Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 12794
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3732 times
Been thanked: 3930 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: japanczyk »

Sixshot pisze: 10 sty 2025, 10:38 Jeżeli chodzi o mechanikę nimf to jest to jedyne co uważam za dość słabe bo z tego co ja rozumiem dysponujemy tylko jednym ładunkiem a potem każdy kolejny wymaga np poświęcenia 1 lub 2 doom tokenów co jest moim zdaniem niedopuszczalne.. chyba że ja coś źle rozumiem.
Co jest slabego w mechanice nimf?
Jedyna slaba rzecz jaka ja zaobserwowalem to ze kisimy ich zdolnosci jak potki w jakims rpg'u, a pozniej przychodzi divine surge, a tu zaden ladunek niewykorzystany :P
Sixshot
Posty: 418
Rejestracja: 16 lis 2022, 20:37
Has thanked: 78 times
Been thanked: 63 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Sixshot »

japanczyk pisze: 10 sty 2025, 11:02
Sixshot pisze: 10 sty 2025, 10:38 Jeżeli chodzi o mechanikę nimf to jest to jedyne co uważam za dość słabe bo z tego co ja rozumiem dysponujemy tylko jednym ładunkiem a potem każdy kolejny wymaga np poświęcenia 1 lub 2 doom tokenów co jest moim zdaniem niedopuszczalne.. chyba że ja coś źle rozumiem.
Co jest slabego w mechanice nimf?
Jedyna slaba rzecz jaka ja zaobserwowalem to ze kisimy ich zdolnosci jak potki w jakims rpg'u, a pozniej przychodzi divine surge, a tu zaden ladunek niewykorzystany :P
To muszę jeszcze raz przeczytać w takim razie ja zrozumiałem że mam 1 ładunek a potem każdy kolejny muszę sobie stworzyć tam na tych kartach technologi od nimf jest napisane jakie są sposoby ..z tego go pamiętam to byli też kapłani potrzebni.. póki co ja to olałem i kisilem na finałowa walkę ..ale może nie warto jak tak patrzę ..
Sixshot
Posty: 418
Rejestracja: 16 lis 2022, 20:37
Has thanked: 78 times
Been thanked: 63 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Sixshot »

Spoiler:


Chodzi mi o info zawarte na karcie technologii nimf.
W zasadzie to ja nie do końca to kumam i póki co olałem. Tak sam jka nie do końca kumam tego kody centimenqtes czy jakoś tak ... Co mam z tym zrobić niby . Jest to niejasno opisane ,ale to chyba jest na zasadzie domysł się i poskładają sam puzzle i połącz kropki
tommyray
Posty: 2159
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 585 times
Been thanked: 951 times
Kontakt:

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: tommyray »

Aa, no to o tech card Nymph Adyton pisałeś.
Zyskaj doom i strać dwóch kapłanów aby odzyskać Summon Charge.
Albo
Dwa fate i dwa doom na odzysk summon charge.

Nigdy nie skorzystałem, zawsze były summon charge pod ręką, a progress Story Cards robi odzysk dzięki Divine Surge więc w sumie technologia naprawdę kryzysowa, jak już jesteś naprawdę w ciemnej.

Swoją drogą sami kapłani to tak rzadki towar, że chyba łzy Syzyfa są łatwiejsze do zebrania niż te dziadygi.

A Centimanes… to jest prosty kod ;) rozgryź, bo warto. Jakby co pisz na priv to coś podpowiem ale nie wyjawię wszystkiego :P
Sixshot
Posty: 418
Rejestracja: 16 lis 2022, 20:37
Has thanked: 78 times
Been thanked: 63 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Sixshot »

To w takim razie trochę źle rozumiałem działanie chargow nimf. Co do kapłanów to mam 3 póki co i trzymam ich w razie wu na wymianę na fate Argo lub aby usunąć maze touched affliction na finałowa walkę. A pozyskać ich można chyba z Abandoned temple jak jest na mapie bitwy jak się tam ileś wyrzuci 8-9 na d10
HorribleNick
Posty: 194
Rejestracja: 12 mar 2022, 18:27
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 75 times
Been thanked: 41 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: HorribleNick »

Dzień 37
właśnie zdałem sobie sprawę, że cumbersome exhaustuje kartę tylko gdy wpadnie wound, nie za każdym razem.

