Ark Nova (Mathias Wigge)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Ardel12
- Posty: 3389
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
- Has thanked: 1055 times
- Been thanked: 2063 times
Re: Ark Nova (Mathias Wigge)
No to jedziemy z tym hypem. Dorwałem i zagrałem w końcu w AN w 2os i na kolana to mnie nie powaliło. Po pierwsze dziwię się, że tak wielu forumowiczów wygłasza zdanie, że nie jest to gra podobna do TM. Ja mam ogromne odczucie jakbym grał w TM z paroma twistami. Po pierwsze i najważniejsze, karty. Mają wymagania, dają znaczki, mogą dać jednokrotny lub stały bonus i część da nam PZ na koniec gry. Sercem gry są karty jak w TM, bez nich nic nie osiągniemy. Plansze zoo i budowanie wybiegów jak żywo przypomina mi stawianie lasów/miast/wody. Liczy się gdzie co stawiam, przy czym(kioski, góry/wody) i co zasłaniam(bonusy). Zdaję sobie sprawę, że takie ogólniki można dopasować pewnie do większej liczby gier, ale odczucia to odczucia
Na szczęście AN przynosi coś dodatkowego. Spodobała mi się mechanika akcji, która wymusza zagrywanie kart w pewnej pętli by móc z nich wycisnąć najwięcej bez zużywania X. Niestety często czułem, że bardziej niż wybór to gra rzuca mi w twarz masz zrobić to, bo się spyla. Działałem czasami na autopilocie, gdyż ścieżka wyboru wyglądała na dość prostą.
Podoba się zaczerpnięty z Gangesu tor punktów, który zdecyduje przecięciem się naszych znaczników kiedy nastąpi koniec gry. Niby można poruszać jednym z nich i atrakcyjność wydaje się prostą i dobrą alokacją naszych akcji, ale punkty ochrony szybko przyspieszają i potrafią dać potężnego boosta. Świetne i z chęcią widziałbym to w innych grach.
Graficznie jest ładnie i AN zjada TM na śniadanie jak dla mnie i żony.
Też nie widzę potrzeby zakupu insertu. Tacki w zestawie wystarczają, a woreczki strunowe z elementami graczy tylko rozrzucam i mam większość rozłożoną. Plus duży za tacki!
Finalnie grę zakończyliśmy z wynikami 36 do 12 po 2h. Żona zmagała się głównie z problemem dociągu, który to raz zarzucał ją samymi sponsorami, potem zwięrzętami przez kilka akcji Karty. Ja tego problemu nie miałem, ale nie pociągnąłem nawet 1 karty zielonej. Dodatkowo trafiłem tylko na 1 kartę z punktacją na koniec gry, a przeciwniczka dobrnęła do 5 wystawionych i mnie zgniotła na koniec Od razu odczuliśmy problem braku draftu na początku, ja dostałem jakieś śmieci lub drożyzny z kolei żona od ręki miała sklecone combo. Wystawka w ogóle nam nie pomagała i w sumie woleliśmy liczyć na łut szczęścia z talii niż brać niepotrzebne karty z wystawki. Mi się aż jedna karta przez całą partię z wystawki przydała.
Widzę jeszcze sporo do odkrywania względem kart i ich zależności, choć jak w TM dzięki draftowi mam spore szanse na dociągnięcie kart pasujących pod moją strategię, tak tutaj czułem, że jest z tym ciężej i więcej zależy od szczęścia w dociągu. IMHO pierwsza partia, więc jeszcze muszę pograć, by to zdanie potwierdzić.
Pierwsze wrażenia mam mieszane. Graficznie super, ciekawe podejście do akcji jak i toru punktacji, ale nie czuję by miało to wypchnąć TM z kolekcji. Dobre połączenie znanych mechanizmów, ale majstersztykiem tego na razie nie nazwę. Daję 7/10 i będę ogrywał dalej, bo jestem ciekaw zaawansowanych map jak i reszty kart. Oby gra pokazała pazur z kolejnymi partiami.
Na szczęście AN przynosi coś dodatkowego. Spodobała mi się mechanika akcji, która wymusza zagrywanie kart w pewnej pętli by móc z nich wycisnąć najwięcej bez zużywania X. Niestety często czułem, że bardziej niż wybór to gra rzuca mi w twarz masz zrobić to, bo się spyla. Działałem czasami na autopilocie, gdyż ścieżka wyboru wyglądała na dość prostą.
Podoba się zaczerpnięty z Gangesu tor punktów, który zdecyduje przecięciem się naszych znaczników kiedy nastąpi koniec gry. Niby można poruszać jednym z nich i atrakcyjność wydaje się prostą i dobrą alokacją naszych akcji, ale punkty ochrony szybko przyspieszają i potrafią dać potężnego boosta. Świetne i z chęcią widziałbym to w innych grach.
Graficznie jest ładnie i AN zjada TM na śniadanie jak dla mnie i żony.
Też nie widzę potrzeby zakupu insertu. Tacki w zestawie wystarczają, a woreczki strunowe z elementami graczy tylko rozrzucam i mam większość rozłożoną. Plus duży za tacki!
Finalnie grę zakończyliśmy z wynikami 36 do 12 po 2h. Żona zmagała się głównie z problemem dociągu, który to raz zarzucał ją samymi sponsorami, potem zwięrzętami przez kilka akcji Karty. Ja tego problemu nie miałem, ale nie pociągnąłem nawet 1 karty zielonej. Dodatkowo trafiłem tylko na 1 kartę z punktacją na koniec gry, a przeciwniczka dobrnęła do 5 wystawionych i mnie zgniotła na koniec Od razu odczuliśmy problem braku draftu na początku, ja dostałem jakieś śmieci lub drożyzny z kolei żona od ręki miała sklecone combo. Wystawka w ogóle nam nie pomagała i w sumie woleliśmy liczyć na łut szczęścia z talii niż brać niepotrzebne karty z wystawki. Mi się aż jedna karta przez całą partię z wystawki przydała.
Widzę jeszcze sporo do odkrywania względem kart i ich zależności, choć jak w TM dzięki draftowi mam spore szanse na dociągnięcie kart pasujących pod moją strategię, tak tutaj czułem, że jest z tym ciężej i więcej zależy od szczęścia w dociągu. IMHO pierwsza partia, więc jeszcze muszę pograć, by to zdanie potwierdzić.
Pierwsze wrażenia mam mieszane. Graficznie super, ciekawe podejście do akcji jak i toru punktacji, ale nie czuję by miało to wypchnąć TM z kolekcji. Dobre połączenie znanych mechanizmów, ale majstersztykiem tego na razie nie nazwę. Daję 7/10 i będę ogrywał dalej, bo jestem ciekaw zaawansowanych map jak i reszty kart. Oby gra pokazała pazur z kolejnymi partiami.
- Apos
- Posty: 996
- Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 379 times
- Been thanked: 813 times
- Kontakt:
Re: Ark Nova (Mathias Wigge)
Ark Nova polecam ograć kilka razy, przed wydaniem wyroku. Mnie po pierwszej rozgrywce nie oczarowało, a dziewczyna nie chciała już więcej grać. Natomiast każda kolejna rozgrywka, tylko nabierała rumieńców i chciało się więcej. O wiele bardziej lubię zaawansowane planszetki, a nad losowością da się panować oraz dopasowywać strategię wraz z rozwojem sytuacji. Ręka początkowa o niczym nie świadczy.
Grę prezentowałem kilkukrotnie i graliśmy na 3 osoby. Myślę, że bez problemu można w takim składzie grać pierwszy raz. Pomimo ~50 minut tłumaczenia zasad oraz 3h rozgrywki, gracze chcieli po prostu więcej. Od razu dopytywali "kiedy gramy kolejny raz?". Takie coś tylko cieszy i świadczy o dobrym designie dużej gry. Dużym atutem jest to, że pomimo swojej długości rozgrywki - ta gra nie męczy i cały czas trzyma graczy w skupieniu. Flow gry jest płynny, a rundy szybkie.
Dla porównania, w ostatni piątek graliśmy tytuł o podobnym kalibrze - Clash of Cultures. Przerwaliśmy w połowie, bo nas ta gra wymęczyła i zanudziła rzucaniem kostkami.
Do Ark Nova chętnie usiądę z czterema graczami, którym już tłumaczyłem grę. Nawet jak rozgrywka będzie trwała te 4h, to podejrzewam, że nie odczujemy tego wcale. Czas gry mija tu nader przyjemnie .
Grę prezentowałem kilkukrotnie i graliśmy na 3 osoby. Myślę, że bez problemu można w takim składzie grać pierwszy raz. Pomimo ~50 minut tłumaczenia zasad oraz 3h rozgrywki, gracze chcieli po prostu więcej. Od razu dopytywali "kiedy gramy kolejny raz?". Takie coś tylko cieszy i świadczy o dobrym designie dużej gry. Dużym atutem jest to, że pomimo swojej długości rozgrywki - ta gra nie męczy i cały czas trzyma graczy w skupieniu. Flow gry jest płynny, a rundy szybkie.
Dla porównania, w ostatni piątek graliśmy tytuł o podobnym kalibrze - Clash of Cultures. Przerwaliśmy w połowie, bo nas ta gra wymęczyła i zanudziła rzucaniem kostkami.
Do Ark Nova chętnie usiądę z czterema graczami, którym już tłumaczyłem grę. Nawet jak rozgrywka będzie trwała te 4h, to podejrzewam, że nie odczujemy tego wcale. Czas gry mija tu nader przyjemnie .
- JimmyPL
- Posty: 263
- Rejestracja: 30 sty 2013, 19:11
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 51 times
Re: Ark Nova (Mathias Wigge)
A ja wczoraj zagrałem w 3 osoby i o dziwo czas gry to 2h i 20min... bardzo miłe zaskoczenie jako, że dotychczas dwuosobowe rozgrywki udało się skrócić do 1h 45 min... troszkę pomigiismy bo jak np jedna osoba wystawiała zwierzaki to następny już grał swoją akcję (chyba że że zwierzaków był dociąg kart)
Re: Ark Nova (Mathias Wigge)
Jak wszyscy w hobby skusiłem się na zakup. Gra nie jest specjalnie trudna, ale po 10-ciu rozgrywkach widzę kilka kart ciekawych, czyli mocnych niezależnie od strategii. Np. karta, co pozwala dobrać kolejną brązową, karta, która pozwala zagrywać stowarzyszenie za 4 zamiast za 5. Kilku ekspertów od kontynentów jest ciekawych (już teraz nie pamiętam). Zwierzęta wydają się mocniej w balans, ale widziałem konia, słonia, hipopotama nawet mocne. Macie jakieś powiedzmy top 5 mega kart killerów pod uniwersalne strategie?
-
- Posty: 1854
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 944 times
- Been thanked: 591 times
Re: Ark Nova (Mathias Wigge)
Spoiler:
Do tego lubię wszystkie karty dające punkty ochrony przyrody za zagranie. To tak w temacie, że jak się nie ma kart które pasują pod podstawowe projekty to jest się w tyle
Obrazki brałem stąd jakby ktoś szukał: https://ssimeonoff.github.io/ark-nova
- PytonZCatanu
- Posty: 4567
- Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
- Has thanked: 1703 times
- Been thanked: 2145 times
Re: Ark Nova (Mathias Wigge)
Ark Nova i Twilight Imperium dzieli już 0.002
#BGG news
#BGG news
Garść statystyk z BGG | Moje TOP 100 - stan na 1.01.2024
- ave.crux
- Posty: 1624
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 747 times
- Been thanked: 1110 times
Re: Ark Nova (Mathias Wigge)
No pięknie podskoczyło. Widać, że jako Polacy jesteśmy dużą grupą użytkowników na BGG. Reszta ogra i na bank będzie 6 miejsce.
Co do kart silnych/słabych.
Staram się jakoś na to nie patrzeć, bo mogę mieć super słonia, którego nie zagram, bo akurat nie będzie mi leżało ulepszenie karty "zwierzęta". Z tego względu nie jestem w stanie stwierdzić, która karta to must have. Skłoniłbym się bardziej ku temu, że każda karta to must have, ale musi być zagrywana w odpowiednim momencie. Przykładowo otrzymanie 1 pkt ochrony przyrody przy zagrywaniu ikony badań nic ci nie da, jak już wypstrykasz się z kart z ikoną badań, a na papierze wydaje się bardzo mocna.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
- MataDor
- Posty: 696
- Rejestracja: 23 sty 2006, 16:02
- Lokalizacja: Warszawa/Gocław
- Has thanked: 313 times
- Been thanked: 98 times
Re: Ark Nova (Mathias Wigge)
Wczoraj zagrałem po raz pierwszy w 2 osoby. Już teraz rozumiem ten hype i dlaczego gra jest już tak wysoko w rankingu BGG. Jest poprostu Świetna. Masa kombinowania i co najważniejsze po pierwszej grze wiem już że szybko się nie znudzi, jest w niej dużo do odkrywania i "testowania". Dodatkowo piękne wydanie robi swoje. Obaj ze szwagrem byliśmy grą zachwyceni.
Zakupu w 10tkę.
Zakupu w 10tkę.
Take it easy (jak któś z Pragi Południe ma ochotę na w miarę regularne granie, proszę o PM)
kolekcja gier
kolekcja gier
Re: Ark Nova (Mathias Wigge)
Zgadzam się w 100%. Ostatnio też miałem słonia od początku gry (słonie dają dodatkową kartę punktowania przecież) i zapomniałem jak grać, żeby wygrać. Trzymałem go kurczowo, ale ani nie miałem pieniędzy na budowę wybiegu, ani nie miałem pieniędzy na zagranie słonia. Dodatkowo kombos, który mogłem zrobić przed pierwszą przerwą w ogóle nie spinał się, ze słoniem. Efekt był taki, że polałem pierwszych parę tur przez tego cholernego słonia i jak rozstałem się z nim, to gra ruszyła z kopyta.ave.crux pisze: ↑23 sie 2022, 08:58 Co do kart silnych/słabych.
Staram się jakoś na to nie patrzeć, bo mogę mieć super słonia, którego nie zagram, bo akurat nie będzie mi leżało ulepszenie karty "zwierzęta". Z tego względu nie jestem w stanie stwierdzić, która karta to must have. Skłoniłbym się bardziej ku temu, że każda karta to must have, ale musi być zagrywana w odpowiednim momencie. Przykładowo otrzymanie 1 pkt ochrony przyrody przy zagrywaniu ikony badań nic ci nie da, jak już wypstrykasz się z kart z ikoną badań, a na papierze wydaje się bardzo mocna.
Każda karta jest mocna (są oczywiście te "mocniejsze") w pewnym specyficznym momencie. Nawet archeolog da niewiele zagrany na koniec gry.
-
- Posty: 1854
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 944 times
- Been thanked: 591 times
Re: Ark Nova (Mathias Wigge)
Nie no jasne, że wartość każdej karty zależy od sytuacji. Plus większość z nich zależy też od innych kart (ze słonia można dostać karty które za Chiny nie będą nam pasować, a przeciwnicy mogą jak na złość nie zagrywać gadów). Dla mnie to nie lista kart które gram na pałę jak tylko dostanę. Tylko karty które chętnie zagram i zwykle się ucieszę jak je dostanę. Wspomnianego słonia ostatnio dłuższy czas trzymałem na ręce zanim zagrałem, ale było warto. Ale nie ciułałem powoli kasę na niego tylko starałem się rozkręcić ekonomię, żeby było mnie na niego stać bez problemu.
- bogas
- Posty: 2806
- Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Has thanked: 361 times
- Been thanked: 639 times
Re: Ark Nova (Mathias Wigge)
Udało się w końcu zagrać na nowych mapach nr 9 i 10. Dwie gry. W pierwszej ja stwierdziłem, że mapa ze zdolnością "buchtowanie" (digging) jest lepsza, a żona wręcz przeciwnie i wolała mapę "geograficzną". W drugiej grze zagraliśmy odwrotnie i chyba jednak skłaniam się ku temu, że mapa geograficzna lepsza (żona wygrała na obu, ale początkowego zdania nie zmieniła). Co prawda mapa z buchtowaniem pozwala bardzo szybko odpalić bonus na torze ochrony przyrody, ale jak już zostało powiedziane nie raz w tym wątku, to nie decyduje o końcowym sukcesie. Kolejne pola z bonusem daleko i chyba trzeba by trafić kartę sponsora "boczne wejście" żeby szybko wrzucić drugą kartę. Natomiast bonusy przy zagrywaniu zwierząt z konkretnych kontynentów na mapie geograficznej bardzo przydatne, a ten 1 punkt ochrony przyrody na koniec gry to wisienka na torcie. I jest to pierwsza mapa, kiedy faktycznie szliśmy mocno w jej zdolność (przy innych mapach sytuacja czasem sprawiała, że je olewaliśmy). Generalnie na obu mapach grało się bardzo fajnie i wg nas są te mapy ciekawsze od niektórych z podstawki (my np. unikamy jak ognia gry na mapach nr 1, 2 i 7, a i nr 3 nie jest pierwszym wyborem), a pozostałym nie ustępują.
P.S. W drugiej grze miałem takie fajne zoo. Nawet słonia miałem , a i tak przegrałem 39 do 37 Świetna gra!
P.S. W drugiej grze miałem takie fajne zoo. Nawet słonia miałem , a i tak przegrałem 39 do 37 Świetna gra!
Spoiler:
- ave.crux
- Posty: 1624
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 747 times
- Been thanked: 1110 times
Re: Ark Nova (Mathias Wigge)
Zazdraszczam. Myślę, że mapa z buchtowaniem dobrze combiłaby się ze sponsorami, którzy dodatkowo dają nam ikony przy wykonywaniu projektów ochrony przyrody.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Re: Ark Nova (Mathias Wigge)
O jakich mapach piszecie? W sensie będą inne niż te z pudełka? Gdzie takie cacko zdobyć? Najlepiej po polsku.
Ogólnie obserwując nastroje graczy do tej gry, to można powiedzieć, że jej hajp się wziął z niczego. Hasztag euforia.
Ma być dodatek. Kolejne karty. I pytanie, kiedy wejdzie syndrom "nuda, sama losowość, tysiące kart i zero strategii", czyli czy oni jej nie rozwodnią (chyba duży problem wielu podobnych gier, w których nie ma większej kontroli dociągu i większego przemiału kart).
Ogólnie obserwując nastroje graczy do tej gry, to można powiedzieć, że jej hajp się wziął z niczego. Hasztag euforia.
Ma być dodatek. Kolejne karty. I pytanie, kiedy wejdzie syndrom "nuda, sama losowość, tysiące kart i zero strategii", czyli czy oni jej nie rozwodnią (chyba duży problem wielu podobnych gier, w których nie ma większej kontroli dociągu i większego przemiału kart).
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 13 mar 2022, 16:30
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 9 times
Re: Ark Nova (Mathias Wigge)
Może ktoś polecić jakieś pasujące podajniki do kart które będą pasowały do Ark Nova ?
Generalnie grę składam tak że w pudełku jeden insert leci na drugi i z boku trzymam w woreczkach zakoszulkowane karty ( w trzech stosach karty zoo - i do tych szukam podajników + czwarty woreczek na karty akcji podstawowe ochrony ptzyrody i celów końcowych)
Insert mi nie jest potrzebny bo te wypraski na żetony są spoko no ale coś na karty zoo by się przydało.
Generalnie grę składam tak że w pudełku jeden insert leci na drugi i z boku trzymam w woreczkach zakoszulkowane karty ( w trzech stosach karty zoo - i do tych szukam podajników + czwarty woreczek na karty akcji podstawowe ochrony ptzyrody i celów końcowych)
Insert mi nie jest potrzebny bo te wypraski na żetony są spoko no ale coś na karty zoo by się przydało.
Re: Ark Nova (Mathias Wigge)
może dwa card holdery wystarczą ?maciek-jagiel pisze: ↑23 sie 2022, 19:29 Może ktoś polecić jakieś pasujące podajniki do kart które będą pasowały do Ark Nova ?
Generalnie grę składam tak że w pudełku jeden insert leci na drugi i z boku trzymam w woreczkach zakoszulkowane karty ( w trzech stosach karty zoo - i do tych szukam podajników + czwarty woreczek na karty akcji podstawowe ochrony ptzyrody i celów końcowych)
Insert mi nie jest potrzebny bo te wypraski na żetony są spoko no ale coś na karty zoo by się przydało.
Spoiler:
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
- ave.crux
- Posty: 1624
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 747 times
- Been thanked: 1110 times
Re: Ark Nova (Mathias Wigge)
Wszystko o tym jakie to są mapy, czy będą po polsku i jak można było je dotąd zdobyć jest opisane w wątku
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Re: Ark Nova (Mathias Wigge)
Nie zrozumieliśmy się. Jeśli pytam, oczekuję konkretnej odpowiedzi, a nie odsyłania po 100 stron wątku, gdzie większość to i tak koszulki albo zapytania o inserty, które nie mają nic wspólnego z rozgrywką. Ale znalazłem, że mają być 2 plansze. Nie pasuje mi słaby balans tych planszetek (i płacz graczy w związku z tym). Mieli lata na testy, gra jest ok, a tu się okazuje, że planszetki o kant rozbić, bo już na starcie wypaczają szanse. Ciekawe co nimi kierowało.
- ave.crux
- Posty: 1624
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 747 times
- Been thanked: 1110 times
Re: Ark Nova (Mathias Wigge)
To nie tiktok żeby zaśmiecać wątek kilkukrotnie tymi samymi informacjami. Na forum działa opcja szukaj, wystarczy wpisać "mapy" i już masz.
Czemu jest niby słaby balans tych planszetek, gdzie jedynym testerem na tym forum jest na ten moment Bogas mówiący o tym, że jego żona wygrała na obu mapach?cichutki pisze: ↑24 sie 2022, 11:07 gdzie większość to i tak koszulki albo zapytania o inserty, które nie mają nic wspólnego z rozgrywką. Ale znalazłem, że mają być 2 plansze. Nie pasuje mi słaby balans tych planszetek (i płacz graczy w związku z tym). Mieli lata na testy, gra jest ok, a tu się okazuje, że planszetki o kant rozbić, bo już na starcie wypaczają szanse. Ciekawe co nimi kierowało.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Re: Ark Nova (Mathias Wigge)
Na bgg są setki głosów i wyraźnie odstające wyniki. Do tego piłem. Szersza grupa oceniła już.
Re: Ark Nova (Mathias Wigge)
To tylko kontekst przecież. Żadna obelga, rozkaz czy coś. Doprecyzowałem, że się nie zrozumieliśmy, ale wszystko zostało wyjaśnione. Poszukałem i się udało. Ale o czym to pisaliśmy w sprawie Ark Nova? (przejdę na emoty czasem, bo widzę społeczeństwo spięte).
-
- Posty: 1854
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 944 times
- Been thanked: 591 times
Re: Ark Nova (Mathias Wigge)
Nie jesteś pierwszym który wpada tu z roszczeniami, żeby wszystko mu na tacy podać, więc tak, społeczeństwo spięte i warto używać emotek (po to są)
Gdzie masz te setki głosów? Ja tu widzę całe 19
Jeśli mówisz o https://boardgamegeek.com/thread/2848276/best-zoo-map to nadal to niecałe sto głosów ludzi o których nic nie wiesz. Czy są dobrymi graczami czy raczej początkującymi? Czy mają swoje preferencje i nie potrafią wykorzystać niektórych bonusów? Osobiście mam większe zaufanie do autorów niż losowych ludzi na bgg.
https://boardgamegeek.com/boardgameexpa ... &comment=1
Gdzie masz te setki głosów? Ja tu widzę całe 19
Jeśli mówisz o https://boardgamegeek.com/thread/2848276/best-zoo-map to nadal to niecałe sto głosów ludzi o których nic nie wiesz. Czy są dobrymi graczami czy raczej początkującymi? Czy mają swoje preferencje i nie potrafią wykorzystać niektórych bonusów? Osobiście mam większe zaufanie do autorów niż losowych ludzi na bgg.
- ave.crux
- Posty: 1624
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 747 times
- Been thanked: 1110 times
Re: Ark Nova (Mathias Wigge)
Możesz podesłać link, bo niezbyt widzę te setki głosów na temat tego, że mapa 10 jest przesadzona. Ktoś mówi, że jest OP, bo można wykonać projekt ochrony przed pierwszym breakiem, co również można uczynić bez tej mapy (sponsor dający 1 ikonę przy wykonywaniu projektu ochrony i jakieś zwierzątko z interesującą cię ikoną). Bogas potwierdził, oraz tak jak ja i może ktośtam jeszcze na forum uważa, że początek gry =/= przewaga i zwycięstwo. Kompletnie pominął fakt, że buchtowanie musi mu wejść i na wystawce/w ręce musi znajdować się konkretna karta, która skombuje się z projektem ochrony. Do tego zanim dojedzie do kolejnego buchtowania to będzie bliżej końca gry (no chyba, że wskoczy boczne wejście).
Głosy, ze plansza jest OP są podpierane tym, że na ręce akurat masz najbardziej fartowne ułożenie jakie może być. W grze masz 8 kart zwierząt, które mają podwojone ikony gromady/kontynentów na 212 kart. Wystawiasz na start 6 kart na wystawce, 8 dostajesz do ręki. Czyli masz 6,6% talii znane na start i w tym musisz mieć szczęście, żeby jedna z kart, które zajmują w grupie 3,8% całej talii wyskoczyła i zagrała pod projekt ochrony przyrody. Masz na to jakieś 0,57% szans?
Ostatnio zmieniony 24 sie 2022, 11:50 przez ave.crux, łącznie zmieniany 1 raz.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
- detrytusek
- Posty: 7340
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 460 times
- Been thanked: 1116 times
Re: Ark Nova (Mathias Wigge)
Przestańcie się dawać trollować jak Was proszę.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
-
- Posty: 1854
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 944 times
- Been thanked: 591 times
Re: Ark Nova (Mathias Wigge)
Bez przesady. To, że ktoś ma swoje zdanie, nawet jeśli nam nie pasuje, nie znaczy, że jest trollem. Do tego trzeba trochę więcej.