Owczy Pęd

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Owczy Pęd

Post autor: Geko »

Jak wiadomo Egmont właśnie wydał w/w tytuł. Jak dobrze rozumiem, to jest to wersja identyczna z niemieckim Haste Bock! Czyli ma planszę i inne zasady niż Shear Panic (której recenzję można zobaczyć u Scotta Nicholsona).

W komentarzach na BGG ze dwie osoby z Polski pisały, że ta wersja jest popsuta i lepiej grać na zasadach Shear Panic. Czy możecie rozwinąć temat? Czy inni gracze też widzą w grze jakiś wielki zgrzyt?
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Awatar użytkownika
melee
Posty: 4341
Rejestracja: 28 cze 2007, 20:20
Lokalizacja: Warszawa / CK
Been thanked: 3 times

Re: Owczy Pęd

Post autor: melee »

Wtedy gdy ja grałem (w chyba niemiecką wersję) to Klos mówił, że popsute jej samo użycie planszy (zbytnie ograniczenie ruchów). I graliśmy bez niej ;) Po prostu na stole
Awatar użytkownika
Klos
Posty: 1065
Rejestracja: 29 wrz 2007, 22:28
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Owczy Pęd

Post autor: Klos »

Potwierdzam. Rzecza ktora psuje gre jest wlasnie ograniczenie plansza. Po jej usunieciu roznice nie sa na tyle znaczace (choc wciaz sa) zeby psuc zabawe :)
Awatar użytkownika
kruck
Posty: 239
Rejestracja: 29 sie 2005, 01:52
Lokalizacja: Lochy
Has thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Owczy Pęd

Post autor: kruck »

Mnie tu przede wszystkim ciekawi, kiedy gra dotrze do cholernych empików... :x
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6359
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 194 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: Owczy Pęd

Post autor: yosz »

Od ponad tygodnia widuję ją w empikach (Warszawa i Suwałki)
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Owczy Pęd

Post autor: Geko »

Klos pisze:Potwierdzam. Rzecza ktora psuje gre jest wlasnie ograniczenie plansza. Po jej usunieciu roznice nie sa na tyle znaczace (choc wciaz sa) zeby psuc zabawe :)
A czy mi się dobrze wydaje, że w wersji angielskiej stado musi być zwarte (gdy jakaś owieczka lub owieczki po ruchu zostają odcięte to trzeba je odpowiednio złączyć stadem) a wersji niemieckiej nie? I jak to się ma do zabawy?
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Awatar użytkownika
Klos
Posty: 1065
Rejestracja: 29 wrz 2007, 22:28
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Owczy Pęd

Post autor: Klos »

Tak, ale w oba warianty gra sie rownie ciekawie. Po prostu wymagaja roznej strategii.
Awatar użytkownika
Jarek B.
Posty: 148
Rejestracja: 17 wrz 2007, 08:28
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 10 times

Re: Owczy Pęd

Post autor: Jarek B. »

kruck pisze:Mnie tu przede wszystkim ciekawi, kiedy gra dotrze do cholernych empików... :x
OWCZY PĘD jest już we wszystkich Empikach. Podobnie jak ROBALE i FUTBOL.

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
cassandra
Posty: 8
Rejestracja: 20 sty 2007, 14:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Owczy Pęd

Post autor: cassandra »

widzialam tez w Merlinie, pare groszy taniej niz w Empiku i gratis przesylka.

czyli ta wersja od angielskiej sie rozni tylko zasadami? wszystko inne jest tak samo, wystarczy poznac tamte zasady i grac wedlug nich?
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Owczy Pęd

Post autor: Geko »

Mam pytania, co do zasad, bo z instrukcji nie do końca wywnioskowałem:

1. Czy generalną zasadą jest: robię ruch i przesuwam znacznik czasu, ewentualnie punktuję (np. za owce koło siebie lub za odległość od Rogera, jeśli przekroczyłem kamienne ogrodzenie), ewentualnie wykonuję taranowanie (jeśli znacznik czasu zatrzymał się na polu paniki) wybierając kostką kolor owcy? Chodzi mi tu o upewnienie się, że punktuje się przed ewentualnym taranowaniem, aktywowanym z toru punktacji. Czyli, że taranowanie nie wpływa na bieżące punktowanie a tylko miesza na przyszłość.

