Zaawansowana gra kafelkowa
Zaawansowana gra kafelkowa
Ostatnio bardzo przyjemnie gra mi się w gry typu tile placement, np w Wyspę Skye, Tikala, ewentualnie Kakao. Wszystkie te gry są jednak dość lekkie. Czy znacie jakieś zaawansowane tytuły oparte na tej mechanice? Dodam, że chodzi mi o gry, w których jest to główna mechanika a nie tylko jedna z wielu, jak w Robinsonie czy Archipelago. Dodatkowo fajnie gdyby były to gry, w których gra się na wspólnej planszy (w tym sensie wolę Tikala od Wyspy Skye), które dobrze się skalują dla 2-4 graczy i które nie trwają więcej niż 1,5h.
- louiscyphre
- Posty: 934
- Rejestracja: 29 mar 2014, 18:21
- Lokalizacja: okolice Jastrzębia-Zdroju
- Has thanked: 97 times
- Been thanked: 71 times
Re: Zaawansowana gra kafelkowa
W Keyflower nigdy nie grałem, ale o niej czytałem i jakoś mnie nie do końca przekonuje.
O Galaxy of Trian wcześniej nie słyszałem, ale obejrzałem właśnie przykładową rozgrywkę i to jest zdecydowanie dobry kierunek. Dzięki!
A może jeszcze jakieś propozycje?
O Galaxy of Trian wcześniej nie słyszałem, ale obejrzałem właśnie przykładową rozgrywkę i to jest zdecydowanie dobry kierunek. Dzięki!
A może jeszcze jakieś propozycje?
Re: Zaawansowana gra kafelkowa
Keyflower nie pasuje, bo to nie jest tile placement, a do tego nie ma wspólnej planszy. Kafle działają po prostu jak budynki i tyle.
Podobno ambitną grą kafelkową jest Micropul (dostępne jako Print&Play). Podobno, bo niestety osobiście nie grałem:
https://boardgamegeek.com/boardgame/10660/micropul
Podobno ambitną grą kafelkową jest Micropul (dostępne jako Print&Play). Podobno, bo niestety osobiście nie grałem:
https://boardgamegeek.com/boardgame/10660/micropul
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1309 times
Re: Zaawansowana gra kafelkowa
Nie zgodzę się z tym stwierdzeniem - położenie przestrzenne kafelków ma krytyczne znaczenie dla wyniku gry - zarówno pod względem transportu surowców i rozwoju jak i wielu celów końcowych ( najdłuższa pętla, rzeka, otoczenie kafla bonusowego) - oczywiście to miks mechanik ale powiedzieć że kafle to tylko budynki to chyba jest nadużycie .bukimi pisze:Keyflower nie pasuje, bo to nie jest tile placement, a do tego nie ma wspólnej planszy. Kafle działają po prostu jak budynki i tyle.
PS , nie wiem co autor czytał , ale grę polecam gorąco
Re: Zaawansowana gra kafelkowa
To i Hegemonic się nada Planszę układa się podcas gry (eksplorując ją) z kafli. Ułożenie jest bardzo ważne. Poza tym mamy trochę ekonomi, "walki", przekupywanie Arbitra...
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
- KubaP
- Posty: 5834
- Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 137 times
- Been thanked: 409 times
Re: Zaawansowana gra kafelkowa
Praetor też będzie git. No i Suburbia oraz Zamki Szalonego Króla Ludwika.
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 810 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1309 times
Re: Zaawansowana gra kafelkowa
mat_eyo pisze:Wyspa Skye, która Zamki Sz. K. Ludwika wciąga nosem.
rozumiem nie czytać całego wątku - ale pierwsze zdanie
Ostatnio bardzo przyjemnie gra mi się w gry typu tile placement, np w Wyspę Skye
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 810 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1309 times
Re: Zaawansowana gra kafelkowa
mat_eyo pisze:
Ok, ale mój post nadal ma wkład w ten temat, odradzam Zamki
Suburbia i ZSKLudwika nie pasują do kryteriów również przez brak wspólnej planszy.
