Obecnie nie można, ale w przyszłości może pojawi się karta, która to umożliwia.kamilpr pisze:Jak mozna miec przestarzała taktyke "fortyfikacje" sa na niej 2 działa ktore daja 5 lub 3 sily. Taktyka jest z ery II, a działa są rowniez od II ery.
Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja) - pytania i wątpliwości
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1141
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 58 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Mam pytanie odnośnie karty "Agresja:Zbrojna interwencja: Zabierz przeciwnikowi do 7 pkt kultury." Oznacza to że zabieram wybranemu graczowi 7 pkt i dodaje je do swojej puli czy tylko odejmuje przeciwnikowi bez dodawania do mojej puli?
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1141
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 58 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
On traci, ty zyskujesz.Bubek pisze:Mam pytanie odnośnie karty "Agresja:Zbrojna interwencja: Zabierz przeciwnikowi do 7 pkt kultury." Oznacza to że zabieram wybranemu graczowi 7 pkt i dodaje je do swojej puli czy tylko odejmuje przeciwnikowi bez dodawania do mojej puli?
- Highlander
- Posty: 1636
- Rejestracja: 15 gru 2013, 00:09
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 107 times
- Been thanked: 153 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Pytanie nr 1:
- Rozwój osadnictwa
- Rozwój cywilizacji (zakładając że zwiększenie jest za darmo, czemu na karcie jest informacja "kosztuje to 1 zboże mniej"?)
- Imigracja
- Uchodźcy
- Cud "Linie oceaniczne" (tu jest wyraźna informacja że za darmo i bez akcji cywilnej)
Czy ktoś zorientowany (np. w zasadach w języku angielskim) mógłby mi potwierdzić które z tych oznaczają darmowy wzrost, a które płatny żywnością?
Pytanie nr 2:
Wydarzenie "Rozwój ekonomiczny" ma w opisie "każda cywilizacja przeprowadza fazę produkcji". Sugeruje to że należy również wygenerować naukę i kulturę, które są częścią fazy produkcji, a tymczasem na karcie są opisane czynności fazy produkcji poza tymi dwoma (jest korupcja, żywność, konsumpcja i surowce). Która część opisu karty jest "właściwsza"?
Pytanie nr 3:
Podczas pierwszej tury mamy tylko akcje cywilne. Ostatni gracz w grze 3-osobowej ma 3 akcje. Czy wciąż musi w całości je wydać na karty z toru, czy też może kupić sobie kartę lidera za 1 akcje, i za drugą akcję do wprowadzić do gry, i np za trzecią akcję wprowadzić do gry cud w budowie?
Pytanie nr 4:
Jeśli ktoś się broni przed Agresją poprzez zagrywanie zarówno kart bonusu obronnego (np. +2/+4/+6) oraz odrzucając inne karty militarne (aby dostać +1), to jak się liczy limit kart które może zagrać jeśli ma 3 akcje militarne? Może zagrać dowolną ilość bonusów obronnych + 3 inne karty za +1, czy bonusy też się wlicza do limitu 3 kart?
Dla mnie dalej sprawa jest niejasna (w kwestii tego, kiedy za zwiększenie (zyskanie) populacji należy zapłacić żywnością. Znalazłem następujące karty wydarzeń i jeden cud, gdzie pojawia się hasło "zwiększyć populację o 1":GrzeL pisze:Ad 1warlock pisze: Jak to w końcu jest ze zwiększeniem populacji:
Ze słowniczka pojęć na karcie podsumowania:I z instrukcji, str 10:zyskanie 1 populacji - przesunięcie żółtego znacznika ze swojego żółtego banku do puli wolnych robotników
zwiększenie populacji - otrzymanie 1 populacji po opłaceniu kosztu w żywności.1. Czy podkreślone pojęcia są tożsame i jest to po prostu niekonsekwencja w tłumaczeniu? (czyli "Zyskanie 1 populacji" = "Zwiększenie populacji o 1"?)Jeśli jakiś efekt mówi o zwiększeniu populacji o 1, należy przesunąć żółty znacznik z Twojego źródła banku do puli wolnych robotników. Nie wymaga to żadnej żywności.
