Mythic Battles (Benoit Vogt)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Night wolf
- Posty: 192
- Rejestracja: 29 lut 2008, 23:46
- Lokalizacja: Opole/Brzeg
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Re: Mythic Battles
Niestety, uznali że koszt gry jest tak wysoki że w sklepach nie zagości. Ale będzie prawdopodobnie kolejny KS z nią, więc wtedy będzie można się zaopatrzyć.
- Musza
- Posty: 421
- Rejestracja: 04 sty 2015, 15:53
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Mythic Battles
ja wziąłem kilka szt. podstawek dla spóźnialskich jak zwykle, wal na PWRocy7 pisze:Zakładam, iz dostepność sklepowa tej gry nie istnieje?
- Night wolf
- Posty: 192
- Rejestracja: 29 lut 2008, 23:46
- Lokalizacja: Opole/Brzeg
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
- Night wolf
- Posty: 192
- Rejestracja: 29 lut 2008, 23:46
- Lokalizacja: Opole/Brzeg
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Re: Mythic Battles
Ale brałeś solo typhona czy z kimś? Bo ja mam solo typhona i nic jeszcze nie dostałem
-
- Posty: 1826
- Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
- Lokalizacja: GDAŃSK
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 38 times
Re: Mythic Battles
Skończmy już w tym wątku dyskusję o trackingach i kto co ma. Są pierwsze osoby, które dostają, będą wrażenia o rozgrywce. Nie budujmy kolejnych stron o niczym
Rabaty:
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
- Marx
- Posty: 2420
- Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 17 times
Re: Mythic Battles
Porozmawiajmy zatem o grze. Przyznam, że nie jest to tak gatunkowo lekka pozycja jak mi się początkowo wydawało. Poza setupem z "Getting Started" liczba drobnych zasad, modyfikatorów jest pokaźna, choć sama mechanika wykonywania akcji jednostkami jest, co do zasady, nieskomplikowana. Wczoraj za mną skrócony skirmish i poczatkowy setup i tłumaczenie się trochę dłuzyły, a sama partia odbyła się prawie bez pojedynków, ale też skróciliśmy grę do 3 omfalosów, a największa młócka dopiero nadchodziła.
Jest ciekawie, zarządzanie ręką podoba mi się, trzeba sensownie planowac posunięcia, ale też nie mozna sie wystrzelać z kart. Muszę też szybko nabyć drzewka modelarskie, te kartonowe są nieklimatyczne.
Jest ciekawie, zarządzanie ręką podoba mi się, trzeba sensownie planowac posunięcia, ale też nie mozna sie wystrzelać z kart. Muszę też szybko nabyć drzewka modelarskie, te kartonowe są nieklimatyczne.
Re: Mythic Battles
Też jestem po pierwszych rozgrywkach w 2 osoby - na początek scenariusz "Getting started", potem drugi, gdzie Ares z Hadesem starają się obalić Zeusa i skirmish na 2. Wszystkie partie rozegrane po dwa razy - zmieniając strony konfliktu.
Przyznam, że jestem mega zadowolony i nie mogę się doczekać kolejnych partii. Rozgrywka jest dynamiczna, stosunkowo krótka ale i intensywna. Gra daje fajne możliwości kombinowania - i to nawet w tych uproszczonych scenariuszach. Zarządzanie kartami na ręce, wyrzuconymi kośćmi - i przede wszystkim jednostkami na polu bitwy, tak aby te mogły jak najlepiej wykorzystać swoje umiejętności. Sam miodek. Choć zauważyłem, ze mam tendencję do zbyt szybkiego pozbywania się kart, co potem prowadzi mnie w tarapaty
Na plus jest też to, że w zasadzie we wszystkich rozegranych do tej pory partiach było krwawo i o zwycięstwie decydowały ostatnie ruchy - gdzie albo jeden z bogów padał, albo drugi zdobywał kończącego grę omphalosa.
W zasadzie jest to moje pierwsze zetknięcie z grą tego typu tzn. skirmish - na szczęście pozytywne.
Co do tłumaczenia zasad - mój kompan do gry na szczęście szybko załapał i nie było jakiś problemów z tym. Myślę, że nie warto od razu rzucać się na głęboką wodę i zaczynać od skirmisha z pełnym zestawem zasad. Zaczynając od scenariuszy można spokojnie wprowadzać kolejne zasady i poznawać kolejne jednostki. W moim przypadku: "Getting started" - podstawowe mechaniki gry. "Ares & Hares vs Zeus" - wprowadzenie do gry podstawowych terenów, kontrataku i linii wzroku. I tak dalej - dodając nowe jednostki, potem sięgając po nowe mapy, które wprowadzają nowe rodzaje terenów, zasady itd...
