Gra o tron - pytania i wątpliwości
Re: Gra o tron
Dzięki za odpowiedź. Faktycznie, nie jest to takie proste jak się wydaje
Jestem dopiero po 1 partii i to była nasza jedyna wątpliwość odnośnie zasad.
Jestem dopiero po 1 partii i to była nasza jedyna wątpliwość odnośnie zasad.
-
- Posty: 353
- Rejestracja: 07 cze 2012, 10:32
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: Gra o tron
Taka sytuacja:
Mam statek w porcie i opuszczam prowincje całym wojskiem (lądowym). Nie zostawiam jednak tokena władzy. Czy zamek nadal jest kontrolowany przeze mnie?
Mam statek w porcie i opuszczam prowincje całym wojskiem (lądowym). Nie zostawiam jednak tokena władzy. Czy zamek nadal jest kontrolowany przeze mnie?
-
- Posty: 726
- Rejestracja: 11 wrz 2013, 23:08
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Gra o tron
Nie. Port jest traktowany jak osobny obszar, więc jednostki, które się tam znajdują nie mogą kontrolować obszaru lądowego.
W sytuacji, którą opisujesz wszystkie statki w porcie uległyby zniszczeniu.
W sytuacji, którą opisujesz wszystkie statki w porcie uległyby zniszczeniu.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 26 lut 2015, 19:45
Re: Gra o tron
Jak rozwiązujecie sytuację, gdy gracz wyłoży więcej żetonów specjalnych niż pozwala na to jego pozycja na torze królewskiego dworu?
- Wothan
- Posty: 525
- Rejestracja: 02 lis 2009, 10:11
- Lokalizacja: Mazury
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 16 times
Re: Gra o tron
My gramy, że odrzuca "nadmiarowy" rozkaz - jego strata, że się nie pilnował.qwertylian pisze:Jak rozwiązujecie sytuację, gdy gracz wyłoży więcej żetonów specjalnych niż pozwala na to jego pozycja na torze królewskiego dworu?
Re: Gra o tron
Przy pierwszej pomyłce pozwalamy osobie, która się pomyliła PODMIENIĆ WYBRANY przez nią rozkaz specjalny na jego słabszą wersję bez gwiazdki.
Przy kolejnych (to się raczej nie zdarza), osoba która się pomyliła musi po prostu ZDJĄĆ ze stołu jeden rozkaz specjalny, tym razem bez podmiany.
We wspomnianej przez qwertyliana sytuacji trzeba przed rozpoczęciem gry ustalić homerule, na który wszyscy się zgodzą Jeśli "gra się na chamskie" to można zdecydować, że rozkazy zdejmuje/podmienia posiadacz żetonu IT albo bezpośredni sąsiad osoby, która się pomyliła.
Przy kolejnych (to się raczej nie zdarza), osoba która się pomyliła musi po prostu ZDJĄĆ ze stołu jeden rozkaz specjalny, tym razem bez podmiany.
We wspomnianej przez qwertyliana sytuacji trzeba przed rozpoczęciem gry ustalić homerule, na który wszyscy się zgodzą Jeśli "gra się na chamskie" to można zdecydować, że rozkazy zdejmuje/podmienia posiadacz żetonu IT albo bezpośredni sąsiad osoby, która się pomyliła.
Gra o Tron 2 edycja planszowa / NIE karciana
Hej,
mam kilka pytań od początkującego gracza właśnie do Gry o Tron, 2 edycji gry planszowej ze stajni FFG:
1. Czy walki morskie tj statek vs statek w ogóle istnieją i są normalnie przeprowadzane? Konkretnie jeżeli statek A chce wpłynąć na morze, na którym jest statek B.
2. Czy ofiary po walce ponosi tylko przegrany nawet jak obie strony miały ikonę miecza w walce? Instrukcja mówi:
3. Czy żeton rozkazu MUSI być wykonany? Tj jeżeli mamy np. rozkaz marszu czy MUSIMY zrobić marsz i nie możemy zadeklarować ze np. moje wojska rezygnują z ataku i nie robią nic
4. Czy przy ataku na wojska neutralne dodajemy karty "tides o battle" - "losy walki"?
To chyba na razie na tyle. Z góry dzięki za pomoc. Jeżeli niewłaściwy dział/wątek to niech jakiś mod przeniesie posta
mam kilka pytań od początkującego gracza właśnie do Gry o Tron, 2 edycji gry planszowej ze stajni FFG:
1. Czy walki morskie tj statek vs statek w ogóle istnieją i są normalnie przeprowadzane? Konkretnie jeżeli statek A chce wpłynąć na morze, na którym jest statek B.
