Keyflower (Sebastian Bleasdale, Richard Breese)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Keyflower
Zagadzam sie ale po części Po pierwsze trzeba oszacować jak ważnym źródłem punktów dla przeciwnika jest wymieniony wyżej magazyn . Jak dużo jest punktów transportu , ile przeciwnik drewna posiada i ile zdoła wyprodukować , kto będzie miał inicjatywę na 4 runde zmiennych jest dużo . W przypadku gdy nawet przelicytujemy magazyn za 3 ludziki to nie oznacza ze bedzie on bezużyteczny wystarczy wyprodukowac sobie 3 drewna na kaflu przeciwnika jedna akcja transportu i mamy 9 pkt. Koszt bedzie wtedy 3+1+1 meepli za 9 pkt co nie jest złym przelicznikiem a sam przeciwnik tez bedzie musiał podjąć jakieś środki żeby uniemożliwić nam kolejne wydobycie itd . Znaczenie tez ma fakt czy wyskoczyła łódka zamieniająca zasoby na koniec gry jak wiele jest miejsc gdzie można wydobyć złoto czy są jeszcze inne źródła drewna itd. itd Cała zabawa polega na kalkulowaniu i przeliczaniu opłacalności akcji w danej chwili to własnie daje nam losowość . Mysle ze gdyby wszystko było wiadomo od razu to każdy gracz dążył by do tego żeby uzyskać wąską specjalizację . Przy losowym dobieraniu musimy sobie zostawić wiele furtek otwartych .
Może ustawimy się kiedyś na partię online na BGA
Może ustawimy się kiedyś na partię online na BGA
- Dr. Nikczemniuk
- Posty: 2821
- Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
- Has thanked: 447 times
- Been thanked: 318 times
Re: Keyflower
Zgadzam się w 100%.warlock pisze:Mi akurat miks strategicznego gromadzenia meepli, taktycznych decyzji w obrębie pór roku i niewiadomej związanej z kaflami szalenie odpowiada. Jak mam ochotę na strategicznego mózgotrzepa bez losowości to sięgnę po Caylusa. Keyflowera lubię właśnie za tę konieczność ciągłej adaptacji. Jak mawiają na zachodzie: "When life gives you lemons, make lemonade" .
Losowość w grach sprawia, że musimy mieć plany awaryjne i podejmować więcej decyzji przy jej obchodzeniu . Kiedyś starałem się grać głównie w eurosy bez losowości, ale odpowiednia jej dawka potrafi działać mocno na plus .
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
Re: Keyflower
Ja też uważam że ta losowość w Keyflowerze jest nie tylko nieszkodliwa ale wręcz atrakcyjna, także nawet wariantu odkrycia wszystkich kafli pór roku nie biorę pod uwagę. Od początku gry każdy mniej więcej wie na czym mu zależy i próbuje ustalić swoją listę priorytetów według tego co pokazują kafle zimowe, jakich surowców wymaga dom do ulepszenia, jakie umiejętności może dać łódź od następnej pory roku itp. Większe gmatwanie tego jest mi niepotrzebne bo i tak ilość możliwych decyzji narasta od drugiej pory roku wręcz lawinowo. No i właśnie, świetne w Keyflowerze jest to że przegranie licytacji o kafel nie oznacza od razu odcięcia od dóbr tego kafla, a znajdowanie wtedy złotego środka pomiędzy spełnianiem własnych potrzeb a wzmacnianiem przeciwnika dodatkowymi meeplami wysyłanymi do jego osady jest KLUCZowe
A tak z ciekawości zapytam: jak wam się gra z minidodatkami: Key Celeste i Keymelequin? Nie są ciut przekombinowane?
A tak z ciekawości zapytam: jak wam się gra z minidodatkami: Key Celeste i Keymelequin? Nie są ciut przekombinowane?
Re: Keyflower
W skrócie:okon pisze:a na czym polegaja te minidodatki ???
Key Celeste daje jednego meepla "ducha", którym można "przegonić" wszystkie ludki z wybranego kafla w czasie licytacji. Przegonione ludki idą do właściciela ducha za zasłonkę (zyskuje nowe ludziki), ale za to osoba, która wygrywała licytację już na pewno nie przegra tej licytacji. "Ducha" można zdobyć wygrywając licytację o jego łódź, dostępną w każdej porze roku (po wykorzystaniu duch wraca na swoją łódź).
KeyMelequin pozwala mieszać ludziki dwóch kolorów: żółtych z niebieskimi lub czerwonych z zielonymi (do licytacji, akcji, punktacji) jeśli zdobędziesz odpowiedniego dwukolorowego meepla ze specjalnej łodzi.
Na razie ograłem "Farmerów" - minidodatków jeszcze nie wprowadzałem, żeby nie mieszać.
Ostatnio zmieniony 13 gru 2017, 15:03 przez bukimi, łącznie zmieniany 1 raz.
