :)
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
adikom5777
Posty: 2231
Rejestracja: 28 gru 2009, 08:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 81 times
Been thanked: 12 times

Re: Steam - warianty dwuosobowe PL

Post autor: adikom5777 »

Podaj maila na PW to Ci wyślę
Awatar użytkownika
Bogus_law
Posty: 106
Rejestracja: 24 mar 2005, 15:37
Lokalizacja: Poznań

Re: Steam - warianty dwuosobowe PL

Post autor: Bogus_law »

Są jeszcze gdzieś w sieci dostępne te mapy ?
1. Mathematics is the language of nature.
2. Everything around us can be represented and understood through numbers.
3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.
ODPOWIEDZ