jak pytałem kilka dni temu w różnych sklepach to wersja z Kampanią czterej pancerni była dostępna tylko w sklepie Portalu, teraz jej już nie ma więc raczej już nie dostaniesz, chyba że spróbujesz na stanowisku Portalu na Pyrkonie, może tam. Z tego co wyczytałem na stronie z przedsprzedażą sama kampania czterej pancerni ma być później w sprzedaży oddzielnie.kamron6 pisze:Kiedy (czy nie jest za późno) i gdzie trzeba kupić wersję pl, aby dostać jakieś gratisy?
Heroes of Normandie (Yann and Clem)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Heroes of Normandie
- Andy
- Posty: 5130
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 192 times
Re: Heroes of Normandie
Nie rozumiem: jak gra na szczeblu taktycznym miałaby "wymagać strategii"?Lubel pisze:No to jak z tą grą w końcu jest, wymaga strategii, taktyki czy to lekka przyjemna zabawa w tematyce wojny?
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Re: Heroes of Normandie
Specjalnie dla wargamerów wolne tłumaczenie tego pytania bez nomenklatury: "Trzeba ruszyć głową, czy po prostu turlamy kostkami?"Andy pisze:Nie rozumiem: jak gra na szczeblu taktycznym miałaby "wymagać strategii"?Lubel pisze:No to jak z tą grą w końcu jest, wymaga strategii, taktyki czy to lekka przyjemna zabawa w tematyce wojny?
Re: Heroes of Normandie
To co w takim razie oznacza taktyka ?pendzik pisze:Specjalnie dla wargamerów wolne tłumaczenie tego pytania bez nomenklatury: "Trzeba ruszyć głową, czy po prostu turlamy kostkami?"Andy pisze:Nie rozumiem: jak gra na szczeblu taktycznym miałaby "wymagać strategii"?Lubel pisze:No to jak z tą grą w końcu jest, wymaga strategii, taktyki czy to lekka przyjemna zabawa w tematyce wojny?
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
Re: Heroes of Normandie
Rzeczywiście trudno doczekać się jakichś ciekawych informacji. Sam prosiłem o porównanie do Memoira, w odpowiedzi dostałem kilka postów o tym, że może doślą do weekendu, a może nie.
Ktoś tam napisał, że bardziej skomplikowane od Memoira. To dobrze. Ale zniechęca mnie mechanika walki, w której rzuca się zawsze dwiema kostkami i zawsze ma być jak najwyższy wynik. Czy są w grze jakieś modyfikatory tego mechanizmu? W systemie C&C też trzeba rzucić odpowiedni wynik, ale przynajmniej wybieram iloma kostkami rzucam.
I ponowię pytanie o dodatki - czy istnieją takie, które znacząco zmieniają charakter rozgrywki (np. rzuty kośćmi), czy to zawsze jedynie więcej tego samego?
Ktoś tam napisał, że bardziej skomplikowane od Memoira. To dobrze. Ale zniechęca mnie mechanika walki, w której rzuca się zawsze dwiema kostkami i zawsze ma być jak najwyższy wynik. Czy są w grze jakieś modyfikatory tego mechanizmu? W systemie C&C też trzeba rzucić odpowiedni wynik, ale przynajmniej wybieram iloma kostkami rzucam.
I ponowię pytanie o dodatki - czy istnieją takie, które znacząco zmieniają charakter rozgrywki (np. rzuty kośćmi), czy to zawsze jedynie więcej tego samego?
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
-
- Posty: 178
- Rejestracja: 19 sty 2016, 11:42
- Lokalizacja: Kielce
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 5 times
Re: Heroes of Normandie
Rzut kostką to stety czy niestety nierozłączny element walki, tylko że rzuca się jedną kostką. Dwoma kostkami rzucamy przy umiejętności ,,natarcie,, i tam wybieramy lepszy rezultat.tomb pisze:Ale zniechęca mnie mechanika walki, w której rzuca się zawsze dwiema kostkami i zawsze ma być jak najwyższy wynik. Czy są w grze jakieś modyfikatory tego mechanizmu?
