Najbardziej nietypowe gry w historii/na świecie
- czikenpredator
- Posty: 266
- Rejestracja: 18 gru 2018, 20:27
- Has thanked: 60 times
- Been thanked: 58 times
Najbardziej nietypowe gry w historii/na świecie
No właśnie - jakie znacie najbardziej nietypowe/dziwne/kreatywne gry, które jakoś wykraczają czy to mechanicznie, czy doświadczeniem, które oferują poza to co popularne? Nie chodzi mi przy tym o to, żeby koniecznie były to najlepsze gry w jakie graliście (chociaż wiadomo, że łatwiej jest zrobić nieszablonową, ale nudną grę) - ale może takie, które swoją siłę czerpią z tej niecodzienności?
Tematem interesuję się też dlatego, że przygotowaliśmy z Madzią na WWG artykuł/listę takich gier spośród tych, które znamy (link: 10 kreatywnych planszówek gardzących rutyną). Jestem ciekaw czy jest coś co nam umknęło i czy macie w tej kwestii jakieś ciekawe obserwacje?
PS. Przeszukałem forum i nie udało mi się znaleźć takiego tematu - ale hej, to forum jest gargantuiczne, więc uznałem, że jeśli był to na tyle dawno by zasadne było założenie nowego
Tematem interesuję się też dlatego, że przygotowaliśmy z Madzią na WWG artykuł/listę takich gier spośród tych, które znamy (link: 10 kreatywnych planszówek gardzących rutyną). Jestem ciekaw czy jest coś co nam umknęło i czy macie w tej kwestii jakieś ciekawe obserwacje?
PS. Przeszukałem forum i nie udało mi się znaleźć takiego tematu - ale hej, to forum jest gargantuiczne, więc uznałem, że jeśli był to na tyle dawno by zasadne było założenie nowego
Ostatnio zmieniony 14 mar 2021, 13:18 przez czikenpredator, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 800
- Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
- Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
- Has thanked: 546 times
- Been thanked: 164 times
Re: Najbardziej nietypowe gry w historii/na świecie
So, you be Eatean? Survive Escape from Atlantis?
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
- wrojka
- Posty: 475
- Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
- Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
- Has thanked: 234 times
- Been thanked: 217 times
Re: Najbardziej nietypowe gry w historii/na świecie
W tym miesiącu ma dotrzeć For Science! z KS. Połasiłem się właśnie ze względu na odmienność od wyobrażenia o planszówkach. 1-6 kooperacja w czasie rzeczywistym z elementami dexterity.
Spodobało mi się ze względu na to ciekawe połączenie planowania tego co się zbuduje z dostępnych kart i późniejszej budowy tego. We wszystko wplecione karty eventów, które mają przeszkadzać. No i twórca Spirit Island, Eric Reuss.
Spodobało mi się ze względu na to ciekawe połączenie planowania tego co się zbuduje z dostępnych kart i późniejszej budowy tego. We wszystko wplecione karty eventów, które mają przeszkadzać. No i twórca Spirit Island, Eric Reuss.
- WRS
- Administrator
- Posty: 2179
- Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
- Lokalizacja: Ropczyce
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 96 times
- Kontakt:
Re: Najbardziej nietypowe gry w historii/na świecie
Ja zgłaszam
Polarity (https://boardgamegeek.com/boardgame/380/polarity)
Tunnelz/Passtah (https://boardgamegeek.com/boardgame/28053/tunnelz)
Single Card Game (https://boardgamegeek.com/boardgame/206 ... -card-game)
a także
Azteka (https://boardgamegeek.com/boardgame/153496/azteka)
Chłopska Szkoła Biznesu (https://boardgamegeek.com/boardgame/852 ... la-biznesu)
Mini Curling (https://boardgamegeek.com/boardgame/134 ... rling-game)
Darjeeling (https://boardgamegeek.com/boardgame/32165/darjeeling)
Futterneid (https://boardgamegeek.com/boardgame/144631/futterneid)
John Company (https://boardgamegeek.com/boardgame/211716/john-company)
Polarity (https://boardgamegeek.com/boardgame/380/polarity)