Jeśli efekt mówi o zwiększeniu populacji, postępujesz zgodnie z zasadami dla tej akcji. Zwiększenie zwykle wymaga żywności
Jest niekonsekwencja w tłumaczeniu. Prawidłowo przetłumaczone jest na karcie pomocy, niestety na kartach i w instrukcji już nie.
- Rozwój osadnictwa
- Rozwój cywilizacji (zakładając że zwiększenie jest za darmo, czemu na karcie jest informacja "kosztuje to 1 zboże mniej"?)
- Imigracja
- Uchodźcy
- Cud "Linie oceaniczne" (tu jest wyraźna informacja że za darmo i bez akcji cywilnej)
Czy ktoś zorientowany (np. w zasadach w języku angielskim) mógłby mi potwierdzić które z tych oznaczają darmowy wzrost, a które płatny żywnością?
Pytanie nr 2:
Wydarzenie "Rozwój ekonomiczny" ma w opisie "każda cywilizacja przeprowadza fazę produkcji". Sugeruje to że należy również wygenerować naukę i kulturę, które są częścią fazy produkcji, a tymczasem na karcie są opisane czynności fazy produkcji poza tymi dwoma (jest korupcja, żywność, konsumpcja i surowce). Która część opisu karty jest "właściwsza"?
Pytanie nr 3:
Podczas pierwszej tury mamy tylko akcje cywilne. Ostatni gracz w grze 3-osobowej ma 3 akcje. Czy wciąż musi w całości je wydać na karty z toru, czy też może kupić sobie kartę lidera za 1 akcje, i za drugą akcję do wprowadzić do gry, i np za trzecią akcję wprowadzić do gry cud w budowie?
Pytanie nr 4:
Jeśli ktoś się broni przed Agresją poprzez zagrywanie zarówno kart bonusu obronnego (np. +2/+4/+6) oraz odrzucając inne karty militarne (aby dostać +1), to jak się liczy limit kart które może zagrać jeśli ma 3 akcje militarne? Może zagrać dowolną ilość bonusów obronnych + 3 inne karty za +1, czy bonusy też się wlicza do limitu 3 kart?
- warlock
- Posty: 4768
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1109 times
- Been thanked: 2106 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
W instrukcji masz napisane, że w pierwszej turze możesz zrobić wyłącznie dwie rzeczy:Pytanie nr 3:
Podczas pierwszej tury mamy tylko akcje cywilne. Ostatni gracz w grze 3-osobowej ma 3 akcje. Czy wciąż musi w całości je wydać na karty z toru, czy też może kupić sobie kartę lidera za 1 akcje, i za drugą akcję do wprowadzić do gry, i np za trzecią akcję wprowadzić do gry cud w budowie?
- wziąć z toru na rękę kartę niebędącą cudem
- wziąć cud z toru i wyłożyć go bokiem przed siebie (jako, że cuda nigdy nie przechodzą przez Twoją rękę i zawsze są od razu wykładane)
Słowem - w pierwszej turze możesz jedynie brać karty z toru
Jeśli masz 3 akcje militarne, to w sumie możesz zagrać maksymalnie 3 karty, w dowolnej konfiguracji (np. 3 bonusy obronne ALBO 3 karty bokiem ALBO 2 karty bokiem + 1 bonus obronny itd.)Pytanie nr 4:
Jeśli ktoś się broni przed Agresją poprzez zagrywanie zarówno kart bonusu obronnego (np. +2/+4/+6) oraz odrzucając inne karty militarne (aby dostać +1), to jak się liczy limit kart które może zagrać jeśli ma 3 akcje militarne? Może zagrać dowolną ilość bonusów obronnych + 3 inne karty za +1, czy bonusy też się wlicza do limitu 3 kart?
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1141
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 58 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Ad 1Highlander pisze:Pytanie nr 1:
Dla mnie dalej sprawa jest niejasna (w kwestii tego, kiedy za zwiększenie (zyskanie) populacji należy zapłacić żywnością. Znalazłem następujące karty wydarzeń i jeden cud, gdzie pojawia się hasło "zwiększyć populację o 1":
- Rozwój osadnictwa
- Rozwój cywilizacji (zakładając że zwiększenie jest za darmo, czemu na karcie jest informacja "kosztuje to 1 zboże mniej"?)
