Przed koronacją zagraj w VinhosaWincenty Jan pisze:
Zagrałem w Kanban i Gallerista. Dwie kapitalne gry. Gallerist też chyba wskoczy do mojego TOP 10. Król euro.
Wasze Top 10 gier
- detrytusek
- Posty: 7340
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 460 times
- Been thanked: 1116 times
Re: Wasze TOP 10 gier
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
- warlock
- Posty: 4677
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1045 times
- Been thanked: 1989 times
Re: Wasze TOP 10 gier
CO2 jest poziom niżej względem tych gier? Bo uwielbiam i strasznie bym zagrał coś innego od pana Lacerdy.
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
-
- Posty: 1862
- Rejestracja: 24 cze 2015, 08:57
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Wasze TOP 10 gier
To na przyszły tydzień zostawiam. To dzięki @Orzeh z forum mam przyjemność skosztowania tak wspaniałych tytułów. W rankingu projektantów Lacerda jest na drugim miejscu za Feldem. Wiem, dwie gry to mało aby oceniać ale są to dwie wybitne gry.detrytusek pisze:Przed koronacją zagraj w VinhosaWincenty Jan pisze:
Zagrałem w Kanban i Gallerista. Dwie kapitalne gry. Gallerist też chyba wskoczy do mojego TOP 10. Król euro.
-
- Posty: 1862
- Rejestracja: 24 cze 2015, 08:57
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Wasze TOP 10 gier
Jak masz możliwość to zagraj w Gallerista. R E W E L A C J A. I jak na suchar to klimat się wylewa... to nie ironia. Ale według mnie Agricola i Bora Bora są klimatyczne , a takie Imperium Atakuje to piachy pustyni. nie bijciewarlock pisze:CO2 jest poziom niżej względem tych gier? Bo uwielbiam i strasznie bym zagrał coś innego od pana Lacerdy.
- detrytusek
- Posty: 7340
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 460 times
- Been thanked: 1116 times
Re: Wasze TOP 10 gier
Jest niżej . Wg mnie w Vinhosie jest najwięcej klimatu z Lacerdowatych gier. I Co2 jest mniej intuicyjne od reszty.warlock pisze:CO2 jest poziom niżej względem tych gier? Bo uwielbiam i strasznie bym zagrał coś innego od pana Lacerdy.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
- ChlastBatem
- Posty: 1648
- Rejestracja: 14 kwie 2014, 15:35
- Lokalizacja: Gdynia/Gdańsk
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 28 times
- zakwas
- Posty: 1777
- Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
- Lokalizacja: Zgierz
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 12 times
Re: Wasze TOP 10 gier
A u mnie widzę sytuacja w czołówce dynamiczna.
1. Great Western Trail
2. Zamki Burgundii
3. Tzolk'in: Kalendarz Majów
4. Puerto Rico
5. Brass: Lancashire
6. Wysokie Napięcie
7. Terra Mystica
8/9. KLASK/YINSH
10. Star Realms/Pandemic Legacy: Season 1/Wyrocznia Delficka/Terra Mystica: Gaia Project
Przez ostatnie pół roku, GWT skradło moje serce absolutnie.
Dla porównania post z października:
1. Great Western Trail
2. Zamki Burgundii
3. Tzolk'in: Kalendarz Majów
4. Puerto Rico
5. Brass: Lancashire
6. Wysokie Napięcie
7. Terra Mystica
8/9. KLASK/YINSH
10. Star Realms/Pandemic Legacy: Season 1/Wyrocznia Delficka/Terra Mystica: Gaia Project
Przez ostatnie pół roku, GWT skradło moje serce absolutnie.
