Gra o tron - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
mafiafb
Posty: 137
Rejestracja: 28 lip 2013, 20:18

Gra o Tron 2 edycja planszowa / NIE karciana

Post autor: mafiafb »

Hej,
mam kilka pytań od początkującego gracza właśnie do Gry o Tron, 2 edycji gry planszowej ze stajni FFG:
1. Czy walki morskie tj statek vs statek w ogóle istnieją i są normalnie przeprowadzane? Konkretnie jeżeli statek A chce wpłynąć na morze, na którym jest statek B.
2. Czy ofiary po walce ponosi tylko przegrany nawet jak obie strony miały ikonę miecza w walce? Instrukcja mówi:
Straty:
Tylko pokonany gracz ponosi straty w bitwie.
jednocześnie FAQ mówi:
P: Jeśli po wygraniu bitwy gracz musiałby ponieść straty, które
wyeliminowałyby wszystkie jego jednostki znajdujące się na obszarze,
na którym doszło do bitwy, to czy przegrany nadal musi przeprowadzić
odwrót?
O: Tak
co może oznaczać, że gracz wygrany też ponosi straty.
3. Czy żeton rozkazu MUSI być wykonany? Tj jeżeli mamy np. rozkaz marszu czy MUSIMY zrobić marsz i nie możemy zadeklarować ze np. moje wojska rezygnują z ataku i nie robią nic
4. Czy przy ataku na wojska neutralne dodajemy karty "tides o battle" - "losy walki"?
To chyba na razie na tyle. Z góry dzięki za pomoc. Jeżeli niewłaściwy dział/wątek to niech jakiś mod przeniesie posta ;)
Rocket
Posty: 29
Rejestracja: 27 lut 2015, 06:25

Re: Gra o Tron 2 edycja planszowa / NIE karciana

Post autor: Rocket »

1. Są normalne walki, lecz nie mogą otrzymywać wsparcia z lądu
3. Nie musi być wykonany
4. Nie.
uday
Posty: 726
Rejestracja: 11 wrz 2013, 23:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Gra o Tron 2 edycja planszowa / NIE karciana

Post autor: uday »

2. Tylko przegrany ponosi straty wynikające z rozpatrywania mieczy/wież. Natomiast czaszki zabijają zawsze. FAQ odnosi się do sytuacji, gdy atakując jedną jednostką Twój przeciwnik wyciągnie kartę losów bitwy z czaszką. Ty wygrałeś i przeciwnik musi wykonać odwrót, ale czaszka zabija Twoją jedną jednostkę, więc nie możesz zająć atakowanego pola.
4. Tak samo przy bitwie z wojskami neutralnymi nie zagrywa się karty dowódcy, a inni gracze nie mogą udzielać wsparcia ani Tobie, ani wojskom neutralnym.
FeGy
Posty: 36
Rejestracja: 02 paź 2011, 17:09
Lokalizacja: Oleśnica

Pytanie o Doran Martell (Gra o Tron planszowa II edycja)

Post autor: FeGy »

Witam

Karta Doran Martell. Jak walczę z graczem X, to mogę tej karty użyć na graczu Y ?? Jest napisane przeciwnik - a według instrukcji, przeciwnik to każdy inny gracz. Bardzo proszę o szybką odpowiedź, właśnie gramy :)

Pozdrawiam
szczudel
Posty: 1752
Rejestracja: 19 maja 2010, 21:19
Has thanked: 128 times
Been thanked: 194 times

Re: Pytanie o Doran Martell (Gra o Tron planszowa II edycja)

Post autor: szczudel »

Z tego co wiem to ta karta działa na przeciwnika toczonej bitwy.
FeGy
Posty: 36
Rejestracja: 02 paź 2011, 17:09
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Pytanie o Doran Martell (Gra o Tron planszowa II edycja)

Post autor: FeGy »

Ok, dzięki.

Gdzieś mi się wydawało, że ktoś piał inaczej, ale może to mój błąd.