- Imigracja
- Uchodźcy
- Cud "Linie oceaniczne" (tu jest wyraźna informacja że za darmo i bez akcji cywilnej)
Czy ktoś zorientowany (np. w zasadach w języku angielskim) mógłby mi potwierdzić które z tych oznaczają darmowy wzrost, a które płatny żywnością?
Pytanie nr 2:
Wydarzenie "Rozwój ekonomiczny" ma w opisie "każda cywilizacja przeprowadza fazę produkcji". Sugeruje to że należy również wygenerować naukę i kulturę, które są częścią fazy produkcji, a tymczasem na karcie są opisane czynności fazy produkcji poza tymi dwoma (jest korupcja, żywność, konsumpcja i surowce). Która część opisu karty jest "właściwsza"?
Z wymienionych kart tylko w przypadku Rozwoju cywilizacji należy zapłacić żywnością.
Ad 2
Nie otrzymuje się kultury ani nauki.
- Highlander
- Posty: 1636
- Rejestracja: 15 gru 2013, 00:09
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 107 times
- Been thanked: 153 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Warlock i GrzeL - dziękuję bardzo za wyjaśnienie moich wątpliwości.
- warlock
- Posty: 4768
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1109 times
- Been thanked: 2106 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Szybkie pytanie dla upewnienia się:
1) wybieram korzystniejszą dla siebie opcję i jeśli punktują np. jednostki militarne, to budynki publiczne już nie
2) dostaję 1 pkt za wszystkie jednostki i budynki i 2 pkt za każdego robotnika na farmie i kopalni
Która opcja?
Zwracam tu uwagę na słowa "lub" - czy mam je rozumieć jak "i" czy jak "albo" :Bary szybkiej obsługi:
Natychmiast otrzymujesz 1 pkt kultury za każdego robotnika będącego jednostką militarną lub w budynku publicznym oraz 2 pkt kultury za każdego robotnika na farmie lub w kopalni
1) wybieram korzystniejszą dla siebie opcję i jeśli punktują np. jednostki militarne, to budynki publiczne już nie
2) dostaję 1 pkt za wszystkie jednostki i budynki i 2 pkt za każdego robotnika na farmie i kopalni
Która opcja?
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1141
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 58 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
2warlock pisze:Szybkie pytanie dla upewnienia się:
Zwracam tu uwagę na słowa "lub" - czy mam je rozumieć jak "i" czy jak "albo" :Bary szybkiej obsługi:
Natychmiast otrzymujesz 1 pkt kultury za każdego robotnika będącego jednostką militarną lub w budynku publicznym oraz 2 pkt kultury za każdego robotnika na farmie lub w kopalni
1) wybieram korzystniejszą dla siebie opcję i jeśli punktują np. jednostki militarne, to budynki publiczne już nie
2) dostaję 1 pkt za wszystkie jednostki i budynki i 2 pkt za każdego robotnika na farmie i kopalni
Która opcja?
- DarkSide
- Posty: 3063
- Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 593 times
- Been thanked: 247 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
załóżmy że gramy w 3 osoby:
- na początku przygotowujemy (3 graczy +2) 5 kart wydarzeń z talii militarnej z poziomu antycznego "A"
- wydarzenie wchodzi na początku tury gracza tylko wtedy gdy zagra kartą militarną będącą wydarzeniem i położy na polu przyszłych wydarzeń, wówczas odkrywa karte ze stosu wydarzeń aktualnych.
- gdy stos wydarzeń aktualnych się wyczerpie, to tasujemy stos przyszłych i tworzymy nowy stos aktualnych pilnując by w razie pomieszania kart z różnych er najpierw były I potem II itd.
1. Wychodzi na to że w wersji 3 osobowej stos aktualnych wydarzeń zawsze po utworzeniu bedzie 5 kartowy, tak?
2. Wynika też z tego że zawsze będzie 5 kart wydarzeń zakrytych licząc łacznie stos aktualny i przyszły, zgadza się?
3. A co z końcem gry i pięcioma nierozpatrzonymi wydarzeniami? Gdzieś w zasadach przemknęło mi zdanie, że i one będą rozpatrzone. Mógłby ktoś przybliżyć tę kwestię?