Dla porównania post z października:
Spoiler:
-
- Posty: 296
- Rejestracja: 09 maja 2011, 13:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 21 times
Re: Wasze TOP 10 gier
Aktualnie
1.Age of Empires III - bez zmian
2.Race for the Galaxy - ledwo poznałem (nie było okazji) po 30 partiach od razu jedzie prawie na sam szczyt
3.Power Grid: Factory Manager
4.7 cudów (+miasta +liderzy)
5.Imperial 2030
6.Mare Nostrum Imperia (sama podstawka w zupełności wystarcza)
7.Puerto Rico
8.Keyflower
9.Neuroshima Hex
10.Terraformacja Marsa - tylko jedna gra ale bardzo mi się podobało; po kilku następnych pewnie będzie piąć się w górę
1.Age of Empires III - bez zmian
2.Race for the Galaxy - ledwo poznałem (nie było okazji) po 30 partiach od razu jedzie prawie na sam szczyt
3.Power Grid: Factory Manager
4.7 cudów (+miasta +liderzy)
5.Imperial 2030
6.Mare Nostrum Imperia (sama podstawka w zupełności wystarcza)
7.Puerto Rico
8.Keyflower
9.Neuroshima Hex
10.Terraformacja Marsa - tylko jedna gra ale bardzo mi się podobało; po kilku następnych pewnie będzie piąć się w górę
Spoiler:
- Apos
- Posty: 996
- Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 379 times
- Been thanked: 812 times
- Kontakt:
Re: Wasze TOP 10 gier
Nie tylko Tobiezakwas pisze:(...)
Przez ostatnie pół roku, GWT skradło moje serce absolutnie.
U mnie również duże zmiany, ostatnie kilka miesięcy były bardzo aktywne planszówkowo.
TOP 10:
01. ( N) Great Western Trail
02. ( N) Keyflower
03. (+2) Pola Arle
04. (+2) First Class: All Aboard the Orient Express
05. ( N) Mombasa
06. (-3) Shipyard
07. ( N) Badacze Głębin
08. (-1) Kanban: Automotive Revolution
09. ( N) Pokolenia z dodatkami
10. ( 0) Battlestar Galactica
Poza TOP10 spadły:
Caylus
Key to the City – London
Zamki Burgundii
Five Tribes
- warlock
- Posty: 4677
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1045 times
- Been thanked: 1989 times
Re: Wasze TOP 10 gier
Jednak Keyflower się obronił ?Key to the City – London
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
- Apos
- Posty: 996
- Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 379 times
- Been thanked: 812 times
- Kontakt:
Re: Wasze TOP 10 gier
Gdy tworzyłem listę to London był bardzo długo umieszczony w tym samym miejscu, ex aequo co Keyflower , ponieważ bardzo lubię i szanuję oba tytuły.warlock pisze:Jednak Keyflower się obronił ?Key to the City – London
Suma summarum skończyło się na tym, że w TOP10 ma być 10 tytułów, a nie 11. Odpowiedziałem sobie na pytanie w którą grę "Key" chciałbym najbardziej zagrać i odpowiedź była że Keyflower. Starszego brata serii Key ratują dodatki, które rozbudowują i pogłębiają rozgrywkę. London jako młodszy brat jest szybszym i tak samo mózgożernym tytułem, którego bardzo cenię za mechanikę budowy połączeń oraz sposób punktowania. Brakuje mi natomiast jakiś rozszerzeń i większej ilości opcji z Keyflowera. Mam nadzieję, że Richard Breese ma coś w planach
ps. co ciekawe nikt nie zwrócił uwagi że Zamki Burgundii wypadły z listy, a wskoczyli Badacze Głębin. Czyżby ten mało popularny tytuł Felda wraca do łask?