Tunnelz/Passtah (https://boardgamegeek.com/boardgame/28053/tunnelz)
Single Card Game (https://boardgamegeek.com/boardgame/206 ... -card-game)
a także
Azteka (https://boardgamegeek.com/boardgame/153496/azteka)
Chłopska Szkoła Biznesu (https://boardgamegeek.com/boardgame/852 ... la-biznesu)
Mini Curling (https://boardgamegeek.com/boardgame/134 ... rling-game)
Darjeeling (https://boardgamegeek.com/boardgame/32165/darjeeling)
Futterneid (https://boardgamegeek.com/boardgame/144631/futterneid)
John Company (https://boardgamegeek.com/boardgame/211716/john-company)
Re: Najbardziej nietypowe gry w historii/na świecie
Nie jestem jakimś znawcą w temacie - podrzucam to, z czym ja się spotkałem:
-Alchemicy - ze względu na nieszablonowe użycie apki
-Millennium Blades - Gra o udziale w turnieju karcianym
-Kowale losu - nie spotkałem innej gry, w której można modyfikować ścianki kostki
-Tzolk'in - nietypowa wariacja worker placement z wykorzystaniem kół zębatych
-Alchemicy - ze względu na nieszablonowe użycie apki
-Millennium Blades - Gra o udziale w turnieju karcianym
-Kowale losu - nie spotkałem innej gry, w której można modyfikować ścianki kostki
-Tzolk'in - nietypowa wariacja worker placement z wykorzystaniem kół zębatych
- Zet
- Posty: 1362
- Rejestracja: 26 paź 2006, 00:08
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 163 times
- Been thanked: 163 times
Re: Najbardziej nietypowe gry w historii/na świecie
Czy nikt nie wspomniał o:
Mord im Arosa - https://boardgamegeek.com/boardgame/80006/mord-im-arosa
Khet: Laser Game - https://boardgamegeek.com/boardgame/169 ... laser-game
Tom Vasel kiedyś jeszcze opisywał jakąś grę z wąchaniem, ale nie mogę jej znaleźć
Mord im Arosa - https://boardgamegeek.com/boardgame/80006/mord-im-arosa
Khet: Laser Game - https://boardgamegeek.com/boardgame/169 ... laser-game
Tom Vasel kiedyś jeszcze opisywał jakąś grę z wąchaniem, ale nie mogę jej znaleźć
- garg
- Posty: 4486
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
- Has thanked: 1445 times
- Been thanked: 1103 times
Re: Najbardziej nietypowe gry w historii/na świecie
No oczywiście jeszcze Kto to był? https://boardgamegeek.com/boardgame/33643/whoowasit
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
- 2lip
- Posty: 44
- Rejestracja: 03 paź 2018, 09:30
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 120 times
- Been thanked: 16 times
Re: Najbardziej nietypowe gry w historii/na świecie
Ice Cube
Gra z wykorzystaniem prawdziwych kostek lodu
https://boardgamegeek.com/boardgame/4628/ice-cube
Bugs in the Kitchen
Gra z biegającymi robalami po planszy
https://boardgamegeek.com/boardgame/137909/bugs-kitchen
https://boardgamegeek.com/boardgame/204576/perfumer
Gra z wykorzystaniem prawdziwych kostek lodu
https://boardgamegeek.com/boardgame/4628/ice-cube
Bugs in the Kitchen
Gra z biegającymi robalami po planszy
https://boardgamegeek.com/boardgame/137909/bugs-kitchen
The Perfumer
https://boardgamegeek.com/boardgame/204576/perfumer
Sprzedam: SKULL • 7 samurajów • ICECOOL • Paperback PL • Paryż: Miasto świateł • Ostatnie chwile... i inne
-
- Posty: 1270
- Rejestracja: 13 mar 2010, 15:24
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 120 times
- Been thanked: 193 times
Re: Najbardziej nietypowe gry w historii/na świecie
Nyctophobia
https://boardgamegeek.com/boardgame/249505/nyctophobia
Grałem w Essen, ciężko to nazwać nawet grą, raczej doświadczeniem.
https://boardgamegeek.com/boardgame/249505/nyctophobia
Grałem w Essen, ciężko to nazwać nawet grą, raczej doświadczeniem.
Re: Najbardziej nietypowe gry w historii/na świecie
Może Puzzle Strike? https://boardgamegeek.com/boardgame/67928/puzzle-strike
The Mind to bardzo ciekawy pomysł, który wydaje się głupawy zanim rozegra się pierwszą partię... a potem idzie samo - mocny syndrom jeszcze jednej partii.