Tutaj spekuluje wyłącznie na podstawie tego z czym zapoznałem się na innych forach i BGG i muszę stwierdzić że zawsze to jedynie więcej tego samego z kilkoma dodatkowymi zasadami, które ubarwiają a nie znacząco zmieniają rozgrywkę.tomb pisze:I ponowię pytanie o dodatki - czy istnieją takie, które znacząco zmieniają charakter rozgrywki (np. rzuty kośćmi), czy to zawsze jedynie więcej tego samego?
Re: Heroes of Normandie
Mam wrażenie że opisujesz inną grę. Przyjrzyj instrukcję.tomb pisze:Rzeczywiście trudno doczekać się jakichś ciekawych informacji. Sam prosiłem o porównanie do Memoira, w odpowiedzi dostałem kilka postów o tym, że może doślą do weekendu, a może nie.
Ktoś tam napisał, że bardziej skomplikowane od Memoira. To dobrze. Ale zniechęca mnie mechanika walki, w której rzuca się zawsze dwiema kostkami i zawsze ma być jak najwyższy wynik. Czy są w grze jakieś modyfikatory tego mechanizmu? W systemie C&C też trzeba rzucić odpowiedni wynik, ale przynajmniej wybieram iloma kostkami rzucam.
I ponowię pytanie o dodatki - czy istnieją takie, które znacząco zmieniają charakter rozgrywki (np. rzuty kośćmi), czy to zawsze jedynie więcej tego samego?
Tak na szybkiego ta mechanika ataku. Kostką rzuca tylko atakujący(mam na myśli ranged a nie walkę wręcz). Modyfikatorów też jest troszkę. Bonusy do ataku dla jednostki atakującej(zależne od tego co atakują), ewentualne modyfikatory za zasięg i teren plus karty z ręki. Dopiero rzut kostką. Kontra obrona broniące się jednostki, bonusy do obrony za teren i karty z ręki. Tak mniej więcej to wygląda.
I tak niektóre dodatki wnoszą nowe zasady. Przykładowo walka w nocy czy zasady dla spadochroniarzy.
Sorry że trochę zamotałem. Taki urok pisania z telefonu. Serio przejrzyj instrukcję. Ta polska jest całkiem ok.
Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka
Re: Heroes of Normandie
Dzięki za odpowiedzi. Mnie nie tyle przeszkadza sama losowość rzutu kostką, co konieczność suchych obliczeń - mam x do ataku, on ma y obrony, to muszę rzucić tyle a tyle. Jeśli można trochę tym zarządzać, to byłoby już lepiej.
Grywam w Battle Cry (system C&C) i tam podoba mi się, że mam wybór - chować się po krzakach i rzucać jedną kością, czy rzucić masę do ataku, rzucić czterema kośćmi, ale wystawić się na kontratak. I nie przeszkadza mi pudło wszystkimi czterema kostkami, bo chociaż coś się dzieje.
Sam nie wiem, HoN trochę pachnie suchym liczeniem modyfikatorów. Z drugiej strony jest przemienne odpalanie jednostek, więc psucie naszych odgórnych planów powinno być częste. Chyba najpierw sobie wypożyczę.
Grywam w Battle Cry (system C&C) i tam podoba mi się, że mam wybór - chować się po krzakach i rzucać jedną kością, czy rzucić masę do ataku, rzucić czterema kośćmi, ale wystawić się na kontratak. I nie przeszkadza mi pudło wszystkimi czterema kostkami, bo chociaż coś się dzieje.
Sam nie wiem, HoN trochę pachnie suchym liczeniem modyfikatorów. Z drugiej strony jest przemienne odpalanie jednostek, więc psucie naszych odgórnych planów powinno być częste. Chyba najpierw sobie wypożyczę.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Re: Heroes of Normandie
Słuszna decyzja Na papierze mechanika wygląda sucho, ale gdy odpalisz ją podczas rozgrywki, to nabiera ona sensu i daje masę emocji.
HoN ma kontrolowaną losowość, różni się od gry, którą opisałeś i tak jest właśnie dobrze Masz modyfikatory, masz kostki i masz karty, które też mogą modyfikować rezultat starcia. Do tego naprzemienne aktywacje. To wszystko sprawia, że gra jest dynamiczna, zaskakująca i emocjonująca.
