Wyrocznia delficka / The Oracle of Delphi (Stefan Feld)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 3950
- Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 89 times
- Kontakt:
Wyrocznia delficka / The Oracle of Delphi (Stefan Feld)
Wydawnictwo Fullcap Games postanowiło wydać po polsku zapowiedzianą na ten rok grę The Oracle of Delphi. Akcja prawdopodobnie na wspieram to
2-4 graczy
70-100 min
12+
https://www.facebook.com/fullcapgames/p ... =3&theater
Fotki z BGG, brak finalnych grafik na razie.
- Furan
- Posty: 1553
- Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
- Lokalizacja: Warszawa, Wola
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 217 times
Re: The Oracle of Delphi, czyli nowy Feld po polsku!
Jaram się jak trimetyloglin na powietrzu!
jakiCHś - w tym wyrazie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!
(S) Pueblo, Burgundy, Trismegistus, Felix, Hit!
(S) Pueblo, Burgundy, Trismegistus, Felix, Hit!
-
- Posty: 1862
- Rejestracja: 24 cze 2015, 08:57
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: The Oracle of Delphi, czyli nowy Feld po polsku!
!!! Mój mistrz powraca! Oby w bardziej zrozumiałej dla mnie formie niż w Badaczach Głębin...
- romeck
- Posty: 2875
- Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
- Lokalizacja: Warszawa / Łódź
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 5 times
Re: The Oracle of Delphi, czyli nowy Feld po polsku!
Jest jakaś zależność językowa, czy szykujemy się na powtórkę z rozrywki?
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
- Pan_K
- Posty: 2506
- Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 168 times
Re: The Oracle of Delphi, czyli nowy Feld po polsku!
+1Ryu pisze:No! I to jest dobra informacja na zakończenie urlopu
A Badacze są super i cisza tam
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
-
- Posty: 1862
- Rejestracja: 24 cze 2015, 08:57
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: The Oracle of Delphi, czyli nowy Feld po polsku!
Może liczby też da się przetłumaczyć
Wiem, że na BGG było wcześniej kilka informacji. Czy wiecie może coś wiecej na temat gry?
Wiem, że na BGG było wcześniej kilka informacji. Czy wiecie może coś wiecej na temat gry?
- Trolliszcze
- Posty: 4784
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 1040 times
Re: The Oracle of Delphi, czyli nowy Feld po polsku!
Gra jest niezależna językowo.
Coś więcej... Trzy kości na gracza - czyli powtórka z niektórych poprzednich tytułów - ale tym razem nie ma żadnego wyciskania punktów. Plansza jest zmienna, tworzy się ją z kafli na początku rozgrywki, może mieć praktycznie dowolny kształt (w instrukcji jest oczywiście przykład setupu, ale nie trzeba się go trzymać). Wszyscy gracze startują w tym samym punkcie planszy i zaczyna się wyścig. Mamy 12 zadań do wykonania, kto wykona je wszystkie i pierwszy powróci do Zeusa (pole startu), ten wygrywa. Akcje wykonuje się za pomocą kości, które mają ścianki w 6 kolorach. Przykładowo każde pole morza (pływamy okrętami) ma jakiś kolor i żeby na nie popłynąć, trzeba użyć kości w tym samym kolorze. Oczywiście jest cały szereg możliwości wpływania na rzuty, jak to u Felda.
Bardzo mnie ciekawi, jak się w to będzie grać w praktyce. Jest wyścig, więc widać wyraźnie, kto prowadzi - w przypadku różnic doświadczenia wśród graczy może to wychodzić pod koniec rozgrywki. Ale sama gra zapowiada się miodnie. Za wykonywanie poszczególnych zadań otrzymujemy nagrody, które wpływają na nasze możliwości - otrzymujemy nowe moce itp., więc kolejność wykonywania zadań wpływa na to, jak gramy dalej. Tak czy siak, mam wrażenie, że nietypowy to tytuł jak na Felda - ale może się mylę? Nadal chodzi o optymalizację, nadal kombinujemy, jak zyskać dodatkowe akcje i wycisnąć fajne komba. Może różnica polega tylko na tym, że nie ma punktów. Z lektury instrukcji wynika mi, że to ciut lżejszy tytuł od takiego Bora Bora, ale wiadomo - odczucia podczas samej gry mogą się różnić
Coś więcej... Trzy kości na gracza - czyli powtórka z niektórych poprzednich tytułów - ale tym razem nie ma żadnego wyciskania punktów. Plansza jest zmienna, tworzy się ją z kafli na początku rozgrywki, może mieć praktycznie dowolny kształt (w instrukcji jest oczywiście przykład setupu, ale nie trzeba się go trzymać). Wszyscy gracze startują w tym samym punkcie planszy i zaczyna się wyścig. Mamy 12 zadań do wykonania, kto wykona je wszystkie i pierwszy powróci do Zeusa (pole startu), ten wygrywa. Akcje wykonuje się za pomocą kości, które mają ścianki w 6 kolorach. Przykładowo każde pole morza (pływamy okrętami) ma jakiś kolor i żeby na nie popłynąć, trzeba użyć kości w tym samym kolorze. Oczywiście jest cały szereg możliwości wpływania na rzuty, jak to u Felda.