The Mind to bardzo ciekawy pomysł, który wydaje się głupawy zanim rozegra się pierwszą partię... a potem idzie samo - mocny syndrom jeszcze jednej partii.
-
- Posty: 2587
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
- Has thanked: 1233 times
- Been thanked: 1449 times
Re: Najbardziej nietypowe gry w historii/na świecie
"Don't get got"
Z przyjaciółmi co wakacje wyjeżdżamy na planszówkowy wypad na ok tydzień. Myślę, że "Don't get got" nadaje się by być rozgrywaną przez cały czas trwania wyjazdu Ani przez chwilę nie będzie można czuć się bezpiecznie
Z przyjaciółmi co wakacje wyjeżdżamy na planszówkowy wypad na ok tydzień. Myślę, że "Don't get got" nadaje się by być rozgrywaną przez cały czas trwania wyjazdu Ani przez chwilę nie będzie można czuć się bezpiecznie
Lubię TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
- MichalStajszczak
- Posty: 9475
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 511 times
- Been thanked: 1449 times
- Kontakt:
Re: Najbardziej nietypowe gry w historii/na świecie
Borel - gra quizowa, w której gracze sprawdzają eksperymentalnie, jaka odpowiedź jest właściwa (A eksperyment może wyglądać np. tak: rzuć 4 razy kostką k20 i sumuj 3 wylosowane liczby, pomijając najmniejszą. Czy suma będzie większa niż 50?)
- Zet
- Posty: 1362
- Rejestracja: 26 paź 2006, 00:08
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 163 times
- Been thanked: 163 times
Re: Najbardziej nietypowe gry w historii/na świecie
Wklejam same linki, bo to powinno zachęcić czytającego do samodzielnego odkrycia co się kryje za danym tytułem. Taka forma "wymuszenia" działania i myślenia. Tak samo nauczyciel powinien jedynie nakierowywać ucznia na samodzielne znalezienie odpowiedzi, a nie podanie jej na tacy.
- garg
- Posty: 4486
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
- Has thanked: 1445 times
- Been thanked: 1103 times
Re: Najbardziej nietypowe gry w historii/na świecie
No i jeszcze przypomniałem sobie Bearanoia: https://boardgamegeek.com/boardgame/184443/bearanoia
Wśród obozowiczów jest niedźwiedź przebrany z człowieka i macie 60 sekund, żeby go wykryć. Niedźwiedź nie mówi, więc niby jest to łatwe. Ale sprawę utrudniają kultyści, którzy chcą obronić niedźwiedzia...
Wśród obozowiczów jest niedźwiedź przebrany z człowieka i macie 60 sekund, żeby go wykryć. Niedźwiedź nie mówi, więc niby jest to łatwe. Ale sprawę utrudniają kultyści, którzy chcą obronić niedźwiedzia...
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
- MichalStajszczak
- Posty: 9475
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 511 times
- Been thanked: 1449 times
- Kontakt:
Re: Najbardziej nietypowe gry w historii/na świecie
Podobnie nietypową grą jest Pogoń za Hubimgarg pisze: ↑14 mar 2021, 12:12 No oczywiście jeszcze Kto to był? https://boardgamegeek.com/boardgame/33643/whoowasit
Re: Najbardziej nietypowe gry w historii/na świecie
A sorry. Myślałem że po prostu trzepiesz kasę za przekierowania do BGG. Mój błąd.Zet pisze: ↑14 mar 2021, 14:06Wklejam same linki, bo to powinno zachęcić czytającego do samodzielnego odkrycia co się kryje za danym tytułem. Taka forma "wymuszenia" działania i myślenia. Tak samo nauczyciel powinien jedynie nakierowywać ucznia na samodzielne znalezienie odpowiedzi, a nie podanie jej na tacy.
