Może jakaś uczynna dusza z większą niż moja znajomością angielskiego podjęłaby się przetłumaczenia?pan_satyros pisze:Poradnik jest bardzo przydatny w charakterze kompendium, do którego sięgamy w czasie gry, mając wątpliwości co do zasad samych kart, jednak nie poprawia rozgardiaszu, jaki panuje w instrukcji i nie systematyzuje jej treści.
W tym charakterze o niebo lepiej sprawdza się to: https://boardgamegeek.com/file/download ... olamar.doc
Impulse (Carl Chudyk)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Kosternik
- Posty: 247
- Rejestracja: 15 lis 2014, 23:48
- Lokalizacja: Poznań/Rokietnica
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 7 times
Re: Impulse
Re: Impulse
Przychylam się do narzekań na instrukcję. Lubię gry, które mogę zabrać do pubu i nauczyć się zasad w czasie picia piwa (dla pewności: pierwszego). Impuls w ten sposób przerobiliśmy, ale była to droga przez mękę. Połowę czasu wykonywaliśmy akcję, drugą połowę stanowiły czytanie instrukcji, poradnika, forum. Dopiero drugie podejście było lepsze (dzięki m. in. filmowi Melanżowni).
I dlaczego akcje są w instrukcji opisane na samym końcu?! W trakcie czytania tysiąc odniesień do kolejnych akcji, które ostatecznie są wyjaśnione w ostatniej kolejności.
I dlaczego akcje są w instrukcji opisane na samym końcu?! W trakcie czytania tysiąc odniesień do kolejnych akcji, które ostatecznie są wyjaśnione w ostatniej kolejności.
Re: Impulse
Pracuję nad tymKosternik pisze:Może jakaś uczynna dusza z większą niż moja znajomością angielskiego podjęłaby się przetłumaczenia?pan_satyros pisze:Poradnik jest bardzo przydatny w charakterze kompendium, do którego sięgamy w czasie gry, mając wątpliwości co do zasad samych kart, jednak nie poprawia rozgardiaszu, jaki panuje w instrukcji i nie systematyzuje jej treści.
W tym charakterze o niebo lepiej sprawdza się to: https://boardgamegeek.com/file/download ... olamar.doc

Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
- Kosternik
- Posty: 247
- Rejestracja: 15 lis 2014, 23:48
- Lokalizacja: Poznań/Rokietnica
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 7 times
Re: Impulse
Misiooo jest wielki!misioooo pisze:Pracuję nad tymKosternik pisze:Może jakaś uczynna dusza z większą niż moja znajomością angielskiego podjęłaby się przetłumaczenia?pan_satyros pisze:Poradnik jest bardzo przydatny w charakterze kompendium, do którego sięgamy w czasie gry, mając wątpliwości co do zasad samych kart, jednak nie poprawia rozgardiaszu, jaki panuje w instrukcji i nie systematyzuje jej treści.
W tym charakterze o niebo lepiej sprawdza się to: https://boardgamegeek.com/file/download ... olamar.docBędzie wersja PL.

- Kosternik
- Posty: 247
- Rejestracja: 15 lis 2014, 23:48
- Lokalizacja: Poznań/Rokietnica
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 7 times
Re: Impulse
Ja czekam - choć w prostej linii do biura Czachy mam ze 20km.AkitaInu pisze:Czy ktoś też jeszcze nie dostał kart poprawionych ?;)
Ciekawe jaką pocztą wysyłali

Re: Impulse
Misioooo nie dostał... Jak znam pocztę i nowego listonosza - nie wie gdzie je przynieść. Będę musiał się na PP pofatygować, bo pewnie tam leżą 

Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
- Czacha Games
- Posty: 783
- Rejestracja: 30 lis 2015, 15:14
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 269 times
- Kontakt:
Re: Impulse
no jak jaką - narodową i jedynąKosternik pisze:Ja czekam - choć w prostej linii do biura Czachy mam ze 20km.AkitaInu pisze:Czy ktoś też jeszcze nie dostał kart poprawionych ?;)
Ciekawe jaką pocztą wysyłali?


