nie słyszałem, o takim cudzie :/ ale napisz to sklepu, albo do Rebela - powinni załatwić sprawę szybko. zakładam, że doślą ci brakujące karty, ale zorientuj się, których ci brakujewarlock pisze:Rzucam wszystko, jadę ucieszony do paczkomatu po nocy, odbieram Szoguna. Pełna radocha. Ale nauczony doświadczeniem otwieram grę i liczę elementy.
- Zamiast 53 kart prowincji mam 34
- Zamiast 25 kart skrzyń wojennych mam 16
- Zamiast 5 kart specjalnych mam ich 10
- Zamiast 10 kart akcji mam ich 20
- Zamiast 12 kart wydarzeń mam 20
- Zamiast 5 kart daimyo mam ich 10
No po prostu masakra...
Miał ktoś taki problem?
Szogun / Shogun (Dirk Henn)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 283
- Rejestracja: 13 lis 2015, 11:41
- Lokalizacja: Tczew
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Szogun (Shogun)
Mariusz Gekon - Angryboardgamer
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 29 kwie 2016, 18:25
Re: Szogun (Shogun)
Witam,
Mam kilka pytań, jeżeli gdzieś nie doczytałem to przepraszam ale ile osób tyle interpretacji i skoro już jakiś czas po premierze to może ktoś byłby mistrzem i pomógł mi przebrnąć przez najbardziej uciążliwą część tej planszówki czyli zasady.
1) Kwestia zimy- w instrukcji jest wyraźnie napisane że PIERWSZYM ruchem w zimie jest redukcja ryżu, potem rebelie i liczenie punktów. Nic nie ma na temat ruchu a najczęściej spotykam się w tutorialach i opiniach ludzi że zima jest grana normalnie z tym że na koniec rundy występuje redukcja, itd. Dla mnie to zdecydowanie bardziej sensowne bo 6 akcji na tak długą grę (przejdę do tego jeszcze) to bardzo mało. Nie daje żadnej szansy wypracowania strategicznej pozycji po rozlosowaniu kart początkowych.
2) Kwestia czasu- może to kwestia tego że graliśmy pierwsze dwie rozgrywki i było dużo sprzeczek względem interpretacji zasad ale 7 godzin to trochę dużo i nawet za drugim razem jak staraliśmy się grać szybciej nie wiele z tego wyszło. Stąd moja ciekawość skąd producent wziął 90-120 minut bo tyle to nam zajmuje dojście do pierwszej jesieni. Z czasem na pewno wypracujemy szybkość i pewność ale póki co trochę błądzimy po interpretacjach.
3) jeżeli macie jakieś wskazówki albo kwestie, które dla was i waszych znajomych były punktami zapalnymi to też dajcie znać chociaż po krótce
Mam kilka pytań, jeżeli gdzieś nie doczytałem to przepraszam ale ile osób tyle interpretacji i skoro już jakiś czas po premierze to może ktoś byłby mistrzem i pomógł mi przebrnąć przez najbardziej uciążliwą część tej planszówki czyli zasady.
1) Kwestia zimy- w instrukcji jest wyraźnie napisane że PIERWSZYM ruchem w zimie jest redukcja ryżu, potem rebelie i liczenie punktów. Nic nie ma na temat ruchu a najczęściej spotykam się w tutorialach i opiniach ludzi że zima jest grana normalnie z tym że na koniec rundy występuje redukcja, itd. Dla mnie to zdecydowanie bardziej sensowne bo 6 akcji na tak długą grę (przejdę do tego jeszcze) to bardzo mało. Nie daje żadnej szansy wypracowania strategicznej pozycji po rozlosowaniu kart początkowych.
2) Kwestia czasu- może to kwestia tego że graliśmy pierwsze dwie rozgrywki i było dużo sprzeczek względem interpretacji zasad ale 7 godzin to trochę dużo i nawet za drugim razem jak staraliśmy się grać szybciej nie wiele z tego wyszło. Stąd moja ciekawość skąd producent wziął 90-120 minut bo tyle to nam zajmuje dojście do pierwszej jesieni. Z czasem na pewno wypracujemy szybkość i pewność ale póki co trochę błądzimy po interpretacjach.
