No dziękuję serdecznie4ma pisze:rebel.pl/go/cywilizacja
Cywilizacja: Poprzez Wieki 3 ed. (Vlaada Chvatil)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Markus
- Posty: 2470
- Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 279 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
Duże brawa dla Rebela. W wtorek o 11 napisałem o braku karty. 11:20 odpowiedz że popołudniu mogę odebrać kartę na Matejki. I odebrałem.Markus pisze:Niestety w moim pudełku brakuje 1 sztuki karty "multimedia" . 1 godz z życiorysu wyrwana na na ustalenie której karty brakuje
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
Spis kart cywilnych w formie do wydrukowania i sprawdzenia sobie, czy wszystko mamy:
http://www.rebel.pl/e4u.php/1,ModFiles/ ... ywilne.pdf
http://www.rebel.pl/e4u.php/1,ModFiles/ ... itarne.pdf
http://www.rebel.pl/e4u.php/1,ModFiles/ ... ywilne.pdf
http://www.rebel.pl/e4u.php/1,ModFiles/ ... itarne.pdf
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
-
- Posty: 2617
- Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 118 times
- Been thanked: 67 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
Dwie uwagi dot. spisu Ery III:Nataniel pisze:Spis kart cywilnych w formie do wydrukowania i sprawdzenia sobie, czy wszystko mamy:
http://www.rebel.pl/e4u.php/1,ModFiles/ ... 20kart.pdf
- w mojej talii jest Chaplin a nie ma Presleya, który jest na wykazie,
- zamiast Rakiety mogłaby być Broń rakietowa (tak jak na karcie).
Pozdrawiam
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
PoprawioneBanan2 pisze:Dwie uwagi dot. spisu Ery III:Nataniel pisze:Spis kart cywilnych w formie do wydrukowania i sprawdzenia sobie, czy wszystko mamy:
http://www.rebel.pl/e4u.php/1,ModFiles/ ... 20kart.pdf
- w mojej talii jest Chaplin a nie ma Presleya, który jest na wykazie,
- zamiast Rakiety mogłaby być Broń rakietowa (tak jak na karcie).
Pozdrawiam
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
Tak, jutro postaram się wrzucić.Dr Bobaz pisze:Spis kart militarnych też będzie?
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
- 8janek8
- Blokada konta
- Posty: 900
- Rejestracja: 08 mar 2010, 21:08
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 28 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
Czekam z niecierpliwością:)
Collection
Sprzedam
Kupię dodatki do: Runewars (Banners of War), Warhammer: Inwazja (Ukryte Królestwa), Battle Star Galactica (Świt), Revolution! (The Palace), Fresco, Scoville
Sprzedam
Kupię dodatki do: Runewars (Banners of War), Warhammer: Inwazja (Ukryte Królestwa), Battle Star Galactica (Świt), Revolution! (The Palace), Fresco, Scoville
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
Jeżeli ktoś jest zaniepokojony sytuacją z kartami, to melduję, że moja zawartość kart cywilnych zgadza się ze spisem. Tak więc, można mieć nadzieję, że braki w pudełku to tylko odosobnione przypadki.
- lukwych
- Posty: 535
- Rejestracja: 23 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 7 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
Potwierdzam, u mnie też bez braków. Dzisiaj wieczorem pierwsza rozgrywka w nową ed. na 4 os. - dam znać jak wyszło czasowo.
Zawsze chętnie zagram w te gry: Chaos, Clash of Cultures, Cywilizacja: TTA, Lewis & Clark, Mage Knight, Pokolenia, Race! Formula 90, Rosyjskie Koleje!