2. Czy ofiary po walce ponosi tylko przegrany nawet jak obie strony miały ikonę miecza w walce? Instrukcja mówi:
jednocześnie FAQ mówi:Straty:
Tylko pokonany gracz ponosi straty w bitwie.
co może oznaczać, że gracz wygrany też ponosi straty.P: Jeśli po wygraniu bitwy gracz musiałby ponieść straty, które
wyeliminowałyby wszystkie jego jednostki znajdujące się na obszarze,
na którym doszło do bitwy, to czy przegrany nadal musi przeprowadzić
odwrót?
O: Tak
3. Czy żeton rozkazu MUSI być wykonany? Tj jeżeli mamy np. rozkaz marszu czy MUSIMY zrobić marsz i nie możemy zadeklarować ze np. moje wojska rezygnują z ataku i nie robią nic
4. Czy przy ataku na wojska neutralne dodajemy karty "tides o battle" - "losy walki"?
To chyba na razie na tyle. Z góry dzięki za pomoc. Jeżeli niewłaściwy dział/wątek to niech jakiś mod przeniesie posta
Re: Gra o Tron 2 edycja planszowa / NIE karciana
1. Są normalne walki, lecz nie mogą otrzymywać wsparcia z lądu
3. Nie musi być wykonany
4. Nie.
3. Nie musi być wykonany
4. Nie.
-
- Posty: 726
- Rejestracja: 11 wrz 2013, 23:08
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Gra o Tron 2 edycja planszowa / NIE karciana
2. Tylko przegrany ponosi straty wynikające z rozpatrywania mieczy/wież. Natomiast czaszki zabijają zawsze. FAQ odnosi się do sytuacji, gdy atakując jedną jednostką Twój przeciwnik wyciągnie kartę losów bitwy z czaszką. Ty wygrałeś i przeciwnik musi wykonać odwrót, ale czaszka zabija Twoją jedną jednostkę, więc nie możesz zająć atakowanego pola.
4. Tak samo przy bitwie z wojskami neutralnymi nie zagrywa się karty dowódcy, a inni gracze nie mogą udzielać wsparcia ani Tobie, ani wojskom neutralnym.
4. Tak samo przy bitwie z wojskami neutralnymi nie zagrywa się karty dowódcy, a inni gracze nie mogą udzielać wsparcia ani Tobie, ani wojskom neutralnym.
Pytanie o Doran Martell (Gra o Tron planszowa II edycja)
Witam
Karta Doran Martell. Jak walczę z graczem X, to mogę tej karty użyć na graczu Y ?? Jest napisane przeciwnik - a według instrukcji, przeciwnik to każdy inny gracz. Bardzo proszę o szybką odpowiedź, właśnie gramy
Pozdrawiam
Karta Doran Martell. Jak walczę z graczem X, to mogę tej karty użyć na graczu Y ?? Jest napisane przeciwnik - a według instrukcji, przeciwnik to każdy inny gracz. Bardzo proszę o szybką odpowiedź, właśnie gramy
Pozdrawiam
Re: Pytanie o Doran Martell (Gra o Tron planszowa II edycja)
Ok, dzięki.
Gdzieś mi się wydawało, że ktoś piał inaczej, ale może to mój błąd.
Pozdrawiam
Gdzieś mi się wydawało, że ktoś piał inaczej, ale może to mój błąd.
Pozdrawiam
Gra o Tron 2 edycja
witam. mam dwa pytania :
1) czy można przydzielić flocie będącej na morzu rozkaz obrony? W porcie nie przynosi żadnego efektu
2)w jakim momencie mogę rozwiązać jednostkę ?
1) czy można przydzielić flocie będącej na morzu rozkaz obrony? W porcie nie przynosi żadnego efektu
2)w jakim momencie mogę rozwiązać jednostkę ?
-
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
- Lokalizacja: Łomża
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Gra o Tron 2 edycja
Oj, temat o GOT już jest:
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... on#p725771
Chyba nawet nie jeden
1. Tak, jak najbardziej można. W porcie nie przynosi bo portów nie można atakować, ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby taki żeton na statku w porcie położyć.
2. Jak dojdzie do "Przeliczania beczek", czyli będzie konieczne sprawdzenie zaopatrzenia i okaże się że nie możesz utrzymać posiadanych armii - wtedy zmuszony jesteś usunąć własne jednostki tak by zmieścić się we właściwym limicie.
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... on#p725771
Chyba nawet nie jeden
1. Tak, jak najbardziej można. W porcie nie przynosi bo portów nie można atakować, ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby taki żeton na statku w porcie położyć.
2. Jak dojdzie do "Przeliczania beczek", czyli będzie konieczne sprawdzenie zaopatrzenia i okaże się że nie możesz utrzymać posiadanych armii - wtedy zmuszony jesteś usunąć własne jednostki tak by zmieścić się we właściwym limicie.
