Cywilizacja: Poprzez Wieki 3 ed. (Vlaada Chvatil)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Pan_K
Posty: 2506
Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 189 times
Been thanked: 168 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Pan_K »

4ma pisze:rebel.pl/go/cywilizacja
No dziękuję serdecznie :D
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”

Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Awatar użytkownika
Markus
Posty: 2466
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 573 times
Been thanked: 279 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Markus »

Markus pisze:Niestety w moim pudełku brakuje 1 sztuki karty "multimedia" :-(. 1 godz z życiorysu wyrwana na na ustalenie której karty brakuje
Duże brawa dla Rebela. W wtorek o 11 napisałem o braku karty. 11:20 odpowiedz że popołudniu mogę odebrać kartę na Matejki. I odebrałem. :-)
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Nataniel »

Spis kart cywilnych w formie do wydrukowania i sprawdzenia sobie, czy wszystko mamy:
http://www.rebel.pl/e4u.php/1,ModFiles/ ... ywilne.pdf
http://www.rebel.pl/e4u.php/1,ModFiles/ ... itarne.pdf
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Banan2
Posty: 2617
Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 118 times
Been thanked: 67 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Banan2 »

Nataniel pisze:Spis kart cywilnych w formie do wydrukowania i sprawdzenia sobie, czy wszystko mamy:
http://www.rebel.pl/e4u.php/1,ModFiles/ ... 20kart.pdf
Dwie uwagi dot. spisu Ery III:
- w mojej talii jest Chaplin a nie ma Presleya, który jest na wykazie,
- zamiast Rakiety mogłaby być Broń rakietowa (tak jak na karcie).
Pozdrawiam
Moja kolekcja
10% rabatu w planszomanii, 7% w 3Trollach, 5% w Battle Models
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Nataniel »

Banan2 pisze:
Nataniel pisze:Spis kart cywilnych w formie do wydrukowania i sprawdzenia sobie, czy wszystko mamy:
http://www.rebel.pl/e4u.php/1,ModFiles/ ... 20kart.pdf
Dwie uwagi dot. spisu Ery III:
- w mojej talii jest Chaplin a nie ma Presleya, który jest na wykazie,
- zamiast Rakiety mogłaby być Broń rakietowa (tak jak na karcie).
Pozdrawiam
Poprawione :)
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
Dr Bobaz
Posty: 437
Rejestracja: 10 mar 2011, 13:18
Lokalizacja: Gdynia

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Dr Bobaz »

Spis kart militarnych też będzie? :D
Embrace Eternity!
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Nataniel »

Dr Bobaz pisze:Spis kart militarnych też będzie? :D
Tak, jutro postaram się wrzucić.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
8janek8
Blokada konta
Posty: 900
Rejestracja: 08 mar 2010, 21:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 14 times
Been thanked: 28 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: 8janek8 »

Czekam z niecierpliwością:)
Collection
Sprzedam
Kupię dodatki do: Runewars (Banners of War), Warhammer: Inwazja (Ukryte Królestwa), Battle Star Galactica (Świt), Revolution! (The Palace), Fresco, Scoville
Awatar użytkownika
ramar
Posty: 996
Rejestracja: 03 lis 2014, 18:26
Lokalizacja: Kalisz
Been thanked: 2 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: ramar »

Jeżeli ktoś jest zaniepokojony sytuacją z kartami, to melduję, że moja zawartość kart cywilnych zgadza się ze spisem. Tak więc, można mieć nadzieję, że braki w pudełku to tylko odosobnione przypadki.
Awatar użytkownika
lukwych
Posty: 535
Rejestracja: 23 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 7 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: lukwych »

Potwierdzam, u mnie też bez braków. Dzisiaj wieczorem pierwsza rozgrywka w nową ed. na 4 os. - dam znać jak wyszło czasowo.
Zawsze chętnie zagram w te gry: Chaos, Clash of Cultures, Cywilizacja: TTA, Lewis & Clark, Mage Knight, Pokolenia, Race! Formula 90, Rosyjskie Koleje!
Zorak
Posty: 613
Rejestracja: 02 lip 2008, 01:22
Has thanked: 42 times
Been thanked: 49 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Zorak »

Mam pytanie dotyczące kart takich jak : A - Rozwój osadnictwa - Każda cywilizacja zwiększa swoja populację o 1, oraz I - Nieszczelne granice - Najsilniejsza cywilizacja zabiera najsłabszej 1 żółty znacznik z banku. W pierwszym przypadku jak zaglądam do terminologi w pomocy dla gracza "zwiększenie populacji - otrzymanie 1 populacji po opłaceniu kosztu". Grałem na BGO wyszedł ten event i wszyscy dostali populacje za darmo. I teraz gdzie jest błąd , na BGO , przy tłumaczeniu karty czy słowniczka pojęć ?

Przy nieszczelnych granicach na BGO też zauważyłem że zabrany znacznik z banku trafil nie do banku najsilniejszego gracza a odrazu jako gotowy robotnik. Na BGO zakładam są poprawne zasady :).

