Brzmi dobrze. Jeśli do tego będzie ładna to jest na celowniku.Żucho pisze: "Nemesis" nie jest i nigdy nie miał być grą kooperacyjną. Adam nienawidzi tego typu gier, na pewno sam by też takiej nie zaprojektował celem wspólnym dla wszystkich jest powrót na Ziemię, ale cele indywidualne mogą być różne, włącznie z niedopuszczeniem to tego, żeby któraś z pozostałych postaci przeżyła. Wygrać może jedna osoba, wszyscy, lub nikt. Dodatkowo, jeśli twoja postać umiera przed końcem gry, przechodzisz na stronę obcych i wtedy już w zupełnie otwarty sposób grasz przeciwko reszcie.
Nemesis (Adam Kwapiński)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Nemesis
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 57 times
Re: Nemesis
Gra z roku na rok staje się coraz lepsza.
Obawiałem się skrócenia czasu rozgrywki, o którym pisał Kuba, ale nic istotnego nie zostało wycięte (wprowadzono limit rund), za to pojawiło się kilka nowych ciekawych pomysłów.
Obawiałem się skrócenia czasu rozgrywki, o którym pisał Kuba, ale nic istotnego nie zostało wycięte (wprowadzono limit rund), za to pojawiło się kilka nowych ciekawych pomysłów.
- Tycjan
- Posty: 3200
- Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 32 times
- Kontakt:
Re: Nemesis
Czas zacząć więcej mówić i pisać o Nemesis
ZnadPlanszy.pl objęło patronatem medialnym grę: http://info.znadplanszy.pl/2017/04/27/n ... -medialny/
A to zaowocowało już pierwszym tekstem autorstwa autora gry, Adama Kwapińskiego: "Dziennik projektanta, cz. 1: Strach się bać".
Link: http://goscie.znadplanszy.pl/2017/04/27 ... -medialny/
Wkrótce więcej informacji i materiałów
ZnadPlanszy.pl objęło patronatem medialnym grę: http://info.znadplanszy.pl/2017/04/27/n ... -medialny/
A to zaowocowało już pierwszym tekstem autorstwa autora gry, Adama Kwapińskiego: "Dziennik projektanta, cz. 1: Strach się bać".
Link: http://goscie.znadplanszy.pl/2017/04/27 ... -medialny/
Wkrótce więcej informacji i materiałów
# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
- kaimada
- Posty: 1135
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 131 times
Re: Nemesis
Nemesis to gra o której nadal niewiele wiadomo w sumie i mało pokazano, a i tak znalazła się tuż za moim podium oczekiwanych gier w 2017 roku.
To będzie hit .
To będzie hit .
- Deem
- Posty: 1222
- Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 403 times
- Been thanked: 270 times
Re: Nemesis
Mocno dmuchacie balonik oczekiwań. Z zaciekawieniem czekam na kolejne dzienniki projektanta. Pierwszy ładnie pokazuje założenia fabularne, ale mam nadzieję, że kolejne pokażą więcej mechaniki, która pozwoli je zrealizować. Same szepty to na razie nic więcej jak fog of war.
Po rozczarowaniach podobnymi projektami usiłującymi spełnić w miarę akbitne założenia fabularne/klimaciarskie (typu Martwa Zima), trzymam kiciuki acz z zachowaniem zdrowej niewiary.
Po rozczarowaniach podobnymi projektami usiłującymi spełnić w miarę akbitne założenia fabularne/klimaciarskie (typu Martwa Zima), trzymam kiciuki acz z zachowaniem zdrowej niewiary.
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
- Tycjan
- Posty: 3200
- Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 32 times
- Kontakt:
Re: Nemesis
Dzisiaj na ZP pokazujemy kolejne etapy tworzenia okładki do gry
Link: http://info.znadplanszy.pl/2017/05/16/n ... -medialny/
Jest też oferta pracy dla odważnych, ale też i bardzo zdesperowanych
Link: http://info.znadplanszy.pl/2017/05/16/n ... -medialny/
Jest też oferta pracy dla odważnych, ale też i bardzo zdesperowanych
# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
- Gambit
- Posty: 5246
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 528 times
- Been thanked: 1852 times
- Kontakt:
Re: Nemesis
Polecam wbić na Facebook, na stronę kanału Geek Factor TV. Paweł grał w prototyp Nemesis i streamował rozgrywkę. Można zobaczyć jak to działa na obecnym etapie. Poniżej link do strony Pawła na FB.
https://www.facebook.com/geekfactorFTW/
https://www.facebook.com/geekfactorFTW/
- Pan_K
- Posty: 2506
- Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 168 times
Re: Nemesis
Podział na wersy wytworzył ciekawy efekt: oferuje się "możliwość przeżycia"...Tycjan pisze: Jest też oferta pracy dla odważnych, ale też i bardzo zdesperowanych
Faktycznie tylko dla desperatów...