3) jeżeli macie jakieś wskazówki albo kwestie, które dla was i waszych znajomych były punktami zapalnymi to też dajcie znać chociaż po krótce
-
- Posty: 283
- Rejestracja: 13 lis 2015, 11:41
- Lokalizacja: Tczew
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Szogun (Shogun)
SzymonBauza pisze:Witam,
Mam kilka pytań, jeżeli gdzieś nie doczytałem to przepraszam ale ile osób tyle interpretacji i skoro już jakiś czas po premierze to może ktoś byłby mistrzem i pomógł mi przebrnąć przez najbardziej uciążliwą część tej planszówki czyli zasady.
1) Kwestia zimy- w instrukcji jest wyraźnie napisane że PIERWSZYM ruchem w zimie jest redukcja ryżu, potem rebelie i liczenie punktów. Nic nie ma na temat ruchu a najczęściej spotykam się w tutorialach i opiniach ludzi że zima jest grana normalnie z tym że na koniec rundy występuje redukcja, itd. Dla mnie to zdecydowanie bardziej sensowne bo 6 akcji na tak długą grę (przejdę do tego jeszcze) to bardzo mało. Nie daje żadnej szansy wypracowania strategicznej pozycji po rozlosowaniu kart początkowych.
2) Kwestia czasu- może to kwestia tego że graliśmy pierwsze dwie rozgrywki i było dużo sprzeczek względem interpretacji zasad ale 7 godzin to trochę dużo i nawet za drugim razem jak staraliśmy się grać szybciej nie wiele z tego wyszło. Stąd moja ciekawość skąd producent wziął 90-120 minut bo tyle to nam zajmuje dojście do pierwszej jesieni. Z czasem na pewno wypracujemy szybkość i pewność ale póki co trochę błądzimy po interpretacjach.
3) jeżeli macie jakieś wskazówki albo kwestie, które dla was i waszych znajomych były punktami zapalnymi to też dajcie znać chociaż po krótce
ad 1. zawsze grałem ZIMĘ jako wyłącznie rozliczenie ryżu i punktowanie, co tak jak mówisz daje 6 rund akcji na grę i dwa podsumowania. ZIMA to tylko i wyłącznie podsumowanie.
ad 2. wydaje mi się, że 2 godziny są osiągalne przy stałej ekipie, która ma już za sobą ponad 5 partii. W moim przypadku przeciąg się to do 3 godzin. ale 7 godzin to jest prawdziwa abstrakcja. Chyba zbyt głęboko analizujecie swoje ruchy, ewentualne ruchy przeciwników i aktualne pozycje na planszy. Jeśli mogę podpowiedzieć to wydaje mi się, że trzeba z góry zaplanować gdzie najbezpieczniej zebrać ryż i podatki, gdzie chcę atakować - a resztę akcji według potrzeby i możliwości -ale każdy gra jak chce
ad 3. nie wiem u nas zawsze wkurzamy się na nieszczęsną wieżę, które pożera twoje wojska długo też nie wiedzieliśmy, że można zagrać bitwę i przesunąć wojska na swoją inną prowincję - daje to możliwość przezbrojenia jednostek - jak wprowadziliśmy do gry to był wówczas punkt zapalny i jeszcze w fazie planowania ruchów wszyscy u nas stoją i patrzą na planszę z góry
Mariusz Gekon - Angryboardgamer
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 29 kwie 2016, 18:25
Re: Szogun (Shogun)
Czyli mogę na przykład z prowincji A zaatakować prowincję B i przenieść jednostki do prowincji C, w której jesteśmy posiadaniu? serio? to wtedy są dwie akcje. Chyba albo-albo... byliśmy spaleni i rozwiązanie wszystkich kwestii nas przerastało a w dodatku mamy ziomeczka, który jest strasznym strategiem i zawsze przeciąga ruch. Minutnik zakończy problem. My mamy problem z tym czy jak wybucha rebelia to czy zdejmujemy zielone znaczniki z tacki jak przegramy i mamy do rozegrania kolejną rebelię?
