Crisis (Ludicreations)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
rafaelus
Posty: 464
Rejestracja: 30 sty 2015, 09:57
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Crisis (Ludicreations)

Post autor: rafaelus »

mat_eyo pisze:
Gambit pisze:Miałem na myśli odkupienie...zatem DAMN! :)
Szkoda, że wcześniej nie napisałem, bo kolega, na którego egzemplarzu wczoraj graliśmy, dziś wystawił w swoim wątku sprzedażowym i już ma chętnego. Napisz do niego pm, może akurat się nie sprzeda.
Mam nadzieję, że jednak mi sprzeda ;) jestem zdeterminowany!
Chętnie się podzielę ;)
-Planszostrefa.pl - 11%, 3trolle.pl - 6 %
Awatar użytkownika
crsunik
Posty: 2870
Rejestracja: 03 sty 2014, 12:12
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Been thanked: 2 times

Re: Crisis (Ludicreations)

Post autor: crsunik »

Gizmoo pisze:
mat_eyo pisze:Od razu dodam, że na pewno graliśmy dobrze. To opinia po jednej partii.
Przeczytałem i moim zdaniem musieliście grać na easy. Na easy to ta gra jest dla mnie mocno średnia. Zagrałem raz i nigdy więcej. Jak pisałem powyżej - wtedy nie ma presji i poziom finansowy Axii zawsze idzie w górę. Na medium zawsze leci w dół, chyba że łagodne są karty wydarzeń i dobrze poukładają się kontrakty. Na medium mam większy stosunek przegranych do zwycięskich partii i krach często następuje w okolicach 5-6 rundy. ;)
Wyszło na to, że jednak graliśmy nie do końca dobrze :/ Przed chwilą przewertowałem instrukcję i znalazłem babola. Wypaczył dwie ostatnie rundy, bo tam miała miejsce nadprodukcja towarów względem możliwych limitów. Nadal byśmy doszli do końca gry, ale nie aż z takim nadmiarem - graliśmy na poziomie średnim.

Niestety jak tylko dodałem tytuły to ktoś się zjawił po oba ;)
Ostatnio zmieniony 17 sty 2017, 14:17 przez crsunik, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5617
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 809 times
Been thanked: 1263 times
Kontakt:

Re: Crisis (Ludicreations)

Post autor: mat_eyo »

Wypaczył to zbyt duże słowo. Już to policzyliśmy, że kosztowało mnie to 2 x po 4 punkty. Tego pracownika, który produkował mi nadmiar stali przełożyłbym gdzie indziej i spokojnie odrobił te 8 punktów. Tak czy inaczej gra zostaje na cenzurowanym, dam jej jeszcze jedną szansę. Gizmoo chętnie dam Ci się wykazać i przekonać mnie do Crisisa ;)
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4127
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2686 times
Been thanked: 2599 times

Re: Crisis (Ludicreations)

Post autor: Gizmoo »

crsunik pisze:graliśmy na poziomie średnim.
Hmm... Powiem szczerze, że miałem tylko jedną grę w swojej karierze na Medium, gdzie udało nam się podnieść poziom finansowy Axii i to tak z czerwonego na żółty - odbiwszy się od dna. Ani razu nie byliśmy na poziomie zielonym, poza pierwszą rundą. :lol: Zazwyczaj jest tak, że graczom udaje się podnieść poziom o punkt - po czym leci w dół o trzy, przez jakieś losowe zdarzenia z kart wydarzeń. Czasami też tak niefortunnie ułożą się karty firm i kafelki kontraktów, że bardzo ciężko jest coś z tego wyrzeźbić. Zazwyczaj wszystkim brakuje robotników do uruchamiania fabryk. Czasami tak układa się losowanie z woreczka, że wychodzi jeden typ siły roboczej i wtedy wszyscy są w ciężkiej (_._). Właśnie nad dostępem do pracowników jest najwięcej dyskusji. Istnieje też prawdopodobieństwo, że wszystko ułoży się idealnie i wtedy pewnie też jest dużo łatwiej, ale zmiennych nad którymi możemy mieć kontrolę jest jednak zbyt dużo. Albo więc graliście źle, albo mieliście mega farta, albo graliście wybitnie dobrze... :lol:
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5617
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 809 times
Been thanked: 1263 times
Kontakt:

