Impulse (Carl Chudyk)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Kosternik
Posty: 245
Rejestracja: 15 lis 2014, 23:48
Lokalizacja: Poznań/Rokietnica
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Impulse

Post autor: Kosternik »

pan_satyros pisze:Poradnik jest bardzo przydatny w charakterze kompendium, do którego sięgamy w czasie gry, mając wątpliwości co do zasad samych kart, jednak nie poprawia rozgardiaszu, jaki panuje w instrukcji i nie systematyzuje jej treści.

W tym charakterze o niebo lepiej sprawdza się to: https://boardgamegeek.com/file/download ... olamar.doc
Może jakaś uczynna dusza z większą niż moja znajomością angielskiego podjęłaby się przetłumaczenia?
Moja mała kolekcja, a myślę o...
myszor
Posty: 205
Rejestracja: 13 mar 2013, 14:54
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time

Re: Impulse

Post autor: myszor »

Przychylam się do narzekań na instrukcję. Lubię gry, które mogę zabrać do pubu i nauczyć się zasad w czasie picia piwa (dla pewności: pierwszego). Impuls w ten sposób przerobiliśmy, ale była to droga przez mękę. Połowę czasu wykonywaliśmy akcję, drugą połowę stanowiły czytanie instrukcji, poradnika, forum. Dopiero drugie podejście było lepsze (dzięki m. in. filmowi Melanżowni).

I dlaczego akcje są w instrukcji opisane na samym końcu?! W trakcie czytania tysiąc odniesień do kolejnych akcji, które ostatecznie są wyjaśnione w ostatniej kolejności.
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Impulse

Post autor: misioooo »

Kosternik pisze:
pan_satyros pisze:Poradnik jest bardzo przydatny w charakterze kompendium, do którego sięgamy w czasie gry, mając wątpliwości co do zasad samych kart, jednak nie poprawia rozgardiaszu, jaki panuje w instrukcji i nie systematyzuje jej treści.

W tym charakterze o niebo lepiej sprawdza się to: https://boardgamegeek.com/file/download ... olamar.doc
Może jakaś uczynna dusza z większą niż moja znajomością angielskiego podjęłaby się przetłumaczenia?
Pracuję nad tym :) Będzie wersja PL.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
Kosternik
Posty: 245
Rejestracja: 15 lis 2014, 23:48
Lokalizacja: Poznań/Rokietnica
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Impulse

Post autor: Kosternik »

misioooo pisze:
Kosternik pisze:
pan_satyros pisze:Poradnik jest bardzo przydatny w charakterze kompendium, do którego sięgamy w czasie gry, mając wątpliwości co do zasad samych kart, jednak nie poprawia rozgardiaszu, jaki panuje w instrukcji i nie systematyzuje jej treści.

W tym charakterze o niebo lepiej sprawdza się to: https://boardgamegeek.com/file/download ... olamar.doc
Może jakaś uczynna dusza z większą niż moja znajomością angielskiego podjęłaby się przetłumaczenia?
Pracuję nad tym :) Będzie wersja PL.
Misiooo jest wielki! ;) Dzięki z góry w imieniu tych słabiej władających angielszczyzną.
Moja mała kolekcja, a myślę o...
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4061
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Impulse

Post autor: AkitaInu »

Czy ktoś też jeszcze nie dostał kart poprawionych ?;)
Awatar użytkownika
Kosternik
Posty: 245
Rejestracja: 15 lis 2014, 23:48
Lokalizacja: Poznań/Rokietnica
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Impulse

Post autor: Kosternik »

AkitaInu pisze:Czy ktoś też jeszcze nie dostał kart poprawionych ?;)
Ja czekam - choć w prostej linii do biura Czachy mam ze 20km.
Ciekawe jaką pocztą wysyłali :)?
Moja mała kolekcja, a myślę o...
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Impulse

Post autor: misioooo »

Misioooo nie dostał... Jak znam pocztę i nowego listonosza - nie wie gdzie je przynieść. Będę musiał się na PP pofatygować, bo pewnie tam leżą :evil:
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
Czacha Games
Posty: 783
Rejestracja: 30 lis 2015, 15:14
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 48 times
Been thanked: 269 times
Kontakt:

