Angry Boardgamer - Recenzje gier planszowych: Recenzja Heroes of Land, Air & Sea

Informacje o stronach WWW nt. planszówek, adresy stron producentów, miłośników, linki do artykułów o grach planszowych w mediach, itp.
Awatar użytkownika
trx
Posty: 26
Rejestracja: 27 lip 2015, 13:49
Been thanked: 4 times
Kontakt:

Angry Boardgamer - Recenzje gier planszowych: Recenzja Heroes of Land, Air & Sea

Post autor: trx »

Nitka dot. tekstów na naszym serwisie Angry Boardgamer.
Będziemy dorzucać tu kolejne linki.

NAJNOWSZY TEKST:

Seria Warcraft to jedna z najważniejszych strategii czasu rzeczywistego. Zadebiutowała w 1994 roku grą Warcraft: Orcs & Humans, opowiadającą o konflikcie ludzi i orków. Tytuł zapoczątkował charakterystyczną rozgrywkę opartą na budowie baz, zbieraniu surowców i walce.

Kolejna odsłona, Warcraft II: Tides of Darkness (1995), rozwinęła mechaniki, dodała nowe jednostki i bitwy morskie. Największy przełom przyniósł jednak Warcraft III: Reign of Chaos (2002), wprowadzając cztery grywalne rasy i bohaterów zdobywających doświadczenie. Dodatek The Frozen Throne (2003) kontynuował historię Arthasa, który stał się Królem Liszem.

Sukces serii doprowadził do stworzenia World of Warcraft (2004), jednego z najpopularniejszych MMORPG w historii. Warcraft III: Reforged (2020) miał odświeżyć serię, lecz zawiódł fanów. Mimo to Warcraft pozostaje kultową marką, której wpływ widać w wielu późniejszych grach. Fani wciąż czekają na Warcraft IV, licząc na powrót legendarnej strategii RTS.

Dlaczego o tym piszę? Bo gra Heroes of Land, Air & Sea (dalej HOLAS) wyraźnie była tą serią inspirowana. I nie ma co się z tym kłócić. Gra jest asymetryczną strategią dla 1-4 graczy. Autorem gry jest Scott Almes znany międzyinnymi z tytułów z serii Tiny Epic, takich jak Małe Epickie Dinozaury, Małe Epickie Podziemia, czy Małe Epickie Galaktyki. Gra została wydana w Polsce przez wydawnictwo Galakta, które wysłało nam w ramach współpracy barterowej grę do recenzji. Rozgrywka nie powinna trwać dłużej niż trzy godziny. Choć na początku liczba szczegółów, jeżeli chodzi o kwestie asymetryczności, czary, czy nawet samą walkę, mogą lekko przytłoczyć, to szybko gra przechodzi w tryb płynny.

https://angryboardgamer.pl/heroes-of-land-air-sea/


---

Pierwszy wpis:

Recenzja gry Sniper Elite: Gra Planszowa
https://angryboardgamer.pl/sniper-elite-gra-planszowa/

TL;DR Zaskakująco mocna adaptacja serii gier wideo. Ukryty ruch pełny fint w fintach, emocji i wykorzystywania wszystkich możliwych zasobów, aby osiągnąć albo uniemożliwić osiągnięcie celu. Patrząc na oficjalny sklep, dobra cena względem dobrej jakości wydania. No i ta wypraska!
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2025, 07:40 przez trx, łącznie zmieniany 11 razy.
Awatar użytkownika
trx
Posty: 26
Rejestracja: 27 lip 2015, 13:49
Been thanked: 4 times
Kontakt:

Re: Angry Boardgamer - Recenzje gier planszowych - Dune: Wojna o Arrakis

Post autor: trx »

Recenzja gry Dune: Wojna o Arrakis: https://angryboardgamer.pl/dune-wojna-o-arrakis/