Re: Wasze TOP 10 gier
Top 10:
1. Great Western Trail
2. Roll for the Galaxy
3. 7 Cudów Świata: Pojedynek
4. Marco Polo
5. Stone Age
6. Bora Bora
7. Quadropolis
8. Przebiegłe Wielbłądy
9. Wyspa Skye (dopiero zyskuje przy 3-4 graczach)
10. Park Niedźwiedzi
1. Great Western Trail
2. Roll for the Galaxy
3. 7 Cudów Świata: Pojedynek
4. Marco Polo
5. Stone Age
6. Bora Bora
7. Quadropolis
8. Przebiegłe Wielbłądy
9. Wyspa Skye (dopiero zyskuje przy 3-4 graczach)
10. Park Niedźwiedzi
Re: Wasze TOP 10 gier
Moje top10:
1. Arkham Horror LCG
2. Eldritch Horror
3. Neuroshima Hex!
4. 7 Cudów Świata/7 Cudów Świata Pojedynek
6. Race For The Galaxy
7. Abyss
8. Fury of Dracula
9. King of Tokyo + Power Up
10. Kamień Gromu
1. Arkham Horror LCG
2. Eldritch Horror
3. Neuroshima Hex!
4. 7 Cudów Świata/7 Cudów Świata Pojedynek
6. Race For The Galaxy
7. Abyss
8. Fury of Dracula
9. King of Tokyo + Power Up
10. Kamień Gromu
-
- Posty: 538
- Rejestracja: 14 maja 2013, 08:57
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Re: Wasze TOP 10 gier
Miejsce 10 - Magnum Sal
Miejsce 9 - Targi
Miejsce 8 - Pory Roku
Miejsce 7 - Osadnicy: NI
Miejsce 6 - Cyklady
Miejsce 5 - 7 CŚ + Panteon
Miejsce 4 - Agricola
Miejsce 3 - Blood Rage
Miejsce 2 - Alchemicy
Miejsce 1 - Terraformacja Marsa
Tutaj link do mojego zestawienia wraz z krótkim opisem gier:
https://dicelandblog.wordpress.com/top-10-gier/
Miejsce 9 - Targi
Miejsce 8 - Pory Roku
Miejsce 7 - Osadnicy: NI
Miejsce 6 - Cyklady
Miejsce 5 - 7 CŚ + Panteon
Miejsce 4 - Agricola
Miejsce 3 - Blood Rage
Miejsce 2 - Alchemicy
Miejsce 1 - Terraformacja Marsa
Tutaj link do mojego zestawienia wraz z krótkim opisem gier:
https://dicelandblog.wordpress.com/top-10-gier/
- Gizmoo
- Posty: 4127
- Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
- Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
- Has thanked: 2686 times
- Been thanked: 2599 times
Re: Wasze TOP 10 gier
Co pół roku odświeżam Topkę, i za każdym razem dochodzę do wniosku, że zmienia się ona dosyć... Dynamicznie. Wszystko z jednego, bardzo prostego powodu - Czasami niektóre gry leżą dłużej na półce, więc zapominam jak bardzo są dobre i... Natychmiast spadają na liście. Później do nich wracam i okazuje się... Że nadal są genialne. Topka się więc ponownie przetasowała, a największą niespodzianką jest Terraformacja Marsa, która hukiem wbiła się do dosyć statecznej i poukładanej pierwszej dziesiątki.
Niniejszym - Aktualny TOP10 (23.05.2017)
1. ZAMKI SZALONEGO KRÓLA LUDWIKA (+2)
2. CRISIS (-1)
3. ANCIENT WORLD (-1)
4. TERRAFORMACJA MARSA (N)
5. LORDS OF WATERDEEP (-1)
6. DOLINA KRÓLÓW (-1)
7. FRESCO BIG BOX (N)
8. ARCADIA QUEST (-2)
9. FILARY ZIEMI / WYSPA SKYE (+1)
10. CITY OF IRON SE /POWER GRID: FIRST SPARKS (N)/(-7)
W najbliższych miesiącach sporo może ulec zmianie, bo mocno w górę pnie się Cuba, Martians: A Story of Civilization, Deadwood, New Bedford. Hitem ostatnich dni jest też Outlive, który jest zaskakująco dobry. W kolejce do przypomnienia jest Świat bez Końca, A Castle for All Seasons, The Networks i nieco zapomniany PG: First Sparks.