Re: Impulse

Post autor: Czacha Games »

Kosternik pisze:
AkitaInu pisze:Czy ktoś też jeszcze nie dostał kart poprawionych ?;)
Ja czekam - choć w prostej linii do biura Czachy mam ze 20km.
Ciekawe jaką pocztą wysyłali :)?
no jak jaką - narodową i jedyną :) doleci - jakby nie doleciało do środy to daj znać - wyślemy raz jeszcze ;)
Zapraszamy na : http://czachagames.pl
adman
Posty: 242
Rejestracja: 05 sty 2015, 12:22
Lokalizacja: k/Olsztyna
Been thanked: 18 times

Re: Impulse

Post autor: adman »

AkitaInu pisze:Czy ktoś też jeszcze nie dostał kart poprawionych ?;)
Do mnie też jeszcze nie doleciały.
Cierpliwie czekam...
sprzedam: duzy zestaw x-wing 1.0 i inne wynalazki
kupię: dodatek do gears of war...
Awatar użytkownika
Robuzz
Posty: 138
Rejestracja: 09 lis 2007, 12:07
Lokalizacja: Czeladź/Wrocław
Has thanked: 2 times

Re: Impulse

Post autor: Robuzz »

adman pisze:
AkitaInu pisze:Czy ktoś też jeszcze nie dostał kart poprawionych ?;)
Do mnie też jeszcze nie doleciały.
Cierpliwie czekam...
+1
I will learn to breathe water.
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4139
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 317 times
Been thanked: 347 times

Re: Impulse

Post autor: tomb »

Po kilku wstępnych partiach granych we dwójkę kusi mnie, żeby wprowadzić dla takiego wariantu osobowego zmianę w grze - grać dłużej np. do 30 lub 40 pkt.
Przeglądałem pomysły graczy na BGG i jest tam kilka ciekawych pomysłów (grać z mniejszą planszą, wydłużać grę o 1/2/3 pkt.). Sam myślałem nad skróceniem impulsu (impulsa?) do 3 kart, ale to powodowałoby nierówny rozkład kart i nie eliminowałoby problemu łatwego budowania kombosów, bo każdy nadal wykorzystuje swoją kartę 2 razy. W grze wieloosobowej, jak podejrzewam, ten problem, z racji większej rotacji kart, jest mniejszy i trzeba być bardziej elastycznym.

Co mi przeszkadza? Otóż losowość jest duża, ale najgorsze, że w tak krótkiej partii niefart może się bardzo nierówno rozłożyć. Można w ciągu 1-2 rund (przy całej rozgrywce trwającej 4-5 rund) zdobyć komplet punktów - wystarczy, że karty na ręku sprzęgną nam się z kartami planszy i impulsem (gdzie każdą naszą kartę wykorzystamy 2 razy, a i przeciwnik nieświadomie może pomóc). Oczywiście budowanie młotów jest istotą gry, ale nie każdemu okoliczności będą sprzyjać w ich konstruowaniu. Dłuższa gra dawałaby szanse na odwrócenie się losu, nie sprzyjałaby też łatwemu poświęcaniu kart dla zdobycia szybkich punktów.

Myślałem też o graniu równą liczbę rund, ale że gra mi się podoba, to chciałbym pograć trochę dłużej.

I moje porażki w tę grę nie mają żadnego wpływu na kombinowanie z zasadami. Jasne!?
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Impulse

Post autor: misioooo »

Karty do misiaka dotarły :) Są OK! Tylko nie ma w appendixie tej z czachą opisanej, nie wiem jak działa dokładnie, bo brak jej słów kluczowych w opisie... :twisted:
@tomb: cóż, jak to u Chudyka - przegięte komba szybko kończące grę to standard. Całą sztuczka polega na tym, że jak trochę pograsz to będziesz potrafił maksymalnie wykorzystać karty, które tobie przyszły. Podobnie jak Race for the Galaxy - pierwsze partie wyglądają na losowe, a bo karta nie podeszła albo oponent dostał jakieś super... Po Xnastu/Xdziesięciu grach nagle się okazuje, że szanse są równe, a losowość stanowi niewielką składową sukcesu.