- Chaaber
- Posty: 1054
- Rejestracja: 29 sty 2014, 22:03
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 10 times
Re: Zaawansowana gra kafelkowa
Suburbię można traktować jako wspólną planszę, bo punktujesz za to co inni mają zbudowane u siebie. Nie ma jednej całej planszy, ale wszystko "plansze traktuje się jako intergralną całość.
Co do tematu, to może Between Two Cities się nada. Albo nowość od Granny, czyli Kapitol.
Co do tematu, to może Between Two Cities się nada. Albo nowość od Granny, czyli Kapitol.
Re: Zaawansowana gra kafelkowa
Na pewno sprawdzę, ale nie wygląda na wiele bardziej skomplikowaną od Carcassone na pierwszy rzut okabukimi pisze:Podobno ambitną grą kafelkową jest Micropul (dostępne jako Print&Play). Podobno, bo niestety osobiście nie grałem:
https://boardgamegeek.com/boardgame/10660/micropul
Z pozostałych propozycji podobają mi się Praetor i Suburbia. W wolnej chwili poczytam o tych grach.
-
- Posty: 4360
- Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 6 times
Re: Zaawansowana gra kafelkowa
Jedna z niewielu gier, gdzie po partii miałem wrażenie 'ok, ale dupy nie urywa', a cały czas ją pamiętam i cholera zagrałbym znowu!romeck pisze:Expedition: Northwest Passage.
Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
- romeck
- Posty: 2875
- Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
- Lokalizacja: Warszawa / Łódź
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 5 times
Re: Zaawansowana gra kafelkowa
Bo to taka dziwna gra. Aż zacytuję sam siebie:schizofretka pisze:Jedna z niewielu gier, gdzie po partii miałem wrażenie 'ok, ale dupy nie urywa', a cały czas ją pamiętam i cholera zagrałbym znowu!romeck pisze:Expedition: Northwest Passage.
Bardzo ciekawa gra kafelkowa, z elementem wyścigu. Piękna wizualnie - uwielbiam takie rozwiązania graficzne i kolorystyczne. Ciekawy temat i mamy nawet klimat. Rewelacyjny pomysł z zamarzaniem oceanu i przesiadaniem się ze statku na sanie. Można utknąć i przegrać, ale moim zdaniem to tylko podnosi emocje, więc jak najbardziej na plus.
Gra nie jest jednak pozbawiona wad. Sam wyścig do Northwest Pasasage to jedno, ale gdy przestaje mieć na znaczeniu (faza powrotu), to robi się jałowo. A to dlatego, że twórcy nie mieli żadnego pomysłu na urozmaicenie, a samo punktowanie za wyspy i zbieranie (absurdalnie małych) znaczników, to trochę mało. Czy nie można było połączyć tych znaczników z jakimiś kombosami? Np. odzyskanie członka załogi z "odpoczynku", dodatkowa tura, gratisowy kafel? Byłoby znacznie, znacznie ciekawiej. Obawiam się, że z tego powodu całkiem szybko gra stanie się jedną z tych określanych jako "fajna, ale zagrajmy w coś innego". A potencjał był, i to niemały.
Niemniej nie żałuję, że mam ją w swojej kolekcji, bo układanie mapy z kafelków, wytyczanie i planowanie trasy, uważanie by nie utknąć - to naprawdę frajda i warto wypróbować. Chętnie bym zobaczył edycję 2.0.
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
-
- Posty: 4360
- Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 6 times
Re: Zaawansowana gra kafelkowa
W wypadku filmów i książek, fakt że wraca się do nich myślami po latach znaczy zwykle, że były dobre. Nie wiem, jak przenosi się to na gry, gdzie mam wrażenie zmarnowy potencjał boli bardziej.
Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
- romeck
- Posty: 2875
- Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
- Lokalizacja: Warszawa / Łódź
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 5 times
Re: Zaawansowana gra kafelkowa
Chyba nie jest to dobra analogia, bo chociaż i w jednym i drugim przypadku chodzi o dobrą zabawę, to jednak w pierwszym (filmy, książki) jesteśmy tylko obserwatorami, a w drugim (gry) już uczestnikami.schizofretka pisze:W wypadku filmów i książek, fakt że wraca się do nich myślami po latach znaczy zwykle, że były dobre. Nie wiem, jak przenosi się to na gry, gdzie mam wrażenie zmarnowy potencjał boli bardziej.
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
-
- Posty: 1021
- Rejestracja: 09 lip 2007, 15:25
- Lokalizacja: okolice Bydgoszczy
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 31 times
Re: Zaawansowana gra kafelkowa
Ja sprawdziłem. I wykopała ze stołu (jak na razie) Jaipur czy 7 Cudów Świata: Pojedynek. Ostatnio ulubiona gra mojej żony. Szybka, wymaga kombinowania, gramy co najmniej 2 partie na raz. Można przegrać przez własną nieuwagę. Potrafi być wredna (gra, nie żona ).eszu pisze:Na pewno sprawdzę, ale nie wygląda na wiele bardziej skomplikowaną od Carcassone na pierwszy rzut okabukimi pisze:Podobno ambitną grą kafelkową jest Micropul (dostępne jako Print&Play). Podobno, bo niestety osobiście nie grałem:
https://boardgamegeek.com/boardgame/10660/micropul
Z pozostałych propozycji podobają mi się Praetor i Suburbia. W wolnej chwili poczytam o tych grach.
- Paskudnik
- Posty: 1431
- Rejestracja: 06 cze 2014, 16:49
- Lokalizacja: Ergsun-Tuek
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 3 times
Re: Zaawansowana gra kafelkowa
Cholera, gdybym otrzymał taki tekst w mailu, będąc autorem tej gry, to co najmniej poważnie rozważyłbym stworzenie wersji 2.0romeck pisze:Bardzo ciekawa gra kafelkowa, z elementem wyścigu. Piękna wizualnie - uwielbiam takie rozwiązania graficzne i kolorystyczne. Ciekawy temat i mamy nawet klimat. Rewelacyjny pomysł z zamarzaniem oceanu i przesiadaniem się ze statku na sanie. Można utknąć i przegrać, ale moim zdaniem to tylko podnosi emocje, więc jak najbardziej na plus.
Gra nie jest jednak pozbawiona wad. Sam wyścig do Northwest Pasasage to jedno, ale gdy przestaje mieć na znaczeniu (faza powrotu), to robi się jałowo. A to dlatego, że twórcy nie mieli żadnego pomysłu na urozmaicenie, a samo punktowanie za wyspy i zbieranie (absurdalnie małych) znaczników, to trochę mało. Czy nie można było połączyć tych znaczników z jakimiś kombosami? Np. odzyskanie członka załogi z "odpoczynku", dodatkowa tura, gratisowy kafel? Byłoby znacznie, znacznie ciekawiej. Obawiam się, że z tego powodu całkiem szybko gra stanie się jedną z tych określanych jako "fajna, ale zagrajmy w coś innego". A potencjał był, i to niemały.
Niemniej nie żałuję, że mam ją w swojej kolekcji, bo układanie mapy z kafelków, wytyczanie i planowanie trasy, uważanie by nie utknąć - to naprawdę frajda i warto wypróbować. Chętnie bym zobaczył edycję 2.0.
Nie gram w gry, których nie lubię a lubię tylko te gry, w które już grałem :P
-
- Posty: 114
- Rejestracja: 29 wrz 2012, 15:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Zaawansowana gra kafelkowa
Chyba coś przeoczyłem, ale nikt nie zaproponował Tigris & Euphrates?
.