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
- Tycjan
- Posty: 3200
- Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 32 times
- Kontakt:
Re: Nemesis
Efekt niezamierzony. DziękiPan_K pisze:Podział na wersy wytworzył ciekawy efekt: oferuje się "możliwość przeżycia"...
Faktycznie tylko dla desperatów...
# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
- Tycjan
- Posty: 3200
- Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 32 times
- Kontakt:
Re: Nemesis
TakTTR_1983 pisze:To ostateczna wersja pudła?
# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Nemesis
Adam Kwapiński chcę wywołać podczas obcowania z tym tytułem autentyczny strach graczy. Nie wiem, jak Was, ale mnie- amatora horrorów- bardzo intryguje ten pomysł. Tym bardziej, że tego typu uczucia niezmiernie trudno jest wywołać grając w grę planszową.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
- kaimada
- Posty: 1135
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 131 times
Re: Nemesis
Strach przed decydującym rzutem kostką?Bary pisze:Adam Kwapiński chcę wywołać podczas obcowania z tym tytułem autentyczny strach graczy. Nie wiem, jak Was, ale mnie- amatora horrorów- bardzo intryguje ten pomysł. Tym bardziej, że tego typu uczucia niezmiernie trudno jest wywołać grając w grę planszową.
Nie ironizuję - to naprawdę może działać. Znam osoby, które przed wejściem do korytarza zagrożonego będą panikować niemalże przed takim rzutem.
- mauserem
- Posty: 1817
- Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
- Has thanked: 253 times
- Been thanked: 165 times
- Kontakt:
Re: Nemesis
Taki rzut potrafi podnieść ciśnienie - pamiętam, że podczas grania w Dead of Winter - rzut kością ryzyka bywał nieprzyjemny robiło się ciepło - niektórzy w ekipie reagowali na to bardzo emocjonalnie.kaimada pisze:Strach przed decydującym rzutem kostką?Bary pisze:Adam Kwapiński chcę wywołać podczas obcowania z tym tytułem autentyczny strach graczy. Nie wiem, jak Was, ale mnie- amatora horrorów- bardzo intryguje ten pomysł. Tym bardziej, że tego typu uczucia niezmiernie trudno jest wywołać grając w grę planszową.
Nie ironizuję - to naprawdę może działać. Znam osoby, które przed wejściem do korytarza zagrożonego będą panikować niemalże przed takim rzutem.
- BartP
- Administrator
- Posty: 4721
- Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 384 times
- Been thanked: 886 times
Re: Nemesis
Zazdroszczę wam takiej imersji. Ja tam nie potrafi wykrzesać z siebie takich uczuć, jak gram w gry. Ostatecznie traktuję je mechanicznie. Wyjątkiem są tzw. social deduction. Czekam na tytuł, który to zmieni .
Sprzedam nic
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Nemesis
Racja, takie rzuty zawsze budzą emocje. Jednakże, z tego, co autor pisze, chodzi mu o bardziej "bezpośredni" strach, niż ten związany z nieudanym rzutem, czy przegraniem gry. Bardzo istotną rolę mają odegrać dźwięki (nie jestem jednak pewien, czy chodzi o jakieś nagranie czy o scharakteryzowaną później mechanikę "szmerów"), które potęgować będą uczucia towarzyszące rozgrywce.
@BartP Nie ma czego zazdrościć, ja wczoraj mało zawału nie dostałem, jak wyciągałem końcowe karty podczas partii w P:Legacy.
@BartP Nie ma czego zazdrościć, ja wczoraj mało zawału nie dostałem, jak wyciągałem końcowe karty podczas partii w P:Legacy.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
- KubaP
- Posty: 5834
- Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 137 times
- Been thanked: 409 times
Re: Nemesis
W tej grze wcale nie jest najgorsze to, gdy wypada na Ciebie Obcy. Najgorsze jest to, gdy nie wypada, a wokół pojawia się coraz więcej Szmerów. Poczucie osaczenia srogo daje po głowie. Gdy już na Ciebie coś wypada, to w zasadzie czujesz ulgę, że to już, że juz nie musisz bać się kazdego dźwięku.