W kwestii wykonania - ogromniaste pudło, wypełnione tekturą i plastikiem. A to dopiero sama podstawka, bez SG i dodatków... Figurki duże i szczegółowe, patent z wykonaniem włóczni, mieczy itp. wystających elementów z innego plastiku, który sprawia, że te się nie wyginają jest świetny - bardzo chętnie zobaczyłbym to rozwiązanie u innych wydawców, tak aby już nigdy więcej nie musieć się zastanawiać czy figurka trzyma miecz czy gumową pałkę... Mapy, karty itp. ładne i sprawiające wrażenie odpowiednio trwałych (choć karty mogłyby być grubsze niż "przeciętne"). Na minus jedynie mogę zaliczyć klipsy, które chodzą zbyt luźno na kartach postaci - ale ten problem już został "zauważony" przez Monolith / Mythic Games i mam nadzieję, że coś zostanie w tej kwestii zrobione.
Przyznam, że jestem mega zadowolony i nie mogę się doczekać kolejnych partii. Rozgrywka jest dynamiczna, stosunkowo krótka ale i intensywna. Gra daje fajne możliwości kombinowania - i to nawet w tych uproszczonych scenariuszach. Zarządzanie kartami na ręce, wyrzuconymi kośćmi - i przede wszystkim jednostkami na polu bitwy, tak aby te mogły jak najlepiej wykorzystać swoje umiejętności. Sam miodek. Choć zauważyłem, ze mam tendencję do zbyt szybkiego pozbywania się kart, co potem prowadzi mnie w tarapaty
Na plus jest też to, że w zasadzie we wszystkich rozegranych do tej pory partiach było krwawo i o zwycięstwie decydowały ostatnie ruchy - gdzie albo jeden z bogów padał, albo drugi zdobywał kończącego grę omphalosa.
W zasadzie jest to moje pierwsze zetknięcie z grą tego typu tzn. skirmish - na szczęście pozytywne.
Co do tłumaczenia zasad - mój kompan do gry na szczęście szybko załapał i nie było jakiś problemów z tym. Myślę, że nie warto od razu rzucać się na głęboką wodę i zaczynać od skirmisha z pełnym zestawem zasad. Zaczynając od scenariuszy można spokojnie wprowadzać kolejne zasady i poznawać kolejne jednostki. W moim przypadku: "Getting started" - podstawowe mechaniki gry. "Ares & Hares vs Zeus" - wprowadzenie do gry podstawowych terenów, kontrataku i linii wzroku. I tak dalej - dodając nowe jednostki, potem sięgając po nowe mapy, które wprowadzają nowe rodzaje terenów, zasady itd...
W kwestii wykonania - ogromniaste pudło, wypełnione tekturą i plastikiem. A to dopiero sama podstawka, bez SG i dodatków... Figurki duże i szczegółowe, patent z wykonaniem włóczni, mieczy itp. wystających elementów z innego plastiku, który sprawia, że te się nie wyginają jest świetny - bardzo chętnie zobaczyłbym to rozwiązanie u innych wydawców, tak aby już nigdy więcej nie musieć się zastanawiać czy figurka trzyma miecz czy gumową pałkę... Mapy, karty itp. ładne i sprawiające wrażenie odpowiednio trwałych (choć karty mogłyby być grubsze niż "przeciętne"). Na minus jedynie mogę zaliczyć klipsy, które chodzą zbyt luźno na kartach postaci - ale ten problem już został "zauważony" przez Monolith / Mythic Games i mam nadzieję, że coś zostanie w tej kwestii zrobione.
Ostatnio zmieniony 24 lis 2017, 17:47 przez mmag, łącznie zmieniany 1 raz.
- AkitaInu
- Posty: 4061
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 25 times
Re: Mythic Battles
Ok, zagrałem więc moge się wypowiedzieć
Na początku jednak zaznaczam - po grze spodziewałem się skirmisha który będzie powtarzalny, ot takie moje oczekiwanie
Wykonanie:
- cieniutkie karty, od razu do zakoszulkowania (w ogóle mam wrażenie że karty w większej ilości gier są za cienkie ostatnio ...)
- tektura w porządku, ot taki dobry światowy standard
- grafiki - fajne i fajniejsze
- figurki: Największe, Cerber i Hydra są słabe, figurki małe są w porządku. Figurki bogów są za to bardzo dobre, bardzo przyjemnie się patrzy
Gra:
tutaj już kilka osób opisało co i jak więc nie będe tego powtarzać, opisze odczucia związane z grą.
