Niedawno przyszedł mi do głowy pomysł na grę karcianą. Nadałem jej szumną nazwę " 7 Niebo / 7 Piekło". Postaram się przedstawić jej zasady.
Każdy z graczy wciela się w rolę duszka w zaświatach. Jego zadaniem jest osiągnięcie najwyższej pozycji - 7 Nieba lub 7 Piekła i utrudnienie drogi pozostałym duszkom.
Gra przeznaczona dla 2 i więcej graczy.
Akcesoria: talia 54 kart ( z dwoma jokerami ), kartka, długopis.
wyjaśnienie pojęć
kolor: czerwone, czarne
znak: caro, kier, pik, trefl
wartość: 2, 3, 4,.. 10, walet(W), dama(Q), król(K), as(A)
Rozgrywka:
Wszystkie duszki tyle co przyleciały ze świata materialnego ( poziom 0 )
Tasujemy talię, następnie rozdajemy po jednej odkrytej karcie dla każdego z graczy ( baza ). Następnie każdemu rozdajemy po 5 kart( zakrytych ), resztę odkładamy jako karty dodatkowe- gracze będą dociągać 1 kartę na turę aż do wyczerpania tego stosu. Gracze po kolei zrzucają karty i dociągają po 1 karcie.
W swej kolejce gracz kładzie na stosie ( karty położone na bazie ) swoim bądź przeciwnika 1 kartę. Stos oznacza punkty, za które idzie się do nieba ( dodatnie ), bądź do piekła ( ujemne ). I tak, jeżeli na karcie, ktra jest na szczycie stosu położymy kartę:
- w tym samym kolorze +1punkt
- tego samego znaku +2p.
- w przeciwnym kolorze -1p
- o tej samej wartości i tego samego koloru +3p.
- o tej samej wartości przeciwnego koloru -3p.
Kary specjalne :
A - zmienia znak stosu na przeciwny
K - dodatkowa kolejka ( gracz który go zagrał bierze 1 kartę, zrzuca dowolną i bierze następną )
Q - tylko właściciel stosu, n aktórego szczycie leży Q może ( i musi ) położyć na niej kartę, ale to nie on ją wybiera, lecz losuje ją gracz po jego prawej ręce - z tych kart, które posiadacz Q na stosie ma na ręce
W - zdejmuje 1 kartę ze szczytu stosu ( może być zagrany na Q na stosie przeciwnika )
Joker - tasuje stos
Po tym, jak karty zapasowe się skończą i gracze zrzucą wszystkie karty z ręki, podlicza się punkty. Karty specjalne traktuje się tak jak pozostałe.
Jokery ( czarny i czerwony ) traktuje się tak, jak na to wskazuje kolor - jeżeli czerwony Joker leży napiku, to -1p, a jeżeli na caro lub kierzze, +2p.
Jeżeli ktoś zdobył +7 lub -& p., to wygrywa grę
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Jeżeli ktoś podczas podliczania punktów wyskoczy z przedziału <-7, +7>, to wraca do zera.
Ufff. Jeżeli przebrnąłeś przez to, to gratuluję
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
CZekam na opinie.
Pozdrawiam.