Zapraszamy na : http://czachagames.pl
Re: Impulse
+1adman pisze:Do mnie też jeszcze nie doleciały.AkitaInu pisze:Czy ktoś też jeszcze nie dostał kart poprawionych ?;)
Cierpliwie czekam...
I will learn to breathe water.
Re: Impulse
Po kilku wstępnych partiach granych we dwójkę kusi mnie, żeby wprowadzić dla takiego wariantu osobowego zmianę w grze - grać dłużej np. do 30 lub 40 pkt.
Przeglądałem pomysły graczy na BGG i jest tam kilka ciekawych pomysłów (grać z mniejszą planszą, wydłużać grę o 1/2/3 pkt.). Sam myślałem nad skróceniem impulsu (impulsa?) do 3 kart, ale to powodowałoby nierówny rozkład kart i nie eliminowałoby problemu łatwego budowania kombosów, bo każdy nadal wykorzystuje swoją kartę 2 razy. W grze wieloosobowej, jak podejrzewam, ten problem, z racji większej rotacji kart, jest mniejszy i trzeba być bardziej elastycznym.
Co mi przeszkadza? Otóż losowość jest duża, ale najgorsze, że w tak krótkiej partii niefart może się bardzo nierówno rozłożyć. Można w ciągu 1-2 rund (przy całej rozgrywce trwającej 4-5 rund) zdobyć komplet punktów - wystarczy, że karty na ręku sprzęgną nam się z kartami planszy i impulsem (gdzie każdą naszą kartę wykorzystamy 2 razy, a i przeciwnik nieświadomie może pomóc). Oczywiście budowanie młotów jest istotą gry, ale nie każdemu okoliczności będą sprzyjać w ich konstruowaniu. Dłuższa gra dawałaby szanse na odwrócenie się losu, nie sprzyjałaby też łatwemu poświęcaniu kart dla zdobycia szybkich punktów.
Myślałem też o graniu równą liczbę rund, ale że gra mi się podoba, to chciałbym pograć trochę dłużej.
I moje porażki w tę grę nie mają żadnego wpływu na kombinowanie z zasadami. Jasne!?
Przeglądałem pomysły graczy na BGG i jest tam kilka ciekawych pomysłów (grać z mniejszą planszą, wydłużać grę o 1/2/3 pkt.). Sam myślałem nad skróceniem impulsu (impulsa?) do 3 kart, ale to powodowałoby nierówny rozkład kart i nie eliminowałoby problemu łatwego budowania kombosów, bo każdy nadal wykorzystuje swoją kartę 2 razy. W grze wieloosobowej, jak podejrzewam, ten problem, z racji większej rotacji kart, jest mniejszy i trzeba być bardziej elastycznym.
Co mi przeszkadza? Otóż losowość jest duża, ale najgorsze, że w tak krótkiej partii niefart może się bardzo nierówno rozłożyć. Można w ciągu 1-2 rund (przy całej rozgrywce trwającej 4-5 rund) zdobyć komplet punktów - wystarczy, że karty na ręku sprzęgną nam się z kartami planszy i impulsem (gdzie każdą naszą kartę wykorzystamy 2 razy, a i przeciwnik nieświadomie może pomóc). Oczywiście budowanie młotów jest istotą gry, ale nie każdemu okoliczności będą sprzyjać w ich konstruowaniu. Dłuższa gra dawałaby szanse na odwrócenie się losu, nie sprzyjałaby też łatwemu poświęcaniu kart dla zdobycia szybkich punktów.
Myślałem też o graniu równą liczbę rund, ale że gra mi się podoba, to chciałbym pograć trochę dłużej.
I moje porażki w tę grę nie mają żadnego wpływu na kombinowanie z zasadami. Jasne!?
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Re: Impulse
Karty do misiaka dotarły
Są OK! Tylko nie ma w appendixie tej z czachą opisanej, nie wiem jak działa dokładnie, bo brak jej słów kluczowych w opisie...
@tomb: cóż, jak to u Chudyka - przegięte komba szybko kończące grę to standard. Całą sztuczka polega na tym, że jak trochę pograsz to będziesz potrafił maksymalnie wykorzystać karty, które tobie przyszły. Podobnie jak Race for the Galaxy - pierwsze partie wyglądają na losowe, a bo karta nie podeszła albo oponent dostał jakieś super... Po Xnastu/Xdziesięciu grach nagle się okazuje, że szanse są równe, a losowość stanowi niewielką składową sukcesu.
Przy grach Chudyka zaczynałem od Glory to Rome... I co? To samo myślałem, co ty teraz piszesz
Ale po kilkunastu partiach losowość przestała doskwierać, bo umiałem każdą kartę sensownie wykorzystać. Innowacje - to samo. Tutaj znajomość kart to podstawa, a umiejętność ich łączenia w kombosy i dostrzegania takich możliwości to droga do sukcesu.