Bardzo mnie ciekawi, jak się w to będzie grać w praktyce. Jest wyścig, więc widać wyraźnie, kto prowadzi - w przypadku różnic doświadczenia wśród graczy może to wychodzić pod koniec rozgrywki. Ale sama gra zapowiada się miodnie. Za wykonywanie poszczególnych zadań otrzymujemy nagrody, które wpływają na nasze możliwości - otrzymujemy nowe moce itp., więc kolejność wykonywania zadań wpływa na to, jak gramy dalej. Tak czy siak, mam wrażenie, że nietypowy to tytuł jak na Felda - ale może się mylę? Nadal chodzi o optymalizację, nadal kombinujemy, jak zyskać dodatkowe akcje i wycisnąć fajne komba. Może różnica polega tylko na tym, że nie ma punktów. Z lektury instrukcji wynika mi, że to ciut lżejszy tytuł od takiego Bora Bora, ale wiadomo - odczucia podczas samej gry mogą się różnić
- Trolliszcze
- Posty: 4784
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 1040 times
Re: The Oracle of Delphi, czyli nowy Feld po polsku!
Nie jest dostępna. Przygotowywałem jej polski przekład i przy okazji pomagałem przy redakcji instrukcji z wydania międzynarodowego.
EDIT: Interakcja jest mniej więcej taka, jak w grach "wyścigowych" - choć większa niż np. w "Lewisie i Clarku". Każdy gracz startuje z identycznymi zadaniami (niektóre się losuje, ale potem wszyscy ustawiają je tak samo), poszczególnych elementów w grze jest tyle, ilu graczy bierze w niej udział. Mamy więc powiedzmy zadanie z gatunku pickup and deliver - musimy dostarczyć czerwony dar do czerwonej świątyni. Ponieważ rozkład elementów na początku jest całkowicie losowy, może się zdarzyć, że jeden dar leży blisko tej świątyni, a dwa pozostałe (w rozgrywce 3 os.) daleko. No i kto pierwszy ten lepszy Ponieważ jednak tych zadań trochę jest, wydaje mi się, że nie ma optymalnej "ścieżki", jak je wykonywać (tym bardziej, że niektóre kafle zaczynają zakryte i podczas gry eksplorujemy planszę, więc nie mamy od początku pełnej informacji).
Bezpośredniej interakcji wpływania na ruchy innych nie ma, ale wydaje mi się, że każdy będzie patrzeć, co robią inni i na tej podstawie modyfikować plany.
EDIT: Interakcja jest mniej więcej taka, jak w grach "wyścigowych" - choć większa niż np. w "Lewisie i Clarku". Każdy gracz startuje z identycznymi zadaniami (niektóre się losuje, ale potem wszyscy ustawiają je tak samo), poszczególnych elementów w grze jest tyle, ilu graczy bierze w niej udział. Mamy więc powiedzmy zadanie z gatunku pickup and deliver - musimy dostarczyć czerwony dar do czerwonej świątyni. Ponieważ rozkład elementów na początku jest całkowicie losowy, może się zdarzyć, że jeden dar leży blisko tej świątyni, a dwa pozostałe (w rozgrywce 3 os.) daleko. No i kto pierwszy ten lepszy Ponieważ jednak tych zadań trochę jest, wydaje mi się, że nie ma optymalnej "ścieżki", jak je wykonywać (tym bardziej, że niektóre kafle zaczynają zakryte i podczas gry eksplorujemy planszę, więc nie mamy od początku pełnej informacji).
Bezpośredniej interakcji wpływania na ruchy innych nie ma, ale wydaje mi się, że każdy będzie patrzeć, co robią inni i na tej podstawie modyfikować plany.
-
- Posty: 1862
- Rejestracja: 24 cze 2015, 08:57
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: The Oracle of Delphi, czyli nowy Feld po polsku!
Brzmi bardzo ciekawie!
A czy wiadomo mniej wiecej kiedy Fullcap Games planuje akcje?
Zapewne w okolicach Essen ale może już coś wiecej wiadomo?
A czy wiadomo mniej wiecej kiedy Fullcap Games planuje akcje?
Zapewne w okolicach Essen ale może już coś wiecej wiadomo?
- Trolliszcze
- Posty: 4784
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 1040 times
Re: The Oracle of Delphi, czyli nowy Feld po polsku!
To już trzeba uderzać do Fullcap Games, myślę, że na fejsie łatwiej będzie uzyskać odpowiedź.