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1310 times
Re: Keyflower
okon pisze:a na czym polegaja te minidodatki ???
Dodatkowe kafle, z nowym rodzajem meepla w jednym szary "duch" który przepędza inne meeple, w drugim 2 meeple "tłumacze" które pozwalają na współpracę różnokolorowych meepli.
tak, są przekombinowane - ale myślę , że dla graczy po wielu partiach to świetne dodatki...
- Sebs
- Posty: 179
- Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:36
- Lokalizacja: Mielec
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
Re: Keyflower
Gralem na razie tylko z duchem i moge powiedziec ze wprowadza fajny aspekt psychologiczny. Przeciwnicy podczas licytacji juz tak bardzo nie szarzuja z iloscia meepli bo wiaze sie to z ryzykiem oddania ich wlascicielowi ducha.bartekb8 pisze: A tak z ciekawości zapytam: jak wam się gra z minidodatkami: Key Celeste i Keymelequin? Nie są ciut przekombinowane?
Re: Keyflower
Ale dobrze rozumiem zasady tego Key Celeste, że duch zabiera meeple, ale kafel nadal należy do tej samej osoby? Tzn. dajemy komuś pewność, że już wygra ten kafel?
- seki
- Moderator
- Posty: 3367
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1123 times
- Been thanked: 1291 times
Re: Keyflower
Dobrze rozumiesz. Jest też zasada, że duch nie może nawiedzić kafel, który wygrywa nawiedzający więc nie może on posłużyć do tego byś sam sobie go zaklepał.bukimi pisze:Ale dobrze rozumiem zasady tego Key Celeste, że duch zabiera meeple, ale kafel nadal należy do tej samej osoby? Tzn. dajemy komuś pewność, że już wygra ten kafel?
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Keyflower
Polska wersja dodatku Kupcy: mieliście w pudełku zielony woreczek, czy czarny?
Instrukcja i pudełko mówią o zielonym, ja mam czarny...
Instrukcja i pudełko mówią o zielonym, ja mam czarny...
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
-
- Posty: 621
- Rejestracja: 15 maja 2012, 19:34
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 121 times
- Been thanked: 37 times
Re: Keyflower
Z tego co kojarzę to tak samo było w zagranicznych wydaniach.Yavi pisze:Polska wersja dodatku Kupcy: mieliście w pudełku zielony woreczek, czy czarny?
Instrukcja i pudełko mówią o zielonym, ja mam czarny...
Re: Keyflower
Ja mam edycję angielską i w pudełku był woreczek zielony.KonradT pisze:Z tego co kojarzę to tak samo było w zagranicznych wydaniach.Yavi pisze:Polska wersja dodatku Kupcy: mieliście w pudełku zielony woreczek, czy czarny?
Instrukcja i pudełko mówią o zielonym, ja mam czarny...
- Apos
- Posty: 997
- Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 380 times
- Been thanked: 814 times
- Kontakt:
Re: Keyflower
Grałem kilkukrotnie i działa bardzo dobrze. Gra zamyka się w dwóch godzinach i przestojów nie ma. Jest większa rywalizacja o poszczególne kafle - tu należy mieć na uwadze, aby nie przelicytować się za bardzo.tekknoboy pisze:Czy ktoś z was grał w 6osob? Jak się sprawdza gra? Jak z balansem i downtime?
Jedyny problem jaki się pojawia to wymóg dość dużego stołu, a zarazem umieszczenie kafli tak, aby każdy mógł widzieć co ma przeciwnik.
Re: Keyflower
Potwierdzam, gra skaluje się dobrze. Problem stanowić może fakt, że przy większej liczbie graczy trudniej jest obserwować i korzystać z wiosek rywali, zwłaszcza gdy gramy przy większym stole. No i siłą rzeczy gra trwa dłużej.
Wolę grać w 3-4, ale na 5-6 też dałbym się namówić.
Wolę grać w 3-4, ale na 5-6 też dałbym się namówić.
Re: Keyflower
Na 6 osób wydajnie jest grać pytając "kto ma jeszcze jakąś akcję transportu?". Jedna osoba woła "u mnie za 2 czerwone", a druga "u mnie za 3 żółte" i oszczędza się 3/4 czasu poświęcanego na wertowanie stanu wszystkich osad.
Re: Keyflower
Niestety chyba tylko po angielsku na BGG:
https://boardgamegeek.com/filepage/9027 ... nch-german
https://boardgamegeek.com/filepage/1359 ... french-ger
https://boardgamegeek.com/filepage/9027 ... nch-german
https://boardgamegeek.com/filepage/1359 ... french-ger
Re: Keyflower
Trader można by przetłumaczyć jako handlowiec. Ale generalnie nieszkodliwa wpadka, i tak najważniejsze są ikonki
- warlock
- Posty: 4680
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1046 times
- Been thanked: 1995 times
Re: Keyflower
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)