Re: Gra o Tron 2 edycja
2) chodzi mi o sytuację kiedy, np. zdobyłem twierdzę przy użyciu 2 machin oblężniczych i nie są mi już one potrzebne, chciałbym je rozwiązać, dać rozkaz umocnienia władzy z gwiazdką i dokonać werbynku 2 oddziałów piechoty. Albo moja flota o sile 4 statków zrobiła porządek z oponentami na morzu i wystarczy mi powiedzmy flota o sile 2 a więcej jednostek dać na rycerzy.
- ariser
- Posty: 1141
- Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
- Lokalizacja: Cieszyn
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 50 times
Re: Gra o Tron 2 edycja
Z tego co kojarzę gra nie przewiduje opcji rozwiązywania oddziałów, poza przypadkiem jaki wskazał kolega wyżej.
-
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
- Lokalizacja: Łomża
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Gra o Tron 2 edycja
Z tego co pamiętam mechanika nie pozwala na takie samodzielne likwidowanie jednostek, jedynie poprzez modyfikację w wyniku rozliczeń zaopatrzenia. Przyznam - nie mam instrukcji przed sobą, ale GoT była w moim gronie swego czasu intensywnie grana i raczej dobrze pamiętam.
Przy wyjaśnieniu mobilizacji jest zapisane :
"Gracz nigdy nie może zwerbować jednostki, która stworzyłaby
lub powiększyła armię, która przekroczyłaby jego aktualny limit
Zaopatrzenia. Innymi słowy, jeśli mobilizacja nowej jednostki
sprawiłaby, że gracz posiadałby więcej armii (lub większe armie), niż
pozwala mu na to jego pozycja na torze Zaopatrzenia, taki gracz nie
może zmobilizować tej jednostki."
Nie ma ani słowa o likwidacji jednostek celem zmobilizowania nowych.
Przy wyjaśnieniu mobilizacji jest zapisane :
"Gracz nigdy nie może zwerbować jednostki, która stworzyłaby
lub powiększyła armię, która przekroczyłaby jego aktualny limit
Zaopatrzenia. Innymi słowy, jeśli mobilizacja nowej jednostki
sprawiłaby, że gracz posiadałby więcej armii (lub większe armie), niż
pozwala mu na to jego pozycja na torze Zaopatrzenia, taki gracz nie
może zmobilizować tej jednostki."
Nie ma ani słowa o likwidacji jednostek celem zmobilizowania nowych.
Re: Gra o tron
Tyrion vs Królowa Cierni - która karta zadziała jako pierwsza? Spotkałem się z wersją, że karta Tyriona zawsze działa jako pierwsza, ale z czego to wynika? Szukałem w FAQ wersja 1.0, tam jednak odpowiedzi nie znalazłem.
-
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
- Lokalizacja: Łomża
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Gra o tron
Tyrion zmusza do wymiany karty "rodu" zanim zasada wynikająca z karty zadziała, więc w ogóle nie patrzysz na zasadę "Królowej". Inaczej nie miałoby to sensu.
- Nidav
- Posty: 705
- Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 91 times
- Been thanked: 340 times
Re: Gra o tron
Wczoraj grając w drugą edycję nastąpiła taka oto sytuacja - zaatakowałem innego gracza, jednakże przez karty losów bitwy dostałem jednopunktowy wpier... po twarzy. Moje jednostki kulturalnie wróciły na obszar, z którego atakowały, a że atakowały wszystkie, to jak jeden mąż ułożyły się milutko na planszy. Po chwili gracz, który chwilę temu był obrońcą, stał się najeźdźcą i wbił jedną jednostką na ululany obszar, na którym leżały sobie trzy moje rozbite jednostki. I tu pytanie - czy wtedy nawiązuje się bitwa, gdzie ja rozpoczynam z siłą 0 czy po prostu jednostki są usuwane z planszy? Wcześniej graliśmy, że po prostu są usuwane, jako że nie mają żadnej siły, ale po tym, jak mi na tamten moment najpotężniejsza armia została zdmuchnięta ot tak, to się zacząłem zastanawiać. W szczególności, że kartami mógłbym to wygrać. W instrukcji jest napisane, że jednostki są usuwane z planszy, kiedy będą raz jeszcze zmuszone do odwrotu, przykład jest w sytuacji 1 jednostka rozbita i 1 jednostka wciąż stojąca są atakowane - nie ma jednakże nic o sytuacji, kiedy wszystkie jednostki zostały rozbite. Z góry dzięki wielkie za odpowiedź!
-
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
- Lokalizacja: Łomża
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Gra o tron
Bitwa odbywa się normalnie z zastrzeżeniem że "wycofane" jednostki mają siłę 0. Jeżeli raz wycofaną jednostkę zmusisz do odwrotu to wtedy jest usuwana.