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
Mam pytanie dotyczące kart takich jak : A - Rozwój osadnictwa - Każda cywilizacja zwiększa swoja populację o 1, oraz I - Nieszczelne granice - Najsilniejsza cywilizacja zabiera najsłabszej 1 żółty znacznik z banku. W pierwszym przypadku jak zaglądam do terminologi w pomocy dla gracza "zwiększenie populacji - otrzymanie 1 populacji po opłaceniu kosztu". Grałem na BGO wyszedł ten event i wszyscy dostali populacje za darmo. I teraz gdzie jest błąd , na BGO , przy tłumaczeniu karty czy słowniczka pojęć ?
Przy nieszczelnych granicach na BGO też zauważyłem że zabrany znacznik z banku trafil nie do banku najsilniejszego gracza a odrazu jako gotowy robotnik. Na BGO zakładam są poprawne zasady .
Czy przy kartach np II - Uchodźcy też najsilniejsza cywilizacja musi płacić zwiększając swoją populację o 1 ?
Pewnie gdyby nie BGO bym grał źle czyli za każdym razem płacąc jedzeniem za możliwość zwiększania populacji z takich kart, tak jak sugeruje opis na karcie pomocy.
Dałem tutaj a nie w dziale o zasadach z uwagi że może to być błąd tłumaczenia / terminologii.
Przy nieszczelnych granicach na BGO też zauważyłem że zabrany znacznik z banku trafil nie do banku najsilniejszego gracza a odrazu jako gotowy robotnik. Na BGO zakładam są poprawne zasady .
Czy przy kartach np II - Uchodźcy też najsilniejsza cywilizacja musi płacić zwiększając swoją populację o 1 ?
Pewnie gdyby nie BGO bym grał źle czyli za każdym razem płacąc jedzeniem za możliwość zwiększania populacji z takich kart, tak jak sugeruje opis na karcie pomocy.
Dałem tutaj a nie w dziale o zasadach z uwagi że może to być błąd tłumaczenia / terminologii.
Horror w Arkham LCG na FB https://www.facebook.com/groups/1656455741348152/
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
- cezner
- Posty: 3083
- Rejestracja: 30 wrz 2005, 20:26
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 91 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
Jeśli na karcie wydarzenia jest napisane: zwiększ populację to zwiększasz populację za darmo. Bez kosztu.
Natomiast standardowo w grze akcja zwiększenie populacji kosztuje. Nie ma tu błędu w tłumaczeniu.
Ale z nieszczelnymi granicami, to ja bym grał jednak w ten sposób, że przesunął bym tylko znacznik z jednego banku do drugiego a nie zwiększał populację.
Natomiast standardowo w grze akcja zwiększenie populacji kosztuje. Nie ma tu błędu w tłumaczeniu.
Ale z nieszczelnymi granicami, to ja bym grał jednak w ten sposób, że przesunął bym tylko znacznik z jednego banku do drugiego a nie zwiększał populację.
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
Prośba do osób bardziej obeznanych z grą. Póki co nie ma przewodnika więc mógłby ktoś opisać wszystkie trzy warianty? Tak żebym mógł wprowadzić nowych graczy. Które karty/talie stosuje się w każdym wariancie i jak przebiega punktacja? Myślę że pomogło by to nowym graczom
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
W zasadzie to nie ma już wariantów, jest jeden uproszczony kończy się na II erze i są punktowane inne rzeczy, Karty bierzesz wszystkie poza tymi z III ery. Co do samych kart to te które dodajesz grając w 3 i więcej osób maja oznaczenia w prawym górnym rogu (3+ , 4).
Gra do II ery zalecana jest za 1zym razem żeby tylko nauczyć mechaniki, później już grasz w pełną wersje (wszystkie ery).
Gra do II ery zalecana jest za 1zym razem żeby tylko nauczyć mechaniki, później już grasz w pełną wersje (wszystkie ery).
Horror w Arkham LCG na FB https://www.facebook.com/groups/1656455741348152/
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
Ściągnąłem Wyścig Narodów czyli de facto Cywilizację na Androida (co prawda na starych zasadach ale to nadal cywilizacja) i bardzo spodobał mi się wariant najprostszy - gra jest tylko do II ery i gra się bez kart militarnych. Co sądzicie o tym pomyśle jako wprowadzeniu nowych graczy?