Świątynia daje 2 punkty i to wszystko a teatr 1 plus gdy jest odpowiednia karta wydarzenia to budując teatr zdejmujemy jeden znacznik buntu tak?
Świątynia daje 2 punkty i to wszystko a teatr 1 plus gdy jest odpowiednia karta wydarzenia to budując teatr zdejmujemy jeden znacznik buntu tak?
- garg
- Posty: 4487
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
- Has thanked: 1449 times
- Been thanked: 1104 times
Re: Szogun (Shogun)
Taka jest raczej zasada...szczudel pisze:Ja się pytam gdzie mój Big Box?
Z Queen games to tak zawsze czy to pierwsza Kickstarterowa wpadka?
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
- AkitaInu
- Posty: 4056
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 23 times
Re: Szogun (Shogun)
Jakby co to ja już mam big boxa u Siebieszczudel pisze:Ja się pytam gdzie mój Big Box?
Z Queen games to tak zawsze czy to pierwsza Kickstarterowa wpadka?
- AkitaInu
- Posty: 4056
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 23 times
Re: Szogun (Shogun)
Jak zdąże dzisiaj zrobić to wrzuceszczudel pisze:Do mnie wyruszył wczoraj. Teraz z Niemiec leci. Pewnie będzie jutro.
Może podzielisz się jakimiś zdjęciami?
Re: Szogun (Shogun)
Mój egzemplarz kickstarterowy właśnie dotarł. Jakoś nie mam ciśnienia żeby go od razu otwierać - miał być w lutym, jest koniec czerwca a niech jeszcze poczeka .
Drewniane (ekskluzywne) komponenty dostarczone są osobno (tzn. poza pudełkiem gry). Właściwie powinienem użyć słowa - pudłem, bo spore to dziadostwo
[EDIT]
Parę fotek:
Drewniane (ekskluzywne) komponenty dostarczone są osobno (tzn. poza pudełkiem gry). Właściwie powinienem użyć słowa - pudłem, bo spore to dziadostwo
[EDIT]
Parę fotek:
Ostatnio zmieniony 23 cze 2016, 18:53 przez awaken24h, łącznie zmieniany 5 razy.
Shogun big box
Pytanie do osób, które miały/grały w Shoguna big box. W pudle są dwa dodatki - miliotary i Chambers. Jak się z nimi gra, czy można grać łącznie wszystkimi czterema dodatkami.
Czy ma ktoś instrukcje do tych dodatków? Ciekawi mnie jak jeszcze urozmaicono i tak już genialną grę, czy nie przekombinowano?
Czy ma ktoś instrukcje do tych dodatków? Ciekawi mnie jak jeszcze urozmaicono i tak już genialną grę, czy nie przekombinowano?
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Szogun (Shogun)
Mam dylemat co do koszulek . Na stronach sklepu jest napisane, że pasują koszulki 44 lub 45 na 68. Czy to nie za duże koszulki? Przymierzałam kartę do koszulki o wymiarach 41/63 i jest tylko odrobinkę za mała. Nie ma coś pośredniego? Jakie Wy stosujecie koszulki? Nie przeszkadzają w odczytywaniu akcji na planszy gracza?