Re: Crisis (Ludicreations)

Post autor: mat_eyo »

Gizmoo pisze:Albo więc graliście źle, albo mieliście mega farta, albo graliście wybitnie dobrze... :lol:
Albo więc Wy graliście źle, albo mieliście mega pecha, albo graliście wybitnie beznadziejnie :P

Podejmujesz się zagrania ze mną w Crisis, czy mam już wrzucić 1 na bgg i spokojnie iść dalej przez życie? :D
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4127
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2686 times
Been thanked: 2599 times

Re: Crisis (Ludicreations)

Post autor: Gizmoo »

mat_eyo pisze:Podejmujesz się zagrania ze mną w Crisis,
Albo wpadasz do mnie pod Warszawę, albo dopiero jak moje auto wróci z warsztatu. Na razie jestem uziemiony, a nie chce mi się tłuc autobusami. :wink:
mat_eyo pisze:mam już wrzucić 1 na bgg i spokojnie iść dalej przez życie? :D
Możesz wrzucić spokojnie 1. Ja nie oceniam gier, których nie posiadam, bo sporej ilości musiałbym wlepić 1/10, a nie lubię się znęcać. Zresztą właśnie dlatego ich nie posiadam, bo mi kompletnie nie podeszły. :lol:

Nie będę na siłę Cię przekonywał, bo gusta są różne i jak pisałem wcześniej - Crisis nie jest dla każdego. Zdziwiony jestem jednak, że na medium utrzymywaliście status finansowy Axii na zielonym poziomie, bo mi nie udało się to ani razu. Zazwyczaj pierwsza runda jest ostatnią rundą z zieloną kartą wydarzeń, jaką widzi się w grze. :lol:
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4060
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Crisis (Ludicreations)

Post autor: AkitaInu »

A nie ma tej gry nikt ze śląska czasem ? :)
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5617
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 809 times
Been thanked: 1263 times
Kontakt:

Re: Crisis (Ludicreations)

Post autor: mat_eyo »

Gizmoo pisze:
mat_eyo pisze:dopiero jak moje auto wróci z warsztatu.
Jak dla mnie super, mogę poczekać. Z tą jedynką to oczywiście żart, gra nie jest beznadziejna. Z chęcią zagram ponownie, żeby utwierdzić się w przekonaniu lub zmienić zdanie.
Btw jak unikam ocen liczbowych, to jednak na bgg wrzucam kierując się wytycznymi przy ocenach. Dla mnie gra, która mi nie podeszła to 5-6. Wszystko niżej musi mieć jakieś usprawiedliwienie, tak samo wszystko wyżej.
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 52 times
Been thanked: 17 times

Re: Crisis (Ludicreations)

Post autor: Marx »

Niezbadane są gusta ludzkie. Ale to i dobrze, wiele gatunków planszówek i każdy znajdzie coś dla siebie.

Nie zakładam, że my akurat graliśmy nadzwyczaj dobrze i optymalnie, ale każdy całkiem rozważnie rozwijał swoją ekonomię i zbierał punkty, może zabrakło lepszej współpracy. Jedyny potencjalny błąd, który mógł wpłynąć na wynik naszej partii to nie wysyłanie workerów po influence cards. Nie mam pojęcia jak bardzo ułatwiają one rozgrywkę, ale może tu tkwi przyczyna naszego ciągłego zmagania się z grą, a z drugiej strony, łatwego zwycięstwa podczas Waszej gry.

