Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Gribbler
Posty: 647
Rejestracja: 11 wrz 2019, 22:24
Has thanked: 147 times
Been thanked: 496 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: Gribbler »

aduko pisze: 27 sty 2025, 12:52 Tylko, że błędy dotyczą tylko 4 kart i głównie dodatkowych postaci.
A to spoko. Dodatkowych nawet nie mam. Ostatnie strony wątku, w których jest burza o błędy, sprawiają wrażenie, jakby błędy były raczej na co czwartej karcie :D Błędy tej mapy też można naprawić naklejkami. A na takie niespójności jak Tropicielka vs Łowyczni to nawet nie zwracam uwagi. Takie błędy dość często trafiają się w planszówkach (nazwy użyte w instrukcji vs nazwy na kartach lub w aplikacji). W co drugiej planszówce są i nikt ich nie poprawia.
Awatar użytkownika
_Ukasz
Posty: 258
Rejestracja: 24 wrz 2020, 08:37
Has thanked: 63 times
Been thanked: 109 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: _Ukasz »

W oczekiwaniu na naklejki czy jak kto woli fix pack. Wydrukowałem sobie erratę i wyciąłem odpowiednie fragmenty.
Jeśli chodzi o karty akcji oraz karty miasta i drogi, wrzuciłem odpowiednie fragmenty na rewersy, oczywiście karty mam zakoszulkowane:) Co do księgi fabuły i misji oraz błędów na mapach, również wyciąłem odpowiednie fragmenty z erraty i przykleiłem je na karteczki samoprzylepne dwustronne (bo nie maja tak mocnego kleju) i umieściłem na odpowiednich stronach. Więc to mój domowy fix pack na szybko. Nastał czas Łowców! Czas malowania Łowców!

Będąc w posiadaniu maty postanowiłem też karty mapy wsadzić w koszulki, bo ten klaser to mi tak średnio pasuje podczas gry, a lubię sobie czasami kartę podnieść i zobaczyć jej obrazek, nawet jeśli jest na niej mikro wioska (zboczenie po TG) :)
Więc te 20 kart mapy idealnie wchodzi na wizerunek mapy, który jest umieszczony na macie.
Darkstorm
Posty: 1089
Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
Has thanked: 184 times
Been thanked: 311 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: Darkstorm »

To ja również chciałbym wyrazić autorowi słowa wsparcia :D . Błędów nie popełnia tylko krowa bo siedzi cały dzień na polu i nic nie robi. Póki co miałbym jedną uwagę do klasera. Kieszenie mogłyby być ciut szersze bo obecnie trzeba wygiąć kartę, żeby się zmieściła i boję się, że krawędzie będą masakrowane.
Póki co udało mi się rozegrać tylko pierwszą misję szkoleniową ale zanosi się, że gra wsiądzie :D . Mam tylko nadzieję, że będzie dużo możliwości leczenia bo zginąłem na tej pierwszej szkoleniowej misji :oops: (od friendly fire) i wlec się później przez kampanię z jednym hp to trochę słabo :wink:
Awatar użytkownika
aduko
Posty: 454
Rejestracja: 05 lut 2013, 10:47
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 208 times
Been thanked: 164 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: aduko »

_Ukasz pisze: 27 sty 2025, 14:20 (...)

Będąc w posiadaniu maty postanowiłem też karty mapy wsadzić w koszulki, bo ten klaser to mi tak średnio pasuje podczas gry, a lubię sobie czasami kartę podnieść i zobaczyć jej obrazek, nawet jeśli jest na niej mikro wioska (zboczenie po TG) :)
Więc te 20 kart mapy idealnie wchodzi na wizerunek mapy, który jest umieszczony na macie.
Szybko pożałujesz :) klaser bardzo pomaga, bo mapa często będzie przeszkadzać w np. rozłożeniu misji. Również przydatna jest przy zapisywaniu gry - mniejsze karty trzyma się przy dużych kartach mapy w koszulce.
Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2270
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1705 times
Been thanked: 1298 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: Bruno »

Właśnie dlatego ściśle praktyczne zastosowanie maty jest nikłe.
Raz, że - przynajmniej w pierwszej rozgrywce - zdradza nam wygląd całej krainy, który nie jest nam na początku znany. Nie znam jeszcze całej mapy, ale przypuszczam, że mata to nie jest jakiś duży czy istotny spoiler. Natomiast dla mnie mechanika stopniowego "odkrywania mapy" jest dodatkowym elementem zabawy.
Dwa, że korzystanie z arkusza ("klaseru") na karty mapy jest super wygodne, zarówno podczas grania, jeśli trzeba przesunąć mapę, by zrobić miejsce na planszę potyczki, jak i na potrzeby wykonania "sejwu" na zakończenie zabawy w danym momencie.
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię DGT Cube!
Awatar użytkownika
_Ukasz
Posty: 258
Rejestracja: 24 wrz 2020, 08:37
Has thanked: 63 times
Been thanked: 109 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: _Ukasz »