4. Pytanie z innej beczki: na kartach postaci, cudów i budynków ikona harfy z liczbą to info o stałym przyroście punktów kultury (a nie jednorazowa premia punktowa), a jak z terytorium historycznym? Czy tam 6 punktów kultury jest jednorazowe?
- na początku przygotowujemy (3 graczy +2) 5 kart wydarzeń z talii militarnej z poziomu antycznego "A"
- wydarzenie wchodzi na początku tury gracza tylko wtedy gdy zagra kartą militarną będącą wydarzeniem i położy na polu przyszłych wydarzeń, wówczas odkrywa karte ze stosu wydarzeń aktualnych.
- gdy stos wydarzeń aktualnych się wyczerpie, to tasujemy stos przyszłych i tworzymy nowy stos aktualnych pilnując by w razie pomieszania kart z różnych er najpierw były I potem II itd.
1. Wychodzi na to że w wersji 3 osobowej stos aktualnych wydarzeń zawsze po utworzeniu bedzie 5 kartowy, tak?
2. Wynika też z tego że zawsze będzie 5 kart wydarzeń zakrytych licząc łacznie stos aktualny i przyszły, zgadza się?
3. A co z końcem gry i pięcioma nierozpatrzonymi wydarzeniami? Gdzieś w zasadach przemknęło mi zdanie, że i one będą rozpatrzone. Mógłby ktoś przybliżyć tę kwestię?
4. Pytanie z innej beczki: na kartach postaci, cudów i budynków ikona harfy z liczbą to info o stałym przyroście punktów kultury (a nie jednorazowa premia punktowa), a jak z terytorium historycznym? Czy tam 6 punktów kultury jest jednorazowe?
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
- Valarus
- Posty: 1270
- Rejestracja: 27 lut 2013, 23:12
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 20 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Jeżeli dobrze rozumiem twoje pytnia, to:DarkSide pisze:załóżmy że gramy w 3 osoby:
- na początku przygotowujemy (3 graczy +2) 5 kart wydarzeń z talii militarnej z poziomu antycznego "A"
- wydarzenie wchodzi na początku tury gracza tylko wtedy gdy zagra kartą militarną będącą wydarzeniem i położy na polu przyszłych wydarzeń, wówczas odkrywa karte ze stosu wydarzeń aktualnych.
- gdy stos wydarzeń aktualnych się wyczerpie, to tasujemy stos przyszłych i tworzymy nowy stos aktualnych pilnując by w razie pomieszania kart z różnych er najpierw były I potem II itd.
1. Wychodzi na to że w wersji 3 osobowej stos aktualnych wydarzeń zawsze po utworzeniu bedzie 5 kartowy, tak?
2. Wynika też z tego że zawsze będzie 5 kart wydarzeń zakrytych licząc łacznie stos aktualny i przyszły, zgadza się?
3. A co z końcem gry i pięcioma nierozpatrzonymi wydarzeniami? Gdzieś w zasadach przemknęło mi zdanie, że i one będą rozpatrzone. Mógłby ktoś przybliżyć tę kwestię?
4. Pytanie z innej beczki: na kartach postaci, cudów i budynków ikona harfy z liczbą to info o stałym przyroście punktów kultury (a nie jednorazowa premia punktowa), a jak z terytorium historycznym? Czy tam 6 punktów kultury jest jednorazowe?
1. tak
2. tak
3. Rozpatrywane są te z 3 ery, czyli wpływy. Inaczej mówiąc - każda karta wpływów wrzucona do wydarzeń podczas gry musi zostać zapunktowana.
4. Terytoria historyczne dają punkty jednorazowo.
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Pytanko:
rozumiem, że w ostatniej erze również usuwamy dwa żółte znaczniki z banku tak?
A co w momencie kiedy ktoś nie ma tam dwóch znaczników? Oddaje tylko jeden, czy jest jakaś dodatkowa kara??
rozumiem, że w ostatniej erze również usuwamy dwa żółte znaczniki z banku tak?