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
Wyrzuć z talii militarnej wojny i agresję (ewentualnie taktyki) i graj normalnie, kończąc grę na II erze. Karty militarne jako wydarzenia i pomoc przy kolonizacji urozmaicą grę. Jednak na dłuższą metę gra bez agresji i wojen będzie pasjansem, natomiast zbrojenie się będzie wtedy raczej nieopłacalne.
- Valarus
- Posty: 1270
- Rejestracja: 27 lut 2013, 23:12
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 20 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
Skrócenie to może i nie najgorszy pomysł do nauki, ale wojen i agresji bym nie usuwał - dodają one grze dużo smaczku. Jeszcze by się mogło okazać, że ktoś się zniechęci, bo jak słusznie napisano powyżej - bez nich ta gra to straszny pasjans.
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
Za darmo.Zorak pisze:Mam pytanie dotyczące kart takich jak : A - Rozwój osadnictwa - Każda cywilizacja zwiększa swoja populację o 1
Na pewno nie, trafia do banku najsilniejszego gracza, a nie do wolnych robotników.Zorak pisze:I - Nieszczelne granice - Najsilniejsza cywilizacja zabiera najsłabszej 1 żółty znacznik z banku. (...) Przy nieszczelnych granicach na BGO też zauważyłem że zabrany znacznik z banku trafil nie do banku najsilniejszego gracza a odrazu jako gotowy robotnik.
Za darmo.Zorak pisze:Czy przy kartach np II - Uchodźcy też najsilniejsza cywilizacja musi płacić zwiększając swoją populację o 1 ?
Generalnie jeżeli "zwiększa populację o 1" to za darmo, a jeżeli może zwiększyć populację, to za koszt. Nie widziałem, aby ktoś grał źle, ale zanotuję, aby to klarowniej napisać przy kolejnym druku.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
- vinnichi
- Posty: 2391
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1304 times
- Been thanked: 790 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
Wszystko zależy od graczy. Ostatnio grałem w 4 osoby w tym 2 zielone i gdybym im jeszcze dorzucił do tego najazdy, grabieże itp. to by się podłamali, a tak wygrali na kulturę i chyba się podobało. Ja i tak wychodzę z założenia że pierwsza partia powinna być tutorialowa, bez spinania się na punkty tylko całkowicie o charakterze poznawczym, zasady są łatwe ale przyswojenie i pilnowanie wszystkiego już proste nie jest, dlatego gdy jeszcze dodamy wojny, które im będą niszczyć ich dokonania, to efekt może być odwrotny do zamierzonego (w talii nadal pozostają karty punktujące za najsilniejszą cywilizację). Więc znając swoich graczy dobierz opcje które uznasz że sprawdzą się lepiej.
- Veridiana
- Administrator
- Posty: 3241
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 72 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
W angielskiej wersji jest rozróżnienie na "increase" i "gain" i jest chyba klarowniej.Nataniel pisze:Generalnie jeżeli "zwiększa populację o 1" to za darmo, a jeżeli może zwiększyć populację, to za koszt. Nie widziałem, aby ktoś grał źle, ale zanotuję, aby to klarowniej napisać przy kolejnym druku.
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
Dzięki za wytłumaczenie, Terminologia z karty pomocy gracza wprowadziła mnie w błąd bo na logikę też chciałem za darmo dawać ( w końcu do bonus z karty).Nataniel pisze:Za darmo.Zorak pisze:Mam pytanie dotyczące kart takich jak : A - Rozwój osadnictwa - Każda cywilizacja zwiększa swoja populację o 1Na pewno nie, trafia do banku najsilniejszego gracza, a nie do wolnych robotników.Zorak pisze:I - Nieszczelne granice - Najsilniejsza cywilizacja zabiera najsłabszej 1 żółty znacznik z banku. (...) Przy nieszczelnych granicach na BGO też zauważyłem że zabrany znacznik z banku trafil nie do banku najsilniejszego gracza a odrazu jako gotowy robotnik.Za darmo.Zorak pisze:Czy przy kartach np II - Uchodźcy też najsilniejsza cywilizacja musi płacić zwiększając swoją populację o 1 ?
