StarCraft: The Board Game (Corey Konieczka, Christian T. Petersen)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Mordeczka
Posty: 202
Rejestracja: 03 gru 2007, 23:42
Lokalizacja: Pomorze
Been thanked: 3 times

Post autor: Mordeczka »

Witam serdecznie.

Czy ktoś z Was może zdradzić mi tajemnicę jakiej wielkość są figurki w tej grze (ile ma największa i najmniejsza figurka)? Także z jakiego rodzaju są one wykonane - miękkie czy twarde i kruche?
Ciekawi mnie tez wielkość pudełka :wink: , czy ktoś może mi podać te wymiary?

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
kruck
Posty: 241
Rejestracja: 29 sie 2005, 01:52
Lokalizacja: Lochy
Has thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: kruck »

Pudło ma mniej więcej 58,5 (długość) na 29,5 (szerokość) na 10 (głębokość) cm.

Figurki wykonane są z miekkiego plastiku, dzięki czemu nie są raczej łamliwe (choć prawdą jest, że znalezienie wszystkich jednostek w stanie niepołamanym graniczy z cudem).

Wielkość jednostek wacha się od połowy pudełka do zapałek po cztery pudełka od zapałek.
Awatar użytkownika
Mordeczka
Posty: 202
Rejestracja: 03 gru 2007, 23:42
Lokalizacja: Pomorze
Been thanked: 3 times

Post autor: Mordeczka »

kruck pisze:Wielkość jednostek wacha się od połowy pudełka do zapałek po cztery pudełka od zapałek.
Wysokość pudełka stojącego, leżącego na boku, leżącego na "plecach"? :wink:

Poważniej, to czy grał ktos więcej partii dwuosobowych? Niestety jedynie taka opcja mnie interesuje, sporadycznie miałbym możliwość grania w więcej niż dwie osoby. Dlatego interesuje mnie opinia kogoś kto już rozegrał sporo spotkań w dwie osoby. Czy jest "to coś", czy warto dla dwóch osób kupować tą grę? Nie zaprzeczam - byłem fanem Starcrafta, a i planszówki lubię (m.in. Warcraft tej samej firmy), więc trochę się nakręciłem na tę grę :lol: Jednak nie chiałbym się naciąć i po klilku partiach odłożyc ją na półkę :cry:

Pozdrawiam
SAMSON
Posty: 94
Rejestracja: 02 paź 2007, 12:46
Lokalizacja: W-wa

Post autor: SAMSON »

Poważniej, to czy grał ktos więcej partii dwuosobowych? Niestety jedynie taka opcja mnie interesuje, sporadycznie miałbym możliwość grania w więcej niż dwie osoby. Dlatego interesuje mnie opinia kogoś kto już rozegrał sporo spotkań w dwie osoby. Czy jest "to coś", czy warto dla dwóch osób kupować tą grę? Nie zaprzeczam - byłem fanem Starcrafta, a i planszówki lubię (m.in. Warcraft tej samej firmy), więc trochę się nakręciłem na tę grę Laughing Jednak nie chiałbym się naciąć i po klilku partiach odłożyc ją na półkę
Ja grałem 4 partie 2 osobowe, 3 partie 3 osobowe, 1 partie 4 osobową.
Na dwie osoby gra daje radę. Uważam, że osiąga około 70% swojej prawdziwej mocy.
Na dwie osoby gra się bardzo fajnie. Jednak na więcej gra się jeszcze fajniej.

Mimo wszystko jak na grę o takim rozmachu i tak dużej możliwej ilości graczy uważam, że gra się rewelacyjnie skaluje.
Awatar użytkownika
MataDor
Posty: 716
Rejestracja: 23 sty 2006, 16:02
Lokalizacja: Warszawa/Gocław
Has thanked: 462 times
Been thanked: 115 times

Post autor: MataDor »

Grałem około 5 parti 1vs1, gra się fajnie i interesująco. Szczególnie na poczatku kiedy poznajesz jeszcze grę i karty.
Jednak dopiero po weekendowym starciu w 4-ch gra pokazała prawdziwą moc, poprostu miodzio. Bardzo mi też odpowiadało to że taka rozgrywka trwała tylko 2,5h i to przy jeszcze nie super ogarniających graczach. I to 2,5h jak powiedzieli kumple było słabo odczuwalne tak sprawnie upływa przy grze czas.
Gra 1vs1 trwa maxymalnie 1,5h.

