Zakazane Gwiazdy / Forbidden Stars (Samuel Bailey, James Kniffen, Corey Konieczka)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Drakkainen
Posty: 136
Rejestracja: 02 lip 2013, 20:52

Re: Forbidden Stars

Post autor: Drakkainen »

AkitaInu pisze:
Kpt. Bomba pisze:Nie no, bez przesady. Ten koleś co z Tomem robił recenzje to jakiś mega wolnomyśliciel. Na drugim filmie jest pokazana cała rozgrywka dwu osobowa. Juz go nawet Tom popędzał żeby karty zagrywał. Z takim typem to każda gra dostaje downtime'y.
Zgadzam sie w zupełności :)

_____________________________
Wysłane z telefonu, przepraszam za błędy ;)
Dla przypomnienia: Wolnomyśliciel Sam wygrał, Tom przegrał ;)
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8801
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2708 times
Been thanked: 2395 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: Curiosity »

Drakkainen pisze:Dla przypomnienia: Wolnomyśliciel Sam wygrał, Tom przegrał ;)
Kooości się go nie słuchały ;)
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
Dellas
Posty: 626
Rejestracja: 28 kwie 2014, 13:50
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 64 times
Been thanked: 14 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: Dellas »

Myślę, że po 2-3 grach nie będzie problemu z downtime'em. Też nie chce mi się wierzyć, że to trwa 5-10. Walki podczas gry będą się powtarzać i gracz dobrze zapozna się z 10 kartami które ma na ręce.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8801
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2708 times
Been thanked: 2395 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: Curiosity »

No dokładnie. Tam nie ma nie wiadomo ile tekstu, żeby się dłużej zastanawiać.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
aryann
Posty: 270
Rejestracja: 11 kwie 2011, 11:16

Re: Forbidden Stars

Post autor: aryann »

Nie tam. Przesadzacie. Czas rozgrywki przewidziany na turnieje w Conquest to 45 min. Obecnie jestem już średnio zaawansowany i nadal zdarza mi się że z kumplem jedna partia trwa 2h. Są inne partie które są już rozstrzygnięte po pierwszej bitwie i trwają 10 min.
W tej grze jak i każdej innej dużo będzie zależało od podejścia gracza i znajomości gry. Można 20 min zastanawiać się nad wyborem karty i kalkulować co ma przeciwnik a można grać na luzie i rozegrać ten sam ruch w dwie minuty. Wyrokujcie na podstawie waszego i waszych współgraczy stylu gry.
Awatar użytkownika
galthran
Posty: 301
Rejestracja: 05 cze 2014, 12:45
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 3 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: galthran »

Curiosity pisze: Właśnie ten aspekt niezbyt mi się podoba - zadajemy sobie rany, ale to przeciwnik decyduje które jego jednostki dostaną obrażenia... Trochę to bez sensu. Czasem może mi zależeć żeby rzucić wszystkie siły na konkretną jednostkę żeby ją wyeliminować, a tu każda rana wchodzi w inną...
To jest motyw w zasadzie z TI3 i może się to faktycznie nie podobać, naturalne jednak jest to, ze w końcu nasze jednostki strzelają, to same decydują do czego. Z drugiej strony nie ma tragedii, w TI się to całkiem sprawdza, trzeba tylko przestawić myślenie. Po to się produkuje śrut, żeby przyjmował na klatę początkowe obrażenia. Może to być dobre zarówno dla napastnika jak i obrońcy.
Najemnik
Posty: 155
Rejestracja: 31 sie 2012, 12:42
Has thanked: 18 times
Been thanked: 19 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: Najemnik »

galthran pisze: To jest motyw w zasadzie z TI3 i może się to faktycznie nie podobać, naturalne jednak jest to, ze w końcu nasze jednostki strzelają, to same decydują do czego. Z drugiej strony nie ma tragedii, w TI się to całkiem sprawdza, trzeba tylko przestawić myślenie. Po to się produkuje śrut, żeby przyjmował na klatę początkowe obrażenia. Może to być dobre zarówno dla napastnika jak i obrońcy.
Tylko czy nie skończy się to tym, że armia, która ma przewagę niemal zawsze będzie wychodzić z bitwy bez strat? W końcu, zadawanie strat zacznie się od momentu zbicia wszystkich jednostek do 1 hp. Moim zdaniem dużo sensowniejszą opcją byłoby, że kiedy mamy w armii ranną jednostkę, to najpierw na nią musimy przyznawać obrażenia.
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4060
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: AkitaInu »

A jak to dokładnie działa w walce?

