Mysia Straż (Mouse Guard) RPG

Tutaj można dyskutować konkretnych grach RPG. Każda gra ma swój jeden wątek osobno Wilkołak, osobno Wampir itd.
Regulamin forum
Tutaj można dyskutować konkretnych grach RPG. Każda gra ma swój jeden wątek osobno Wilkołak, osobno Wampir itd.
Awatar użytkownika
nimsarn
Posty: 322
Rejestracja: 04 lis 2005, 16:54
Lokalizacja: Z buszu! W centrum Zielonej Góry
Has thanked: 540 times
Been thanked: 200 times

Mysia Straż (Mouse Guard) RPG

Post autor: nimsarn »

Mam parę pytań a tematu jeszcze nie ma...

Sławetne zagranicznym świadku RPeGowym przeniesienie realów komiksów Davida Petersenena (pod tym samym tytułem) na język growy i to nie byle-jakimi rękoma, bo samego twórcy Burning Weel Luka Cranego.
W naszym ojczystym języku ukazało się w 2012 staraniem wydawnictwa (cała kampania na Wspieram.to z tego była)
CUBE factory of ideas
Obrazek
(ilustracja ze strony wydawcy - https://factorycube.pl/sklep/opis-produ ... -Fabularna)

Nie jest jak już za pewnie zdążyliście się zorientować tzw. mainstearmowe RPeGogranie, a raczej rozgrywka z pod szyldu Indie.
(dla zainteresowanych terminem: https://en.wikipedia.org/wiki/Indie_role-playing_game).
Słowem należy się przygotować na zabawę formą i choć ta -zabawa - jest tutaj dość lekka, to i tak może szeregowego eRPeGowca głowa rozboleć.
Co prawda mamy też tutaj podział na MG i Graczy - ci drudzy nawet mają swoje postacie - Oops! myszy - to jednak jest tu kilka elementów, które rozgrywkę potrafią wywrócić.

No właśnie, czy mieliście z tym systemem styczność?
Co o nim sądzicie?
Jak sobie radzicie z pożytkowaniem przez graczy sytemu nagród?
Czy nie sądzicie że początkowa przygoda/scenariusz proponowany przez autorów jest nieco naciągany?
Jak odbieracie sprowadzenie 80% (z grubsza) przygody do jednego testu?
A może staracie się prowadzić tą grę na stary sposób - jak sobie z tym radzicie?
Gracz7627
Posty: 10
Rejestracja: 16 maja 2025, 19:03
Been thanked: 2 times

Re: Mysia Straż (Mouse Guard) RPG

Post autor: Gracz7627 »

Grałem parę sesji jakiś czas temu – system ciekawy, choć faktycznie nietypowy. Mechanika nagród może być tricky, jeśli gracze nie wczuwają się w swoje cechy i motywacje. Wstępny scenariusz trochę sztywny, ale da się z niego coś wyciągnąć przy odpowiednim podejściu. Co do testu na 80% przygody – zależy jak MG to rozegra, można to fajnie rozbić na więcej scen.
Awatar użytkownika
nimsarn
Posty: 322
Rejestracja: 04 lis 2005, 16:54
Lokalizacja: Z buszu! W centrum Zielonej Góry
Has thanked: 540 times
Been thanked: 200 times

Re: Mysia Straż (Mouse Guard) RPG

Post autor: nimsarn »

Gracz7627 pisze: 24 maja 2025, 13:05 Wstępny scenariusz trochę sztywny,
I naciągany...
W dodatku raz pierwszy test w podręczniku klasyfikowany jest jako przeszkoda dziczy, raz przeszkoda myszy - raz trudy odnalezienia podejrzanej myszy wynikają z natury szlaku, raz z zaradności myszy :?
Dalej jeśli mamy się trzymać tego drugiego, to w przypadku sukcesu znów mamy przeszkodę myszy :shock: - przesłuchanie delikwenta.
Co do testu na 80% przygody – zależy jak MG to rozegra, można to fajnie rozbić na więcej scen.
Jasne trzymając się litery podręcznika w sumie 5 (pierwsza + planowany zwrot akcji + 3 pozostałe natury przeszkód) w turze MG.

Ogólnie znajduję podręcznik strasznie chaotycznie spisany - tak jak by autor dostał przysłowiowego słowotoku - żadnej refleksji nad przejrzystością tekstu - w praktyce jedynie dodanie ikonek (Tekst MG; Reguły; Tekst gracza) ratuje czytelnika.
No i polskiemu tłumaczeniu nie do końca się udało, skoro literalnie kariery/zawody nazywa się w podręczniku umiejętnościami...
ODPOWIEDZ