2. Przechodząc za mur i uruchamiając punktowanie w fazie 2. lub 4. (pola 26 i 61) przesuwam znacznik czasu o tyle pół, ile wynika z zagranego żetonu/żetonów? Inaczej mówiąc, nie muszę zatrzymywać się zaraz za murem, bo zatrzymywanie ma miejsce tylko na polach 37 i 74 (kamienna zagroda)?
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Awatar użytkownika
Klos
Posty: 1065
Rejestracja: 29 wrz 2007, 22:28
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Owczy Pęd

Post autor: Klos »

cassandra pisze:czyli ta wersja od angielskiej sie rozni tylko zasadami? wszystko inne jest tak samo, wystarczy poznac tamte zasady i grac wedlug nich?
Tak. W wersji angielskiej sa jeszcze jednak oddzielne plansze do zaznaczania uplywu czasu i punktow. Mozna je sciagnac z BGG ale mozna tez uzywac tej z Owczego Pedu (otaczajacej plansze, ktorej sie nie bedzie uzywac).
Geko pisze:1. Czy generalną zasadą jest: robię ruch i przesuwam znacznik czasu, ewentualnie punktuję ... Czyli, że taranowanie nie wpływa na bieżące punktowanie a tylko miesza na przyszłość.
Zgadza sie. Taranowanie jest PO punktowaniu.
Geko pisze:2. Przechodząc za mur i uruchamiając punktowanie w fazie 2. lub 4. (pola 26 i 61) przesuwam znacznik czasu o tyle pół, ile wynika z zagranego żetonu/żetonów? Inaczej mówiąc, nie muszę zatrzymywać się zaraz za murem, bo zatrzymywanie ma miejsce tylko na polach 37 i 74 (kamienna zagroda)?
Dokladnie.
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Owczy Pęd

Post autor: Geko »

Dzięki Klos za szybką odpowiedź :D
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Owczy Pęd

Post autor: Geko »

No to mam jeszcze jedno pytanko:

Gdy w grze trzyosobowej (bo w dwu- i czteroosobowej to chyba się nie zdarza) każdy z graczy wykorzysta już wszystkie swoje 12 akcji a mimo to wskaźnik czasu nie dojdzie do końca (bo mało albo wcale nie używali "przyspieszaczy") to odpalamy ostatnie punktowanie?
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Awatar użytkownika
mst
Posty: 5767
Rejestracja: 25 wrz 2007, 10:42
Lokalizacja: gliwice
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Owczy Pęd

Post autor: mst »

To chyba baaardzo mało prawdopodobne - każdy z graczy ma ze swoimi 12 akcjami związany upływ czasu o 24 czyli w sumie dla 3 graczy o 72 a ostatnie pole wskaźnika czasu to 74 przy czym trzeba jeszcze wziąć pod uwagę, że za każdą nie wykorzystaną kartę ruchu gracz traci 2 punkty.

W grze 2-osobowej (i oczywiście także 4-osobowej) taka sytuacja w ogóle nie może się zdarzyć ponieważ do każdej karty akcji gracz musi (a nie może jak w przypadku rozgrywki 3-osobowej) zagrać kartę ruchu.
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów.
magazyn
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Owczy Pęd

Post autor: Geko »

mst pisze:To chyba baaardzo mało prawdopodobne - każdy z graczy ma ze swoimi 12 akcjami związany upływ czasu o 24 czyli w sumie dla 3 graczy o 72 a ostatnie pole wskaźnika czasu to 74 przy czym trzeba jeszcze wziąć pod uwagę, że za każdą nie wykorzystaną kartę ruchu gracz traci 2 punkty.
Hmm, ale polska instrukcja mówi, że każda wykorzystana karta dodatkowa, to strata dwóch punktów. Czyżby błąd w tłumaczeniu?

A chyba musieliśmy zapomnieć o przesunięciu znacznika czasu ze dwa razy bo razem ze zużytą jedną kartą dodatkową znacznik czasu zakończył grę na polu 70 albo 71.

Choć nie do końca jestem tego pewien, bo przy drugim punktowaniu w fazie Pięknego Rogera zatrzymuje się znacznik na polu 37.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Awatar użytkownika
mst
Posty: 5767
Rejestracja: 25 wrz 2007, 10:42
Lokalizacja: gliwice
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Owczy Pęd

Post autor: mst »

Geko pisze:Hmm, ale polska instrukcja mówi, że każda wykorzystana karta dodatkowa, to strata dwóch punktów. Czyżby błąd w tłumaczeniu?
O, to warte sprawdzenia. Ja mam Haste Bock? wyd.Zoch i zarówno w angielskiej jak i niemieckiej wersji instrukcji mowa jest o 2 punktach odejmowanych za niewykorzystane karty ruchu.
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów.
magazyn
Awatar użytkownika
yakos
Posty: 243
Rejestracja: 13 cze 2008, 15:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 8 times
Been thanked: 6 times