- kaimada
- Posty: 1135
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 131 times
Re: Nemesis
No i właśnie takie "zaszmerzone" miejsce miałem na myśli pisząc o zagrożonym korytarzu .KubaP pisze:W tej grze wcale nie jest najgorsze to, gdy wypada na Ciebie Obcy. Najgorsze jest to, gdy nie wypada, a wokół pojawia się coraz więcej Szmerów. Poczucie osaczenia srogo daje po głowie. Gdy już na Ciebie coś wypada, to w zasadzie czujesz ulgę, że to już, że juz nie musisz bać się kazdego dźwięku.
- mauserem
- Posty: 1817
- Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
- Has thanked: 253 times
- Been thanked: 165 times
- Kontakt:
Re: Nemesis
Kurcze, przypomina mi to inną świetną grę - gdzie było coś w tym stylu - "Escape from the Aliens in Outer Space" - przemieszczając się po mapie wchodziło się w miejsca - gdzie robiło się hałas - trzeba było wtedy ciągnąć kartę i albo ujawniało się pozycję, albo nie - wtedy były to tylko niezidentyfikowane stuki.KubaP pisze:W tej grze wcale nie jest najgorsze to, gdy wypada na Ciebie Obcy. Najgorsze jest to, gdy nie wypada, a wokół pojawia się coraz więcej Szmerów. Poczucie osaczenia srogo daje po głowie. Gdy już na Ciebie coś wypada, to w zasadzie czujesz ulgę, że to już, że juz nie musisz bać się kazdego dźwięku.
Tam gracze dzielili się na załogę i zainfekowanych albo obcych - powiem Wam - emocje zawsze były wykręcone na maksa - uczucie przemieszczania się po ciemnych korytarzach statku aby znaleźć śluzę i wyjście - rewelacja!
Coś czuję, że tu klimat osaczenia będzie właśnie taki - jedno dla mnie jest pewne - gra Adama jest dla mnie pozycją obowiązkową - klimat i immersja w grach stoją u mnie bardzo wysoko.
- Tycjan
- Posty: 3200
- Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 32 times
- Kontakt:
Re: Nemesis
Druga część Dzienników Projektanta. Tytuł dużo mówiący: "Jeśli krwawi można to zabić"
Link: http://goscie.znadplanszy.pl/2017/05/22 ... -medialny/
Link: http://goscie.znadplanszy.pl/2017/05/22 ... -medialny/
# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
- Ink
- Administrator
- Posty: 2822
- Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 107 times
- Been thanked: 161 times
- Kontakt:
Re: Nemesis
https://www.wydawnictworebel.pl/pages/r ... y-934.html
"(...)do projektu wydania gry Nemesis autorstwa Adama Kwapińskiego dołączyło studio Awaken Realms! (...) Studio Awaken Realms zadba o niepowtarzalną oprawę graficzną gry i zaprojektuje plastikowe figurki, a także przeprowadzi kampanię w serwisie Kickstarter.com."
"(...)do projektu wydania gry Nemesis autorstwa Adama Kwapińskiego dołączyło studio Awaken Realms! (...) Studio Awaken Realms zadba o niepowtarzalną oprawę graficzną gry i zaprojektuje plastikowe figurki, a także przeprowadzi kampanię w serwisie Kickstarter.com."
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
- Muad'Dib
- Posty: 1563
- Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 66 times
- Been thanked: 107 times
Re: Nemesis
Mam mieszane uczucia po tej informacji. Jak na razie, przy produkcji planszówek, Awaken Realms robi dużo szumu, a poza opóźnieniem This War of Mine niewiele wiemy. Wszystkie pozostałe projekty są dopiero produkowane.
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
-
- Posty: 1898
- Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
- Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
- Been thanked: 5 times
Re: Nemesis
Mimo wszystko Rebel jest chyba na tyle poważnym wydawnictwem o wypracowanej renomie, że nie pozwoli sobie w kaszę dmuchać. Na to liczę!
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
- mikeyoski
- Posty: 1524
- Rejestracja: 08 lut 2015, 00:32
- Has thanked: 278 times
- Been thanked: 172 times
- Kontakt:
Re: Nemesis
No i niska cena przestanie być niska. Figurki, figureczki, figurunie i pewnie jeszcze kilka celów i cena poszybuje wysoko. Liczyłem, że Rebel sam to wyda bez CF