1) mury obronne
2) część nowych kart rozwoju jest wykorzystana jako oddzielny stos - jeśli ktoś kupuje kartę rozwoju może sobie wybrać, czy chce wersję "classic" (tam są rycerze), czy z "tunningiem"

- konstytucja
- wesele (tylko jedno)
- biskup (*2)
- dyplomata (*2)
- druk
- inżynieria
- wynalazca (*2)
- alchemik (*2)
- irygacja (*2)
- górnictwo (*2)
- budowa dróg (*2)
- monopol na surowiec (tylko jeden)
- flota handlowa (*2)
- handlarz (*6)
Handlarz nie daje jednak punktu zwycięstwa. Jest też pomysł, który pewnie będziemy testować następnym razem, by handlarz pozwalał handlować 2:1 każdemu, kto ma osadę lub miasto koło pola, na którym jest postawiony. To by stawiało tego, kto go stawia, przed ciekawym dylematem.
Warto tu także wspomnieć o zmianie, która jest wprowadzona przez dodatek "Barbarzyńcy i Handlarze" - złodzieja nie można używać przeciw graczowi, który ma tylko 2PZ.