Generalnie jeżeli "zwiększa populację o 1" to za darmo, a jeżeli może zwiększyć populację, to za koszt. Nie widziałem, aby ktoś grał źle, ale zanotuję, aby to klarowniej napisać przy kolejnym druku.
Co do nieszczelnych granic to możliwe że interfejs na BGO mnie wprowadził w błąd bo 1szy raz tam gram .
Horror w Arkham LCG na FB https://www.facebook.com/groups/1656455741348152/
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 15 kwie 2008, 19:22
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
Też mam wszystkie karty .
Mam pytanie, czy tylko my mamy takie skojarzenie, że służbę publiczna III RP przepraszam ery reprezentuje pomnik Prezesa?
Mam pytanie, czy tylko my mamy takie skojarzenie, że służbę publiczna III RP przepraszam ery reprezentuje pomnik Prezesa?
-
- Posty: 1155
- Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Has thanked: 243 times
- Been thanked: 137 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
Oj tam, oj tam ... Taka mała propagitakrystek pisze:Też mam wszystkie karty .
Mam pytanie, czy tylko my mamy takie skojarzenie, że służbę publiczna III RP przepraszam ery reprezentuje pomnik Prezesa?
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
Pierwsza rozgrywka w "realną" wersję za mną. Grało się świetnie, oboje zablokowaliśmy się w niemocy na początku 3 epoki. Na szczęście moja cywilizacja była chociaż trochę bardziej rozgarnięta i wygrałem...
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
Jako początkujący gracz stwierdzam, że takie "przytkanie" jest dosyć łatwe (a to technologii nie ma, a to jedzenia za mało, a to ustrój na czas nie zmieniony...).
Właśnie, nowa edycja, nowe zasady, zwłaszcza militarne, więc myślę, że nikt nie będzie miał za złe rozpoczęcia dyskusji o strategiach. Chętnie bardziej konkretnych niż "dodatkowa Kopalnia jest dobra". Póki co na BGG na forum Strategy nowej edycji jest tylko jeden post Veridiany na temat Kolumba Zatem zauważyłem, że są karty absolutnie kluczowe w Erze I - Alchemia, Irygacja, Żelazo, Rycerze/Miecznicy. Najlepiej każdą z nich byłoby mieć.
Czy macie jakieś swoje karty "Must have"? Jakie według Was jest optymalne rozpoczęcie? Ja buduję trzeci Brąz i drugą Filozofię, biorę lidera i go zagrywam (pierwsze 2-3 tury powiedzmy). A u Was? Jakich liderów najbardziej lubicie na start?
Właśnie, nowa edycja, nowe zasady, zwłaszcza militarne, więc myślę, że nikt nie będzie miał za złe rozpoczęcia dyskusji o strategiach. Chętnie bardziej konkretnych niż "dodatkowa Kopalnia jest dobra". Póki co na BGG na forum Strategy nowej edycji jest tylko jeden post Veridiany na temat Kolumba Zatem zauważyłem, że są karty absolutnie kluczowe w Erze I - Alchemia, Irygacja, Żelazo, Rycerze/Miecznicy. Najlepiej każdą z nich byłoby mieć.
Czy macie jakieś swoje karty "Must have"? Jakie według Was jest optymalne rozpoczęcie? Ja buduję trzeci Brąz i drugą Filozofię, biorę lidera i go zagrywam (pierwsze 2-3 tury powiedzmy). A u Was? Jakich liderów najbardziej lubicie na start?