@tomb: cóż, jak to u Chudyka - przegięte komba szybko kończące grę to standard. Całą sztuczka polega na tym, że jak trochę pograsz to będziesz potrafił maksymalnie wykorzystać karty, które tobie przyszły. Podobnie jak Race for the Galaxy - pierwsze partie wyglądają na losowe, a bo karta nie podeszła albo oponent dostał jakieś super... Po Xnastu/Xdziesięciu grach nagle się okazuje, że szanse są równe, a losowość stanowi niewielką składową sukcesu.
Przy grach Chudyka zaczynałem od Glory to Rome... I co? To samo myślałem, co ty teraz piszesz

Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Re: Impulse
To prawda, GloryToRome to również wyścig megakombosów - to jest w niej wspaniałe. Ale zamiary przeciwnika można przewidzieć i wspaniale wykorzystać jego ruchy, bo jest na to trochę czasu.
Tutaj każdy ma zaledwie 4-5 rund, a zapobiec kombosowi rywala trudno, raczej trzeba skupić się na własnym. Zdaję sobie sprawę, że nie znam wszystkich możliwości tej gry, ale trochę niedosytu mam z zadawania/otrzymywania zaledwie 1-2 ciosów w całej grze.
Tutaj każdy ma zaledwie 4-5 rund, a zapobiec kombosowi rywala trudno, raczej trzeba skupić się na własnym. Zdaję sobie sprawę, że nie znam wszystkich możliwości tej gry, ale trochę niedosytu mam z zadawania/otrzymywania zaledwie 1-2 ciosów w całej grze.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
- AkitaInu
- Posty: 4140
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 37 times
Re: Impulse
Akurat glory to rome jest troche popsute jak dodja dobre karty
szczegolnie jak masz duza reke i budujesz karte ktora daje tyle akcji ciesli ile masz punktow. A masz ich np 20. Budujesz 4-5 kart, konczysz i wygruwasz
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Re: Impulse
Kiedyś o tym chyba gadaliśmy - tu akurat się nie zgadzam, ale w grach Chudyka, przez te mega kombosy i pokręcone akcje, trudno coś w którąkolwiek stronę udowodnić.AkitaInu pisze:Akurat glory to rome jest troche popsute jak dodja dobre karty
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Re: Impulse
+10tomb pisze:Kiedyś o tym chyba gadaliśmy - tu akurat się nie zgadzam, ale w grach Chudyka, przez te mega kombosy i pokręcone akcje, trudno coś w którąkolwiek stronę udowodnić.AkitaInu pisze:Akurat glory to rome jest troche popsute jak dodja dobre karty
Nie jest popsute, to po prostu C.Chudyk stajl!
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
- Andy
- Posty: 5132
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 83 times
- Been thanked: 195 times
Re: Impulse
U mnie dość wyraźnie widać różnicę w odcieniu koszulek (rewersów), kiedy stara karta leży obok nowej. "Na szczęście" kart do poprawy było tak dużo, że nie ma to wpływu na przebieg gry, chyba że ktoś jest w stanie zapamiętać treść kart z fix packa.pan_satyros pisze:dokładnie, nawet ja ze swoją obsesją, nie widzę różnicivan2k5 pisze:Odcień koszulek w porządku, merytorycznie to co w arkuszu. Można grać/kupować
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Re: Impulse
+1Andy pisze: U mnie dość wyraźnie widać różnicę w odcieniu koszulek (rewersów), kiedy stara karta leży obok nowej. "Na szczęście" kart do poprawy było tak dużo, że nie ma to wpływu na przebieg gry, chyba że ktoś jest w stanie zapamiętać treść kart z fix packa.