A co w momencie kiedy ktoś nie ma tam dwóch znaczników? Oddaje tylko jeden, czy jest jakaś dodatkowa kara??
- aaxxee
- Posty: 234
- Rejestracja: 08 wrz 2014, 17:14
- Lokalizacja: Ciechocinek
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 19 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Strona 10 instrukcji mówi że odrzucasz tyle ile posiadasz.
"Jeżeli tracisz żółte znaczniki, zwracasz znaczniki ze
swojego żółtego banku do pudełka. Jeżeli nie masz
ich wystarczającej liczby w banku, zwróć tylko tyle,
ile masz."
"Jeżeli tracisz żółte znaczniki, zwracasz znaczniki ze
swojego żółtego banku do pudełka. Jeżeli nie masz
ich wystarczającej liczby w banku, zwróć tylko tyle,
ile masz."
- DarkSide
- Posty: 3063
- Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 593 times
- Been thanked: 247 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
1. Terytorium strategiczne: efektem natychmiastowym jest dociągnięcie 3 kart militarnych (jeśli dobrze rozumiem ikonografię). Czy te karty wliczają się do limitu kart militarnych na ręce, czy może są "przechowywane" na karcie terytorium jako osobna ekstra pula 3 kart do wykorzystania kiedybądź?
2. Isaac Newton: czy jego zdolność oznacza, że każde odkrycie nowej technologii (zapłata żarówkami) nie kosztuje nas akcji cywilnej (oczywiście jakąś wolną akcję musimy mieć)? Czy zatem pokojowa zmiana ustroju również podpada pod zdolność Newtona (i każdego innego lidera który daje bonus za wzięcie karty technologii z toru lub za zagranie jej)?
3. Do siły kolonizacji sumuje się siłę jednostki + kolonizacyjne karty militarne + plus inne karty ze stateczkiem + kartę taktyki która działa = mamy zestaw jednostek pasujący do karty taktyki, zgadza się? Czy karta taktyki jest wliczana nawet jeśli po poświęceniu danej jednostki sprawia że tracimy bonus siły militarnej z karty taktyki?
4. Nawiązując do aspektu z punkty 3. Mam własną kartę taktyki i upubliczniam ją w następnej kolejce czyli mój sztandar na niej leży. Czy nadal mam tę taktykę nawet jeśli poświęcę jaką jednostkę i tracę bonus do siły militarnej?
5. Pytania do gry 2 osobowej: Gdy karta mówi że najsłabsza cywilizacja traci 1 populacji, a obie cywilizacje mają identyczną siłę militarną to obie tracą czy nic się nie dzieje? (Podobnie gdy najsilniejsza ma coś zyskać)
2. Isaac Newton: czy jego zdolność oznacza, że każde odkrycie nowej technologii (zapłata żarówkami) nie kosztuje nas akcji cywilnej (oczywiście jakąś wolną akcję musimy mieć)? Czy zatem pokojowa zmiana ustroju również podpada pod zdolność Newtona (i każdego innego lidera który daje bonus za wzięcie karty technologii z toru lub za zagranie jej)?
3. Do siły kolonizacji sumuje się siłę jednostki + kolonizacyjne karty militarne + plus inne karty ze stateczkiem + kartę taktyki która działa = mamy zestaw jednostek pasujący do karty taktyki, zgadza się? Czy karta taktyki jest wliczana nawet jeśli po poświęceniu danej jednostki sprawia że tracimy bonus siły militarnej z karty taktyki?
4. Nawiązując do aspektu z punkty 3. Mam własną kartę taktyki i upubliczniam ją w następnej kolejce czyli mój sztandar na niej leży. Czy nadal mam tę taktykę nawet jeśli poświęcę jaką jednostkę i tracę bonus do siły militarnej?
5. Pytania do gry 2 osobowej: Gdy karta mówi że najsłabsza cywilizacja traci 1 populacji, a obie cywilizacje mają identyczną siłę militarną to obie tracą czy nic się nie dzieje? (Podobnie gdy najsilniejsza ma coś zyskać)
Ostatnio zmieniony 13 lip 2016, 21:25 przez DarkSide, łącznie zmieniany 1 raz.