Patrząc na poniższą treść kart być może był to kolosalny błąd:
https://boardgamegeek.com/image/3079042 ... size=large
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4127
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2686 times
Been thanked: 2599 times

Re: Crisis (Ludicreations)

Post autor: Gizmoo »

Marx pisze:Jedyny potencjalny błąd, który mógł wpłynąć na wynik naszej partii to nie wysyłanie workerów po influence cards.
Nie wysyłaliśmy, bo nie dochodziło do takich sytuacji, w której byłoby to lepsze niż pozyskanie niezbędnych do uruchomienia produkcji surowców i pracowników. Jak graliśmy na więcej osób, to stawaliśmy na te pola bo... Nie było innego wyjścia. :lol: W grze na trzy osoby jest znacznie luźniej na planszy i moim zdaniem jedynym naszym przeciwnikiem był losowy układ komponentów na planszy. Losowaliśmy słabe przedsiębiorstwa na samym początku i mało zróżnicowanych pracowników. To mocno ograniczało nasze możliwości płynnej produkcji.
Marx pisze:Nie mam pojęcia jak bardzo ułatwiają one rozgrywkę, ale może tu tkwi przyczyna naszego ciągłego zmagania się z grą
Czasami ułatwiają bardzo, czasami... Zbyt szkodzą innym. Te karty są bardzo dobre, ale lepiej jest odpalić produkcję i zrealizować jakiś kontrakt, niż nie zrobić w rundzie nic, poza zagraniem karty. ;)
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 52 times
Been thanked: 17 times

Re: Crisis (Ludicreations)

Post autor: Marx »

Nie jestem przekonany. Te trzy karty z powyższego linku są mocne. +3 energii dla gracza; uniwersalni robotnicy z +1 do produktywności, wreszcie karta podnosząca kondycję finansową Axii o 2 punkty. Każda z tych kart jest ciekawa. Prosty przykład, zamiast wysyłać pracownika po zakup energii, mogłem otrzymać 3 jednostki energii za friko. Przy kolejnej partii chętnie przejrzę karty influence oraz karty wydarzeń.
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5617
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 809 times
Been thanked: 1263 times
Kontakt:

Re: Crisis (Ludicreations)

Post autor: mat_eyo »

Hahaha tę kartę o uniwersalnych robotnikach zagrywałem dwa albo trzy razy. Z tym, że ja to przeczytałem "witha a skill level of 1", czyli z konieczności zamieniałem dwójkę na jedynkę innego typu, żeby w ogóle odpalić budynek. Teraz widzę, że sobie utrudniłem ;)
Awatar użytkownika
crsunik
Posty: 2870
Rejestracja: 03 sty 2014, 12:12
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Been thanked: 2 times

Re: Crisis (Ludicreations)

Post autor: crsunik »

Ja ze dwa razy darmowe punkty i podnoszenie stanu finansowego axii. Raz też kupiłem energię prawie za darmo
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 52 times
Been thanked: 17 times

Re: Crisis (Ludicreations)

Post autor: Marx »

mat_eyo pisze:Hahaha tę kartę o uniwersalnych robotnikach zagrywałem dwa albo trzy razy. Z tym, że ja to przeczytałem "witha a skill level of 1", czyli z konieczności zamieniałem dwójkę na jedynkę innego typu, żeby w ogóle odpalić budynek. Teraz widzę, że sobie utrudniłem ;)
To chyba ja jednak źle to zinterpretowałem. Jak rozumiem, pracownik po konwersji ma produktywność "+1" czyli po prostu jeden:

Obrazek
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5617
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 809 times
Been thanked: 1263 times
Kontakt:

Re: Crisis (Ludicreations)

Post autor: mat_eyo »

Ja też instynktownie to tak zrozumiałem. Teraz jedna się zastanawiam. Bo na robotnikach masz notację 1+, a na karcie +1, co by sugerowało, że nie tylko zmieniamy ich typ, ale też podbijamy im wartość. Trzeba pewnie spytać na bgg.
Awatar użytkownika
malekith_86
Posty: 791
Rejestracja: 11 kwie 2016, 14:25
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2 times
Been thanked: 11 times

Re: Crisis (Ludicreations)

Post autor: malekith_86 »

a próbował ktoś grać w 2 osoby? jak ta gra w takim składzie się sprawdza?
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4127
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2686 times
Been thanked: 2599 times

Re: Crisis (Ludicreations)

Post autor: Gizmoo »

mat_eyo pisze: Bo na robotnikach masz notację 1+, a na karcie +1, co by sugerowało, że nie tylko zmieniamy ich typ, ale też podbijamy im wartość. Trzeba pewnie spytać na bgg.
Nie trzeba. Ta karta po prostu zamienia robotników z pierwszego poziomu, na dowolnych innych pierwszego poziomu. Nic nie dodaje.