O co mi chodzi:

- zadajemy obrażenia, nie są wystarczające do zabicia jakiejkolwiek jednostki. "Przewracamy ją" (rout). Czy ona nie bierze udziału czy co się z nią potem dzieje, w 2 i 3 turze walki?
Awatar użytkownika
galthran
Posty: 301
Rejestracja: 05 cze 2014, 12:45
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 3 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: galthran »

Fakt, różnica jest taka, że w TI masz 1HP praktycznie w każdym statku oprócz dwóch które maja 2 HP i je się zwyczajnie odwraca/przewraca gdy mają jednego hita. W FS może być gorze pod tym względem... są jakieś żetony ran może, bo ja nie przyuważyłem? Może rzeczywiście ranna jednostka jest routed?
Awatar użytkownika
kaimada
Posty: 1135
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 29 times
Been thanked: 131 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: kaimada »

galthran pisze:
Curiosity pisze: Właśnie ten aspekt niezbyt mi się podoba - zadajemy sobie rany, ale to przeciwnik decyduje które jego jednostki dostaną obrażenia... Trochę to bez sensu. Czasem może mi zależeć żeby rzucić wszystkie siły na konkretną jednostkę żeby ją wyeliminować, a tu każda rana wchodzi w inną...
To jest motyw w zasadzie z TI3 i może się to faktycznie nie podobać, naturalne jednak jest to, ze w końcu nasze jednostki strzelają, to same decydują do czego. Z drugiej strony nie ma tragedii, w TI się to całkiem sprawdza, trzeba tylko przestawić myślenie. Po to się produkuje śrut, żeby przyjmował na klatę początkowe obrażenia. Może to być dobre zarówno dla napastnika jak i obrońcy.
Zawsze to traktowałem na zasadzie ochrony ważniejszych statków przez te mniejsze lub mocniejsze. Czytając/oglądając sci-fi mamy rzeszę przykładów gdzie wprowadza się krążownik między flotę wroga a swoje transportowce, żeby je ochronić albo myśliwce poświęcają się i przyjmują zmasowany ogień na swoje skrzydła. Ma to sens :wink:
Awatar użytkownika
Dellas
Posty: 626
Rejestracja: 28 kwie 2014, 13:50
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 64 times
Been thanked: 14 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: Dellas »

Chyba umknął mi jeden aspekt walki i nie za bardzo go rozumiem. Bo z dotychczasowych filmików, które prezentują walkę wynikało, że jednostka której zadano rany był od razu `routed` a to by oznaczało, że wystarczy trafić potężną jednostkę tylko jednym obrażeniem (oczywiście przebijając się przez shielda), aby ja wyeliminować z walki. Coś musiało mi się jednak pomieszać.
Pewne jest, że nie ma żetonów ran - czyli jednostki albo są zabite albo wyeliminowane z walki. Zabite to pewnie jak liczba trafień jest równa health jednostki.

Pytanie czy jednostki `routed` i ich morale liczy się pod koniec walki przy określaniu zwycięzcy, czy nie?
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8801
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2708 times
Been thanked: 2395 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: Curiosity »

AkitaInu pisze:zadajemy obrażenia, nie są wystarczające do zabicia jakiejkolwiek jednostki. "Przewracamy ją" (rout). Czy ona nie bierze udziału czy co się z nią potem dzieje, w 2 i 3 turze walki?
Dołączam się do pytania.
No i ciekawi mnie, czy jednostki się leczą po walce? Pewnie tak, ale nie zaszkodzi spytać.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
Macok
Posty: 171
Rejestracja: 18 gru 2011, 22:58
Lokalizacja: NeoGliwice 3
Has thanked: 10 times
Been thanked: 8 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: Macok »

Tom mowil ze jednostki podnosza sie na koniec tury, w fazie sprzatania (wiec nie po walce). Ich morale sie nie liczy i nie licza sie umiejetnosci z kart. Dodatkowo jezeli sa jednostki nie-routed to routed nie moga miec przypisywanych obrazen.
I tak, wyglada ze obrazenia albo zabijaja jednostke albo ja rout'uja (jedno wystarczy).

Co sie dzieje kiedy juz polozona dostaje obrazenia mniejsze niz jej wytrzymalosc? Takiego scenariusza nigdzie nie widzialem.

Edit: literki mnie nie sluchaja.
Ostatnio zmieniony 01 cze 2015, 12:34 przez Macok, łącznie zmieniany 1 raz.
Spoiler:
Owned
Awatar użytkownika
Dellas
Posty: 626
Rejestracja: 28 kwie 2014, 13:50
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 64 times
Been thanked: 14 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: Dellas »

No jeśli jednostki `routed` wracałyby do walki w następnej rundzie to by miało sens.
Wojtas_512
Posty: 201
Rejestracja: 24 sty 2015, 21:20

Re: Forbidden Stars

Post autor: Wojtas_512 »

z tego co mówicie, brzmi to dosyć podobnie jak w Runewars, a tam to dobrze zdaje egzamin.