Czy przy kartach np II - Uchodźcy też najsilniejsza cywilizacja musi płacić zwiększając swoją populację o 1 ?

Pewnie gdyby nie BGO bym grał źle czyli za każdym razem płacąc jedzeniem za możliwość zwiększania populacji z takich kart, tak jak sugeruje opis na karcie pomocy.

Dałem tutaj a nie w dziale o zasadach z uwagi że może to być błąd tłumaczenia / terminologii.
Horror w Arkham LCG na FB https://www.facebook.com/groups/1656455741348152/
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
Awatar użytkownika
cezner
Posty: 3080
Rejestracja: 30 wrz 2005, 20:26
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 8 times
Been thanked: 91 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: cezner »

Jeśli na karcie wydarzenia jest napisane: zwiększ populację to zwiększasz populację za darmo. Bez kosztu.
Natomiast standardowo w grze akcja zwiększenie populacji kosztuje. Nie ma tu błędu w tłumaczeniu.
Ale z nieszczelnymi granicami, to ja bym grał jednak w ten sposób, że przesunął bym tylko znacznik z jednego banku do drugiego a nie zwiększał populację.
andruty
Posty: 58
Rejestracja: 02 mar 2014, 16:40
Been thanked: 1 time

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: andruty »

Prośba do osób bardziej obeznanych z grą. Póki co nie ma przewodnika więc mógłby ktoś opisać wszystkie trzy warianty? Tak żebym mógł wprowadzić nowych graczy. Które karty/talie stosuje się w każdym wariancie i jak przebiega punktacja? Myślę że pomogło by to nowym graczom
Zorak
Posty: 613
Rejestracja: 02 lip 2008, 01:22
Has thanked: 42 times
Been thanked: 49 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Zorak »

W zasadzie to nie ma już wariantów, jest jeden uproszczony kończy się na II erze i są punktowane inne rzeczy, Karty bierzesz wszystkie poza tymi z III ery. Co do samych kart to te które dodajesz grając w 3 i więcej osób maja oznaczenia w prawym górnym rogu (3+ , 4).
Gra do II ery zalecana jest za 1zym razem żeby tylko nauczyć mechaniki, później już grasz w pełną wersje (wszystkie ery).
Horror w Arkham LCG na FB https://www.facebook.com/groups/1656455741348152/
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
andruty
Posty: 58
Rejestracja: 02 mar 2014, 16:40
Been thanked: 1 time

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: andruty »

Ściągnąłem Wyścig Narodów czyli de facto Cywilizację na Androida (co prawda na starych zasadach ale to nadal cywilizacja) i bardzo spodobał mi się wariant najprostszy - gra jest tylko do II ery i gra się bez kart militarnych. Co sądzicie o tym pomyśle jako wprowadzeniu nowych graczy?
Awatar użytkownika
ramar
Posty: 996
Rejestracja: 03 lis 2014, 18:26
Lokalizacja: Kalisz
Been thanked: 2 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: ramar »

Wyrzuć z talii militarnej wojny i agresję (ewentualnie taktyki) i graj normalnie, kończąc grę na II erze. Karty militarne jako wydarzenia i pomoc przy kolonizacji urozmaicą grę. Jednak na dłuższą metę gra bez agresji i wojen będzie pasjansem, natomiast zbrojenie się będzie wtedy raczej nieopłacalne.
Awatar użytkownika
Valarus
Posty: 1270
Rejestracja: 27 lut 2013, 23:12
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 14 times
Been thanked: 20 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Valarus »

Skrócenie to może i nie najgorszy pomysł do nauki, ale wojen i agresji bym nie usuwał - dodają one grze dużo smaczku. Jeszcze by się mogło okazać, że ktoś się zniechęci, bo jak słusznie napisano powyżej - bez nich ta gra to straszny pasjans.
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Nataniel »

Zorak pisze:Mam pytanie dotyczące kart takich jak : A - Rozwój osadnictwa - Każda cywilizacja zwiększa swoja populację o 1
Za darmo.
Zorak pisze:I - Nieszczelne granice - Najsilniejsza cywilizacja zabiera najsłabszej 1 żółty znacznik z banku. (...) Przy nieszczelnych granicach na BGO też zauważyłem że zabrany znacznik z banku trafil nie do banku najsilniejszego gracza a odrazu jako gotowy robotnik.
Na pewno nie, trafia do banku najsilniejszego gracza, a nie do wolnych robotników.
Zorak pisze:Czy przy kartach np II - Uchodźcy też najsilniejsza cywilizacja musi płacić zwiększając swoją populację o 1 ?
Za darmo.