Pozdrawiam
lkotor
Posty: 9
Rejestracja: 13 wrz 2006, 18:36

Gra o Tron 2 edycja

Post autor: lkotor »

witam. mam dwa pytania :
1) czy można przydzielić flocie będącej na morzu rozkaz obrony? W porcie nie przynosi żadnego efektu
2)w jakim momencie mogę rozwiązać jednostkę ?
Indar
Posty: 1073
Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
Lokalizacja: Łomża
Has thanked: 12 times
Been thanked: 41 times
Kontakt:

Re: Gra o Tron 2 edycja

Post autor: Indar »

Oj, temat o GOT już jest:
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... on#p725771

Chyba nawet nie jeden :)

1. Tak, jak najbardziej można. W porcie nie przynosi bo portów nie można atakować, ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby taki żeton na statku w porcie położyć.
2. Jak dojdzie do "Przeliczania beczek", czyli będzie konieczne sprawdzenie zaopatrzenia i okaże się że nie możesz utrzymać posiadanych armii - wtedy zmuszony jesteś usunąć własne jednostki tak by zmieścić się we właściwym limicie.
lkotor
Posty: 9
Rejestracja: 13 wrz 2006, 18:36

Re: Gra o Tron 2 edycja

Post autor: lkotor »

2) chodzi mi o sytuację kiedy, np. zdobyłem twierdzę przy użyciu 2 machin oblężniczych i nie są mi już one potrzebne, chciałbym je rozwiązać, dać rozkaz umocnienia władzy z gwiazdką i dokonać werbynku 2 oddziałów piechoty. Albo moja flota o sile 4 statków zrobiła porządek z oponentami na morzu i wystarczy mi powiedzmy flota o sile 2 a więcej jednostek dać na rycerzy.
Awatar użytkownika
ariser
Posty: 1143
Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
Lokalizacja: Cieszyn
Has thanked: 63 times
Been thanked: 50 times

Re: Gra o Tron 2 edycja

Post autor: ariser »

Z tego co kojarzę gra nie przewiduje opcji rozwiązywania oddziałów, poza przypadkiem jaki wskazał kolega wyżej.
"W grze doszło do momentu niedociągnięcia, który jest spowodowany wielkością gry i jej nieidealnością."
vegathedog, 2019
Kupię / Sprzedam
Indar
Posty: 1073
Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
Lokalizacja: Łomża
Has thanked: 12 times
Been thanked: 41 times
Kontakt:

Re: Gra o Tron 2 edycja

Post autor: Indar »

Z tego co pamiętam mechanika nie pozwala na takie samodzielne likwidowanie jednostek, jedynie poprzez modyfikację w wyniku rozliczeń zaopatrzenia. Przyznam - nie mam instrukcji przed sobą, ale GoT była w moim gronie swego czasu intensywnie grana i raczej dobrze pamiętam.
Przy wyjaśnieniu mobilizacji jest zapisane :
"Gracz nigdy nie może zwerbować jednostki, która stworzyłaby
lub powiększyła armię, która przekroczyłaby jego aktualny limit
Zaopatrzenia. Innymi słowy, jeśli mobilizacja nowej jednostki
sprawiłaby, że gracz posiadałby więcej armii (lub większe armie), niż
pozwala mu na to jego pozycja na torze Zaopatrzenia, taki gracz nie
może zmobilizować tej jednostki."

Nie ma ani słowa o likwidacji jednostek celem zmobilizowania nowych.
zac
Posty: 7
Rejestracja: 03 paź 2016, 14:31

Re: Gra o tron

Post autor: zac »

Tyrion vs Królowa Cierni - która karta zadziała jako pierwsza? Spotkałem się z wersją, że karta Tyriona zawsze działa jako pierwsza, ale z czego to wynika? Szukałem w FAQ wersja 1.0, tam jednak odpowiedzi nie znalazłem.
Indar
Posty: 1073
Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
Lokalizacja: Łomża
Has thanked: 12 times
Been thanked: 41 times
Kontakt:

Re: Gra o tron

Post autor: Indar »

Tyrion zmusza do wymiany karty "rodu" zanim zasada wynikająca z karty zadziała, więc w ogóle nie patrzysz na zasadę "Królowej". Inaczej nie miałoby to sensu.
Awatar użytkownika
Nidav
Posty: 706
Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 91 times
Been thanked: 340 times