Ale moim zdaniem nie w samej kostkologii leży jej siła. HoN całkiem dobrze odwzorowuje pole walki, pozwala wytężyć szare komórki, wymyślić plan, pozwolić przeciwnikowi go zburzyć, by musieć zbudować go na nowo To jest wojna, bracie, jedno brawurowe zagranie może zmienić losy bitwy, a przegapienie możliwości swoich jednostek może drogo kosztować.
Gra zyskuje wraz z nabyciem dodatków. Wprawdzie mechaniki nie zmieniają za bardzo, ale są bardzo dobrze pomyślane, zróżnicowane i naprawdę przenoszą poziom rozgrywki na wyższy poziom. Po rozegraniu kilku scenariuszy z podstawki gra mi się spodobała. Ale gdy odpaliłem D-Day, to zakochałem się w HoN. Aż strach pomyśleć co będzie po Carentan
HoN ma kontrolowaną losowość, różni się od gry, którą opisałeś i tak jest właśnie dobrze Masz modyfikatory, masz kostki i masz karty, które też mogą modyfikować rezultat starcia. Do tego naprzemienne aktywacje. To wszystko sprawia, że gra jest dynamiczna, zaskakująca i emocjonująca.
Ale moim zdaniem nie w samej kostkologii leży jej siła. HoN całkiem dobrze odwzorowuje pole walki, pozwala wytężyć szare komórki, wymyślić plan, pozwolić przeciwnikowi go zburzyć, by musieć zbudować go na nowo To jest wojna, bracie, jedno brawurowe zagranie może zmienić losy bitwy, a przegapienie możliwości swoich jednostek może drogo kosztować.
Gra zyskuje wraz z nabyciem dodatków. Wprawdzie mechaniki nie zmieniają za bardzo, ale są bardzo dobrze pomyślane, zróżnicowane i naprawdę przenoszą poziom rozgrywki na wyższy poziom. Po rozegraniu kilku scenariuszy z podstawki gra mi się spodobała. Ale gdy odpaliłem D-Day, to zakochałem się w HoN. Aż strach pomyśleć co będzie po Carentan
Re: Heroes of Normandie
Każdemu się nie dogodzi. Konieczność takich obliczeń jest w każdym bitewniaku, czy czymś co bitewniaka ma udawać. I można tym zarządzać, nawet bardziej niż troszkę.tomb pisze:Dzięki za odpowiedzi. Mnie nie tyle przeszkadza sama losowość rzutu kostką, co konieczność suchych obliczeń - mam x do ataku, on ma y obrony, to muszę rzucić tyle a tyle. Jeśli można trochę tym zarządzać, to byłoby już lepiej.
Grywam w Battle Cry (system C&C) i tam podoba mi się, że mam wybór - chować się po krzakach i rzucać jedną kością, czy rzucić masę do ataku, rzucić czterema kośćmi, ale wystawić się na kontratak. I nie przeszkadza mi pudło wszystkimi czterema kostkami, bo chociaż coś się dzieje.
Sam nie wiem, HoN trochę pachnie suchym liczeniem modyfikatorów. Z drugiej strony jest przemienne odpalanie jednostek, więc psucie naszych odgórnych planów powinno być częste. Chyba najpierw sobie wypożyczę.
W sumie racja - pożycz, wypożycz pograj. Jak ograsz sobie scenariusze z podstawki(są dobre do nauki regół) zacznij grać normalne bitwy na punkty. W tym imo jest siła HoNa.
Miłej gry!
-
- Posty: 3950
- Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 89 times
- Kontakt:
Re: Heroes of Normandie
Nie chce jakiejś głupoty zrobić. Z wyprasek należy zostawić tylko 6 podłużnych ramek: 2x Rifle Platoon, 2x Panzergrenadiere, 2x Field Command tak? Środki tych ramek można wyrzucić?