Kruck'owi chodziło zapewne o wysokość pudełka zapałek leżącego na "plecach" (czyli na największej swojej płaszczyźnie ;) ) :D

Generalnie gra wyśmienicie się skaluje.
Rzadko kiedy jestem tak zadowolony z wydanych pieniędzy :P
Take it easy (jak któś z Pragi Południe ma ochotę na w miarę regularne granie, proszę o PM)
kolekcja gier
Muttah
Posty: 1197
Rejestracja: 11 wrz 2005, 15:36
Lokalizacja: Katowice
Been thanked: 2 times

Post autor: Muttah »

Ja podobnie... Ogółem dwa ostatnie epic box'y od FFG pozamiatały równo! Gdybym tylko miał więcej okazji do grania :( Ale już niedługo święta i sylwester - the time of epic struggle is at hand :twisted:
Avandrel
Posty: 193
Rejestracja: 05 wrz 2006, 20:51
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Avandrel »

Wczoraj pierwszy raz spróbowaliśmy Stara na 6. Partia trwała około 3,5h i w zasadzie nie było momentów przestojów czy nudy. Tury toczą się stosunkowo szybko, część rzeczy można w zasadzie robić równocześnie (np. rozkazy budowania czy wynalazków), więc wszystko idzie sprawnie. Z moich doświadczeń wynika, że gra przewiduje ciągły konflikt, nie można zostawić w spokoju jednej frakcji aby się rozwijała.
Generalnie: maksimum frajdy i maksimum akcji (prawie jak komputerowy RTS).
Narzędzia Mathtrade - http://mathtrade.mgpm.pl
psycho_l
Posty: 50
Rejestracja: 07 wrz 2004, 15:20
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: psycho_l »

Gra jest super, gralem co prawda tylko 3 razy na dwóch graczy i dopiero w weekend sprobuje w więcej osób.

Mam jednak jedno pytanko do przepisów, bo wydaja mi się one w jednym miejscu nieprecyzyjne, co do sytuacji:

1. Przeciwnik zajął mój teren z surowcami na planecie który ma 2 minerały.
2. Kolejny rozkaz to moje budowanie i teraz mogę:
:arrow: albo przydzielić do tego rejonu 1-3 budowniczych na tym terenie. wtedy w regrouping phase tracąc ten teren stracę, i również oddelegowanych robotników
:arrow: albo przydzielić do tego rejonu 4 budowniczych, wtedy rejon jest full depleated, karta wraca do pudła, robotnicy do "unavilable", a ja żadnego nie trace

Gdzie tu logika??? a może coś źle zrozumiałem???
Dzięki z góry za pomoc
Avandrel
Posty: 193
Rejestracja: 05 wrz 2006, 20:51
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Avandrel »

Jak to gdzie tu logika? Na moje wszystko jest ok.
Po prostu twoi robotnicy pracują na terenie, który nad którym przeciwnik przejmuje kontrolę (czyli trwa to od wejścia jednostek rozkazem mobilizacji do fazy regroup, kiedy przeciwnik zyskuje całkowitą kontrolę nad lokacją), więc zdążą coś wydobyć.
Narzędzia Mathtrade - http://mathtrade.mgpm.pl
Cogito
Posty: 141
Rejestracja: 10 lip 2006, 17:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Cogito »

Nie mozesz jednym ruchem calkowicie wyczerpac zasobow, taki teren wczesniej musialby byc partially depleted..
Avandrel
Posty: 193
Rejestracja: 05 wrz 2006, 20:51
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Avandrel »

Gracz może całkowicie zużyć kartę zasobów podczas pojedynczego
budowania czy badania. Oznacza to, że może nadmiernie eksploatować
kartę dwukrotnie podczas tej samej czynności. Aby to uczynić gracz
umieszcza na karcie dwóch dodatkowych robotników przekraczających
jej wydajność, uzyskuje dwa dodatkowe zasoby z tej karty, usuwa
ją z gry, umieszcza położonych na niej robotników na miejscu niedostępnych
robotników na Karcie Frakcji i umieszcza znacznik zużycia
na terenie odpowiadającym karcie „zużytą” stroną do góry.
Polska instrukcja ze strony Rebela, strona 17 na samej górze.
Narzędzia Mathtrade - http://mathtrade.mgpm.pl
Janusz-10
Posty: 36
Rejestracja: 14 paź 2007, 12:32
Lokalizacja: Śrem

Post autor: Janusz-10 »