- warlock
- Posty: 4678
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1045 times
- Been thanked: 1989 times
Re: The Oracle of Delphi, czyli nowy Feld po polsku!
Do Badaczy do tej pory nie ma polskiej instrukcji w sieci, więc na to bym nie liczył (chyba, że w oryginale).Tomzaq pisze:A jest gdzieś dostępna instrukcja?
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
- BartP
- Administrator
- Posty: 4721
- Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 384 times
- Been thanked: 886 times
Re: The Oracle of Delphi, czyli nowy Feld po polsku!
Dzięki, Troliszcze za info. Chociaż co ja się oszukuję, i tak pewnie kupię w ciemno, a przeczytanie instrukcji przed zakupem to jeno formalność.
Taki poziom interakcji mnie chyba satysfakcjonuje. Dla mnie musi być pewne optimum, nie może być negatywnie, ale nie może też być optymalizacyjny pasjans.
Taki poziom interakcji mnie chyba satysfakcjonuje. Dla mnie musi być pewne optimum, nie może być negatywnie, ale nie może też być optymalizacyjny pasjans.
Sprzedam nic
- DarkSide
- Posty: 3039
- Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 239 times
Re: The Oracle of Delphi, czyli nowy Feld po polsku!
@Troliszcze, czy pula owych zadań jest stała i niezmienna (12) w każdej rozgrywce czy może jest większa, a przy setupie losujemy ową parszywą dwunastkę? Może to mieć wpływ na regrywalność.
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
- Trolliszcze
- Posty: 4784
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 1040 times
Re: The Oracle of Delphi, czyli nowy Feld po polsku!
Pula zadań jest stała - w każdej grze robimy po 3 zadania z 4 rodzajów, czyli łącznie 12. Niektóre zadania mają kolory i na początku je losujemy, ale nie ma to większego wpływu na rozgrywkę; to wciąż te same rodzaje zadań, tylko zamiast czerwonego daru trzeba dostarczyć zielony itd.
Trudno mi powiedzieć, jak będzie z regrywalnością, ale pewnie jak to u Felda, każda gra będzie ciut inną łamigłówką, więc o to bym się nie martwił. Każdy gracz zaczyna z nieco inną mocą - na początku rozgrywki losuje się lub wybiera kafle okrętów i każdy taki okręt coś daje: jeden ma większą ładowność, inny szybciej pływa itd. (Jest ich w sumie 8.) Myślę, że regrywalność może też zapewnić ta zmienna plansza - naprawdę można ją układać w dowolny sposób, a elementy rozkłada się później losowo. Przy zwartej formie planszy (kształt mniej więcej okrągły, zaczynamy pośrodku) gra będzie szybsza, ale możemy tworzyć przeróżne wymyślne kształty, tutaj graczy ogranicza tylko fantazja
Trudno mi powiedzieć, jak będzie z regrywalnością, ale pewnie jak to u Felda, każda gra będzie ciut inną łamigłówką, więc o to bym się nie martwił. Każdy gracz zaczyna z nieco inną mocą - na początku rozgrywki losuje się lub wybiera kafle okrętów i każdy taki okręt coś daje: jeden ma większą ładowność, inny szybciej pływa itd. (Jest ich w sumie 8.) Myślę, że regrywalność może też zapewnić ta zmienna plansza - naprawdę można ją układać w dowolny sposób, a elementy rozkłada się później losowo. Przy zwartej formie planszy (kształt mniej więcej okrągły, zaczynamy pośrodku) gra będzie szybsza, ale możemy tworzyć przeróżne wymyślne kształty, tutaj graczy ogranicza tylko fantazja
-
- Posty: 1862
- Rejestracja: 24 cze 2015, 08:57
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: The Oracle of Delphi, czyli nowy Feld po polsku!
Ta plansza to takie hexy dowolnie układane? Cos mniej wiecej na wzór Osadników z Catanu? Lub płytek w Zamkach Burgundii?
- Trolliszcze
- Posty: 4784
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 1040 times
Re: The Oracle of Delphi, czyli nowy Feld po polsku!
Gdyby to były pojedyncze hexy, układanie planszy byłoby mordęgą
Pola mają kształt hexów, ale pełna plansza składa się z 12 kafli planszy (po 3 w 4 różnych kształtach) i 6 kafli miast (o takich samych kształtach). Generalnie z tych 12 kafli układam sobie dowolny kształt, a 6 kafli miast dokładam na koniec wokół planszy, mniej więcej w równej odległości od siebie.
Pola mają kształt hexów, ale pełna plansza składa się z 12 kafli planszy (po 3 w 4 różnych kształtach) i 6 kafli miast (o takich samych kształtach). Generalnie z tych 12 kafli układam sobie dowolny kształt, a 6 kafli miast dokładam na koniec wokół planszy, mniej więcej w równej odległości od siebie.