-
- Posty: 178
- Rejestracja: 19 sty 2016, 11:42
- Lokalizacja: Kielce
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 5 times
Re: Heroes of Normandie
Tak wyrzucaj, chyba że ma to dla Ciebie jakąś wartość kolekcjonerskąTTR_1983 pisze:Nie chce jakiejś głupoty zrobić. Z wyprasek należy zostawić tylko 6 podłużnych ramek: 2x Rifle Platoon, 2x Panzergrenadiere, 2x Field Command tak? Środki tych ramek można wyrzucić?
-
- Posty: 3950
- Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 89 times
- Kontakt:
Re: Heroes of Normandie
Czy komuś z Was udało się dopasować do tego dobre koszulki?
Testowałem niebieskie maydaye premium -> idealne na wysokość, ale za wąskie
Ultra-pro american standard -> trochę za długie, szerszokość na styk, ale dalej niektóre powodują wygięcie karty(jedną niestety uszkodziłem przy próbie zakoszulkowania ).
Testowałem niebieskie maydaye premium -> idealne na wysokość, ale za wąskie
Ultra-pro american standard -> trochę za długie, szerszokość na styk, ale dalej niektóre powodują wygięcie karty(jedną niestety uszkodziłem przy próbie zakoszulkowania ).
-
- Posty: 3950
- Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 89 times
- Kontakt:
Re: Heroes of Normandie
Rozumiem, że zapowiedziane na maj dodatki w mechanice nic nie zmieniają, a jedynie służą większą ilością żetonów no i dzięki wypraskom można sobie od razu podzielić żetony na armie?
-
- Posty: 178
- Rejestracja: 19 sty 2016, 11:42
- Lokalizacja: Kielce
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 5 times
Re: Heroes of Normandie
TTR_1983 pisze:Rozumiem, że zapowiedziane na maj dodatki w mechanice nic nie zmieniają, a jedynie służą większą ilością żetonów no i dzięki wypraskom można sobie od razu podzielić żetony na armie?
Wszystko na tak, dodam jeszcze tylko że dostajemy nowe żetony jednostek.
Re: Heroes of Normandie
Mayday chimera, ale takie pytania chyba w innym wątku.Toudi pisze:Czy komuś z Was udało się dopasować do tego dobre koszulki?
Testowałem niebieskie maydaye premium -> idealne na wysokość, ale za wąskie
Ultra-pro american standard -> trochę za długie, szerszokość na styk, ale dalej niektóre powodują wygięcie karty(jedną niestety uszkodziłem przy próbie zakoszulkowania ).
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
Re: Heroes of Normandie
Hejka czy są tu jacyś gracze HoN z Krakowa/Rzeszowa? Ktoś wyżej pytał o porównanie do M44. Będę mógł napisać po kilku pierwszych partiach, gdyż w M44 też grywam. Oprócz różnic mechanicznych jest jedna zasadnicza - w HoN mamy system punktowy i można komponować własne armie do limitu punktów, M44 jest nastawiony na stricte na scenariusze. Nawet w podręczniku głównym jest zalecenie, żeby zagrać każdy scenariusz po dwóch stronach konfliktu i zsumować zdobyte medale i dopiero wtedy decydować o zwycięstwie.
- yosz
- Posty: 6360
- Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 194 times
- Been thanked: 490 times
- Kontakt:
Re: Heroes of Normandie
Przygotowałem tutorial do nauki gry w Heroes of Normandie (wszystko co potrzebne do zagranie pierwszego scenariusza i trochę więcej, ale nie pełne zasady)
http://marcinkrupinski.znadplanszy.pl/2 ... normandie/
Będę wdzięczny za komentarze
http://marcinkrupinski.znadplanszy.pl/2 ... normandie/
Będę wdzięczny za komentarze
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Re: Heroes of Normandie
Proszę:yosz pisze: Będę wdzięczny za komentarze
1. Fajne, bardzo miłe do oglądanie wprowadzenie do gry. Kawał dobrej roboty.
2. Wziąłeś złą ramkę dla Niemców. w tym scenariuszu powinno się wykorzystać grenadierów z 902 pułku, a nie 901.
3. Nie staraj się mówić ę na końcu wyrazów. Po polsku ę w mowie na końcu wyrazów zazwyczaj powinno wymawiać po prostu e. Nie starajmy się być bardziej miodni od Miodka
4. W żetonach dostarczonych z grą jest fajny żeton z teczką. Po podjęciu dokumentów można z niego skorzystać zamiast żetonu celu.