Klasyczna przypadłość gier z KS-a, gdzie nomenklatura tej samej umiejętności jest w różnych miejscach inaczej nazywana. Tutaj jest tylko plusik raz z jednej raz z drugiej strony cyferki. W grach Laukata często jedna i ta sama czynność, bądź budynek jest kompletnie inaczej nazwany w instrukcji, a inaczej na karcie i trzeba się później domyślać. :lol:
Marx pisze:Te trzy karty z powyższego linku są mocne. +3 energii dla gracza; uniwersalni robotnicy z +1 do produktywności, wreszcie karta podnosząca kondycję finansową Axii o 2 punkty. Każda z tych kart jest ciekawa
Wspominałem, że niektóre karty są mocne, ale... Trzeba jeszcze na nie trafić. :wink: Kart które dają energię za free jest bodaj dwie sztuki w całej talii. To teraz pytanie. Wolisz tą energię kupić i mieć pewność, że uruchomisz fabrykę, czy wolisz ryzykować i dobrać kartę wpływów i jej nie dostać? :D

Kiedy graliśmy w pięć osób, to nie było wolnych pól i wszyscy kładli swoich menadżerów na pole z doborem karty wpływów - bo to jedno z dwóch pól, gdzie możesz postawić więcej niż jedną sztukę. Może rzeczywiście było wtedy łatwiej, bo wszyscy mieli po jakiejś karcie i często poziom gospodarczy podnoszony był właśnie nimi, ale jednocześnie trudno było odpalić produkcję, jeżeli brakowało ci jakiegoś elementu w układance. Podczas naszej rozgrywki mieliśmy spory problem z losowaniem workerów z woreczka. Gdybyśmy losowali bardziej zróżnicowanych workerów - wtedy rozpędzilibyśmy produkcję totalnie, bo każdy miał ułożony całkiem sprytnie ciąg produkcyjny. A tak - to zawsze nam brakowało gdzieś siły roboczej. ;)
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 52 times
Been thanked: 17 times

Re: Crisis (Ludicreations)

Post autor: Marx »

O tych kartach pomyślałem bardziej jak o źródle różnych korzyści, które gdzieś przydają się na różnym etapie. Tańsza energia, niższy lub zerowy koszt zakupu firmy, zakup surowców bez straty punktów zwycięstwa. Chciałbym tym kartom się przyjrzeć w przyszłości ;-)
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
KrzysiekL
Posty: 1180
Rejestracja: 22 gru 2015, 10:20
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 28 times
Been thanked: 53 times

Re: Crisis (Ludicreations)

Post autor: KrzysiekL »

mat_eyo, albo mieliście bardzo szczęśliwy układ kart, albo po prostu jako starzy planszowi wyjadacze powinniście grać na hard. ;)

Grałem kilkanaście partii i to co opisałeś mieliśmy tylko na easy. Moim ulubionym jest tryb hard, gdzie nigdy nie wiesz czy skończy się w 3., 5. czy 7. rundzie. A może jednak jest cień szansy, że coś pomyliliście w zasadach?
KrzysiekL
Posty: 1180
Rejestracja: 22 gru 2015, 10:20
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 28 times
Been thanked: 53 times

Re: Crisis (Ludicreations)

Post autor: KrzysiekL »

AkitaInu pisze:A nie ma tej gry nikt ze śląska czasem ? :)
Mogę na PortalKon przywieźć, ale nie wiem, czy uda się zagrać. ;)
KrzysiekL
Posty: 1180
Rejestracja: 22 gru 2015, 10:20
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 28 times
Been thanked: 53 times

Re: Crisis (Ludicreations)

Post autor: KrzysiekL »

Aż dziwne, że nie pojawiła się tu informacja o kampanii dodatku: https://www.kickstarter.com/projects/lu ... ew-economy

Jest też late pledge/pre-order, w tym możliwość zakupu podstawki:
https://crisis-the-new-economy.backerki ... preorders/

Sam kupiłem drugi egzemplarz, bo pudełko pierwszego kiedyś upadło i się naddarło. Będę miał na wyjazdy. :)
ODPOWIEDZ