- lacki2000
- Posty: 4091
- Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 299 times
- Been thanked: 177 times
Re: The Oracle of Delphi, czyli nowy Feld po polsku!
Tytuł gry dla wąskiej grupy programistów bazodanowców
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
- Mateez
- Posty: 208
- Rejestracja: 08 paź 2011, 15:20
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 70 times
Re: The Oracle of Delphi, czyli nowy Feld po polsku!
Od dawna poszukiwalem informacji o tej grze. Wielkie dzięki za taki obszerny opis, Trolliszcze. Zapowiada się coś bardzo ciekawego. Feld bez punktów to jak Rosenberg bez żywienia
-
- Posty: 1862
- Rejestracja: 24 cze 2015, 08:57
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: The Oracle of Delphi, czyli nowy Feld po polsku!
Czy ciś już więcej wiadomo na temat startu wspieram.to?
Wiem, że Fullcap Games są aktywni na Facebooku ale nie posiadam tego cudu techniki
Wiem, że Fullcap Games są aktywni na Facebooku ale nie posiadam tego cudu techniki
- BartP
- Administrator
- Posty: 4721
- Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 384 times
- Been thanked: 886 times
Re: The Oracle of Delphi, czyli nowy Feld po polsku!
Pojawiła się na BGG instrukcja.
Tak jak powiedziano wcześniej, interakcja oparta na wyścigu po pewne zasoby. Ktoś zabrał czerwoną ofiarę z tej wyspy, to muszę płynąć na następną. Bardzo delikatna interakcja również przy wybieraniu (w ramach nagród) kart Towarzyszy (Companions) i Ekwipunku (Equipment); kto pierwszy weźmie, ten ma ;].
Wszystko wygląda fajnie, ale - uwaga uwaga - pojawiają się rzuty kością przy walce z potworami (coś jak w nowej Rosenbergowej Uczcie dla Odyna). Każdy potwór ma na dzień dobry 9 siły, która jest pomniejszana o liczbę naszych tarcz. Mam np. 3 tarcze, więc siła potwora to 6. Biorę kość D10 i muszę wyrzucić 6+ (zero to bardzo zły wynik). Jak mi się nie uda, to mogę kontynuować walkę, ale muszę zapłacić 1 żeton przysługi (favor token), a siła potwora zmniejsza się o jeden. Jeśli przerwę, to kijowo, bo przy kolejnej próbie walki w przyszłej turze, siła potwora wraca do 9. Więc warto mieć dużo tarcz i dużo żetonów przysług.
Generalnie nie podoba mi się to rzucanie kośćmi. Z drugiej zaś strony instrukcja nic nie mówi o tym, by mój poziom tarcz kiedykolwiek spadał, więc można sobie wymaksować na 5. Aczkolwiek nawet wtedy muszę wyrzucić 4+ podczas walki z potworem (szansa 60%). Ehhh... durne to. No nic, ale reszta mi się podoba ;].
Mimo że nie grałem itd., to czekam na jakiś oficjalny wariant niwelujący tę losowość podczas walk.
Tak jak powiedziano wcześniej, interakcja oparta na wyścigu po pewne zasoby. Ktoś zabrał czerwoną ofiarę z tej wyspy, to muszę płynąć na następną. Bardzo delikatna interakcja również przy wybieraniu (w ramach nagród) kart Towarzyszy (Companions) i Ekwipunku (Equipment); kto pierwszy weźmie, ten ma ;].
Wszystko wygląda fajnie, ale - uwaga uwaga - pojawiają się rzuty kością przy walce z potworami (coś jak w nowej Rosenbergowej Uczcie dla Odyna). Każdy potwór ma na dzień dobry 9 siły, która jest pomniejszana o liczbę naszych tarcz. Mam np. 3 tarcze, więc siła potwora to 6. Biorę kość D10 i muszę wyrzucić 6+ (zero to bardzo zły wynik). Jak mi się nie uda, to mogę kontynuować walkę, ale muszę zapłacić 1 żeton przysługi (favor token), a siła potwora zmniejsza się o jeden. Jeśli przerwę, to kijowo, bo przy kolejnej próbie walki w przyszłej turze, siła potwora wraca do 9. Więc warto mieć dużo tarcz i dużo żetonów przysług.
Generalnie nie podoba mi się to rzucanie kośćmi. Z drugiej zaś strony instrukcja nic nie mówi o tym, by mój poziom tarcz kiedykolwiek spadał, więc można sobie wymaksować na 5. Aczkolwiek nawet wtedy muszę wyrzucić 4+ podczas walki z potworem (szansa 60%). Ehhh... durne to. No nic, ale reszta mi się podoba ;].
Mimo że nie grałem itd., to czekam na jakiś oficjalny wariant niwelujący tę losowość podczas walk.
Sprzedam nic