Przy grach Chudyka zaczynałem od Glory to Rome... I co? To samo myślałem, co ty teraz piszesz ;) Ale po kilkunastu partiach losowość przestała doskwierać, bo umiałem każdą kartę sensownie wykorzystać. Innowacje - to samo. Tutaj znajomość kart to podstawa, a umiejętność ich łączenia w kombosy i dostrzegania takich możliwości to droga do sukcesu.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4139
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 317 times
Been thanked: 347 times

Re: Impulse

Post autor: tomb »

To prawda, GloryToRome to również wyścig megakombosów - to jest w niej wspaniałe. Ale zamiary przeciwnika można przewidzieć i wspaniale wykorzystać jego ruchy, bo jest na to trochę czasu.
Tutaj każdy ma zaledwie 4-5 rund, a zapobiec kombosowi rywala trudno, raczej trzeba skupić się na własnym. Zdaję sobie sprawę, że nie znam wszystkich możliwości tej gry, ale trochę niedosytu mam z zadawania/otrzymywania zaledwie 1-2 ciosów w całej grze.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4061
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Impulse

Post autor: AkitaInu »

Akurat glory to rome jest troche popsute jak dodja dobre karty :) szczegolnie jak masz duza reke i budujesz karte ktora daje tyle akcji ciesli ile masz punktow. A masz ich np 20. Budujesz 4-5 kart, konczysz i wygruwasz :)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4139
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 317 times
Been thanked: 347 times

Re: Impulse

Post autor: tomb »

AkitaInu pisze:Akurat glory to rome jest troche popsute jak dodja dobre karty :)
Kiedyś o tym chyba gadaliśmy - tu akurat się nie zgadzam, ale w grach Chudyka, przez te mega kombosy i pokręcone akcje, trudno coś w którąkolwiek stronę udowodnić.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Impulse

Post autor: misioooo »

tomb pisze:
AkitaInu pisze:Akurat glory to rome jest troche popsute jak dodja dobre karty :)
Kiedyś o tym chyba gadaliśmy - tu akurat się nie zgadzam, ale w grach Chudyka, przez te mega kombosy i pokręcone akcje, trudno coś w którąkolwiek stronę udowodnić.
+10
Nie jest popsute, to po prostu C.Chudyk stajl!
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4061
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Impulse

Post autor: AkitaInu »

Innymi kartami tak sie nie da skonczyc gry :) ale tak, to jego atyl za co uwielbiam impulsa :)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Impulse

Post autor: Andy »

pan_satyros pisze:
ivan2k5 pisze:Odcień koszulek w porządku, merytorycznie to co w arkuszu. Można grać/kupować ;)
dokładnie, nawet ja ze swoją obsesją, nie widzę różnic :)
U mnie dość wyraźnie widać różnicę w odcieniu koszulek (rewersów), kiedy stara karta leży obok nowej. "Na szczęście" kart do poprawy było tak dużo, że nie ma to wpływu na przebieg gry, chyba że ktoś jest w stanie zapamiętać treść kart z fix packa.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
coldsoul
Posty: 222
Rejestracja: 12 wrz 2011, 17:03
Lokalizacja: ok. Wrocławia

Re: Impulse

Post autor: coldsoul »

Andy pisze: U mnie dość wyraźnie widać różnicę w odcieniu koszulek (rewersów), kiedy stara karta leży obok nowej. "Na szczęście" kart do poprawy było tak dużo, że nie ma to wpływu na przebieg gry, chyba że ktoś jest w stanie zapamiętać treść kart z fix packa.
+1 ;)

KUPUJTA I GRAJTA!
adman
Posty: 242
Rejestracja: 05 sty 2015, 12:22
Lokalizacja: k/Olsztyna
Been thanked: 18 times

Re: Impulse

Post autor: adman »

Zdaje mi się, że gdzieś było, ale nie mogę znaleźć.
Gdzie ukryta jest lista kart do podmiany z pakietu naprawczego, bo ani na fb, ani na stronie, ani na wspieram.to nie mogę namierzyć.
Poproszę o jakiś bezpośredni link.
sprzedam: duzy zestaw x-wing 1.0 i inne wynalazki
kupię: dodatek do gears of war...
Awatar użytkownika
Muad'Dib
Posty: 1563
Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 66 times
Been thanked: 107 times

Re: Impulse

Post autor: Muad'Dib »

adman pisze:Zdaje mi się, że gdzieś było, ale nie mogę znaleźć.
Gdzie ukryta jest lista kart do podmiany z pakietu naprawczego, bo ani na fb, ani na stronie, ani na wspieram.to nie mogę namierzyć.
Poproszę o jakiś bezpośredni link.