Re: Gra o tron

Post autor: Nidav »

Wczoraj grając w drugą edycję nastąpiła taka oto sytuacja - zaatakowałem innego gracza, jednakże przez karty losów bitwy dostałem jednopunktowy wpier... po twarzy. Moje jednostki kulturalnie wróciły na obszar, z którego atakowały, a że atakowały wszystkie, to jak jeden mąż ułożyły się milutko na planszy. Po chwili gracz, który chwilę temu był obrońcą, stał się najeźdźcą i wbił jedną jednostką na ululany obszar, na którym leżały sobie trzy moje rozbite jednostki. I tu pytanie - czy wtedy nawiązuje się bitwa, gdzie ja rozpoczynam z siłą 0 czy po prostu jednostki są usuwane z planszy? Wcześniej graliśmy, że po prostu są usuwane, jako że nie mają żadnej siły, ale po tym, jak mi na tamten moment najpotężniejsza armia została zdmuchnięta ot tak, to się zacząłem zastanawiać. W szczególności, że kartami mógłbym to wygrać. W instrukcji jest napisane, że jednostki są usuwane z planszy, kiedy będą raz jeszcze zmuszone do odwrotu, przykład jest w sytuacji 1 jednostka rozbita i 1 jednostka wciąż stojąca są atakowane - nie ma jednakże nic o sytuacji, kiedy wszystkie jednostki zostały rozbite. Z góry dzięki wielkie za odpowiedź!
Indar
Posty: 1073
Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
Lokalizacja: Łomża
Has thanked: 12 times
Been thanked: 41 times
Kontakt:

Re: Gra o tron

Post autor: Indar »

Bitwa odbywa się normalnie z zastrzeżeniem że "wycofane" jednostki mają siłę 0. Jeżeli raz wycofaną jednostkę zmusisz do odwrotu to wtedy jest usuwana.
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1374
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 629 times
Been thanked: 296 times

Re: Gra o tron

Post autor: Atamán »

Normalnie jest bitwa, ale przewrócone jednostki mają siłę 0. Wsparcie z sąsiednich obszarów działa normalnie. Karty rodu też. Jest szansa takie coś wygrać.

Wg instrukcji jednostki, które uciekły (przewrócone) różnią się od zwykłych tylko tym, że:
1. Mają siłę 0.
2. Nie mogą uciekać (tzn. zmuszone do kolejnego odwrotu giną).

Nie ma zapisu w instrukcji, który mówiłby o tym, że w przypadku zerowej siły nie ma bitwy. Bitwa jest zawsze wtedy, gdy jednostki w wyniku marszu wejdą na obszar, na którym są jednostki lub garnizon. A przewrócone jednostki to nadal jednostki.
Awatar użytkownika
Nidav
Posty: 706
Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 91 times
Been thanked: 340 times

Re: Gra o tron

Post autor: Nidav »

Wybornie, dzięki wielkie ;) Jeszcze dwa pytania:
1. Czy można wycofywać się jednostkami przez mosty utworzone ze statków? Np. Baratheon traci Królewską Przystań i wycofuje się na Smoczą Skałę.
2. Ktoś wbił mi na obszar z jednym piechurem. Udaje mi się wygrać bitwę, ale ze względu na karty losu bitwy tracę tę jedną jednostkę, bo czaszka. Czy rozkaz umocnienia władzy, który dałem do tej jednostki, zostaje, bo wygrałem czy jest ściągany, bo nie mam tam jednostek?
Może w końcu uda nam się zagrać całkowicie zgodnie z zasadami przy następnej grze ^^
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1374
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 629 times
Been thanked: 296 times

Re: Gra o tron

Post autor: Atamán »

1. Tak, jest to możliwe.
2. W takiej sytuacji żeton rozkazu jest zdejmowany. Ogólna zasada jest taka: na obszarze bez jednostek nie może być żadnego rozkazu.