-
- Posty: 817
- Rejestracja: 18 lut 2012, 11:20
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 139 times
- Been thanked: 29 times
Re: Szogun (Shogun)
mam zakoszukulkowane w Mayday Mini American (41x63) i na szerokosc jest ze 2mm luzu, a na wysokosc 3-4mm. Ale wszystko widac i da sie grac
na pytania o koszulkami polecam ta stronke - nigdy sie nie zawiodlem: https://www.maydaygames.com/pages/sleeves-by-game
na pytania o koszulkami polecam ta stronke - nigdy sie nie zawiodlem: https://www.maydaygames.com/pages/sleeves-by-game
- warlock
- Posty: 4675
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1045 times
- Been thanked: 1988 times
Re: Szogun (Shogun)
Tak jak po pierwszej partii na 3 osoby Szogun ogromnego szału nie zrobił, to po kolejnych czterech w większym składzie zakochałem się w tej grze . Klimat, mnóstwo strategicznego myślenia i bardzo ciekawa dynamika gry. W grupie czterech chłopa nastawionych na konfrontację gra siada okrutnie . W przyszłym tygodniu partia z dodatkiem . Szogun zdecydowanie przetrwał próbę czasu. Znakomita gra, choć z pewnością nie dla każdego.
Ostatnio zmieniony 10 maja 2017, 10:54 przez warlock, łącznie zmieniany 1 raz.
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Szogun (Shogun)
A nam dodatek nie podszedł. Tzn fajna jest tylko ta jedna jego część, która nagradza za równomierne rozstawienie się, przeciwdziała to kampieniu. Ta druga część dodatku jest przekombinowana.warlock pisze: W przyszłym tygodniu partia z dodatkiem .
- warlock
- Posty: 4675
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1045 times
- Been thanked: 1988 times
Re: Szogun (Shogun)
Mam takie obawy bo Szogun to dla mnie kompletna gra . Ale zobaczymy. W każdym razie - ten minidodatek Samuraj o którym mówisz wydaje się bardzo ciekawy, bo faktycznie premiuje za rozproszenie po mapie;). I bardzo łatwo go zaimplementować . Zobaczymy jak to wyjdzie w praktyce. Dwór Tenno kupiłem za 62 zł bodajże (nówkę) więc nie mogłem się powstrzymać .
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
- AkitaInu
- Posty: 4056
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 23 times
Re: Szogun (Shogun)
Szogun jest super, u mnie nie ma wątpliwości Ale czasami zbyt statyczny
Grałem na razie z 3 dodatkami: Samuraje, dwór tenno i generałowie.
I tak:
Dwór: Fajny ale tak naprawde niewiele wnosi do gry. To wszystko co można zdobyć też kosztuje. Generalnie dobrze się grało ale nie odczuliśmy jakiegoś takiego dużego wpływu na grę
Samruraj (czyli 4 karty dla każdego gracza) - fajny ale znów premiuje kulę śnieżną, ale generalnie warto zagrać
Generałowie (mam big boxa, nie wiem czy można to dokupić) - ten na razie jest najlepszy ! Mamy swojego generała który daje zniżi na różne rzeczy (wojsko, budynki, więcej ryżu), za każdym razem jak wychodzi z regionu to zostawiamy tam nasz żeton, są warte punkty na koniec gry ale przeciwnicy mogą je wywalać, trzbea uważać. No i sam generał musi być broniony bo też jest wart punkty Ten dodatek poniekąd zmusza troche graczy do większej mobilności ale naprawde fajnie uroizmaica rozgrywkę, bez przesadnego skomplikowania.
Mam jeszcze 4 dodatek: Chambers który też premiuje walkę ale z nim nie graliśmy jeszcze
Grałem na razie z 3 dodatkami: Samuraje, dwór tenno i generałowie.
I tak:
Dwór: Fajny ale tak naprawde niewiele wnosi do gry. To wszystko co można zdobyć też kosztuje. Generalnie dobrze się grało ale nie odczuliśmy jakiegoś takiego dużego wpływu na grę
Samruraj (czyli 4 karty dla każdego gracza) - fajny ale znów premiuje kulę śnieżną, ale generalnie warto zagrać
Generałowie (mam big boxa, nie wiem czy można to dokupić) - ten na razie jest najlepszy ! Mamy swojego generała który daje zniżi na różne rzeczy (wojsko, budynki, więcej ryżu), za każdym razem jak wychodzi z regionu to zostawiamy tam nasz żeton, są warte punkty na koniec gry ale przeciwnicy mogą je wywalać, trzbea uważać. No i sam generał musi być broniony bo też jest wart punkty Ten dodatek poniekąd zmusza troche graczy do większej mobilności ale naprawde fajnie uroizmaica rozgrywkę, bez przesadnego skomplikowania.