Generalnie ... tam jest tylko walka, jeżeli ktoś spodziewa się czegoś innego to się zawiedzie. Dla mnie tej grze brakuje jakiejś warstwy dodatkowej ale ciężko mi sobie wyobrazić jakiej. Figurki mają skille - spoko. Są rózne efekty a plansze są 4, są karty art of war które pozwalają zrobić ciekawe rzeczy jak odpalenie umiejętności, posiłki czy dobranie większej ilości kart (dwie dodatkowo).
Problem w tym że gra jest ciekawa tylko w momentach jak te karty zagrywamy Bez tych kart jest bardzo płaska a asymetryczność bohaterów (tych podstawowych) się zaciera. Owszem, hydra regeneruje jednego hpka co ture, zeus dowodzi oddziałami a ares może napieprzać bardziej ... ale tu nie ma szału tak naprawde. Jest kilka ciekawych zastosowań tych kart, jest kilka ciekawych decyzji. Ale to niestety troche za mało.
System z kostkami całkiem spoko, tu podobała mi się ta jedna decyzja, czy rzucam dalej czy zostaje z tym co jest. Nieklimatyczne i niepasujące do klimatu gry jak cholera ale spoko No ale to akurat nie jakaś większa wada, sporo gier ma kostki (chociaż to przerzucanie jakoś zwiększa u mnie poczucie nieklimatyczności Potraktuję to tak: jeden rzu k6 - jeden atak, trafiam, nie trafiam, trafiam zajebiście albo sobie w oko. Przerzut tego rzutu ... hmm machnąłem bronią i co .. próbuje korygować ale po tym jak mi nie wyszło ? Takie tam dywagacje. )
Dziwny troche system walki o omfalos. Mianowicie, jak go zgarniamy to dostajemy kartę której można użyć jako karty art of war. Czyli de facto przybliżamy się do zwycięstwa i dostajemy boosta. Nie wiem jak to się będzie sprawdzać na dłuższą metę.
Dodatkowo ciekaw jestem (nie napiszę że to minus bo tego nie jestem w stanie stwierdzić) jak to będzie ze statami bohaterów. Przy każdym hicie (prawie przy każdym) nasz bohater jest coraz słabszy, łatwiej go trafić itp itd. Więc troche to napędza kulę śnieżną. Ale o dziwo nie zauważyłem tego podczas rozgrywki kolejna dywagacja.
No i ... to wszystko, w grze generalnie nic więcej nie ma
Jak ktoś lubi skirmishe to pewnie mu się spodoba, jak ktoś lubi skirmishe jako część gry to może być zawiedziony/znudzony.
Dla mnie pass. Nie poczułem niczego epic
Na początku jednak zaznaczam - po grze spodziewałem się skirmisha który będzie powtarzalny, ot takie moje oczekiwanie
Wykonanie:
- cieniutkie karty, od razu do zakoszulkowania (w ogóle mam wrażenie że karty w większej ilości gier są za cienkie ostatnio ...)
- tektura w porządku, ot taki dobry światowy standard
- grafiki - fajne i fajniejsze
- figurki: Największe, Cerber i Hydra są słabe, figurki małe są w porządku. Figurki bogów są za to bardzo dobre, bardzo przyjemnie się patrzy
Gra:
tutaj już kilka osób opisało co i jak więc nie będe tego powtarzać, opisze odczucia związane z grą.
Generalnie ... tam jest tylko walka, jeżeli ktoś spodziewa się czegoś innego to się zawiedzie. Dla mnie tej grze brakuje jakiejś warstwy dodatkowej ale ciężko mi sobie wyobrazić jakiej. Figurki mają skille - spoko. Są rózne efekty a plansze są 4, są karty art of war które pozwalają zrobić ciekawe rzeczy jak odpalenie umiejętności, posiłki czy dobranie większej ilości kart (dwie dodatkowo).
Problem w tym że gra jest ciekawa tylko w momentach jak te karty zagrywamy Bez tych kart jest bardzo płaska a asymetryczność bohaterów (tych podstawowych) się zaciera. Owszem, hydra regeneruje jednego hpka co ture, zeus dowodzi oddziałami a ares może napieprzać bardziej ... ale tu nie ma szału tak naprawde. Jest kilka ciekawych zastosowań tych kart, jest kilka ciekawych decyzji. Ale to niestety troche za mało.