TLDR; Bałem się, że Dune: Wojna o Arrakis to będzie wycięta, a nawet ogołocona i uproszczona Wojna o Pierścień, tyle że w klimatach Diuny. Jakże się myliłem. Tak, gra jest prostsza, łatwiejsza do wytłumaczenia i szybsza. Nie brakuje jej przy tym głębi decyzyjnej, a zmiany, które się pojawiły, robią ją miejscami nawet ciekawszą od tej, na której twórcy się w pewnym sensie wzorowali. Nie jest to w mojej opinii gra lepsza, jednak uważam, że jeżeli odbiliście się od WoP, to mimo wszystko macie szanse i to bardzo duże, by WoA was nie odrzuciła, a wy przez to będziecie mieli szansę ją polubić, szczególnie gdy jesteście fanami uniwersum. Oczywiście, jeżeli jesteście wprawieni, to nie ma szans, by nowa Diuna przebiła Władcę Pierścieni, bo to właśnie złożoność, synergia kart i osadzenie całości w temacie jest jego siłą. Jak dla mnie Diunka jest ocenę niżej od Wojny o Pierścień.
Ostatnio zmieniony 27 sie 2024, 08:36 przez trx, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
trx
Posty: 26
Rejestracja: 27 lip 2015, 13:49
Been thanked: 4 times
Kontakt:

Re: Angry Boardgamer - Recenzje gier planszowych - Lords of Heaven

Post autor: trx »

Już dziś (27.08) startuje kampania gry Lords of Heaven autorstwa Aleksandra Jagodzińskiego. Jeżeli interesuje was temat krucjat, lubicie strategie, area majority i gry napędzane kartami z mocną dawką negatywnej interakcji, to jest to tytuł do sprawdzenia.

Oto recenzja prototypu gry Lords of Heaven: https://angryboardgamer.pl/lords-of-heaven/
Awatar użytkownika
trx
Posty: 26
Rejestracja: 27 lip 2015, 13:49
Been thanked: 4 times
Kontakt:

Re: Angry Boardgamer - Recenzje gier planszowych - Najlepsze gry, w które już nigdy nie zagram

Post autor: trx »

Macie tak, że jakieś tytuły bardzo lubicie, ale nie macie ochoty w nie grać? Ano poszczególne osoby z naszej ekipy również tak mają i się tym chwalą. Oto lista najlepszych gier, w które już więcej nie zagramy. No okej, każdy z osobna, a nie wszyscy na raz...

https://angryboardgamer.pl/najlepsze-gr ... ie-zagram/
Awatar użytkownika
trx
Posty: 26
Rejestracja: 27 lip 2015, 13:49
Been thanked: 4 times
Kontakt:

Re: Angry Boardgamer - Recenzje gier planszowych - Najlepsze gry, w które już nigdy nie zagram

Post autor: trx »

Coś o pszczołach... elektronicznych pszczołach. Ciekawe czy takie pszczoły marzą o cyfrowym miodku.

No okej, recenzja Apiary autorstwa Gekona już na stronie:

https://angryboardgamer.pl/apiary/
Awatar użytkownika
trx
Posty: 26
Rejestracja: 27 lip 2015, 13:49
Been thanked: 4 times
Kontakt:

Re: Angry Boardgamer - Recenzje gier planszowych - Recenzja Apiary

Post autor: trx »

Tym razem postapokaliptyczny cyberpunk od Awaken Realms Lite, czyli recenzja autorstwa sir Acida gry Tamashii: Kroniki Ascendu:


https://angryboardgamer.pl/tamashii-kroniki-ascendu/
Awatar użytkownika
trx
Posty: 26
Rejestracja: 27 lip 2015, 13:49
Been thanked: 4 times
Kontakt:

Re: Angry Boardgamer - Recenzje gier planszowych: Recenzja Fateforge: Kroniki Kaan

Post autor: trx »

"Nie znoszę generycznego fantasy. Męczy mnie bezustanne powielanie niczym nieróżniących się światów i motywów. Przez długi czas gniewałem się na gatunek tak bardzo, że unikałem jak ognia kontaktu z nim. Trwając w tym wieloletnim zacietrzewieniu wzgardziłem, dość niesłusznie zresztą, wieloma produktami z tego gatunku. Z czasem moja niechęć została zastąpiona pokorą obiektywności, ale do dziś mam drgawki na myśl o kolejnej, paradnej wręcz konieczności ratowania fantastycznego świata o numerze 456. Nie będzie zatem tajemnicą, że na myśl o recenzji Fateforge pojawiła się we mnie ani to radość, ani łaskotanie w okolicy pośladków. Usiadłem. Zagrałem. I cholera, bawiłem się całkiem nieźle! [...]" -- Carmash--