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
- aaxxee
- Posty: 234
- Rejestracja: 08 wrz 2014, 17:14
- Lokalizacja: Ciechocinek
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 19 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
1. Karty z terytorium wliczaja sie do limitu.
2. Zagrywasz kartę technologi ,musisz mieć wolną akcję, płacąc żarówkami i dopiero wtedy odzyskujesz akcje. Karta ustroju to również technologia za żarówki wiec zdolność działa.
3. Jeśli zadeklarowałeś siłę kolonizacyjną uwzględniając taktyke, to musisz poświecić jednostki które są na tej karcie taktyki. Np zadeklarowaleś siłe 3 - 2 poniewaz masz 2 wojowników i kartę taktyki z dwoma piechurami dającą 1. W takim przypadku musisz poświęcić te dwie jednostki.
4. Nadal posiadasz tą taktykę.
5. Nie ma remisów w instrukcji jest wyjaśnione jak rozpatrywać remisy. Jeślidobrze pamiętam toliczy się czyja jest tura.
2. Zagrywasz kartę technologi ,musisz mieć wolną akcję, płacąc żarówkami i dopiero wtedy odzyskujesz akcje. Karta ustroju to również technologia za żarówki wiec zdolność działa.
3. Jeśli zadeklarowałeś siłę kolonizacyjną uwzględniając taktyke, to musisz poświecić jednostki które są na tej karcie taktyki. Np zadeklarowaleś siłe 3 - 2 poniewaz masz 2 wojowników i kartę taktyki z dwoma piechurami dającą 1. W takim przypadku musisz poświęcić te dwie jednostki.
4. Nadal posiadasz tą taktykę.
5. Nie ma remisów w instrukcji jest wyjaśnione jak rozpatrywać remisy. Jeślidobrze pamiętam toliczy się czyja jest tura.
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Newtonem możesz nawet zrobić rewolucję (za wszystkie akcje cywilne) i jedną akcję cywilną nadal odzyskać.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
- DarkSide
- Posty: 3063
- Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 593 times
- Been thanked: 247 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
aaxxee, dzięki za szybką odpowiedź
Akurat w czasie rozgrywki robiłem pokojową zmianę ustroju, więc nie miało to wpływu, ale warto wiedzieć na przyszłość.
O żesz... Przyznaję że nawet mi to przeszło przez myśl, gdy czytałem jego opis i wydawało mi się to przegięte.Nataniel pisze:Newtonem możesz nawet zrobić rewolucję (za wszystkie akcje cywilne) i jedną akcję cywilną nadal odzyskać.
Akurat w czasie rozgrywki robiłem pokojową zmianę ustroju, więc nie miało to wpływu, ale warto wiedzieć na przyszłość.
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
Jeszcze jedno pytanie do bardziej doświadczonych graczy... Chodzi o kartę lidera Czyngis-Chan: "Na koniec swojej tury otrzymujesz 3 pkt kultury, jeżeli Twoja Cywilizacja jest jedna z dwóch najsilniejszych (wygrywasz remisy)."
W instrukcji jest też dodatkowe wyjaśnienie: "W grze dwuosobowej „jedna z dwóch najsilniejszych” powinno być czytane jako „najsilniejsza” (nadal wygrywasz remisy)"
I teraz pytanie: czy to dotyczy wyłącznie momentu w którym gracz posiadający Czyngis-Chana nalicza sobie punkty kultury i wtedy weryfikuje siłę Cywilizacji (wygrywając remisy), czy to dotyczy całej gry, również w turach innych graczy?
Przykład gry dwuosobowej:
Gracz posiadający Czyngis-Chana kończy turę i nalicza pkt, siła Cywilizacji jest remisowa, więc on dolicza sobie dodatkowe 3 pkt kultury z tytułu Czyngis-Chana.
Kolejny gracz rozpoczyna swoją turę, w akcji politycznej zagrywa coś na przyszłość. Pojawia się karta wydarzenia która mówi że "najsłabsza cywilizacja traci..."
Siła Cywilizacji jest remisowa. Kto wygrywa remis w takim przypadku? Gracz posiadający Czyngis-Chana czy gracz u którego aktualnie trwa tura?