A zmieniając temat, ciekawe kiedy galakta da mi znać w sprawie Polskiej wersji:?
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4060
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: AkitaInu »

Dellas pisze:No jeśli jednostki `routed` wracałyby do walki w następnej rundzie to by miało sens.
Napewno tak nie jest bo niektóre karty mają coś takiego jak "rally" to pozwala postawić jednostke która jest "routed" ;)
Awatar użytkownika
Macok
Posty: 171
Rejestracja: 18 gru 2011, 22:58
Lokalizacja: NeoGliwice 3
Has thanked: 10 times
Been thanked: 8 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: Macok »

Kiedy mowilem o koncu tury mialem na mysli ture gry a nie nie walki. Na koniec jednej z 8 tur calej gry jednostki wstaja.
Spoiler:
Owned
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8801
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2708 times
Been thanked: 2395 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: Curiosity »

Czyli teoria o wielkim tanku zbierającym na siebie wszystkie obrażenia właśnie upadła.
I dobrze :)
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: costi »

Curiosity pisze:Czyli teoria o wielkim tanku zbierającym na siebie wszystkie obrażenia właśnie upadła.
I dobrze :)
Za to rodzi się pytanie "po co mi wiele HP?"
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8801
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2708 times
Been thanked: 2395 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: Curiosity »

Bez sensu, że jeszcze nie opublikowano instrukcji. Na co czeka FFG? Skoro gra już płynie do USA to instrukcja musi być gotowa.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Dyso
Posty: 202
Rejestracja: 15 lut 2014, 21:21
Lokalizacja: Oława / Drzemlikowice
Been thanked: 1 time

Re: Forbidden Stars

Post autor: Dyso »

costi pisze:
Curiosity pisze:Czyli teoria o wielkim tanku zbierającym na siebie wszystkie obrażenia właśnie upadła.
I dobrze :)
Za to rodzi się pytanie "po co mi wiele HP?"
Po to aby przyjąć na raz jak najwięcej obrażeń zostawiając tylko jedno hp by być routed?
Stowarzyszenie Planszoaktywni- Tak działamy z grami planszowymi w Oławie.
---
Profil osobisty na BGG
Drakkainen
Posty: 136
Rejestracja: 02 lip 2013, 20:52

Re: Forbidden Stars

Post autor: Drakkainen »

Curiosity pisze:Bez sensu, że jeszcze nie opublikowano instrukcji. Na co czeka FFG? Skoro gra już płynie do USA to instrukcja musi być gotowa.
Pojawiły się zasady i samouczek ;)
https://www.fantasyflightgames.com/en/p ... den-stars/
Drakkainen
Posty: 136
Rejestracja: 02 lip 2013, 20:52

Re: Forbidden Stars

Post autor: Drakkainen »

Wygląda naprawdę dobrze! Instrukcje są zrozumiałe i widać, że gra będzie prosta w wytłumaczeniu. Na kartach parę zdań na krzyż pisanych w podstawowym angielskim (słowa klucze i symbole) także jedynie osoby z totalną awersją do angielskiego będą miały problem. Ja z chęcią przetestuję nie czekając na wydanie Galakty. Ciekaw jestem rozgrywek w więcej osób, ale fakt że będzie dobrze grywalna w 2 osoby daje nadzieję na częste goszczenie na stole (jeśli dostatecznie się spodoba po paru rozgrywkach :))
Awatar użytkownika
karawanken
Posty: 2365
Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 75 times
Been thanked: 98 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: karawanken »

No właśnie ja się zaczynam obawiać o polskie wydanie. Ostatnio Galakta zapowiadała tłumaczenia zanim angielska wersja trafiła do sklepów. A tu cisza.
Drakkainen
Posty: 136
Rejestracja: 02 lip 2013, 20:52

Re: Forbidden Stars

Post autor: Drakkainen »

Zauważyłem, że liczba struktur jest ograniczona:
-Miasta: 15
-Fabryki: 10
-Bastiony: 10

Na 4 graczy przypada średnio 2.5 na głowę, przy 2-óch jest 5 na głowę (co przy zmniejszonej planszy można przyrównać do nieskończoności :)). Instrukcja tego nie przewiduje, ale zastanawiam się czy nie ograniczyć trochę liczby struktur przy rozgrywkach 2 i 3 osobowych by zachować skalę.

Edit: Chociaż z drugiej strony w grze na dwóch graczy każdy gracz musi zdobyć 2 z 2 wyłożonych celi (objectives), na trzech graczy 3 z 4, a na czterech 4 z 6. Tak więc dwuosobowa walka musi być bardziej zaciekła. Chciałbym już zagrać i przekonać się jak faktycznie gra chodzi! :)
ODPOWIEDZ