Dzięki częstym adventure w ciągu ostatnich paru dni dostaliśmy jakieś 5 poziomów Argo Knowledge (story card nie zbiera progresow obecnie).
Spoiler:
No więc szliśmy z zamiarem poeksperymentować. Lekcja pokory nastąpiła, Laby 3 zjadł nam tytana. Mimo, że różnica jest dośc drobna między lvl 2 a 3, to walka wyglądała zupełnie inaczej niż poprzednie. Targetowanie poszło na tytana który robi duże obrażenia z daleka. Trample prawie co runde sprawiał, że byliśmy na tyle daleko, żeby nie być w stanie zrobić więcej niż 1 atak. Sniper przeżył 3 obole, umarł za 4tym. Dobić potwora daliśmy radę bez dalszych problemów, ale nie zrobiliśmy sensownych critów.
Plus jest taki, że zwolnił się slot na nowego tytana.
tommyray
Posty: 2159
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 585 times
Been thanked: 951 times
Kontakt:

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: tommyray »

@HorribleNick ilu tytanów straciliście do tej pory? Zapisujecie? To jest istotne!
Każdego straconego należy odnotować, żeby potem wiedzieć ilu wam padło.
U mnie przemiał był spory - ponad 20 tytanów, ale od połowy gry za to prawie w każdej walce wpadało awakening :)
Sixshot
Posty: 418
Rejestracja: 16 lis 2022, 20:37
Has thanked: 78 times
Been thanked: 63 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Sixshot »

U nas dzień 61

Jesteśmy po pierwszej walce z Heka lvl4 ..bez strat chociaż już była wizja ciągnięcia obola jak poszedł Backbreaker ,ale nasz tank jest tak pancerny ,ze wlazło 0 ran z tego. Doświadczenie z poprzednich walk i ekwipunek robi jednak robotę i nie daliśmy się wepchnąć w Chasmy.

Mamy za sobą 4 walkę z Pursuerem tj 8 ran . Również bez strat. ( pod koniec walki odblokował mu się Toying ,ale za chwilę i tak padł )
Zastanawiam się czy by go nie ubić w kolejnej ( jak będzie 9 ran wymaganych ) ,ale z drugiej strony po co skoro prawie nic nie robi obecnie nam.

Zbliżamy się do końca . Tytani 15/15 Mamy 1 Earthshakera który robi za tanka . Troche gearu unikatowego wpadło w między czasie .
Mamy jeszcze 2 Laby core i czeka na lepsze czasy. Jakoś ten Mazerunner nie przemawia do mnie tym bardziej ,że
Spoiler:
Argo Knowledge obecnie 14/20 i już tylko w to pakujemy...bo story na Max tj 4B czeka na finał
Doom 5 tokenow na 2B więc jest raczej nieźle bo 3ci jeszcze cały nietknięty ,a mamy tech do rollowania dooma więc idzie to wolniej.

W sumie teraz jak jesteśmy dopompowani to Temenos się nie chce pojawić jak na złość i pewnie dopiero się spotkamy na finałowej walce ( tak zakładam ) ,a podobno wypadają z niego dobre fanty. Pytanie co jak ich niezdobędę w C1 ? Mnesis theater trzeba klepac przed cyklem 2?