Wyraźnie w instrukcji jest napisane, że można za jednym razem wyczerpać teren całkowicie, wystarczy skierować tam 2 robotników więcej
Janusz
Awatar użytkownika
waffel
Posty: 2601
Rejestracja: 26 lip 2007, 14:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 8 times

Post autor: waffel »

Sam Konieczka mówił na którymś forum (FFG albo BGG), że tak można - tzn. wysłać na okupowany teren dwóch chłopów za dużo dzięki czemu eksploatujemy zasoby do cna a robole teleportują się natychmiastowo z powrotem na pole Unavailable Workers. Na temat logiki milczał :)
psycho_l
Posty: 50
Rejestracja: 07 wrz 2004, 15:20
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: psycho_l »

Co do tego że można całkowicie wyczerpać złoże w jednym za jednym "ruchem" to jesteśmy zgodni (instrukcje nie pozostawiaja zludzeń)

Co do logiki, wyjaśnie o co chodzi:
1. Wersja że nie wyczerpujemy w pełni zasobów oznacza że tracimy robotników tam skierowanych.
2. Więc warto wyczerpać zasoby choćby po to aby ocalić robotników!!!!
to wydaje mi sie nie logiczne!!!

Inny przykład:
1. Mamy już na polu przydzielonych robotnikow
2. Przeciwnik zajmuje pole
3. My wysyłamy dodatkowego robotnika wyczerpując zasób (nawet nie musimy nic budować!!) ratując wcześniej przydzielonych robotników.

SKRZYKNIE CHŁOPAKÓW CZY CO???? - sorry ale dla mnie ten przepis jest nie logiczny... Z tego co mówi Waffel (dzięki za rzeczową odpowiedź) tak właśnie jest :?

W sumie ważna jest dobra zabawa a nie czepianie się dupereli :wink:
Cogito
Posty: 141
Rejestracja: 10 lip 2006, 17:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Cogito »

Ok, dzieki za wyjasnienie. W takim razie, zle gralismy. Tlumaczy nas wyjatkowo (wedlug mnie) nieudolnie skonstruowana instrukcja. Co do logiki - mozna znalezc nastepujace wyjasnienie. Rabunkowa gospodarka wykonywana jest umyslnie przed atakiem, robole wydobywaja co moga nie dbajac o zloza, co pozwala im dzialac szybko i zwiac przed atakiem, a na koncu wysadzaja dodatkowo kopalnie :).
Co do samej gry - jak na razie ZADNA gra planszowa nie zrobila na nas przy pierwszych podejsciach tak dobrego wrazenia. Jestem teraz wrecz terroryzowany do organizowania kolejnych partii. Na razie najfajnie gralo sie 2-2. Pozytywne zaskoczenie to rozgrywka 1-1.

pzd
psycho_l
Posty: 50
Rejestracja: 07 wrz 2004, 15:20
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: psycho_l »

Ładnie to opisałeś Cogito.... jest tu jakaś logika.... więcej sie nie bede czepiał :wink:

Co do wrażenia u mnie jest podobnie :wink:
Awatar użytkownika
Mockerre
Posty: 293
Rejestracja: 13 lip 2005, 12:12
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Mockerre »

Może ja coś źle czytam, ale IMO robotników możesz wysyłać tylko kiedy coś kupujesz, tj. tylko wykonując rozkaz budowy...
Awatar użytkownika
bogas
Posty: 2854
Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Has thanked: 425 times
Been thanked: 671 times

Post autor: bogas »

psycho_l pisze: 3. My wysyłamy dodatkowego robotnika wyczerpując zasób (nawet nie musimy nic budować!!) ratując wcześniej przydzielonych robotników.
Znaczy się wysłać robotników możemy tylko podczas gdy wykonujemy rozkaz budowania.
Nie znalazłem natomiast w instrukcji czy musimy budować jeśli już wysłaliśmy robotników, ale to dopiero pozbawione byłoby logiki.
Cogito
Posty: 141
Rejestracja: 10 lip 2006, 17:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Cogito »

Roboli mozna wyslac podczas fazy budowania lub researchu. Mam natomiast inne pytanie - nie znalazlem na nie odpowiedzi w instrukcji. Kiedy mozna używać specjalnej zdolnosci do tworzenia guardiana czy archona? W dowolnym momencie (np tuz przed atakiem przez przeciwnika), podczas tury budowy, podczas swojej tury? Jest to wg mnie dosyc istotne dla gry...
Awatar użytkownika
bogas
Posty: 2854
Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Has thanked: 425 times
Been thanked: 671 times