System z kostkami całkiem spoko, tu podobała mi się ta jedna decyzja, czy rzucam dalej czy zostaje z tym co jest. Nieklimatyczne i niepasujące do klimatu gry jak cholera ale spoko No ale to akurat nie jakaś większa wada, sporo gier ma kostki (chociaż to przerzucanie jakoś zwiększa u mnie poczucie nieklimatyczności Potraktuję to tak: jeden rzu k6 - jeden atak, trafiam, nie trafiam, trafiam zajebiście albo sobie w oko. Przerzut tego rzutu ... hmm machnąłem bronią i co .. próbuje korygować ale po tym jak mi nie wyszło ? Takie tam dywagacje. )
Dziwny troche system walki o omfalos. Mianowicie, jak go zgarniamy to dostajemy kartę której można użyć jako karty art of war. Czyli de facto przybliżamy się do zwycięstwa i dostajemy boosta. Nie wiem jak to się będzie sprawdzać na dłuższą metę.
Dodatkowo ciekaw jestem (nie napiszę że to minus bo tego nie jestem w stanie stwierdzić) jak to będzie ze statami bohaterów. Przy każdym hicie (prawie przy każdym) nasz bohater jest coraz słabszy, łatwiej go trafić itp itd. Więc troche to napędza kulę śnieżną. Ale o dziwo nie zauważyłem tego podczas rozgrywki kolejna dywagacja.
No i ... to wszystko, w grze generalnie nic więcej nie ma
Jak ktoś lubi skirmishe to pewnie mu się spodoba, jak ktoś lubi skirmishe jako część gry to może być zawiedziony/znudzony.
Dla mnie pass. Nie poczułem niczego epic
- Night wolf
- Posty: 192
- Rejestracja: 29 lut 2008, 23:46
- Lokalizacja: Opole/Brzeg
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Re: Mythic Battles
Na grupie KS napisałem to i napisze tutaj:
Wysłałem do Mythica/Monolita ostatnio (jakieś 3 tygodnie temu) pytanie w sprawie wrzucenia/udostępnienia tłumaczenia, które wykorzystuje w 100% ich grafiki np. na bgg. Podesłałem im całą gotową instrukcję wraz z planszami i pytaniem, czy udostępnią resztę rzeczy (instrukcje z dodatków, karty itd.), wreszcie wczoraj uzyskałem odp:
"we've got a team meeting next week, and translations is one of the agenda items. I'll know more after that."
Nie spodziewałem się, że to aż taki skomplikowany temat jest, mam nadzieje, że na swoim przed świątecznym spotkaniu rozpatrzą pozytywnie moją prośbę, niby wersja niemiecka jest, tylko że bez grafik nawet udostępnili ją w jakimś "updejcie"
Wysłałem do Mythica/Monolita ostatnio (jakieś 3 tygodnie temu) pytanie w sprawie wrzucenia/udostępnienia tłumaczenia, które wykorzystuje w 100% ich grafiki np. na bgg. Podesłałem im całą gotową instrukcję wraz z planszami i pytaniem, czy udostępnią resztę rzeczy (instrukcje z dodatków, karty itd.), wreszcie wczoraj uzyskałem odp:
"we've got a team meeting next week, and translations is one of the agenda items. I'll know more after that."
Nie spodziewałem się, że to aż taki skomplikowany temat jest, mam nadzieje, że na swoim przed świątecznym spotkaniu rozpatrzą pozytywnie moją prośbę, niby wersja niemiecka jest, tylko że bez grafik nawet udostępnili ją w jakimś "updejcie"
- sewhoe
- Posty: 343
- Rejestracja: 20 lis 2012, 13:21
- Lokalizacja: Sanok
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 7 times
Re: Mythic Battles
To chyba miałem pecha. Centaury z podstawki mają u mnie paskudnie widoczne linie podziału -jedne z gorszych jakie ostatnio widziałem. Sporo czyszczenia przede mną. Na plus, wydaje się że plastik przynajmniej na niektórych figurkach, wydaje się twardszy - łatwiejsza obróbka i nie jest taki powykrzywiany (np. włócznie hoplitów).Ramzeseba pisze:Dzisiaj odebrałem paczkę od kuriera. Modele super jakości, praktycznie żadnych nadlewek. Najcieńsza broń mega prosta. Modele CMON nie umywają się do tej jakości.
- pan_satyros
- Posty: 6133
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 652 times
- Been thanked: 513 times
- Kontakt:
Re: Mythic Battles
Ja mam dziwne wrażenie, że część modeli jest bardziej szczegółowa od innych.
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Re: Mythic Battles
Masz racje, ale to zależy od tego kto model projektował/rzeźbił. W MBP jest duże zróżnicowanie co do wykonania modeli bo robiło to przynajmniej 20 osób. Większość ręcznie, ale jest też trochę projektów komputerowych. Dlatego w Time of Legends prawie wszystkie modele robił Irek Zieliński. No może też dlatego, iż skala jest mniejsza i na kompie łatwiej zrobić odpowiednie szczegóły do tak małych odlewów.pan_satyros pisze:Ja mam dziwne wrażenie, że część modeli jest bardziej szczegółowa od innych.