- Atamán
- Posty: 1359
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 586 times
- Been thanked: 293 times
Re: Gra o tron
Normalnie jest bitwa, ale przewrócone jednostki mają siłę 0. Wsparcie z sąsiednich obszarów działa normalnie. Karty rodu też. Jest szansa takie coś wygrać.
Wg instrukcji jednostki, które uciekły (przewrócone) różnią się od zwykłych tylko tym, że:
1. Mają siłę 0.
2. Nie mogą uciekać (tzn. zmuszone do kolejnego odwrotu giną).
Nie ma zapisu w instrukcji, który mówiłby o tym, że w przypadku zerowej siły nie ma bitwy. Bitwa jest zawsze wtedy, gdy jednostki w wyniku marszu wejdą na obszar, na którym są jednostki lub garnizon. A przewrócone jednostki to nadal jednostki.
Wg instrukcji jednostki, które uciekły (przewrócone) różnią się od zwykłych tylko tym, że:
1. Mają siłę 0.
2. Nie mogą uciekać (tzn. zmuszone do kolejnego odwrotu giną).
Nie ma zapisu w instrukcji, który mówiłby o tym, że w przypadku zerowej siły nie ma bitwy. Bitwa jest zawsze wtedy, gdy jednostki w wyniku marszu wejdą na obszar, na którym są jednostki lub garnizon. A przewrócone jednostki to nadal jednostki.
- Nidav
- Posty: 705
- Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 91 times
- Been thanked: 340 times
Re: Gra o tron
Wybornie, dzięki wielkie Jeszcze dwa pytania:
1. Czy można wycofywać się jednostkami przez mosty utworzone ze statków? Np. Baratheon traci Królewską Przystań i wycofuje się na Smoczą Skałę.
2. Ktoś wbił mi na obszar z jednym piechurem. Udaje mi się wygrać bitwę, ale ze względu na karty losu bitwy tracę tę jedną jednostkę, bo czaszka. Czy rozkaz umocnienia władzy, który dałem do tej jednostki, zostaje, bo wygrałem czy jest ściągany, bo nie mam tam jednostek?
Może w końcu uda nam się zagrać całkowicie zgodnie z zasadami przy następnej grze ^^
1. Czy można wycofywać się jednostkami przez mosty utworzone ze statków? Np. Baratheon traci Królewską Przystań i wycofuje się na Smoczą Skałę.
2. Ktoś wbił mi na obszar z jednym piechurem. Udaje mi się wygrać bitwę, ale ze względu na karty losu bitwy tracę tę jedną jednostkę, bo czaszka. Czy rozkaz umocnienia władzy, który dałem do tej jednostki, zostaje, bo wygrałem czy jest ściągany, bo nie mam tam jednostek?
Może w końcu uda nam się zagrać całkowicie zgodnie z zasadami przy następnej grze ^^
- Atamán
- Posty: 1359
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 586 times
- Been thanked: 293 times
Re: Gra o tron
1. Tak, jest to możliwe.
2. W takiej sytuacji żeton rozkazu jest zdejmowany. Ogólna zasada jest taka: na obszarze bez jednostek nie może być żadnego rozkazu.
Jeśli masz trochę czasu, to przed kolejną grą polecam przeczytać całe FAQ (jest na stronie galakty: http://galakta.pl/gry/gry-planszowe/gra ... postTabs=3). Przecztanie tego dokumentu naprawdę wiele wyjaśnia.
2. W takiej sytuacji żeton rozkazu jest zdejmowany. Ogólna zasada jest taka: na obszarze bez jednostek nie może być żadnego rozkazu.
Jeśli masz trochę czasu, to przed kolejną grą polecam przeczytać całe FAQ (jest na stronie galakty: http://galakta.pl/gry/gry-planszowe/gra ... postTabs=3). Przecztanie tego dokumentu naprawdę wiele wyjaśnia.
Re: Gra o tron
mam pewnie oczywiste dla Was pytanie.
1. Czy jeśli po przegranej bitwie gracz musi się wycofać, a stracił właśnie prowincję z zaopatrzeniem, to czy może wycofać wszystkie jednostki czy musi zredukować jednostki do limitu?
2. i po co jest karta ZAOPATRZENIA? Czy na bieżąco aktualizuje się tor zaopatrzenia i wojska czy tylko podczas karty ZAOPATRZENIA. No i jak karta ZAOPATRZENIA ma się do 1 pytania.
1. Czy jeśli po przegranej bitwie gracz musi się wycofać, a stracił właśnie prowincję z zaopatrzeniem, to czy może wycofać wszystkie jednostki czy musi zredukować jednostki do limitu?
2. i po co jest karta ZAOPATRZENIA? Czy na bieżąco aktualizuje się tor zaopatrzenia i wojska czy tylko podczas karty ZAOPATRZENIA. No i jak karta ZAOPATRZENIA ma się do 1 pytania.