Poprzednia topka:
Niniejszym - Aktualny TOP10 (23.05.2017)
1. ZAMKI SZALONEGO KRÓLA LUDWIKA (+2)
2. CRISIS (-1)
3. ANCIENT WORLD (-1)
4. TERRAFORMACJA MARSA (N)
5. LORDS OF WATERDEEP (-1)
6. DOLINA KRÓLÓW (-1)
7. FRESCO BIG BOX (N)
8. ARCADIA QUEST (-2)
9. FILARY ZIEMI / WYSPA SKYE (+1)
10. CITY OF IRON SE /POWER GRID: FIRST SPARKS (N)/(-7)
W najbliższych miesiącach sporo może ulec zmianie, bo mocno w górę pnie się Cuba, Martians: A Story of Civilization, Deadwood, New Bedford. Hitem ostatnich dni jest też Outlive, który jest zaskakująco dobry. W kolejce do przypomnienia jest Świat bez Końca, A Castle for All Seasons, The Networks i nieco zapomniany PG: First Sparks.
Poprzednia topka:
Spoiler:
- warlock
- Posty: 4677
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1045 times
- Been thanked: 1989 times
Re: Wasze TOP 10 gier
Ototototo, mam dokładnie tak samoCzasami niektóre gry leżą dłużej na półce, więc zapominam jak bardzo są dobre i... Natychmiast spadają na liście. Później do nich wracam i okazuje się... Że nadal są genialne.
Ostatnio zmieniony 06 lip 2017, 15:27 przez warlock, łącznie zmieniany 1 raz.
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 809 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: Wasze TOP 10 gier
Z kolei ja nie. Spojrzałem teraz na topkę i w Terraformację, w którą wcześniej łupałem bez przerwy, nie grałem od ponad dwóch miesięcy, w TTA ostatnio grałem blisko rok temu, w Netrunnera i Eclipse jeszcze dawniej. Jedyną "świeżą" grą w topce jest Feast For Odin.warlock pisze:Ototototo, mam dokładnie tak samoCzasami niektóre gry leżą dłużej na półce, więc zapominam jak bardzo są dobre i... Natychmiast spadają na liście. Później do nich wracam i okazuje się... Że nadal są genialne.
- warlock
- Posty: 4677
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1045 times
- Been thanked: 1989 times
Re: Wasze TOP 10 gier
Ja nie tyle mam tak, że do TOPu wchodzą gorące nowości, co nachodzi mnie czasem przemyślenie: "czy ta gra faktycznie była tak dobra, jak ją zapamiętałem" . W Neuroshimę Hex! nie grałem od bardzo dawna, a swego czasu to był mój nr 1. No i na razie wypadł z listy. Ciekawe czy miłość odżyłaby na nowo, gdybym teraz na poważnie do niej wrócił .
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
- flowerus
- Posty: 490
- Rejestracja: 06 lut 2010, 12:47
- Lokalizacja: Olsztyn
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 7 times
Re: Wasze TOP 10 gier
Moje zestawienie:
#1. 7 cudów świata
#2. Roll for the Galaxy
#3. Terraformacja Marsa
#4. Na chwałę Rzymu
#5. Wsiąść do pociągu: Europa
#6. Lewis & Clark
#7. Orlean
#8. Puerto Rico
#9. CO2
#10. Historia
W niektóre nie grałem już dawno (Na chwałę Rzymu, CO2, Historia), ostatnio Terraformacja jest na topie, a do czołówki dobija się Brass (ale dwie partie to jeszcze za mało)
#1. 7 cudów świata
#2. Roll for the Galaxy
#3. Terraformacja Marsa
#4. Na chwałę Rzymu
#5. Wsiąść do pociągu: Europa
#6. Lewis & Clark
#7. Orlean
#8. Puerto Rico
#9. CO2
#10. Historia
W niektóre nie grałem już dawno (Na chwałę Rzymu, CO2, Historia), ostatnio Terraformacja jest na topie, a do czołówki dobija się Brass (ale dwie partie to jeszcze za mało)
There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't!