-
- Posty: 2301
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1608 times
- Been thanked: 936 times
Re: Najbardziej nietypowe gry w historii/na świecie
To ja jeszcze dorzucę:
- Dawn of Peacemakers - za ciekawy mechanizm bycia świadkiem ścierania się różnych sił i perspektywę "niewiele znaczących jednostek"
- Conflict of Heroes 3 ed. - za rewelacyjny mechanizm punktów i kości stresu, który idealnie symuluje bitewny chaos
- Detective: City of Angels - za mechanizm Chisel w grze detektywistycznej, który dodaje jeszcze więcej niepewności i emocji
- Dreamscape - za rewelacyjną układankę przestrzenną świetnie wpisującą się w tematykę gry
- Festiwal lampionów - za zaangażowanie wszystkich graczy w swojej i czyjejś turze
- Rock, Paper, Wizard - za rzucanie zaklęć przy pomocy gestów
- Sidereal Confluence - za najlepszą grę negocjacyjną na świecie bez negatywnej interakcji
- Small Star Empires z dodatkami - za najmniejszą grę 4x w kosmosie
- Spirit Island z dodatkami - za najlepsze rozwiązanie syndromu gracza alfa w grze kooperacyjnej i tematykę
- Tash Kalar: Area of Legends - za unikalność
- Troyes - za podkradanie kości i unikalne podejście do worker placement i aktywacji umiejętności
- Twilight Imperium - gra nad planszą jest niezrównana
- Dawn of Peacemakers - za ciekawy mechanizm bycia świadkiem ścierania się różnych sił i perspektywę "niewiele znaczących jednostek"
- Conflict of Heroes 3 ed. - za rewelacyjny mechanizm punktów i kości stresu, który idealnie symuluje bitewny chaos
- Detective: City of Angels - za mechanizm Chisel w grze detektywistycznej, który dodaje jeszcze więcej niepewności i emocji
- Dreamscape - za rewelacyjną układankę przestrzenną świetnie wpisującą się w tematykę gry
- Festiwal lampionów - za zaangażowanie wszystkich graczy w swojej i czyjejś turze
- Rock, Paper, Wizard - za rzucanie zaklęć przy pomocy gestów
- Sidereal Confluence - za najlepszą grę negocjacyjną na świecie bez negatywnej interakcji
- Small Star Empires z dodatkami - za najmniejszą grę 4x w kosmosie
- Spirit Island z dodatkami - za najlepsze rozwiązanie syndromu gracza alfa w grze kooperacyjnej i tematykę
- Tash Kalar: Area of Legends - za unikalność
- Troyes - za podkradanie kości i unikalne podejście do worker placement i aktywacji umiejętności
- Twilight Imperium - gra nad planszą jest niezrównana
Re: Najbardziej nietypowe gry w historii/na świecie
Z tym TI i najbardziej niezrownana gra nad stolem to tak serio? Rozumiem, ze odbior gry jest subiektywny, ale tu rozmowa nad stolem jest kompletnie zwykla.
Top10:
1. A Song of Ice & Fire 2. Wojna o pierścień 3. Dominant Species 4. Brass: Birmingham 5. A Game of Thrones 2ed 6.Pax Renaissance 2ed 7. Tyrants of the Underdark 8. Zombicide:2nd 9. Empires: Age of Discovery
Honorowa: Lotr LCG
1. A Song of Ice & Fire 2. Wojna o pierścień 3. Dominant Species 4. Brass: Birmingham 5. A Game of Thrones 2ed 6.Pax Renaissance 2ed 7. Tyrants of the Underdark 8. Zombicide:2nd 9. Empires: Age of Discovery
Honorowa: Lotr LCG
Re: Najbardziej nietypowe gry w historii/na świecie
Powstaje coraz więcej "dziwnych" gier, szczerze mówiąc nawet nie bardzo widzę sens o nich pisać bo to tylko napędza kreatywność i to nader często w kiepskim stylu. Łatwiej bowiem stworzyć coś dziwnego aniżeli dobregoczikenpredator pisze: ↑14 mar 2021, 10:21 No właśnie - jakie znacie najbardziej nietypowe/dziwne/kreatywne gry, które jakoś wykraczają czy to mechanicznie, czy doświadczeniem, które oferują poza to co popularne?
Pozostaje więc "szokować" grafiką, tematyką czy... zapachem, ale to też staje się ... nudne.
W sumie po wprowadzeniu mechanik legacy, polegających na niszczeniu elementów gry, myślę, że już doszliśmy "do ściany" w wymyślaniu co by jeszcze tu można z samą grą zrobić.
Znaczy: możnaby ją jeszcze zjeść - czy są już gry planszowe z jadalnymi elementami?
Dla mnie najbardziej nietypowe (w negatywnym tego słowa znaczeniu bo aż dziw bierze, że ludzie to kupują) są wszelkie gry o tematyce fekalno - toaletowej.