Tutaj masz link
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3241
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 16 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: Impulse

Post autor: Veridiana »

Awatar użytkownika
RunMan
Posty: 1194
Rejestracja: 20 cze 2011, 12:40
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Impulse

Post autor: RunMan »

Do oceny gry odnieść się jeszcze nie mogę, bo dopiero jutro ogram ją z innymi graczami (wcześniej partia "na dwie ręce" celem opanowania zasad). Z fatalną instrukcją całkowicie się zgadzam, natomiast chciałbym tylko sprostować, że Czacha wypuściła Impulsa przed Ptaszkami - ten drugi tytuł to owoc współpracy pomiędzy wydawnictwem, a Chudykiem, która rozpoczęła się od wydania Impulsa - tymczasem recenzja sugeruje odwrotną chronologię wydarzeń.

Miałem Innowacje, miałem Na Chwałę Rzymu - nie wydaje mi się, żeby gry te były mniej losowe od Impulsa. Obu się pozbyłem, daję sobie ostatnią szansę na polubienie Chudyka - mam nadzieję że w moim odbiorze gra będzie choć trochę lepsza niż w przytoczonej recenzji... :)
Awatar użytkownika
Pan_K
Posty: 2506
Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 189 times
Been thanked: 168 times

Re: Impulse

Post autor: Pan_K »

Fakt - najpierw był Impuls, potem Ptaszki.
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”

Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Awatar użytkownika
Tyrek
Posty: 669
Rejestracja: 10 gru 2011, 13:47
Lokalizacja: Lubin
Has thanked: 72 times
Been thanked: 152 times

Re: Impulse

Post autor: Tyrek »

RunMan pisze:Miałem Innowacje, miałem Na Chwałę Rzymu - nie wydaje mi się, żeby gry te były mniej losowe od Impulsa. Obu się pozbyłem, daję sobie ostatnią szansę na polubienie Chudyka - mam nadzieję że w moim odbiorze gra będzie choć trochę lepsza niż w przytoczonej recenzji... :)
Losowość jest na podobnym poziomie, jednak jeśli poprzednie Ci nie siadły, to nie wróżę sukcesu z Impulsem. Tutaj jest jakby więcej tego co już było plus nowe elementy. Niestety po dwóch partiach i to dwu osobowych mam bardzo podobne odczucia jak Veridiana w swojej recenzji :( Dawno nie byłem tak pozytywnie nastawiony na zagranie w jakikolwiek tytuł. Nawet po przeczytaniu tragicznej instrukcji i kopaniu na BGG w celu wyjaśnienia zasad. Siadałem do gry z podejściem - jakie fajne to będzie, jak fajnie pomyślana jest eksploracja światów na planszy, jak fajny jest mechanizm Impulsu, planu, minerałów etc... zagrałem i moje pozytywne odczucia totalnie wyparowały. Dawno nie byłem tak "zmieszany". Z jednej strony na papierze wszystko bardzo sprawnie się klei. W praktyce gra jest dziwna. Ciężko nawet powiedzieć, że jest zła. Downtime jest przerażający. Już na dwie osoby dochodzi do ziewania, szczególnie jak Dowodzenie odpala łańcuchy akcji. Przy 6! osobach... hmm pewnie można by zagrać jedną erę w Colonist :P

Ja się zawiodłem. Jestem fanem dokonań Chudyka. Innowacje, Glory to Rome to jedne z moich ulubionych karcianek, do których regularnie wracam. W Impulsie wydaje mi się, że coś nie pykło :( Będę jeszcze próbował.
ODPOWIEDZ