Podobne do Cyklad - strategia, przygodówka??
Podobne do Cyklad - strategia, przygodówka??
Witajcie ponownie.
Raz na jakiś czas zmieniam koncepcje na kolejną grę do kolekcji. Tym razem szukam czegoś podobnego do Cyklad ale jednak, żeby to nie było powielanie. Moje wymagania:
- gra na 5-6 osób (ostatecznie jeśli 4 to wtedy gramy w parach)
- niekooperacyjna
- klimat powinien być ale raczej nie fantasy
- negatywna interakcja mile widziana, ale może być nie tylko w walce ale np. zabranie sprzed nosa surowca, który jest potrzebny. W ogóle interakcja musi być, a nie każdy sobie rzepkę skrobie.
- ładna plansza
- niekarciana ale można zagrywać kartami (jak w ankh morpork)
- lubię jak jest jakby to powiedzieć kolejność akcji czyli tak jak w Cykladach jak już wylicytuję to potem w ramach tury najpierw kupuję, potem atakuję, potem stwora i potem koniec. Podobnie jest w Cytadeli, Ankh Morpork. Chodzi mi, że każdy wie jaka jest kolejność działania i to robi i że w danej turze musi mieć wybór albo buduje albo pobiera pieniądze. Albo atakuje albo sie zbroi itd.
- nie przeszkadza mi rzucanie kostkami jako wynik rywalizacji, albo tego czy zdobyłam towar czy nie.
- fajnie jakby była jakaś misja do wykonania, a niekoniecznie kto najwięcej punktów (może być kto pierwszy do mety, kto zdobędzie coś tam, kto wybije wojsko)
- proste zasady (nie takie jak Gra o tron)
- rozgrywka do 2 godzin (nie będziemy siedzieć po nocach)
Moje typy, ale mogę się mylić to:
Wojna Narodów
Szogun
Kupcy i Korsarze.
Czy one się wpisują w moje wymagania? Czy jest coś jeszcze?
Raz na jakiś czas zmieniam koncepcje na kolejną grę do kolekcji. Tym razem szukam czegoś podobnego do Cyklad ale jednak, żeby to nie było powielanie. Moje wymagania:
- gra na 5-6 osób (ostatecznie jeśli 4 to wtedy gramy w parach)
- niekooperacyjna
- klimat powinien być ale raczej nie fantasy
- negatywna interakcja mile widziana, ale może być nie tylko w walce ale np. zabranie sprzed nosa surowca, który jest potrzebny. W ogóle interakcja musi być, a nie każdy sobie rzepkę skrobie.
- ładna plansza
- niekarciana ale można zagrywać kartami (jak w ankh morpork)
- lubię jak jest jakby to powiedzieć kolejność akcji czyli tak jak w Cykladach jak już wylicytuję to potem w ramach tury najpierw kupuję, potem atakuję, potem stwora i potem koniec. Podobnie jest w Cytadeli, Ankh Morpork. Chodzi mi, że każdy wie jaka jest kolejność działania i to robi i że w danej turze musi mieć wybór albo buduje albo pobiera pieniądze. Albo atakuje albo sie zbroi itd.
- nie przeszkadza mi rzucanie kostkami jako wynik rywalizacji, albo tego czy zdobyłam towar czy nie.
- fajnie jakby była jakaś misja do wykonania, a niekoniecznie kto najwięcej punktów (może być kto pierwszy do mety, kto zdobędzie coś tam, kto wybije wojsko)
- proste zasady (nie takie jak Gra o tron)
- rozgrywka do 2 godzin (nie będziemy siedzieć po nocach)
Moje typy, ale mogę się mylić to:
Wojna Narodów
Szogun
Kupcy i Korsarze.
Czy one się wpisują w moje wymagania? Czy jest coś jeszcze?
- Assaultmarine
- Posty: 188
- Rejestracja: 30 lis 2012, 21:55
- Lokalizacja: Warszawa/Marki
Re: Podobne do Cyklad - strategia, przygodówka??
7 cudów + liderzy
Fakt, że dla mnie to gra na dokładnie 3 osoby bo przy większej liczbie nie mam wpływu na połowę stołu (no na 4 jeszcze zagram:) )
Jest i zabranie surowca i walka jako interakcja z kolejnymi dodatkami interakcji jest więcej.
Bez liderów IMO niegrywalna
Podobne do Cyklad jest Kemet
EDIT:
Sorry karciana niestety
Fakt, że dla mnie to gra na dokładnie 3 osoby bo przy większej liczbie nie mam wpływu na połowę stołu (no na 4 jeszcze zagram:) )
Jest i zabranie surowca i walka jako interakcja z kolejnymi dodatkami interakcji jest więcej.
Bez liderów IMO niegrywalna
Podobne do Cyklad jest Kemet
EDIT:
Sorry karciana niestety
Re: Podobne do Cyklad - strategia, przygodówka??