Linków nie wkleję bo raz, że szkoda mi czasu na ich wyszukiwanie, a dwa takich gier powstało na tyle dużo, więc każdy wie o co chodzi...
Przywołana tematyka zjadania ludzi przez wodne zwierzęta (wspomniane wyżej Survive! Escape from Atlantis) jest w miarę powszechna (aczkolwiek gra Get bit jednak mi się nie podoba), w każdym razie my się świetnie w tym klimatach bawimy. Warte uwagi są też Piranie od Naszej Księgarni.
Na pewno kontrowersyjne są gry o powolnym umieraniu - mam na myśli "Ostatnie chwile" i chyba nie cieszą się zainteresowaniem.
Nietypową grą są Dylematy wagonika, biorąc pod uwagę skąd się to pojęcie wzięło:
https://portal.abczdrowie.pl/prosty-tes ... psychopata
Gry "skaczące jajeczka" z kolei nie uważam za idiotyczną tematycznie, ot zaimplementowano popularną zabawę dziecięcą z piłeczkami, myślę, że w sezonie okołowielkanocnym cieszy się sporym wzięciem My mamy wersję "tańczące jajeczka" od Haby, rzadko grana bo są to jednak specyficzne gry ruchowe, nie każdemu przypadną do gustu, chociaż stanowią świetny sposób na rozruszanie dzieciaków. W gronie studenckim też potrafiły nieźle zaskoczyć od czasu do czasu jak humor podszedł by się powygłupiać.
- anitroche
- Posty: 775
- Rejestracja: 23 kwie 2020, 10:09
- Has thanked: 681 times
- Been thanked: 789 times
- Kontakt:
Re: Najbardziej nietypowe gry w historii/na świecie
Też nie uważam, żeby tematyka bycia zjadamy była oryginalna, ale w Survive! Escape from Atlantis dla mnie największą innowacyjnością było nie bycie zjadanym, a to, że musimy zapamiętać numery pod naszymi meeplami na początku gry, potem w czasie gry nie można tego już sprawdzić, a ma to ogromne znaczenie przy punktacji. Nie wiem, czy gdzieś jeszcze można znaleźć taki zabieg?Kin@a pisze: ↑14 mar 2021, 18:20 Przywołana tematyka zjadania ludzi przez wodne zwierzęta (wspomniane wyżej Survive! Escape from Atlantis) jest w miarę powszechna (aczkolwiek gra Get bit jednak mi się nie podoba), w każdym razie my się świetnie w tym klimatach bawimy. Warte uwagi są też Piranie od Naszej Księgarni.
Myślę, że dość innowacyjnym pomysłem posłużyli się autorzy nowej gry Quetzal (zdaje się, że tak się nazywa). Rzucamy w niej naszymi meeplami i w zależności jak upadną, to tak ich możemy użyć. Do mnie ta mechanika nie przemówiła, no ale nie można powiedzieć, że nie jest to coś nowego w grach .
"Cześć, mam na imię Ania i dzisiaj pokażę wam jak wygląda rozgrywka w wariancie solo w..."
Zapraszam na mój kanał z pełnymi rozgrywkami solo: Gram Solo na YouTube
Zapraszam na mój kanał z pełnymi rozgrywkami solo: Gram Solo na YouTube
- PytonZCatanu
- Posty: 4563
- Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
- Has thanked: 1701 times
- Been thanked: 2142 times
Re: Najbardziej nietypowe gry w historii/na świecie
Klasyki klasyków, w zasadzie nie doczekały się skopiowania pomysłów w innych grach (nie liczę kontynuacji w prostej linii)
Kosmiczne Spotkania i Tygrys& Eufrat
Kosmiczne Spotkania i Tygrys& Eufrat
Garść statystyk z BGG | Moje TOP 100 - stan na 1.01.2024
Re: Najbardziej nietypowe gry w historii/na świecie
Coś podobnego miał jeden z dodatków do Carcassonne (którego oczywiście nie nabyłam bo mechanika mnie odrzuca) Katapulta, zdaniem złośliwych mogąca o wiele lepiej posłużyć do wyławiania kiszonych ogórków z beczki.anitroche pisze: ↑14 mar 2021, 18:59 Myślę, że dość innowacyjnym pomysłem posłużyli się autorzy nowej gry Quetzal (zdaje się, że tak się nazywa). Rzucamy w niej naszymi meeplami i w zależności jak upadną, to tak ich możemy użyć. Do mnie ta mechanika nie przemówiła, no ale nie można powiedzieć, że nie jest to coś nowego w grach .
https://boardgamegeek.com/boardgameexpa ... 7-catapult
- cactusse
- Posty: 482
- Rejestracja: 10 sty 2012, 15:50
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 399 times
- Been thanked: 338 times
Re: Najbardziej nietypowe gry w historii/na świecie
Alchemicy - Eksperymentalny system odkrywania składników mikstur, gdzie mieszając składniki i skanując taki zestaw za pomocą odpowiedniej aplikacji, otrzymujemy częściową informacje o ich właściwościach.