5. Scenariusz można jeszcze wygrać poprzez zabicie oficera przeciwnika przed turą 6. W następnej turze nie będzie miał bloczków rozkazów pochodzących z gwiazdek (nie wlicza się tu ewentualnych z kart), co automatycznie oznacza jego przegraną.
6. W 5:26 Po dwie gwiazdki dla każdej Jednostki (lub zgodnie z nomenklaturą gry: tabliczek rekrutacji). Jednostki są różne, ale nie są to całe dywizje
7. Jeszcze raz - bardzo fajny materiał.
Tyle wyłapałem. Pozdrawiam.
- yosz
- Posty: 6360
- Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 194 times
- Been thanked: 490 times
- Kontakt:
Re: Heroes of Normandie
Dzięki za miłe słowa
O cholera :/ Jakim cudem mi to umknęło. (zresztą nie tylko mi bo parę osób to przed opublikowaniem przeglądało) Zaraz dodam adnotację. A coś mnie tknęło z tym MG42 i głupi nie sprawdziłem :/bregalad pisze:2. Wziąłeś złą ramkę dla Niemców. w tym scenariuszu powinno się wykorzystać grenadierów z 902 pułku, a nie 901.
Wiem - tak starałem się nie śpieszyć i mówić wyraźnie (a miałem z tym jakoś problem - aż chciałem dać outtaki na koniec materiału ale było tego za dużo i pomyślelibyście że się napiłem ), że czasami wychodziło sztucznie. Ale oficjalnie będę się tłumaczył że jestem ze wschodu i mam dziwne naleciałości (nie wiem czy to prawda ale tak będe sie bronił)3. Nie staraj się mówić ę na końcu wyrazów. Po polsku ę w mowie na końcu wyrazów zazwyczaj powinno wymawiać po prostu e. Nie starajmy się być bardziej miodni od Miodka
O żetonie się dowiedziałem z filmiku Piotrka z Grania w Chmurach, bo co ciekawe w scenariuszu jest właśnie ten pokazany którego użyłem4. W żetonach dostarczonych z grą jest fajny żeton z teczką. Po podjęciu dokumentów można z niego skorzystać zamiast żetonu celu.
Dzięki jeszcze raz. Ehh - te tutoriale to nie jest prosta sprawa5. Scenariusz można jeszcze wygrać poprzez zabicie oficera przeciwnika przed turą 6. W następnej turze nie będzie miał bloczków rozkazów pochodzących z gwiazdek (nie wlicza się tu ewentualnych z kart), co automatycznie oznacza jego przegraną.
6. W 5:26 Po dwie gwiazdki dla każdej Jednostki (lub zgodnie z nomenklaturą gry: tabliczek rekrutacji). Jednostki są różne, ale nie są to całe dywizje
Tyle wyłapałem. Pozdrawiam.
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Re: Heroes of Normandie
I jeszcze jedno. Wszystkie jednostki w tym scenariuszu mają możliwość zniszczenia pojazdów lekkich. Nawet recon team ma modyfikator +0 co oznacza, że może strzelać do takich pojazdów.yosz pisze:będę wdzięczny za komentarze
-
- Posty: 178
- Rejestracja: 19 sty 2016, 11:42
- Lokalizacja: Kielce
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 5 times
Re: Heroes of Normandie
Na dzień dzisiejszy jestem po 4 scenariuszach oraz jednej 'swobodnej' rozgrywce i mówię tej grze WOW. Im dalej w las tym wszystko robi się coraz bardziej ciekawsze, gra z każdym kolejnym scenariuszem nabiera rumieńców. Na początku ilość tych małych wyjątków mnie przerażała ale jak załapie się te drobne szczegóły i zrozumie się te zależności w zasadach to tytuł sprawia wiele frajdy. Mam nadzieje, że Portal dosyć szybko zacznie nadrabiać zaległości w stosunku do zachodu (przede wszysykim scenariusze), ale to pewnie będzie zależało od ogólnego przyjęcia i sprzedaży tytułu.