KUPUJTA I GRAJTA!
Re: Impulse
Zdaje mi się, że gdzieś było, ale nie mogę znaleźć.
Gdzie ukryta jest lista kart do podmiany z pakietu naprawczego, bo ani na fb, ani na stronie, ani na wspieram.to nie mogę namierzyć.
Poproszę o jakiś bezpośredni link.
Gdzie ukryta jest lista kart do podmiany z pakietu naprawczego, bo ani na fb, ani na stronie, ani na wspieram.to nie mogę namierzyć.
Poproszę o jakiś bezpośredni link.
sprzedam: Sword and Sorcery
- Muad'Dib
- Posty: 1604
- Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 109 times
- Been thanked: 128 times
Re: Impulse
adman pisze:Zdaje mi się, że gdzieś było, ale nie mogę znaleźć.
Gdzie ukryta jest lista kart do podmiany z pakietu naprawczego, bo ani na fb, ani na stronie, ani na wspieram.to nie mogę namierzyć.
Poproszę o jakiś bezpośredni link.
Tutaj masz link
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
Re: Impulse
Do oceny gry odnieść się jeszcze nie mogę, bo dopiero jutro ogram ją z innymi graczami (wcześniej partia "na dwie ręce" celem opanowania zasad). Z fatalną instrukcją całkowicie się zgadzam, natomiast chciałbym tylko sprostować, że Czacha wypuściła Impulsa przed Ptaszkami - ten drugi tytuł to owoc współpracy pomiędzy wydawnictwem, a Chudykiem, która rozpoczęła się od wydania Impulsa - tymczasem recenzja sugeruje odwrotną chronologię wydarzeń.
Miałem Innowacje, miałem Na Chwałę Rzymu - nie wydaje mi się, żeby gry te były mniej losowe od Impulsa. Obu się pozbyłem, daję sobie ostatnią szansę na polubienie Chudyka - mam nadzieję że w moim odbiorze gra będzie choć trochę lepsza niż w przytoczonej recenzji...
Miałem Innowacje, miałem Na Chwałę Rzymu - nie wydaje mi się, żeby gry te były mniej losowe od Impulsa. Obu się pozbyłem, daję sobie ostatnią szansę na polubienie Chudyka - mam nadzieję że w moim odbiorze gra będzie choć trochę lepsza niż w przytoczonej recenzji...

- Tyrek
- Posty: 686
- Rejestracja: 10 gru 2011, 13:47
- Lokalizacja: Lubin
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 158 times
Re: Impulse
Losowość jest na podobnym poziomie, jednak jeśli poprzednie Ci nie siadły, to nie wróżę sukcesu z Impulsem. Tutaj jest jakby więcej tego co już było plus nowe elementy. Niestety po dwóch partiach i to dwu osobowych mam bardzo podobne odczucia jak Veridiana w swojej recenzjiRunMan pisze:Miałem Innowacje, miałem Na Chwałę Rzymu - nie wydaje mi się, żeby gry te były mniej losowe od Impulsa. Obu się pozbyłem, daję sobie ostatnią szansę na polubienie Chudyka - mam nadzieję że w moim odbiorze gra będzie choć trochę lepsza niż w przytoczonej recenzji...


Ja się zawiodłem. Jestem fanem dokonań Chudyka. Innowacje, Glory to Rome to jedne z moich ulubionych karcianek, do których regularnie wracam. W Impulsie wydaje mi się, że coś nie pykło