- Lothrain
- Posty: 3415
- Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 300 times
Re: Wasze TOP 10 gier
Poprzedni wpis był w grudniu 2015, więc warto zaktualizować, ale ja stały w uczuciach jestem.
1. Zamki Burgundii [-]
2. Terraformacja Marsa [new]
3. Robinson Crusoe [-]
4. Keyflower [+1]
5. Neuroshima Hex [-1]
6. Command&Colors: Ancients [-4]
7. Cyklady z dodatkami [+3]
8. Troyes [-2]
9. Lords of Waterdeep [-1]
10. Trajan / Scythe / Marco Polo / Mare Nostrum Empires / Roll for the Galaxy (jak zwykle oszukiwanka na koniec)
GWT, Mombasa i Pola Arle nie ograne na tyle, żeby były brane pod uwagę.
1. Zamki Burgundii [-]
2. Terraformacja Marsa [new]
3. Robinson Crusoe [-]
4. Keyflower [+1]
5. Neuroshima Hex [-1]
6. Command&Colors: Ancients [-4]
7. Cyklady z dodatkami [+3]
8. Troyes [-2]
9. Lords of Waterdeep [-1]
10. Trajan / Scythe / Marco Polo / Mare Nostrum Empires / Roll for the Galaxy (jak zwykle oszukiwanka na koniec)
GWT, Mombasa i Pola Arle nie ograne na tyle, żeby były brane pod uwagę.
- splocki
- Posty: 540
- Rejestracja: 06 mar 2013, 09:01
- Lokalizacja: Wrocław
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Wasze TOP 10 gier
U mnie też trochę się pozmieniało.
#1: Puerto Rico
#2: Race for the Galaxy
#3: Ascension: Deckbuilding Game
#4: Terraforming Mars
#5: Through the Ages: A New Story of Civilization
#6: Stone Age
#7: The Castles of Burgundy
#8: San Juan
#9: Lewis & Clark
#10: Citadels
#1: Puerto Rico
#2: Race for the Galaxy
#3: Ascension: Deckbuilding Game
#4: Terraforming Mars
#5: Through the Ages: A New Story of Civilization
#6: Stone Age
#7: The Castles of Burgundy
#8: San Juan
#9: Lewis & Clark
#10: Citadels
-
- Posty: 1862
- Rejestracja: 24 cze 2015, 08:57
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Wasze TOP 10 gier
1. Zamki Burgundii
2. Gwiezdne Wojny Rebelia
3. Race for the Galaxy
4. Terra Mystica
5. Terraformacja Marsa
6. Trajan
7. Troyes
8. Scythe
9. Dominion
10.Pola Arle
Wypadł Robinson Crusoe, nadal uważam, że to gra wybitna ale zdecydowanie , jak dla mnie, jest to gra solo i zbyt rzadko w nią gram. Scythe, przy całym moim uwielbieniu , powoli traci w moich oczach , a jego miejsce na podium zastąpiła Rebelia. Moim zdaniem gra wybitna. Może to chwilowy zachwyt nowością i rozmachem rozgrywki? Póki co jestem oczarowany i w końcu dostałem grę, ktôra nie jest euro sucharam, a spełni moje oczekiwania co do mechaniki.
2. Gwiezdne Wojny Rebelia
3. Race for the Galaxy
4. Terra Mystica
5. Terraformacja Marsa
6. Trajan
7. Troyes
8. Scythe
9. Dominion
10.Pola Arle
Wypadł Robinson Crusoe, nadal uważam, że to gra wybitna ale zdecydowanie , jak dla mnie, jest to gra solo i zbyt rzadko w nią gram. Scythe, przy całym moim uwielbieniu , powoli traci w moich oczach , a jego miejsce na podium zastąpiła Rebelia. Moim zdaniem gra wybitna. Może to chwilowy zachwyt nowością i rozmachem rozgrywki? Póki co jestem oczarowany i w końcu dostałem grę, ktôra nie jest euro sucharam, a spełni moje oczekiwania co do mechaniki.