Całą recenzję znajdziecie tu: https://angryboardgamer.pl/fateforge-kroniki-kaan/
Awatar użytkownika
trx
Posty: 26
Rejestracja: 27 lip 2015, 13:49
Been thanked: 4 times
Kontakt:

Re: Angry Boardgamer - Recenzje gier planszowych: Recenzja Power Plant

Post autor: trx »

"Cóż, bycie ogrodnikiem nigdy nie było moim marzeniem. Ale bycie czarodziejem i uprawianie magicznego ogródka brzmi dla mnie nieco bardziej przekonująco, a jeśli dołożyć do tego innych czarodziejów, którzy chcą zagospodarować ten sam teren, zaczyna robić się ciekawie. [...]" -- Moliu --

RECENZJA: https://angryboardgamer.pl/power-plants/
Awatar użytkownika
trx
Posty: 26
Rejestracja: 27 lip 2015, 13:49
Been thanked: 4 times
Kontakt:

Re: Angry Boardgamer - Recenzje gier planszowych: Recenzja Septima

Post autor: trx »

Chodzą w pełni księżyca, zbierają różne ziółka po lasach, warzą w swoich chatkach mikstury. Ludzie się ich boją, ale jak egzema na skórze się pojawi, czy paraliż kończynę dotknie, to cichcem się do nich udają. Wiedźmy: budziły grozę, ale pomagały.
Septima, czyli gra, w której co turę będziemy mogli osądzić czarownicę [...] -- suburbius --

https://angryboardgamer.pl/septima/
Awatar użytkownika
trx
Posty: 26
Rejestracja: 27 lip 2015, 13:49
Been thanked: 4 times
Kontakt:

Re: Angry Boardgamer - Recenzje gier planszowych: Recenzja Pax Hispanica

Post autor: trx »

Paksom można wiele wybaczyć. Ej, ta gra ma być skomplikowana, musi być wymagająca. Jak zagrasz dwa razy, to nie powinieneś się nawet wypowiadać, bo ten tytuł ma drugie dno i jest dla ciebie zbyt trudny. Słyszeliście to? No właśnie. Ja jednak zagrałem trochę więcej i postaram się wypowiedzieć, czy najnowszy Pax zasługuje na to miano i czy mi się spodobał — czy jednak skomplikowanie nie idzie w parze z przyjemnością płynącą z rozgrywki. Muszę przyznać, że mocno czekałem na ten tytuł i wiązałem z nim wielkie nadzieje. Czy Pax Hispanica stanął na wysokości zadania, a raczej jego autor Phil Eklund?

https://angryboardgamer.pl/pax-hispanica/
Awatar użytkownika
trx
Posty: 26
Rejestracja: 27 lip 2015, 13:49
Been thanked: 4 times
Kontakt:

Re: Angry Boardgamer - Recenzje gier planszowych: Recenzja Cyklady – Edycja Legendarna

Post autor: trx »

Witaj pośród wysp archipelagu Cyklady, kolebki mitów, gdzie antyczni bogowie bacznie obserwują śmiertelników i ich wieczne zmagania – takimi słowami wydawca wprowadza graczy do instrukcji. Prawda, że działa na wyobraźnię? Któż nie chciałby zanurzyć się w starożytny świat przepełniony przygodą? Zawalczyć o chwałę zwycięzcy, zetrzeć w pył wrogie armie. Stanąć oko w oko z mitycznymi stworami. Poniekąd takie właśnie doświadczenie obiecują Cyklady – Edycja Legendarna, rzecz jasna na własnych zasadach.

https://angryboardgamer.pl/cyklady-edycja-legendarna/
Awatar użytkownika
trx
Posty: 26
Rejestracja: 27 lip 2015, 13:49
Been thanked: 4 times
Kontakt:

Re: Angry Boardgamer - Recenzje gier planszowych: Recenzja Dodatki do Spirit Island: Zarośla i Szpony oraz Rozdarta Ziem

Post autor: trx »