- Night wolf
- Posty: 192
- Rejestracja: 29 lut 2008, 23:46
- Lokalizacja: Opole/Brzeg
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Re: Mythic Battles
Mam prośbę, czy ktoś może podać jak po francusku nazywa się druga umiejętność Eurytion (w wersji ang Guerilla)?
Re: Mythic Battles
Według karty modelu tak samo. Według słownika powinno być Guérilla.Night wolf pisze:Mam prośbę, czy ktoś może podać jak po francusku nazywa się druga umiejętność Eurytion (w wersji ang Guerilla)?
- Night wolf
- Posty: 192
- Rejestracja: 29 lut 2008, 23:46
- Lokalizacja: Opole/Brzeg
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Re: Mythic Battles
Mnie nazwa tej umiejętności średnio pasuje do czasów, kiedy rozgrywa się gra i myślałem, że po prostu z francuskiego na angielski odpłynęli z tłumaczeniem, ale chyba się za bardzo czepiamRamzeseba pisze:Według karty modelu tak samo. Według słownika powinno być Guérilla.Night wolf pisze:Mam prośbę, czy ktoś może podać jak po francusku nazywa się druga umiejętność Eurytion (w wersji ang Guerilla)?
- Night wolf
- Posty: 192
- Rejestracja: 29 lut 2008, 23:46
- Lokalizacja: Opole/Brzeg
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Re: Mythic Battles
Tłumaczenie zasad jak ktoś ma czas na sprawdzenie i podesłanie korekty, ewentualnych zmian itd. jestem otwarty na wszystkie sugestie. Niestety nie jestem w stanie doprosić się żadnej odpowiedzi ze strony Mytica/Monolita czy można udostępniać materiał na BGG.
https://takasobiestronka.files.wordpres ... 1-1-bk.pdf
Na tabletach nie wyświetlało pewnego fragmentu wrzuciłem poprawioną jakby coś było dalej nie tak to proszę dać znać.
https://takasobiestronka.files.wordpres ... 1-1-bk.pdf
Na tabletach nie wyświetlało pewnego fragmentu wrzuciłem poprawioną jakby coś było dalej nie tak to proszę dać znać.
Re: Mythic Battles
24 str.
Jeśli jakiś źródło wymaga odrzucenia jednorazowo 2 lub
więcej kart sztuki wojny, ich koszt może zostać opłacony
przez skorzystanie z różnych powyższych opcji.
Reszta wyglada ok.
Jeśli jakiś źródło wymaga odrzucenia jednorazowo 2 lub
więcej kart sztuki wojny, ich koszt może zostać opłacony
przez skorzystanie z różnych powyższych opcji.
Reszta wyglada ok.
- Night wolf
- Posty: 192
- Rejestracja: 29 lut 2008, 23:46
- Lokalizacja: Opole/Brzeg
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Re: Mythic Battles
Tutaj są karty plansz z samego Core Boxa w wersji 1.1:
https://takasobiestronka.files.wordpres ... -1-pl1.pdf
Nie miałem jeszcze czasu wrzucić ich wersji poprawionej.
Co do reszty to kwestia tego, czy udostępnią materiały (mam jako takie pełne tłumaczenie tych 94 kart już zrobione teraz to kwestia materiału), bo jak na razie od 2 miesięcy cisza, a co chwile pytam. To samo tyczy się instrukcji z pozostałych dodatków Jak znajdę chwilę, to przygotuje tę kartę skróconych zasad.
Oczywiście jak ktoś znajdzie jakieś błędy, to proszę bez wahania pisać tutaj, na maila czy na FB. Jestem otwarty na każdy feedback
https://takasobiestronka.files.wordpres ... -1-pl1.pdf
Nie miałem jeszcze czasu wrzucić ich wersji poprawionej.
Co do reszty to kwestia tego, czy udostępnią materiały (mam jako takie pełne tłumaczenie tych 94 kart już zrobione teraz to kwestia materiału), bo jak na razie od 2 miesięcy cisza, a co chwile pytam. To samo tyczy się instrukcji z pozostałych dodatków Jak znajdę chwilę, to przygotuje tę kartę skróconych zasad.
Oczywiście jak ktoś znajdzie jakieś błędy, to proszę bez wahania pisać tutaj, na maila czy na FB. Jestem otwarty na każdy feedback