Jedyne co mnie boli to ,że nie kumam tych kodów centinemates. Jest to opisane tak pokrętnie ,że nie mam się czego złapać i stoimy w miejscu
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 12 sty 2025, 11:53 przez Sixshot, łącznie zmieniany 1 raz.
HorribleNick
Posty: 194
Rejestracja: 12 mar 2022, 18:27
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 75 times
Been thanked: 41 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: HorribleNick »

tommyray pisze: 12 sty 2025, 10:50 @HorribleNick ilu tytanów straciliście do tej pory? Zapisujecie? To jest istotne!
Każdego straconego należy odnotować, żeby potem wiedzieć ilu wam padło.
U mnie przemiał był spory - ponad 20 tytanów, ale od połowy gry za to prawie w każdej walce wpadało awakening :)
Przeliczyliśmy, łącznie 4ka titanów w piachu.
Dobrze, że mówisz, nie sądziłem, że to ma znaczenie. Swoją drogą, coś jeszcze jest istotne, żeby zapisywać? Argonautów pewnie tak, ale jakieś inne kwestie? Bo nie notujemy ile np zasobów zuzywamy xD
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4684
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 313 times
Been thanked: 1127 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: brazylianwisnia »

Sixshot pisze: 12 sty 2025, 11:49 Zastanawiam się czy by go nie ubić w kolejnej ( jak będzie 9 ran wymaganych ) ,ale z drugiej strony po co skoro prawie nic nie robi obecnie nam.
Jak to po co? Dla chwały :) dla nagrod, odblokowania kawałka fabuły, który ujawnia dość spory sekret po, którym powiedzielame "o ja! Ciekawe czy w przeciągu całej gry będzie można..." :)
W sumie teraz jak jesteśmy dopompowani to Temenos się nie chce pojawić jak na złość i pewnie dopiero się spotkamy na finałowej walce ( tak zakładam ) ,a podobno wypadają z niego dobre fanty. Pytanie co jak ich niezdobędę w C1 ? Mnesis theater trzeba klepac przed cyklem 2?
Sprzęt z CI jest bardzo szybko deklasowany w CII więc nie ma co się tym przejmować. Poza wyjątkami szczególnie związanymi z Pursuerem. Mnestis można grać w trakcie CII. To jednak bardziej sztuka dla sztuki bo nie ma tam zbyt wielu nagród do uzycia poza Mnestis.
Jedyne co mnie boli to ,że nie kumam tych kodów centinemates. Jest to opisane tak pokrętnie ,że nie mam się czego złapać i stoimy w miejscu
Co jakiś czas napotkasz "[symbol] is X" musisz zapisywac informacje i jak napotkasz układ 4 symboli to na podstawie wiedzy i dedukcji możesz próbować rozszyfrować kod. Sprawdzasz wtedy nr paragrafu, który odkodowales. Jak ma kciuk to czytasz. Jak nie ma to źle odkodowales i masz +1 Argo fate.
Ostatnio zmieniony 12 sty 2025, 17:44 przez brazylianwisnia, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam:Ostatnia Wola+Utrata posady, Arnak, insert Folded Space dla Everdell, Marvel Zombies
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Sixshot
Posty: 418
Rejestracja: 16 lis 2022, 20:37
Has thanked: 78 times
Been thanked: 63 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Sixshot »

Spoiler:
Ok dzięki ,czyli źle skumałem zasady z tym kciukiem.
Raztel
Posty: 59
Rejestracja: 08 lis 2023, 19:23
Has thanked: 9 times
Been thanked: 12 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Raztel »

U nas właśnie wpadł Pursuer tuż przed Hekatonem, ogólnie straty w postaci jednego tytana i trochę ekwipunku ale w tym momencie dostajemy totalne bęcki z Hekatonem lvl 4,+1 AT to tragedia po bezproblemowym ubiciu lvl 3, na ten moment rage 5+ u wszystkich, kratos karta już wpadła, dwaj tytani już po obolach, 6 ran zadanych ale chyba pójdzie łza i zrestartujemy, kości kompletnie nie siadały ale też walka z ekwipunkiem z tieru niżej boli mocno, i się sami zastanawiamy czy restartować, ogólnie ten przeskok z lvl 3 na 4 jest bardzo bolesny z naszym ekwipunkiem.. Zastanawiamy się czy nie zrypalismy robiąc ekwipunek z Hekatona głównie i nie smelted gear, nie pomaga to też że mamy tylko earthshakera z lepszych tytanow
Cavca
Posty: 43
Rejestracja: 25 kwie 2006, 10:08
Has thanked: 14 times
Been thanked: 1 time

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Cavca »