Mata mi wszystko dobrze organizuje. Wielu z nas już widziało mapę na plakacie w dwóch wariantach. Jak wyłożę karty na mapę znajdująca się na macie to i tak jest zakryta. Stół mam na tyle duży i rozkładany, że nie dotyczy mnie ograniczone miejsce na komponenty. Więc pozostaje w team mata 😁
Thanes
Posty: 110
Rejestracja: 28 gru 2016, 20:19
Has thanked: 12 times
Been thanked: 4 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: Thanes »

Hej, czy rzeczy z dodatków mieszczą się w głównym pudle?
Awatar użytkownika
EsperanzaDMV
Posty: 1814
Rejestracja: 17 lut 2017, 14:40
Has thanked: 377 times
Been thanked: 764 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: EsperanzaDMV »

Bruno pisze: 27 sty 2025, 16:38 Właśnie dlatego ściśle praktyczne zastosowanie maty jest nikłe.
Raz, że - przynajmniej w pierwszej rozgrywce - zdradza nam wygląd całej krainy, który nie jest nam na początku znany. Nie znam jeszcze całej mapy, ale przypuszczam, że mata to nie jest jakiś duży czy istotny spoiler. Natomiast dla mnie mechanika stopniowego "odkrywania mapy" jest dodatkowym elementem zabawy.
Dwa, że korzystanie z arkusza ("klaseru") na karty mapy jest super wygodne, zarówno podczas grania, jeśli trzeba przesunąć mapę, by zrobić miejsce na planszę potyczki, jak i na potrzeby wykonania "sejwu" na zakończenie zabawy w danym momencie.
No to się cieszcie, że możecie tego klaseru używać - u mnie niestety jest bezużyteczny, wszystkie karty wygięte w łódki albo nawet w ogóle nie da się ich włożyć bez uszkodzenia karty :/ Liczę na to, że będzie jakaś dodatkowa pula tych klaserów dużych do dostania jakoś (bo te małe 1x6 są spoko i tam karty wchodzą bez problemu).
Thanes pisze: 27 sty 2025, 18:12 Hej, czy rzeczy z dodatków mieszczą się w głównym pudle?
Karty i figurki dodatkowych bohaterów jakoś się uda zmieścić (problem się może pojawić z kartami w koszulkach, ale jak się pokombinuje to się da zmieścić), ale tych dodatkowych figurek przeciwników z Doków już się nie da wcisnąć - jak ktoś ma jakiś patent na to, to też z chęcią wysłucham.
Awatar użytkownika
_Ukasz
Posty: 258
Rejestracja: 24 wrz 2020, 08:37
Has thanked: 63 times
Been thanked: 109 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: _Ukasz »

Jedyne czego nie zmieściłem to właśnie figurek z doków. Jak coś to do pudełka dragon shield mi weszły talie bohaterów dodatkowych w koszulkach.

Obrazek
Awatar użytkownika
EsperanzaDMV
Posty: 1814
Rejestracja: 17 lut 2017, 14:40
Has thanked: 377 times
Been thanked: 764 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: EsperanzaDMV »

Karty bohaterów - Ultra ProFit, wchodzą idealnie.
Małe karty - Mini American od Rebela.
Duże karty - Tarot od Rebela (ale te póki co wymiotło ze sklepów), alternatywnie świetnie pasują też Paladin Bors (ale są grubsze), tylko że tutaj te karty, które się wkłada do tego klaseru się nie koszulkuje i tak.

Ja umieściłem karty tak:
- pięć talii bohaterów podstawowych w jednej przegródce
- duże karty w dedykowanej przegródce
- małe karty w dedykowanej przegródce
- dodatkowe talie bohaterów w jedynej pustej przegródce, bez dodatkowych pudełek na nie, nie wiem w sumie po co to pudełko.
I zabrakło mi właśnie miejsca na te figurki przeciwników. Tak to by się wszystko zmieściło.
Awatar użytkownika
arian
Posty: 936
Rejestracja: 26 sty 2016, 22:38
Has thanked: 326 times
Been thanked: 693 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: arian »

Zniknął stąd post EsperanzaDMV i wylądował w temacie o koszulkach. Ale i tak zacytuję tutaj, bo jest elementem dyskusji o grze i jej organizacji, a nie tylko o koszulkach, więc takie ściśle trzymanie się podziału na tematy, kolejny raz rozwala dyskusję. :/
EsperanzaDMV pisze: 27 sty 2025, 19:14 Karty bohaterów - Ultra ProFit, wchodzą idealnie.
Małe karty - Mini American od Rebela.
Duże karty - Tarot od Rebela (ale te póki co wymiotło ze sklepów), alternatywnie świetnie pasują też Paladin Bors (ale są grubsze), tylko że tutaj te karty, które się wkłada do tego klaseru się nie koszulkuje i tak.