Nie wiem czemu, ale 7 cudów mi nie leży. Wygląda mi na typową karciankę, za droga jak na to, że karty. Chyba nie chcę, żeby wszyscy na raz grali i czy to się nie kończy za szybko??? No nie wiem, chyba po prostu nie i już .
Re: Podobne do Cyklad - strategia, przygodówka??
Myślę że warto zwrócić uwagę na:
Nexus Ops - czysta nawalanka sci-fi, świetnie wydana, modułowa plansza, masa figurek, proste rozkazy, które trzeba wykonać aby punktować. W Twoim przypadku minus to liczba graczy do 4
Chaos w Starym świecie + Rogaty Szczur - świetny klimat, gracze wcielają się bóstwa chaosu ze świata Warhammera i próbują spaczyć świat. Z dodatkiem na 5, bez na 4. Mnóstwo figurek, prosta do wytłumaczenia.
Natomiast co do Twoich wyborów:
Kupcy i korsarze to dobry wybór w tych kryteriach - klimat piracki, trochę mniej interakcji między graczami niż Nexusie czy Chaosie, ale też nie jest to w żadnej mierze pasjans.
Szogun już jest bardziej eurasowy, ale również powinen podpasować. Ze względu na mechanikę wieży może trochę słabiej wydany pod względem komponentów - zwykłe kostki drewniane zamiast figurek, ale rozgrywka jest super. Wszystko polega na programowaniu rozkazów w prowincjach, zatem oprócz walki mamy trochę ekonomii. No i sam mechanizm wieży zasługuje na uwagę. 2 h rozgrywki mogą być za to problematyczne, ale zależy to dużo od graczy - programowanie rozkazów może czasu trochę zjeść.
Nexus Ops - czysta nawalanka sci-fi, świetnie wydana, modułowa plansza, masa figurek, proste rozkazy, które trzeba wykonać aby punktować. W Twoim przypadku minus to liczba graczy do 4
Chaos w Starym świecie + Rogaty Szczur - świetny klimat, gracze wcielają się bóstwa chaosu ze świata Warhammera i próbują spaczyć świat. Z dodatkiem na 5, bez na 4. Mnóstwo figurek, prosta do wytłumaczenia.
Natomiast co do Twoich wyborów:
Kupcy i korsarze to dobry wybór w tych kryteriach - klimat piracki, trochę mniej interakcji między graczami niż Nexusie czy Chaosie, ale też nie jest to w żadnej mierze pasjans.
Szogun już jest bardziej eurasowy, ale również powinen podpasować. Ze względu na mechanikę wieży może trochę słabiej wydany pod względem komponentów - zwykłe kostki drewniane zamiast figurek, ale rozgrywka jest super. Wszystko polega na programowaniu rozkazów w prowincjach, zatem oprócz walki mamy trochę ekonomii. No i sam mechanizm wieży zasługuje na uwagę. 2 h rozgrywki mogą być za to problematyczne, ale zależy to dużo od graczy - programowanie rozkazów może czasu trochę zjeść.
Re: Podobne do Cyklad - strategia, przygodówka??
A Lewis i Clark? Tylko nie te nowe Odkrycia tylko klasyczny. Czy tam jest jakaś interakcja, żeby komuś coś zabrać albo wygnać na początek rzeki, żeby płynął od początku??
- michalldz90
- Posty: 572
- Rejestracja: 07 wrz 2014, 20:47
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 60 times
Re: Podobne do Cyklad - strategia, przygodówka??
Mam Cyklady oraz Kupców i Korsarzy i z czystym sumieniem mogę Ci polecić tą grę. Co prawda jestem dopiero po dwóch rozgrywkach, ale odczucia mam pozytywne. Gra przepięknie wydana, masa kombinowania i różnych zwrotów akcji. Jest sporo losowości. Można na nią wpływać, ale jednak czasem może zaboleć. Irytowało mnie to w Cykladach i tutaj pewnie też będzie czasami, ale jednak mnogość scieżek do zwycięstwa może to zrekompensować. Graliśmy na dwóch i interakcji było niewiele, każdy coś tam działał w swojej strefie, ale cześciej będziemy grać w 3 osoby i myślę, że wtedy już będzie się działo
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Podobne do Cyklad - strategia, przygodówka??
Mare Nostrum nowa edycja - można złożyć preorder.
http://www.phalanxgames.pl/blog/portfol ... m-imperia/
Ewentualnie Hyperborea.
http://www.phalanxgames.pl/blog/portfol ... m-imperia/
Ewentualnie Hyperborea.
Re: Podobne do Cyklad - strategia, przygodówka??
To Mare Nostrum wygląda całkiem całkiem. Wiadomo kiedy będzie zwykła sprzedaż?
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Podobne do Cyklad - strategia, przygodówka??
Dopiero po premierze wersji z KS czyli koniec roku.