Spirit Island… Gra, która na polskim rynku nie miała szczęścia. Pierwsze wydanie Lacerty, a właściwie dodruk, był jedną z przyczyn nieszczęśliwego końca wydawnictwa. Prawa przejął Rebel, który pierwotnie przebąkiwał o kontynuacji w postaci dodatków, co ostatecznie nie nastąpiło. Bezpańską licencję, zupełnie niespodziewanie przechwycił Portal i osobiście uważam, że bardzo dobrze się stało. Recepcja polska Spirit Island jest zgoła inna niż światowa: to gra będąca w TOP10 BGG, a to nie w kij dmuchał, u nas potraktowana została po macoszemu i furory nie zrobiła.

Tymczasem prócz podstawki, którą recenzowałem kilka lat temu, na rynku pojawiają się od razu dwa (a właściwie trzy, licząc z drewnianymi tokenami) dodatki. Chronologicznie pierwszy, mniejszy, Zarośla i Szpony to klasyczne “to samo, tylko bardziej”. Najważniejsza zmiana, która implikuje kolejne, to koncepcja większej nieprzewidywalności rozgrywki. Przypomnijmy, że w podstawce Spirit Island w trakcie rundy niemal wszystko było policzalne i do zaplanowania (co zwłaszcza w pełnym składzie mogło stać się przekleństwem), a jedyne niewiadome to: która z krain będzie eksplorowana, czy karta strachu nam pomoże oraz jakie cztery karty do wyboru dostaniemy podczas ich doboru. Pomimo pewnego pozoru przygodowości Spirit Island to raj dla matematyków o wysokich kompetencjach społecznych, czyli jak się domyślacie target niezbyt liczny.

https://angryboardgamer.pl/dodatki-do-s ... ta-ziemia/
Awatar użytkownika
trx
Posty: 26
Rejestracja: 27 lip 2015, 13:49
Been thanked: 4 times
Kontakt:

Re: Angry Boardgamer - Recenzje gier planszowych: Recenzja Heroes of Land, Air & Sea

Post autor: trx »

Seria Warcraft to jedna z najważniejszych strategii czasu rzeczywistego. Zadebiutowała w 1994 roku grą Warcraft: Orcs & Humans, opowiadającą o konflikcie ludzi i orków. Tytuł zapoczątkował charakterystyczną rozgrywkę opartą na budowie baz, zbieraniu surowców i walce.

Kolejna odsłona, Warcraft II: Tides of Darkness (1995), rozwinęła mechaniki, dodała nowe jednostki i bitwy morskie. Największy przełom przyniósł jednak Warcraft III: Reign of Chaos (2002), wprowadzając cztery grywalne rasy i bohaterów zdobywających doświadczenie. Dodatek The Frozen Throne (2003) kontynuował historię Arthasa, który stał się Królem Liszem.

Sukces serii doprowadził do stworzenia World of Warcraft (2004), jednego z najpopularniejszych MMORPG w historii. Warcraft III: Reforged (2020) miał odświeżyć serię, lecz zawiódł fanów. Mimo to Warcraft pozostaje kultową marką, której wpływ widać w wielu późniejszych grach. Fani wciąż czekają na Warcraft IV, licząc na powrót legendarnej strategii RTS.

Dlaczego o tym piszę? Bo gra Heroes of Land, Air & Sea (dalej HOLAS) wyraźnie była tą serią inspirowana. I nie ma co się z tym kłócić. Gra jest asymetryczną strategią dla 1-4 graczy. Autorem gry jest Scott Almes znany międzyinnymi z tytułów z serii Tiny Epic, takich jak Małe Epickie Dinozaury, Małe Epickie Podziemia, czy Małe Epickie Galaktyki. Gra została wydana w Polsce przez wydawnictwo Galakta, które wysłało nam w ramach współpracy barterowej grę do recenzji. Rozgrywka nie powinna trwać dłużej niż trzy godziny. Choć na początku liczba szczegółów, jeżeli chodzi o kwestie asymetryczności, czary, czy nawet samą walkę, mogą lekko przytłoczyć, to szybko gra przechodzi w tryb płynny.

https://angryboardgamer.pl/heroes-of-land-air-sea/
ODPOWIEDZ