W instrukcji jest też dodatkowe wyjaśnienie: "W grze dwuosobowej „jedna z dwóch najsilniejszych” powinno być czytane jako „najsilniejsza” (nadal wygrywasz remisy)"
I teraz pytanie: czy to dotyczy wyłącznie momentu w którym gracz posiadający Czyngis-Chana nalicza sobie punkty kultury i wtedy weryfikuje siłę Cywilizacji (wygrywając remisy), czy to dotyczy całej gry, również w turach innych graczy?
Przykład gry dwuosobowej:
Gracz posiadający Czyngis-Chana kończy turę i nalicza pkt, siła Cywilizacji jest remisowa, więc on dolicza sobie dodatkowe 3 pkt kultury z tytułu Czyngis-Chana.
Kolejny gracz rozpoczyna swoją turę, w akcji politycznej zagrywa coś na przyszłość. Pojawia się karta wydarzenia która mówi że "najsłabsza cywilizacja traci..."
Siła Cywilizacji jest remisowa. Kto wygrywa remis w takim przypadku? Gracz posiadający Czyngis-Chana czy gracz u którego aktualnie trwa tura?
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
Aktualny gracz wygrywa remisy.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
Ok, w takim razie jaki jest sens tego zapisu na karcie Czyngis-Chana?
Naliczasz punkty i jest twoja tura. Więc remisy są na twoją korzyść tak czy inaczej, nawet jak jesteś militarnie na równo z drugą i trzecią Cywilizacją to i tak podczas Twojej tury wygrywasz remisy.
Naliczasz punkty i jest twoja tura. Więc remisy są na twoją korzyść tak czy inaczej, nawet jak jesteś militarnie na równo z drugą i trzecią Cywilizacją to i tak podczas Twojej tury wygrywasz remisy.
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
To tylko takie wyjaśnienie, aby wiedzieć, że nie musisz być jedynym najsilniejszym, może to wynikać także z wygranego remisu.piegat pisze:Ok, w takim razie jaki jest sens tego zapisu na karcie Czyngis-Chana?
Naliczasz punkty i jest twoja tura. Więc remisy są na twoją korzyść tak czy inaczej, nawet jak jesteś militarnie na równo z drugą i trzecią Cywilizacją to i tak podczas Twojej tury wygrywasz remisy.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 25 lip 2016, 21:11
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Witam,
Mam prosbe, moglby ktos napisac jak i za co i kiedy sie dostaje pkt kultury ?
Z gory dzieki
Mam prosbe, moglby ktos napisac jak i za co i kiedy sie dostaje pkt kultury ?
Z gory dzieki
- Cin
- Posty: 822
- Rejestracja: 17 wrz 2007, 01:19
- Lokalizacja: Warszawa, czasem Kielce
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 31 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Na koniec tury za wszystkie posiadane symbole kultury.Kaermorchen pisze:Witam,
Mam prosbe, moglby ktos napisac jak i za co i kiedy sie dostaje pkt kultury ?
Z gory dzieki
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 25 lip 2016, 21:11
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Na koniec tury za wszystkie posiadane symbole kultury.[/quote]
Ta zasade znalem
Ale na filmiku instuktarzowym widzialem ze dostaje sie pkt za poziom zadowolenia ilosci kart z 1 ery, z drugiej itd. Do tego na koniec gry jakies ekstara pkt. Grajac z takim liczeniem ostatnio nazbieralo mi sie ponad 600 pkt 0.o
Zna ktos dokladna zasade naliczania pkt co ture i na koniec gry ?
Ta zasade znalem
Ale na filmiku instuktarzowym widzialem ze dostaje sie pkt za poziom zadowolenia ilosci kart z 1 ery, z drugiej itd. Do tego na koniec gry jakies ekstara pkt. Grajac z takim liczeniem ostatnio nazbieralo mi sie ponad 600 pkt 0.o
Zna ktos dokladna zasade naliczania pkt co ture i na koniec gry ?
- yosz
- Posty: 6364
- Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 195 times
- Been thanked: 491 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Czy to mowa o moich filmikach instruktarzowych? Te zasady o których mówisz to punktacja w wersji uproszczonej a nie pełnej i jest naliczana tylko raz na koniec gry.
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --