Pirat / Korsar / Loot (Reiner Knizia)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Pirat / Korsar / Loot (Reiner Knizia)
Dość już wiekowa gra R. Knizii, ale że właśnie ukazała się wersja polska, to chyba zasługuje na swój wątek.
W skrócie: w swojej kolejce albo dobieramy kartę, albo zagrywamy. Zagrywając kartę możemy wystawić galeon (wartość punktowa 2-8) lub zagrać kartę służącą do uzyskiwania przewagi przy określonym galeonie (karty statków pirackich w sile od 1 do 4, karty kapitanów i admirała). Gracz może walcząc o galeon zagrywać tylko karty w jednym kolorze - innym niż używane przez pozostałych zaangażowanych w walkę graczy. Kapitan może być wystawiony, tylko po zagranym uprzednio statku i jest silniejszy od zwykłych statków (a dodatkowo unieważnia innych kapitanów zagranych wcześniej w tym starciu). Admirał, który może być zagrany tylko przez tego kto wystawił galeon, działa jak kapitan, ale nie musi być wystawiony na wcześniej zagrany statek i nie ma przypisanego koloru. Ten kto na początku swojej tury ma przewagę przy którymś z galeonów zabiera jego kartę. Na koniec dostaje się PZ za zdobyte galeony (minus te, które pozostały w ręku).
Uwielbiam proste, szybkie i konfrontacyjne gry. I Korsar zdecydowanie taką jest. Oczywiście, temat jest przyszyty nieco na siłę ale jak na gry R. Knizii jest go i tak całkiem sporo. Losowość jest spora, ale przecież w takich grach nie chodzi o idealny balans a o radosną naparzankę. I ta gra daje takiej naparzanki mnóstwo.
Graliśmy w 3, 4 i 5 osób i w każdym zestawie wrażenia były świetne.
O wydaniu nic nie napiszę, bo grałem w wygrzebaną w jakiejś londyńskiej fundacji starej wersji za funciaka, ale wg chłopaków z Gradania, jakość wydania wersji polskiej jest całkiem do rzeczy.
W skrócie: w swojej kolejce albo dobieramy kartę, albo zagrywamy. Zagrywając kartę możemy wystawić galeon (wartość punktowa 2-8) lub zagrać kartę służącą do uzyskiwania przewagi przy określonym galeonie (karty statków pirackich w sile od 1 do 4, karty kapitanów i admirała). Gracz może walcząc o galeon zagrywać tylko karty w jednym kolorze - innym niż używane przez pozostałych zaangażowanych w walkę graczy. Kapitan może być wystawiony, tylko po zagranym uprzednio statku i jest silniejszy od zwykłych statków (a dodatkowo unieważnia innych kapitanów zagranych wcześniej w tym starciu). Admirał, który może być zagrany tylko przez tego kto wystawił galeon, działa jak kapitan, ale nie musi być wystawiony na wcześniej zagrany statek i nie ma przypisanego koloru. Ten kto na początku swojej tury ma przewagę przy którymś z galeonów zabiera jego kartę. Na koniec dostaje się PZ za zdobyte galeony (minus te, które pozostały w ręku).
Uwielbiam proste, szybkie i konfrontacyjne gry. I Korsar zdecydowanie taką jest. Oczywiście, temat jest przyszyty nieco na siłę ale jak na gry R. Knizii jest go i tak całkiem sporo. Losowość jest spora, ale przecież w takich grach nie chodzi o idealny balans a o radosną naparzankę. I ta gra daje takiej naparzanki mnóstwo.
Graliśmy w 3, 4 i 5 osób i w każdym zestawie wrażenia były świetne.
O wydaniu nic nie napiszę, bo grałem w wygrzebaną w jakiejś londyńskiej fundacji starej wersji za funciaka, ale wg chłopaków z Gradania, jakość wydania wersji polskiej jest całkiem do rzeczy.
-
- Posty: 828
- Rejestracja: 17 lip 2012, 12:49
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 88 times
Re: Korsar (Loot)
Wykonanie jest naprawdę bardzo fajne. I dotyczy to całej serii. Z resztą można zobaczyć to tu: http://gradanie.znadplanszy.pl/2014/07/ ... os-korsar/.
A naparzanka przednia.
A naparzanka przednia.
- crazygandalf
- Posty: 438
- Rejestracja: 14 lut 2016, 16:25
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 519 times
- Kontakt:
Re: Korsar (Loot)
Limit kart na ręce nie jest potrzebny. Wcześniej czy później i tak będziesz chciał zejść z tych kart, zwłaszcza ze statków handlowych. A jak każdy będzie miał dużo kart, to będą epickie starcia.
Re: Korsar (Loot)
Chomikując przez pół gry karty na ręce, oddajesz za darmo masę statków handlowych innym graczom. Potem musisz pozbyć się swoich statków. A jeszcze wypadałoby pozagrywać piratów. Także ma to sens, tylko do pewnego punktu.
- Legun
- Posty: 1802
- Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 167 times
Re: Korsar (Loot)
Zagraliśmy w ośmioosobowym składzie - bardzo zgrabne. Wbrew pozorom mało konfrontacyjne, bo nic się nikomu nie zabiera ani nie niszczy z tego, co już ma. Zasadniczo to jednak kolejna bardzo korelacyjna gra o nieoczywistej interakcji przy niezwykle prostych przepisach.
Szkoda tylko, że ilustracje z twarzami to takie bardzo kiepskie. Na stole leżą jednak tylko ładne statki, więc da się jakoś wytrzymać.
Szkoda tylko, że ilustracje z twarzami to takie bardzo kiepskie. Na stole leżą jednak tylko ładne statki, więc da się jakoś wytrzymać.
Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...
- Legun
- Posty: 1802
- Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 167 times
Re: Korsar (Loot)
Jako "Piraci z Pilicy" rozegraliśmy kilka partii na brzegach wzburzonych wód pomiędzy Włoszczową a Radomskiem. Śmiechu było sporo, ale przewidywalności wyników znacznie mniej. Zastanawiałem się natomiast, czy można jakoś zaradzić nieco psującej grę sytuacji, gdy przychodzą na rękę same galeony. Przyszedł mi do głowy taki pomysł, żeby można było tworzyć "konwój" - 3 galeony o wartości "2" lub 2 galeony o wartości "3" - które można zgrać jednocześnie a dodatkowo dają prawo do dociągnięcia karty ze stosu. "Konwój" liczy się jako jeden cel ataku dla piratów. Stąd w grze mogą się pojawić dodatkowe cenne łupy. Pewnie spróbujemy przy najbliższej okazji i nie omieszkam tego opisać, zaś gdyby ktoś jeszcze spróbował, to chętnie się dowiem, jak poszło.
Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...
- Rikonelli
- Posty: 90
- Rejestracja: 26 sty 2019, 21:27
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 15 times
Re: Korsar (Loot)
I co? Jak poszło ?Legun pisze: ↑04 cze 2018, 13:47 Jako "Piraci z Pilicy" rozegraliśmy kilka partii na brzegach wzburzonych wód pomiędzy Włoszczową a Radomskiem. Śmiechu było sporo, ale przewidywalności wyników znacznie mniej. Zastanawiałem się natomiast, czy można jakoś zaradzić nieco psującej grę sytuacji, gdy przychodzą na rękę same galeony. Przyszedł mi do głowy taki pomysł, żeby można było tworzyć "konwój" - 3 galeony o wartości "2" lub 2 galeony o wartości "3" - które można zgrać jednocześnie a dodatkowo dają prawo do dociągnięcia karty ze stosu. "Konwój" liczy się jako jeden cel ataku dla piratów. Stąd w grze mogą się pojawić dodatkowe cenne łupy. Pewnie spróbujemy przy najbliższej okazji i nie omieszkam tego opisać, zaś gdyby ktoś jeszcze spróbował, to chętnie się dowiem, jak poszło.
Grę dostałem w gratisie przy kupnie zestawu i jest naprawdę ciekawa, nie spodziewałem się.
- Legun
- Posty: 1802
- Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 167 times
Re: Korsar (Loot)
Zupełnie o tym zapomniałem! Dzięki za przypomnienie. Nigdy tego nie przetestowaliśmy - teraz będzie okazja. W czasie kwarantanny zapowiada się rozegranie wszystkich zgromadzonych w domu tytułów, więc i na Korsarza przyjdzie pora. W 5 osób to może być całkiem niezłe rozwiązanie.
Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...
-
- Posty: 72
- Rejestracja: 18 lut 2021, 17:49
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 42 times
Re: Pirat / Korsar / Loot (Reiner Knizia)
Nakładem wydawnictwa Muduko trafiła właśnie do sprzedaży W pył zwrot - całkiem nowe wydanie gry Korsar ze zmienioną tematyką. W tym wydaniu zamieniliśmy galeony na kwiaty, a piratów na owady. Całość ma lekko steampunkowy sznyt, a zjawiskowe ilustracje Piotra Sokołowskiego (Spór o Bór) umieściliśmy na większych, niż standardowo kartach - 70 x 110 mm.
W tym tygodniu gra powinna zacząć pojawiać się w sklepach, w sklepie wydawcy już dostępna wraz z bonusem.
Pudełko:
W tym tygodniu gra powinna zacząć pojawiać się w sklepach, w sklepie wydawcy już dostępna wraz z bonusem.
Pudełko:
Spoiler:
- Legun
- Posty: 1802
- Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 167 times
Re: Korsar (Loot)
Wariant został przetestowany i zadziałał bardzo dobrze. Dodaje elastyczności a niczego nie ujmuje. Zachęcam do spróbowania.Legun pisze: ↑04 cze 2018, 13:47 Jako "Piraci z Pilicy" rozegraliśmy kilka partii na brzegach wzburzonych wód pomiędzy Włoszczową a Radomskiem. Śmiechu było sporo, ale przewidywalności wyników znacznie mniej. Zastanawiałem się natomiast, czy można jakoś zaradzić nieco psującej grę sytuacji, gdy przychodzą na rękę same galeony. Przyszedł mi do głowy taki pomysł, żeby można było tworzyć "konwój" - 3 galeony o wartości "2" lub 2 galeony o wartości "3" - które można zgrać jednocześnie a dodatkowo dają prawo do dociągnięcia karty ze stosu. "Konwój" liczy się jako jeden cel ataku dla piratów. Stąd w grze mogą się pojawić dodatkowe cenne łupy. Pewnie spróbujemy przy najbliższej okazji i nie omieszkam tego opisać, zaś gdyby ktoś jeszcze spróbował, to chętnie się dowiem, jak poszło.
Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...
- Neoptolemos
- Posty: 1977
- Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30
- Has thanked: 192 times
- Been thanked: 875 times
Re: Pirat / Korsar / Loot (Reiner Knizia)
Spoiler:
-
- Posty: 72
- Rejestracja: 18 lut 2021, 17:49
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 42 times
Re: Pirat / Korsar / Loot (Reiner Knizia)
Robi się . Powinno się pojawić, jak tylko BGG przetworzy i zaakceptuje.Neoptolemos pisze: ↑12 kwie 2022, 11:55Postarajcie się wrzucić update na BGG. W życiu bym nie pomyślał że to reedycja Korsara, zwłaszcza że nie da się jej znaleźć na BGGSpoiler:
- PytonZCatanu
- Posty: 4567
- Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
- Has thanked: 1703 times
- Been thanked: 2145 times
Re: Pirat / Korsar / Loot (Reiner Knizia)
Czy W pył zwrot rożni się czymkolwiek mechanicznie od Korsara? Czy ma jakiś specjalny tryb dwusobówy (korsar nie był zalecany do grania na 2 osoby)?
Garść statystyk z BGG | Moje TOP 100 - stan na 1.01.2024