Mord im Arosa - Do tekturowej wieży wrzucane są kosteczki, my natomiast nasłuchując podczas wrzucania staramy sie oszacować jakie kosteczki zatrzymały się na odpowiednim piętrze.
Nyctophobia - Jeden gracz wciela się w Łowcę, reszta graczy w Uciekinierów. Łowca goni Uciekinierów po wspólnej planszy, przy czym Uciekinierzy mają zasłonięte oczy i nie widzą planszy, mogą tylko zgadywać najbliższe otoczenie swojego pionka dotykiem i informując o tym kolegów.
Celem Uciekinierów jest odnaleźć samochód, celem Łowcy jest kropnąć jednego z Uciekających.
Szalona Misja - Gracze wpatrują się w planszę przypominającą etap komputerowej platformówki, a następnie w określonym czasie muszą narysować na przeźroczystej folii odpowiednią "trasę", którą po zakończeniu przykłada się do planszy, by stwierdzić czy gracz trafił w cele i uniknął przeszkód.
Mask of Anubis - Celem graczy jest odnalezienie skarbu w labiryncie. W swojej turze gracz rozgląda się po losowej części labiryntu za pomocą aplikacji na telefon, opisując innym graczom co widzi, oni natomiast starają się odtworzyć opisywany fragment z kartonowych elementów i znaczników.
Po kilku turach należy połączyć zbudowane fragmenty labiryntu w jedną całość i zweryfikować, czy znamy właściwą trasę do` skarbu.
Igloo Pop - Mamy kilka plastikowych igloo, w każdym jest różna liczba kuleczek. Celem graczy jest potrząsając domkami i słuchając odgłosów, trafnie oszacować ile kuleczek jest w środku.
Riff Raff - Mamy drewniany statek, który dzięki osadzeniu na odpowiedniej podstawie i uzbrojeniu w przeciwwagę, kiwa się jak na sztormie od nawet delikatnych dotknięć. Na tym statku gracze dokładają kolejne elementy, starając się ostrożnie manewrować i nic nie zrzucić.
SeaFall - Informacja w spoilerze, bo jest to rzeczy, którą odkrywa się tak w połowie gry (ale SeaFall zły jest, więc wątpliwe, by ktoś zamierzał w niego grać)
Flip Ships - Pstrykając żetonami statków obrony kosmicznej, staramy się wylądować na kartach atakujących Ziemię kosmitów.
Kabuto Sumo - Na niewielkim ringu znajdują się ciasno upchane drewniane elementy. Naszym celem jest wepchnąć tam kolejne elementy i równocześnie spowodować wypchnięcie elementów przeciwnika.
Takla - Na środku na pionowym pręcie zawieszona jest kulka. Każdy z graczy startuje w pewnej odległości od niej i musi z drewnianych bloków ala Jenga zbudować strukturę, która dosięgnie kulki (przy czym żaden element nie może dotykać powierzchni za linią startową gracza).
Koncept - Kalambury, gdzie do podpowiedzi dla wybranego hasła używana jest wielka plansza pełna dziwnych ikon, oznaczających przeróżne koncepty takie jak np. ciepło, wielkość, zawód, zwierzę, kształt, itp.
Mountains of Madness - Gracze pokonują różne wyzwania, gdzie muszą wspólnie odrzucić zestawy kart z odpowiednią liczbą specyficznych symboli. Gracze mają 30 sekund na dogadanie się, kto co ma i ile dorzuci, ale w trakcie gry otrzymywać będą sekretne karty szaleństwa utrudniające komunikację (np. "mogę mówić tylko w w formie pytań", "muszę przybić piątkę zanim coś powiem", "muszę mówić On/Ona zamiast Ty", "muszę siedzieć na podłodze").