Jeśli masz trochę czasu, to przed kolejną grą polecam przeczytać całe FAQ (jest na stronie galakty: http://galakta.pl/gry/gry-planszowe/gra ... postTabs=3). Przecztanie tego dokumentu naprawdę wiele wyjaśnia.
Salvadore21

Re: Gra o tron

Post autor: Salvadore21 »

mam pewnie oczywiste dla Was pytanie.
1. Czy jeśli po przegranej bitwie gracz musi się wycofać, a stracił właśnie prowincję z zaopatrzeniem, to czy może wycofać wszystkie jednostki czy musi zredukować jednostki do limitu?

2. i po co jest karta ZAOPATRZENIA? Czy na bieżąco aktualizuje się tor zaopatrzenia i wojska czy tylko podczas karty ZAOPATRZENIA. No i jak karta ZAOPATRZENIA ma się do 1 pytania.
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7899
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 143 times
Been thanked: 423 times
Kontakt:

Re: Gra o tron

Post autor: kwiatosz »

Redukcje armii i zmiana możliwych ich wielkości odbywają się jedynie gdy rozpatruje się kartę Zaopatrzenia - jeśli masz fart to odbijesz prowincję zanim będzie trzeba przeliczyć liczbę beczek. Oczywiście redukujesz także armię jeśli wskutek wycofania się przekraczasz maksymalną liczebność armii oznaczoną na torze.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Salvadore21

Re: Gra o tron

Post autor: Salvadore21 »

Dzięki za odpowiedź.
A jest to możliwe redukować armię jeśli nie straciło się jeszxze beczek?
To pytanie dotyczy Twojego drugiego zdania
Indar
Posty: 1073
Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
Lokalizacja: Łomża
Has thanked: 12 times
Been thanked: 41 times
Kontakt:

Re: Gra o tron

Post autor: Indar »

Tu Kwiatoszowi chodziło o sytuację gdy wycofujesz się na teren gdzie jest twoja jednostka/armia. W takim przypadku nie możesz przekroczyć limitów wynikających z zaopatrzenia. Jednak same ilości beczek modyfikujesz tylko w wyniku realizacji karty akcji.
Salvadore21

Re: Gra o tron

Post autor: Salvadore21 »

Słuchajcie,

zagrałem wczoraj pierwszą grę w Grę o Tron i mam takie wrażenie.

Gra sama w sobie jest fajna, ale grając Greyjojami miałem sojusz ze Starkami i cichą rywalizację z Lanisterami. Lanisterowie będąc wyżej na torze skutecznie Najazdami palili mi rozkazy marszu. Nie byłem wstanie się ruszyć flotą do 5 tury, bo nie było jak tego zmienić. Podobnie było na ludzie, gracze narzekali (zresztą ja też), że Najazdy psują rozgrywkę. Osobiście uważam, że są one potrzebne, ale odnoszę wrażenie, że położenie ich w ilości 3 plus 1 z gwiazdką i spalenie komuś 4 rozkazów psuje grę.
Odniosłem wrażenie, że po 210 minut gry, gra była BARDZO MAŁO dynamiczna.

Jak Wy to odbieracie?
A może graliście na przykład w jakiś mod, który zmienia ilość Najazdów?
Indar
Posty: 1073
Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
Lokalizacja: Łomża
Has thanked: 12 times
Been thanked: 41 times
Kontakt:

Re: Gra o tron

Post autor: Indar »

Tak, mod nazywa się "Zasady Gry". Zgodnie z zasadami NAJAZDY nie zdejmują rozkazów marszu.
Indar
Posty: 1073
Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
Lokalizacja: Łomża
Has thanked: 12 times
Been thanked: 41 times
Kontakt:

Re: Gra o tron

Post autor: Indar »

Z instrukcji:
Rozkazy Najazdu rozpatruje się podczas pierwszego etapu fazy
Akcji. Rozpatrując rozkaz Najazdu, gracz usuwa swój żeton Najazdu,
aby usunąć sąsiedni wrogi rozkaz Wsparcia, Umocnienia Władzy lub
Najazdu
.
Najazd z GWIAZDKĄ: Gracz może wykorzystać ten żeton jak
normalny rozkaz Najazdu albo rozpatrzyć go, aby
usunąć dowolny sąsiedni rozkaz Obrony (należy
usunąć oba żetony).
ODPOWIEDZ