Re: Owczy Pęd

Post autor: yakos »

mst pisze:O, to warte sprawdzenia. Ja mam Haste Bock? wyd.Zoch i zarówno w angielskiej jak i niemieckiej wersji instrukcji mowa jest o 2 punktach odejmowanych za niewykorzystane karty ruchu.
Racja!
http://www.zoch-verlag.com/fileadmin/us ... ock-dt.pdf
http://www.zoch-verlag.com/fileadmin/us ... -en-fr.pdf

Inny błąd (na szczęście bez wpływu na rozgrywkę):
  • Owce mają racice, a nie kopyta.
Awatar użytkownika
Jarek B.
Posty: 148
Rejestracja: 17 wrz 2007, 08:28
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 10 times

Re: Owczy Pęd

Post autor: Jarek B. »

mst pisze:O, to warte sprawdzenia. Ja mam Haste Bock? wyd.Zoch i zarówno w angielskiej jak i niemieckiej wersji instrukcji mowa jest o 2 punktach odejmowanych za niewykorzystane karty ruchu.
Niestety, wkradł się błąd, a raczej chochlik drukarski pożerający "nie". Na stronie intrnetowej uwzględnię to w odpowiednim miejscu.
Dziękuję za wszystkie uwagi dotyczące naszych gier.
Awatar użytkownika
Al
Posty: 560
Rejestracja: 01 mar 2006, 14:22
Lokalizacja: Wodzisław Śl. ( Gorzyce )

Re: Owczy Pęd

Post autor: Al »

yakos pisze: Inny błąd (na szczęście bez wpływu na rozgrywkę):
  • Owce mają racice, a nie kopyta.
No to może jeszcze inny błąd - nie ma czarnych owiec, albo jeszcze inny nonsens - owca nie może przecież ogolić z wełny innej owcy (to przecież absurd !!) :-/

Jak mawiał pewien niebieski gość: "Nie cierpię purystów"
Awatar użytkownika
Smoku
Posty: 464
Rejestracja: 17 lut 2006, 17:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Owczy Pęd

Post autor: Smoku »

Nie ma czarnych owiec ????????? :shock: :shock: :shock:
Ja kilka w swojch stadach spotkałem.
O kopytach była przecież piosenka baranka "-be,be,be, kopytka niosą mnie" ,a i ludzie też "wyciągają kopyta" i "wcinają kopytka". :roll:
Awatar użytkownika
Al
Posty: 560
Rejestracja: 01 mar 2006, 14:22
Lokalizacja: Wodzisław Śl. ( Gorzyce )

Re: Owczy Pęd

Post autor: Al »

[quote="GagarKhan"]Nie ma czarnych owiec ????????? :shock: :shock: :shock:
Ja kilka w swojch stadach spotkałem.
quote]

A to przepraszam :)

No bo ty pewnie masz zamówioną wełnę na czarne sweterki ;-)
Awatar użytkownika
Legun
Posty: 1803
Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 78 times
Been thanked: 167 times

Re: Owczy Pęd

Post autor: Legun »

Po pierwszej rozgrywce - bardzo miłe wrażenia. Gra jest nieprawdopodobnie ładna. Figurki są niezwykle zabawne. Jedna tylko uwaga do tłumaczenia - naprawdę nie rozumiem, dlaczego jest "taranowanie" a nie "trykanie" - obrazek na karcie ewidentnie pokazuje trykanie :D . My w każdym razie mówiliśmy "trykanie" i było to źródło stałej radości.
Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Owczy Pęd

Post autor: Geko »

Legun pisze:Po pierwszej rozgrywce - bardzo miłe wrażenia. Gra jest nieprawdopodobnie ładna. Figurki są niezwykle zabawne. Jedna tylko uwaga do tłumaczenia - naprawdę nie rozumiem, dlaczego jest "taranowanie" a nie "trykanie" - obrazek na karcie ewidentnie pokazuje trykanie :D . My w każdym razie mówiliśmy "trykanie" i było to źródło stałej radości.
Ja mówię zamiennie "trykanie" albo "taranowanie". Z tym, że przy nowych ludziach wolę mówić "taranowanie", bo "trykanie" się niektórym kojarzy.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Awatar użytkownika
waffel
Posty: 2600
Rejestracja: 26 lip 2007, 14:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 8 times

Re: Owczy Pęd

Post autor: waffel »

Czekam aż Filippos to przeczyta.
Awatar użytkownika
Legun
Posty: 1803
Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 78 times
Been thanked: 167 times

Re: Owczy Pęd

Post autor: Legun »

Geko pisze:"trykanie" się niektórym kojarzy.
Niektórym to się wszystko kojarzy :wink:. Wedle słownika języka polskiego:
trykać - o baranie lub koźle: uderzać głową, rogami; bóść,
taranować - rozbijać, wyłamywać, niszczyć coś, uderzając z impetem do przodu.
Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...
ODPOWIEDZ