Barbarossa - Odgadywanie haseł przeciwników, gdzie nie można być zbyt skrytym ani zbyt oczywistym, a gdzie główna wskazówka dla naszego hasła jest lepiona z plasteliny.
Flowerfall - Gracze zrzucają karty z odpowiedniej wysokości, tak, by przykryć karty przeciwnika i ułożyć własne ciągłe obszary.
Mord im Arosa - Do tekturowej wieży wrzucane są kosteczki, my natomiast nasłuchując podczas wrzucania staramy sie oszacować jakie kosteczki zatrzymały się na odpowiednim piętrze.
Nyctophobia - Jeden gracz wciela się w Łowcę, reszta graczy w Uciekinierów. Łowca goni Uciekinierów po wspólnej planszy, przy czym Uciekinierzy mają zasłonięte oczy i nie widzą planszy, mogą tylko zgadywać najbliższe otoczenie swojego pionka dotykiem i informując o tym kolegów.
Celem Uciekinierów jest odnaleźć samochód, celem Łowcy jest kropnąć jednego z Uciekających.
Szalona Misja - Gracze wpatrują się w planszę przypominającą etap komputerowej platformówki, a następnie w określonym czasie muszą narysować na przeźroczystej folii odpowiednią "trasę", którą po zakończeniu przykłada się do planszy, by stwierdzić czy gracz trafił w cele i uniknął przeszkód.
Mask of Anubis - Celem graczy jest odnalezienie skarbu w labiryncie. W swojej turze gracz rozgląda się po losowej części labiryntu za pomocą aplikacji na telefon, opisując innym graczom co widzi, oni natomiast starają się odtworzyć opisywany fragment z kartonowych elementów i znaczników.
Po kilku turach należy połączyć zbudowane fragmenty labiryntu w jedną całość i zweryfikować, czy znamy właściwą trasę do` skarbu.
Igloo Pop - Mamy kilka plastikowych igloo, w każdym jest różna liczba kuleczek. Celem graczy jest potrząsając domkami i słuchając odgłosów, trafnie oszacować ile kuleczek jest w środku.
Riff Raff - Mamy drewniany statek, który dzięki osadzeniu na odpowiedniej podstawie i uzbrojeniu w przeciwwagę, kiwa się jak na sztormie od nawet delikatnych dotknięć. Na tym statku gracze dokładają kolejne elementy, starając się ostrożnie manewrować i nic nie zrzucić.
SeaFall - Informacja w spoilerze, bo jest to rzeczy, którą odkrywa się tak w połowie gry (ale SeaFall zły jest, więc wątpliwe, by ktoś zamierzał w niego grać)
Spoiler:
Kabuto Sumo - Na niewielkim ringu znajdują się ciasno upchane drewniane elementy. Naszym celem jest wepchnąć tam kolejne elementy i równocześnie spowodować wypchnięcie elementów przeciwnika.
Takla - Na środku na pionowym pręcie zawieszona jest kulka. Każdy z graczy startuje w pewnej odległości od niej i musi z drewnianych bloków ala Jenga zbudować strukturę, która dosięgnie kulki (przy czym żaden element nie może dotykać powierzchni za linią startową gracza).
Koncept - Kalambury, gdzie do podpowiedzi dla wybranego hasła używana jest wielka plansza pełna dziwnych ikon, oznaczających przeróżne koncepty takie jak np. ciepło, wielkość, zawód, zwierzę, kształt, itp.
Mountains of Madness - Gracze pokonują różne wyzwania, gdzie muszą wspólnie odrzucić zestawy kart z odpowiednią liczbą specyficznych symboli. Gracze mają 30 sekund na dogadanie się, kto co ma i ile dorzuci, ale w trakcie gry otrzymywać będą sekretne karty szaleństwa utrudniające komunikację (np. "mogę mówić tylko w w formie pytań", "muszę przybić piątkę zanim coś powiem", "muszę mówić On/Ona zamiast Ty", "muszę siedzieć na podłodze").
Barbarossa - Odgadywanie haseł przeciwników, gdzie nie można być zbyt skrytym ani zbyt oczywistym, a gdzie główna wskazówka dla naszego hasła jest lepiona z plasteliny.
Flowerfall - Gracze zrzucają karty z odpowiedniej wysokości, tak, by przykryć karty przeciwnika i ułożyć własne ciągłe obszary.