Mam jeszcze 4 dodatek: Chambers który też premiuje walkę ale z nim nie graliśmy jeszcze
- warlock
- Posty: 4675
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1045 times
- Been thanked: 1988 times
Re: Szogun (Shogun)
O kurczę, Generałowie brzmią rewelacyjnie Nie wiedziałem, że Big Box ma taki dodatek. Zazdroszczę .
Zgadzam się, że Szogun bywa statyczny i trwa trochę za długo. Ale wiele zależy od grupy i rozstawienia na planszy. Wczoraj mieliśmy naprawdę jedną wielką rzeź na planszy i mega zwroty akcji . Kocham Grę o Tron, kocham Cyklady, a teraz pokochałem Szoguna
Zgadzam się, że Szogun bywa statyczny i trwa trochę za długo. Ale wiele zależy od grupy i rozstawienia na planszy. Wczoraj mieliśmy naprawdę jedną wielką rzeź na planszy i mega zwroty akcji . Kocham Grę o Tron, kocham Cyklady, a teraz pokochałem Szoguna
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
-
- Posty: 1446
- Rejestracja: 19 maja 2010, 21:19
- Has thanked: 102 times
- Been thanked: 142 times
Re: Szogun (Shogun)
Możesz sobie ich "zrobić". Meple z Carcassone'a wystarczą. Trzeba by sobie tylko druknąc jakie bonusy dają.
Bardzo fajnie mi się z nimi grało. Problemem było to, że podeszliśmy do nich trochę jak do Liderów ze Small Worda i rozstawilismy je w prowincji którą łatwo obronić. Ich uzyteczność jest największa gdy mocno pracują, obniżają koszty budowy, zwiększają wydajnośc rozkazu a nie tylko kampią na planszy.
Nie grałem jeszcze z "Dworem", ale rzeczywiscie brakowało mi jednego poziomu głebi rozgrywki. Optymalizacji i zarządzania jeszcze jednym zasobem. Z tego co wiem to Dwór pozwala wykorzystywać jednostki do tego celu, więc jak tylko uzbieram ekipę, która nie musze uczyć gry to na pewno w niego zagram.
Bardzo fajnie mi się z nimi grało. Problemem było to, że podeszliśmy do nich trochę jak do Liderów ze Small Worda i rozstawilismy je w prowincji którą łatwo obronić. Ich uzyteczność jest największa gdy mocno pracują, obniżają koszty budowy, zwiększają wydajnośc rozkazu a nie tylko kampią na planszy.
Nie grałem jeszcze z "Dworem", ale rzeczywiscie brakowało mi jednego poziomu głebi rozgrywki. Optymalizacji i zarządzania jeszcze jednym zasobem. Z tego co wiem to Dwór pozwala wykorzystywać jednostki do tego celu, więc jak tylko uzbieram ekipę, która nie musze uczyć gry to na pewno w niego zagram.
-
- Posty: 1057
- Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
- Lokalizacja: Łomża
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 39 times
- Kontakt:
Re: Szogun (Shogun)
To tak jak z dodatkiem "Samurai" - też wystarczy tabelka wydrukowana.
A skąd wziąć zasady pozostałych dodatków "Chambers" i "Generałowie"?
A skąd wziąć zasady pozostałych dodatków "Chambers" i "Generałowie"?
- Legun
- Posty: 1802
- Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 167 times
Re: Szogun (Shogun)
Tylko skąd? Na BGG nie znalazłem...szczudel pisze:Trzeba by sobie tylko druknąc jakie bonusy dają.
Najlepsi byliby chyba pasterze, bo bardziej bojowo wyglądają .szczudel pisze:Możesz sobie ich "zrobić". Meple z Carcassone'a wystarczą.
Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...