- Ryu
- Posty: 2750
- Rejestracja: 28 gru 2009, 19:58
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 83 times
- Been thanked: 161 times
Re: Wasze TOP 10 gier
Jest:
1. Roads & Boats
2. Le Havre
3. Caylus
4. Kanban
5. Shipyard
6. The Great Zimbabwe
7. Trickerion
8. Roll for the Galaxy
9. Imperial Settlers
10. Brass
Było:
Czyli dość stały w uczuciach jestem
1. Roads & Boats
2. Le Havre
3. Caylus
4. Kanban
5. Shipyard
6. The Great Zimbabwe
7. Trickerion
8. Roll for the Galaxy
9. Imperial Settlers
10. Brass
Było:
Spoiler:
- elayeth
- Posty: 1051
- Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 175 times
- Been thanked: 193 times
Re: Wasze TOP 10 gier
To prawda... ale chyba taka już natura TOP10... ja zawsze poważniej traktuję te topki, w których jest wiele starszych gier... Dla przykładu... i subiektywnie... obstawiam, że najbardziej spadnie Terraformacja... za rok czy dwa.warlock pisze:Ja nie tyle mam tak, że do TOPu wchodzą gorące nowości, co nachodzi mnie czasem przemyślenie: "czy ta gra faktycznie była tak dobra, jak ją zapamiętałem" . W Neuroshimę Hex! nie grałem od bardzo dawna, a swego czasu to był mój nr 1. No i na razie wypadł z listy. Ciekawe czy miłość odżyłaby na nowo, gdybym teraz na poważnie do niej wrócił .
- KamradziejTomal
- Posty: 1162
- Rejestracja: 04 kwie 2016, 16:40
- Has thanked: 386 times
- Been thanked: 452 times
Re: Wasze TOP 10 gier
Dobra mamy już chyba dość dużo gier aby stworzyć pierwszą inkarnację top 10:
1. Marco Polo
2. Troyes
3. Agricola
4. Tzolk'in
5. Dominion
6. Pięć klanów
7. Rój
8. Jaipur
9. Kakao
10. Wybuchowa mieszanka
Mały komentarz: Dwa pierwsze miejsca są bardzo bardzo bardzo do siebie zbliżone. Marco Polo faworyzuje nieco bardziej. Głównie dlatego że wszystko w nim wydaje się "akurat". Troyes wymaga nieco więcej główkowania ale to w MP mam większą satysfakcję z wstrzelenia się akurat w to czego potrzebuję i pożarcia górki punktów. Dodatkowo szata graficzna, jakość komponentów, różnorodność rozgrywki - po prostu to jest "TO". Natomiast gorąco bym zalecał posiadanie obu gier bo mimo iż mechanika podobna to odczucia z gry są zupełnie inne.
Dalej to już w zależności od nastrojów gotów byłbym coś pomieszać szczególnie po poznaniu nowych gier, nowych mechanizmów, itp.
1. Marco Polo
2. Troyes
3. Agricola
4. Tzolk'in
5. Dominion
6. Pięć klanów
7. Rój
8. Jaipur
9. Kakao
10. Wybuchowa mieszanka
Mały komentarz: Dwa pierwsze miejsca są bardzo bardzo bardzo do siebie zbliżone. Marco Polo faworyzuje nieco bardziej. Głównie dlatego że wszystko w nim wydaje się "akurat". Troyes wymaga nieco więcej główkowania ale to w MP mam większą satysfakcję z wstrzelenia się akurat w to czego potrzebuję i pożarcia górki punktów. Dodatkowo szata graficzna, jakość komponentów, różnorodność rozgrywki - po prostu to jest "TO". Natomiast gorąco bym zalecał posiadanie obu gier bo mimo iż mechanika podobna to odczucia z gry są zupełnie inne.
Dalej to już w zależności od nastrojów gotów byłbym coś pomieszać szczególnie po poznaniu nowych gier, nowych mechanizmów, itp.