Ja umieściłem karty tak:
- pięć talii bohaterów podstawowych w jednej przegródce
- duże karty w dedykowanej przegródce
- małe karty w dedykowanej przegródce
- dodatkowe talie bohaterów w jedynej pustej przegródce, bez dodatkowych pudełek na nie, nie wiem w sumie po co to pudełko.
I zabrakło mi właśnie miejsca na te figurki przeciwników. Tak to by się wszystko zmieściło.
Ja w sumie nie widziałem sensu koszulkowania dużych kart, ale sam insert w grze jest trochę nieszczęśliwie zaprojektowany i powoduje, że karty podczas wyszukiwania w nim mają tendencję do przesuwania się pomiędzy separatorami, co bywa irytujące i koszulki tutaj chyba pomogą.

Najbardziej boli faktycznie brak miejsca na figurki z dodatku. Już wolałbym trzymać luzem karty gdzieś nad księgami, ale chyba skończy się na tym, że po pozbyciu się opakowania z bestii, figurki z doków wylądują luzem w tych dwóch zagłębieniach, a dodatkowe talie spięte gumkami do włosów gdzieś luzem.
Whateva
Posty: 9
Rejestracja: 13 cze 2023, 14:41
Been thanked: 1 time

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: Whateva »

Ja zrobiłem tak, że spód opakowania figurek z dodatku trochę obcialem nożyczkami by skrócić jego wysokość. Następnie włożyłem go na miejsce planszetek bohaterów, a planszetki są położone luzem. Pudło nadal idealnie się nie domyka, ale mam wszystko w jednym pudle
Awatar użytkownika
aduko
Posty: 454
Rejestracja: 05 lut 2013, 10:47
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 208 times
Been thanked: 164 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: aduko »

Przydał by się dodatkowy suplement, opisujący wszystkie dostępne przedmioty, bronie, itd. Przeglądanie zajmuje sporo czasu, a i tak ciężko spamiętać. matio2007 czy będzie taka szansa na udostępnienie takiej pomocy gracza? Nawet w wersji tekstowe.
Awatar użytkownika
Seraphic_Seal
Posty: 1291
Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
Has thanked: 418 times
Been thanked: 363 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: Seraphic_Seal »

Spoiler:
a to mata jest alternatywą dla tego klasera?
Ostatnio zmieniony 28 sty 2025, 09:14 przez Curiosity, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Cytowanie
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 5256
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1567 times
Been thanked: 1142 times
Kontakt:

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: Hardkor »

Seraphic_Seal pisze: 28 sty 2025, 08:38
Spoiler:
a to mata jest alternatywą dla tego klasera?
Nie jest, tak samo nie zdradza planszy. Nie mam pojęcia o czym on mówi xD
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
Poochacz
Posty: 612
Rejestracja: 16 maja 2014, 17:27
Has thanked: 159 times
Been thanked: 383 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: Poochacz »

Ale to przecież na plakacie jest mapa a nie na macie z tego co pamiętam.
Awatar użytkownika
Gromb
Posty: 2984
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 935 times
Been thanked: 420 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: Gromb »

Poochacz pisze: 28 sty 2025, 09:23 Ale to przecież na plakacie jest mapa a nie na macie z tego co pamiętam.
Na macie również. W centralnej części.
The Corps Is Mother, the Corps Is Father
Awatar użytkownika
_Ukasz
Posty: 258
Rejestracja: 24 wrz 2020, 08:37
Has thanked: 63 times
Been thanked: 109 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: _Ukasz »