Ja musze restartowac cykl 1. Spodziewam sie, ze bede rekordzista tutaj, dojechalo mnie w 26. dniu :shock:
Spoiler:
Tak czy inaczej, gra idealnie trafila w moj gust, nie moge sie doczekac nowego poczatku :D Fabula jest bardzo interesujaca i swietnie napisana, walki emocjonujace i mistrzowsko balansujace miedzy szczesciem a taktyka, wszystkie mechaniki pomyslowo sie zazebiaja. Pierwsza taka kobyla na naszym stole, granie na komputerze poszlo niemal w calkowita odstawke.
tommyray
Posty: 2159
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 585 times
Been thanked: 951 times
Kontakt:

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: tommyray »

Tak dokładnie - jest błąd w opisie Eonów, i poprawnie to odczytujesz.
Sixshot
Posty: 418
Rejestracja: 16 lis 2022, 20:37
Has thanked: 78 times
Been thanked: 63 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Sixshot »

Spoiler:
Sprawdź dobrze tą kartę eksploracji czy tam po prostu nie tracisz 1 załogi za 3 stranger i tyle ,a nie że za każdy i od razu tracisz 2-3. Druga sprawa to popatrz sobie na techy strukturalne tam jest jeden fajny gdzie możesz pozyskać załogę z miasta w zamian za 1 strangera i los Argo ..potem jest jeszcze drugi fajny tech gdzie przy pierwszym Nego w mieście nie tracisz Argo w ogóle.
Awatar użytkownika
skiba
Posty: 412
Rejestracja: 13 kwie 2018, 07:17
Has thanked: 36 times
Been thanked: 277 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: skiba »

Sixshot pisze: 14 sty 2025, 10:56 Sprawdź dobrze tą kartę eksploracji czy tam po prostu nie tracisz 1 załogi za 3 stranger i tyle ,a nie że za każdy i od razu tracisz 2-3.
No jest napisane "For each 3 strangers, lose -1 crew". Sam się z tym teraz borykam i mimo dobrych wyników w innych obszarach jadę na granicy załogi :D
Boîte à Jeux: ilu2112
BGA: mskiba
BoardGameGeek: mskiba
TTA: ilu2112
Sixshot
Posty: 418
Rejestracja: 16 lis 2022, 20:37
Has thanked: 78 times
Been thanked: 63 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Sixshot »

skiba pisze: 14 sty 2025, 12:45
Sixshot pisze: 14 sty 2025, 10:56 Sprawdź dobrze tą kartę eksploracji czy tam po prostu nie tracisz 1 załogi za 3 stranger i tyle ,a nie że za każdy i od razu tracisz 2-3.
No jest napisane "For each 3 strangers, lose -1 crew". Sam się z tym teraz borykam i mimo dobrych wyników w innych obszarach jadę na granicy załogi :D
Tyle że wtedy z tego co pamiętam to strangers też odchodzą . Sam w początkowej fazie gry nigdy nie miałem powyżej 4-5 strangerow
Cavca
Posty: 43
Rejestracja: 25 kwie 2006, 10:08
Has thanked: 14 times
Been thanked: 1 time

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Cavca »

Sixshot pisze: 14 sty 2025, 12:51
Spoiler:


Correct, po rozpatrzeniu spadku zalogi odchodzi 3 strangers, ale jesli masz niski poziom zalogi i >6 strangers, to niestety warunki przegranej sa spelnione zanim zdazysz rozpatrzec karte do konca.
Dhel
Posty: 932
Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 629 times
Been thanked: 574 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Dhel »

"Uwielbiam' popełniać proste błędy w trakcie gry.
Od startu cycklu 2 ciągle mi się wydawało, że czegoś nie dodawałem, ale nie wiedziałem czego, strasznie ciężko momentami się te BP1 ściągało, BP 2 bez wbicia większego rage było bardzo trudno.
Dzisiaj się skapnąłem po bitwie z cyklonusem lv 3, że.... nie dodawałem czerwonej kostki z tytana, tylko z kratos table i broni.
Spoiler:
I mimo wszystko 3 lv cyklonusa pokonany bez strat (żadnych rerolli) :lol:

teraz powinno być prościej, tylko cruel lesson dalej się obawiam :o
tommyray
Posty: 2159
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 585 times
Been thanked: 951 times
Kontakt:

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: tommyray »

:lol:
Sam się obawiam wystartować wreszcie c3… ile rzeczy mogłem zapomnieć po pół roku, to będzie jak ponowna nauka od zera. No ale niezły przypadek. Zahartowałeś się, niczym N. ambrozją…!
Sixshot
Posty: 418
Rejestracja: 16 lis 2022, 20:37
Has thanked: 78 times
Been thanked: 63 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Sixshot »

Dzień 67 ..dobiłem właśnie 20/20 Argo knowledge..story na max ..co teraz z żetonami story ? Pewnie przepada. Druga sprawa mnemos theatre ..to rozumiem że już teraz mogę a nie dopiero w cyklu 2 ?
Void
Posty: 308
Rejestracja: 09 sie 2019, 13:18
Has thanked: 20 times
Been thanked: 139 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Void »

Sixshot pisze: 14 sty 2025, 22:10 Dzień 67 ..dobiłem właśnie 20/20 Argo knowledge..story na max ..co teraz z żetonami story ? Pewnie przepada. Druga sprawa mnemos theatre ..to rozumiem że już teraz mogę a nie dopiero w cyklu 2 ?
Przeczytaj sobie zasady teatru w instrukcji, możesz walczyć tylko z przeciwnikami z cyklu który już ukończyłeś, a że jeszcze nie ukończyłeś pierwszego no to cóż... ;)
Sixshot
Posty: 418
Rejestracja: 16 lis 2022, 20:37
Has thanked: 78 times
Been thanked: 63 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Sixshot »

To po co jest ten tech w cyklu 1 jak go nie mogę wykorzystać bez sensu ?
Spoiler:
HorribleNick
Posty: 194
Rejestracja: 12 mar 2022, 18:27
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 75 times
Been thanked: 41 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: HorribleNick »

Dzien 43 - zdaliśmy sobie sprawę, że źle liczyliśmy zasoby za primordiale po walce (nie mnożyliśmy lvli, za to mnożyliśmy za poziom BP xd)
Długo kompletowaliśmy story które nie zbiera żetonów, a jednocześnie bardzo dużo napatoczyło się story z których szło nam Argo Knowledge, więc wbiliśmy poziom 18.
Spoiler:
Udało się przejść na story 3A, w międzyczasie spotkał nas Pursuer.
Spoiler:
Mam mieszane uczucia co do Adversary mechanic, bo mam wrażenie, ze jakbyśmy się postarali to by nas nie dogonił wcale. Nie wiem czy wtedy gra sama wymusza walki, czy idzie z nami do cyklu dalej i od razu leci bez toyinga.

Wpadł nam równiez Hekaton 3, tu rzuty mieliśmy zalosne jak nigdy. Nikt nie umarł na szczęście i wypadł nam core nawet.
Spoiler:
Gra mega siadła, chociaż mam wrażenie, że nikt poza Marcinem nie gra 100% zgodnie z zasadami.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4684
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 313 times
Been thanked: 1127 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: brazylianwisnia »

@HorribleNick

Nie da się uciec przed Pursuerem bo Argo robi ruch a Adversary 1-3 ruchy i jeszcze może w trakcie innej walki wpaść np awakaning.

Co do zasad to bez przesady. Mniejsze błędu jakieś się pojawia, o czymś się zapomni ale zasady dość szybko przestają być skomplikowane. Trzeba przelecieć rulebook przed graniem, po 2-3 walkach i w połowie cyklu. Wtedy uda się wyłapać wszystkie szczegóły. Obecnie jestem na etapie odświeżania zasad kolejny raz lecąc rulebook po dłuższej przerwie i idzie ładnie.
Sprzedam:Ostatnia Wola+Utrata posady, Arnak, insert Folded Space dla Everdell, Marvel Zombies
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
ODPOWIEDZ