Generalnie jeżeli "zwiększa populację o 1" to za darmo, a jeżeli może zwiększyć populację, to za koszt. Nie widziałem, aby ktoś grał źle, ale zanotuję, aby to klarowniej napisać przy kolejnym druku.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2391
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1304 times
Been thanked: 790 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: vinnichi »

Wszystko zależy od graczy. Ostatnio grałem w 4 osoby w tym 2 zielone i gdybym im jeszcze dorzucił do tego najazdy, grabieże itp. to by się podłamali, a tak wygrali na kulturę :-) i chyba się podobało. Ja i tak wychodzę z założenia że pierwsza partia powinna być tutorialowa, bez spinania się na punkty tylko całkowicie o charakterze poznawczym, zasady są łatwe ale przyswojenie i pilnowanie wszystkiego już proste nie jest, dlatego gdy jeszcze dodamy wojny, które im będą niszczyć ich dokonania, to efekt może być odwrotny do zamierzonego (w talii nadal pozostają karty punktujące za najsilniejszą cywilizację). Więc znając swoich graczy dobierz opcje które uznasz że sprawdzą się lepiej.
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
discord
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3241
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 16 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Veridiana »

Nataniel pisze:Generalnie jeżeli "zwiększa populację o 1" to za darmo, a jeżeli może zwiększyć populację, to za koszt. Nie widziałem, aby ktoś grał źle, ale zanotuję, aby to klarowniej napisać przy kolejnym druku.
W angielskiej wersji jest rozróżnienie na "increase" i "gain" i jest chyba klarowniej.
Zorak
Posty: 613
Rejestracja: 02 lip 2008, 01:22
Has thanked: 42 times
Been thanked: 49 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Zorak »

Nataniel pisze:
Zorak pisze:Mam pytanie dotyczące kart takich jak : A - Rozwój osadnictwa - Każda cywilizacja zwiększa swoja populację o 1
Za darmo.
Zorak pisze:I - Nieszczelne granice - Najsilniejsza cywilizacja zabiera najsłabszej 1 żółty znacznik z banku. (...) Przy nieszczelnych granicach na BGO też zauważyłem że zabrany znacznik z banku trafil nie do banku najsilniejszego gracza a odrazu jako gotowy robotnik.
Na pewno nie, trafia do banku najsilniejszego gracza, a nie do wolnych robotników.
Zorak pisze:Czy przy kartach np II - Uchodźcy też najsilniejsza cywilizacja musi płacić zwiększając swoją populację o 1 ?
Za darmo.

Generalnie jeżeli "zwiększa populację o 1" to za darmo, a jeżeli może zwiększyć populację, to za koszt. Nie widziałem, aby ktoś grał źle, ale zanotuję, aby to klarowniej napisać przy kolejnym druku.
Dzięki za wytłumaczenie, Terminologia z karty pomocy gracza wprowadziła mnie w błąd bo na logikę też chciałem za darmo dawać ( w końcu do bonus z karty).
Co do nieszczelnych granic to możliwe że interfejs na BGO mnie wprowadził w błąd bo 1szy raz tam gram :).
Horror w Arkham LCG na FB https://www.facebook.com/groups/1656455741348152/
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
krystek
Posty: 104
Rejestracja: 15 kwie 2008, 19:22
Lokalizacja: bydgoszcz
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: krystek »

Też mam wszystkie karty :D .
Mam pytanie, czy tylko my mamy takie skojarzenie, że służbę publiczna III RP przepraszam ery reprezentuje pomnik Prezesa?
Kal-El83
Posty: 1154
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 243 times
Been thanked: 137 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Kal-El83 »

krystek pisze:Też mam wszystkie karty :D .
Mam pytanie, czy tylko my mamy takie skojarzenie, że służbę publiczna III RP przepraszam ery reprezentuje pomnik Prezesa?
Oj tam, oj tam ... Taka mała propagita ;)
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1409
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 155 times
Been thanked: 195 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Błysk »

Pierwsza rozgrywka w "realną" wersję za mną. Grało się świetnie, oboje zablokowaliśmy się w niemocy na początku 3 epoki. Na szczęście moja cywilizacja była chociaż trochę bardziej rozgarnięta i wygrałem... :D
Peter128
Posty: 636
Rejestracja: 23 lip 2012, 15:11
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Peter128 »

Jako początkujący gracz stwierdzam, że takie "przytkanie" jest dosyć łatwe (a to technologii nie ma, a to jedzenia za mało, a to ustrój na czas nie zmieniony...).

Właśnie, nowa edycja, nowe zasady, zwłaszcza militarne, więc myślę, że nikt nie będzie miał za złe rozpoczęcia dyskusji o strategiach. Chętnie bardziej konkretnych niż "dodatkowa Kopalnia jest dobra". Póki co na BGG na forum Strategy nowej edycji jest tylko jeden post Veridiany na temat Kolumba :P Zatem zauważyłem, że są karty absolutnie kluczowe w Erze I - Alchemia, Irygacja, Żelazo, Rycerze/Miecznicy. Najlepiej każdą z nich byłoby mieć.

Czy macie jakieś swoje karty "Must have"? Jakie według Was jest optymalne rozpoczęcie? Ja buduję trzeci Brąz i drugą Filozofię, biorę lidera i go zagrywam (pierwsze 2-3 tury powiedzmy). A u Was? Jakich liderów najbardziej lubicie na start?
ODPOWIEDZ