Mapa na macie nie zdradza mapy karcianej, bo to jest cała kraina, a nie mapa na której będziemy się poruszać grając i występuje ona również na jednej ze stron plakatu razem z mapą właściwą po której będziemy się poruszać. Więc jeśli ktoś przy odpakowaniu gry wziął sobie plakat i oglądał to i tak już całą mapę, którą układamy z kart widział :D
PanLech
Posty: 39
Rejestracja: 06 maja 2021, 12:15
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: PanLech »

aduko pisze: 27 sty 2025, 23:20 Przydał by się dodatkowy suplement, opisujący wszystkie dostępne przedmioty, bronie, itd. Przeglądanie zajmuje sporo czasu, a i tak ciężko spamiętać. matio2007 czy będzie taka szansa na udostępnienie takiej pomocy gracza? Nawet w wersji tekstowe.
Potwierdzam, bardzo by się przydał PDF do wydrukowania ze spisem wszystkich przedmiotów wraz z ich parametrami. Odkrywam nowy sklepik i muszę poświęcić mnóstwo niepotrzebnego czasu na grzebaniu w pudełku w poszukiwaniu żetonów ekwipunku, żeby sprawdzić co właściwie tam można kupić. Albo uzbieram trochę zasobów, chcę sprawdzić, co dają przedmioty, które mogę z tych zasobów wytworzyć - to samo.

Można niby zrobić sobie wystawę wszystkich dostępnych żetonów ekwipunku, ale to zajmuje mnóstwo miejsca na stole.
MowMiStefan
Posty: 914
Rejestracja: 17 sie 2020, 15:09
Lokalizacja: Warszawa/Tychy
Has thanked: 142 times
Been thanked: 318 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: MowMiStefan »

aduko pisze: 27 sty 2025, 23:20 Przydał by się dodatkowy suplement, opisujący wszystkie dostępne przedmioty, bronie, itd.
PanLech pisze: 29 sty 2025, 10:22 Potwierdzam, bardzo by się przydał PDF do wydrukowania ze spisem wszystkich przedmiotów wraz z ich parametrami.
Rozwiązanie "na szybko", ktore zrobiliśmy, to XERO tych przedmiotów :) Mieści się na 2 stronach A4 - więc mamy 1 zalaminowaną kartkę :)
Awatar użytkownika
JollyRoger90
Posty: 719
Rejestracja: 28 lut 2020, 20:33
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1362 times
Been thanked: 331 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: JollyRoger90 »

MowMiStefan pisze: 29 sty 2025, 10:25 Rozwiązanie "na szybko", ktore zrobiliśmy, to XERO tych przedmiotów :) Mieści się na 2 stronach A4 - więc mamy 1 zalaminowaną kartkę :)

Masz może w formie pdf? Jeśli tak to wrzucisz tutaj? :)
MowMiStefan
Posty: 914
Rejestracja: 17 sie 2020, 15:09
Lokalizacja: Warszawa/Tychy
Has thanked: 142 times
Been thanked: 318 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: MowMiStefan »

JollyRoger90 pisze: 29 sty 2025, 11:00
MowMiStefan pisze: 29 sty 2025, 10:25 Rozwiązanie "na szybko", ktore zrobiliśmy, to XERO tych przedmiotów :) Mieści się na 2 stronach A4 - więc mamy 1 zalaminowaną kartkę :)
Masz może w formie pdf? Jeśli tak to wrzucisz tutaj? :)
Nie mam, ale mam chyba jeszcze jedna niezalaminowaną kopię. Wezmę jutro do pracy i zrobie skan - ale to nie jest jakiś artyzm :) trudno równo poukładać te płytki... no ale funkcję spełnia :D
Awatar użytkownika
Gromb
Posty: 2984
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 935 times
Been thanked: 420 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: Gromb »

Przydałby się zdjęcia punchboardow z ekwipunkiem, wtedy można coś zrobić.
The Corps Is Mother, the Corps Is Father
Golfang
Posty: 2038
Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
Lokalizacja: Będzin
Has thanked: 255 times
Been thanked: 324 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: Golfang »

własnie wczoraj dostałem swoją grę i planuję zacząć... ale oczywiście na samym początku mam paraliż decyzyjny odnośnie postaci. Gram solo i mam wybrać 2 postacie z 9 dostępnych (mam oba dodatki postaciowe).
Jakieś przemyślenia odnośnie użyteczności postaci? Któreś są lepsze/gorsze? Jakieś synergie między postaciami? Jakich postaci nie warto łączyć ze sobą (bo np ich umiejki się powielają)?
----------------
10% flamberg.com.pl
Awatar użytkownika
Sarna
Posty: 405
Rejestracja: 21 lut 2013, 19:29
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 138 times
Been thanked: 65 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: Sarna »

Możesz wybrać też 3 :). Ja na początku grałem Landknechtem i Zaklinaczką, ale bardzo brakowało mi leczenia, dlatego teraz wziąłem 3 postacie, Awanturniczkę, Nożownika i Medyka, zobaczymy jak ta ekipa pogra - pierwszą nie ukończyłem.
ODPOWIEDZ