Post autor: bogas »

Cogito pisze:Roboli mozna wyslac podczas fazy budowania lub researchu.
No jasne. Mimo to jaki sens ma wysłać robotników i nic nie zbudować/odkryć? Co do tworzenia/budowania guardiana czy archona to logika i teksty na kartach wskazywałyby, że można to robić podczas wykonywania rozkazu budowania.
Cogito
Posty: 141
Rejestracja: 10 lip 2006, 17:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Cogito »

Ja zadnych tekstow na kartach ktore by to wskazywaly, nie widzialem... Czy w takim razie rozkaz budowania musialby byc na planecie na ktorej przemiana sie buduje? co z limitem budowanych jednostek, chyba go to nie wyczerpuje, ja jak na razie bardziej sie sklaniam do tego ze jest to mozliwe w swojej turze..ale jesli ktos ma jakas mocno prawdopodobna odpowiedz to prosze o pomoc..
Awatar użytkownika
bogas
Posty: 2854
Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Has thanked: 425 times
Been thanked: 671 times

Post autor: bogas »

Kart przed sobą nia mam ale z tłumaczenia na rebelu:
Summon Archon (Wezwanie Archonta)
Po zakupieniu połóż w swoim obszarze gry. Możesz teraz budować jednostkę Archon poprzez zapłacenie 1 gazu i zniszczenie dwóch przyjaznych jednostek High Templar znajdujących się na aktywnej planecie.

Poza tym jednostki możemy budować podczas wykonywania rozkazu budowanie pod warunkiem, że mamy odpowiedni budynek. W tym przypadku trzeba mieć odkrytą technologię i wymagane jednostki (tu High Templar). Dziwne by było, gdyby te jednostki można było budować w dowolnym momencie. IMO limit jednostek możliwych do stworzenia dalej obowiązuje. Ale oczywiście mogę się mylić i też czekam na "mocno prawdopodobną" odpowiedź :P
Awatar użytkownika
MataDor
Posty: 716
Rejestracja: 23 sty 2006, 16:02
Lokalizacja: Warszawa/Gocław
Has thanked: 462 times
Been thanked: 115 times

Post autor: MataDor »

Przemiana musi nastąpić na planecie na której wydałeś akcję budowy i jednostki które przemieniasz muszą sie znajdować na aktywnej planecie ale dowolnych polach. Jednostki które chcesz przemienić muszą być już na tej planecie przed wykonanie akcji budowy, jednym słowem nie możesz kupić jednostek i potem przemienić ich w tej samej akcji budowy. Budowanie archona i guardiana jest możliwe tylko dzięki karcie akcji budowy i jest tak samo ograniczone limitem ilości możliwych do zakupienia jednostek w danej chwili.
(wszystko jest w instrukcji na stronie 38 "Tech required units", radzę czytać oryginał to nie ma wątpliwości, instrukcja wbrew wyglądowi jest bardzo składna i wszystko jest jasne, tak naprawdę znajdziesz odpowiedź na każde pytanie jak dobrze poszukasz)

Z rozgrywki na rozgrywkę gra coraz bardziej wciaga :P
Ostatnio zmieniony 05 gru 2007, 12:06 przez MataDor, łącznie zmieniany 2 razy.
Take it easy (jak któś z Pragi Południe ma ochotę na w miarę regularne granie, proszę o PM)
kolekcja gier
Cogito
Posty: 141
Rejestracja: 10 lip 2006, 17:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Cogito »

watpliwosci rozwiane :)
Ostatnio zmieniony 05 gru 2007, 12:12 przez Cogito, łącznie zmieniany 1 raz.
Cogito
Posty: 141
Rejestracja: 10 lip 2006, 17:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Cogito »

"Przemiana musi nast±piæ na planecie na której wyda³e¶ akcjê budowy i jednostki które przemieniasz musz± sie znajdowaæ na aktywnej planecie ale dowolnych polach. Jednostki które chcesz przemieniæ musz± byæ ju¿ na tej planecie przed wykonanie akcji budowy, jednym s³owem nie mo¿esz kupiæ jednostek i potem przemieniæ ich w tej samej akcji budowy. Budowanie archona i guardiana jest mo¿liwe tylko dziêki karcie akcji budowy i jest tak samo ograniczone limitem ilo¶ci mo¿liwych do zakupienia jednostek w danej chwili. "

To jeszcze inny wariant - skad ta wersja, z jakiegos faq'u? bardzo by oslabiala archony..
ODPOWIEDZ