No tak, główną zaletą tej tabeli na bga jest fakt, że zlicza się automatycznie
Pax Renaissance (Phil Eklund, Matt Eklund)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- mat_eyo
- Posty: 5670
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 865 times
- Been thanked: 1361 times
- Kontakt:
Re: Pax Renaissance (Phil Eklund, Matt Eklund)
-
- Posty: 64
- Rejestracja: 12 paź 2022, 23:04
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 51 times
Re: Pax Renaissance (Phil Eklund, Matt Eklund)
Spoiler:
A co do spadania kart samoistnie, to nie ma takiej mechaniki.
[
Spoiler:
A co do kosteczek to bardzo polecam posiadanie pewnej ilości w różnych kolorach. Sam używam do renesansu żeby oznaczyć dodatkowo teokracje na mapie (sam symbol nie rzuca sie tak w oczy), jak jest wiele kart w tablou to można zasłonić operacje jakie się już wykonało, czy położyć obok warunku zwycięstwa jeśli jest karta, która sprawia, że aktywacja kosztuje 2 akcje.
Ps co do braku ukrytych informacji, to niedawno sie dowiedziałem, że sprzedawane karty odklada się widocznym rewersem. Mając dwie karty z tego samego marketu i sprzedaży jednej przeciwnik nie ma pewności jaką trzymamy w ręku. Ale ta zasada nie powinna powstrzymać przed graniem na dwie ręce
-
- Posty: 64
- Rejestracja: 12 paź 2022, 23:04
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 51 times
Re: Pax Renaissance (Phil Eklund, Matt Eklund)
No chyba, że wystąpił bug (dość często sie zdarzał) że wyświetla niepoprawną ilość. Wtedy taka tabela moze6nie pomagać:P
-
- Posty: 198
- Rejestracja: 24 kwie 2020, 00:07
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 86 times
- Been thanked: 78 times
Re: Pax Renaissance (Phil Eklund, Matt Eklund)
Zliczanie wskaźników na BGA faktycznie jest świetne. Mega ułatwia rozeznanie w sytuacji. Jeśli są tam błędy, to peszunio, bo już się rozleniwiłem i nie weryfikuję.
Na stole, natomiast, mam wrażenie, że taka tabelka (lub inne oznaczanie) miałoby odczucie jak ciągłe aktualizowanie dominacji w Dominant Species. Teraz mam wrażenie, że brak takiej podpowiadajki, buduje dodatkową warstę konspiracji i knucia
Na stole, natomiast, mam wrażenie, że taka tabelka (lub inne oznaczanie) miałoby odczucie jak ciągłe aktualizowanie dominacji w Dominant Species. Teraz mam wrażenie, że brak takiej podpowiadajki, buduje dodatkową warstę konspiracji i knucia
- Arkhon
- Posty: 342
- Rejestracja: 31 paź 2015, 02:31
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 107 times
- Been thanked: 173 times
Re: Pax Renaissance (Phil Eklund, Matt Eklund)
ależ jest już taki zrobiony, dostępny tutaj :mat_eyo pisze: ↑09 lut 2024, 13:46 Btw dużo ostatnio gram na BGA i zastanawiam się, czy jakiś dodatkowy tor do śledzenia ikon miałby sens w wersji analogowej. Jeden na śledzenie poszczególnych ikon u graczy, drugi do śledzenia wskaźników trzech religii. Minus jest taki, że trzeba by dokupić sporo kosteczek w kolorach gracz i dochodzi dużo obsługi podczas gry.
Pewnie gdyby to miało jakiś sens, to już dawno ktoś by zrobił
https://boardgamegeek.com/filepage/2355 ... rack-board
mozna użyć herbów z gry można coś sinnego, własnego wyrobu
-
- Posty: 64
- Rejestracja: 12 paź 2022, 23:04
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 51 times
Re: Pax Renaissance (Phil Eklund, Matt Eklund)
Nie jestem na bieżąco z bugami na bga ale niedawno sporo tych wizualnych było i dość czesto nowe sie pojawiały. Tylko one przy odświeżeniu strony/zrestowaniu tury się wyświetlały już poprawnie. Plus dość szybko były naprawiane
- warlock
- Posty: 4821
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1142 times
- Been thanked: 2168 times
Re: Pax Renaissance (Phil Eklund, Matt Eklund)
Tak, pakujesz je w te same koszulki co resztę kart i docinasz nożyczkami . Wychodzi pięknie.
-
- Posty: 198
- Rejestracja: 24 kwie 2020, 00:07
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 86 times
- Been thanked: 78 times
Re: Pax Renaissance (Phil Eklund, Matt Eklund)
Jechałem wczoraj moje nożyczkami i dają radę. Nawet równe między sobą
Re: Pax Renaissance (Phil Eklund, Matt Eklund)
Jeszcze jest opcja premium.... Kupić gilotynę do papieru, tylko nie wiem czy by zadziałała na koszulkach, ale jeśli tak, to byłyby idealnie równe
-
- Posty: 265
- Rejestracja: 01 gru 2019, 19:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 125 times
Re: Pax Renaissance (Phil Eklund, Matt Eklund)
Dokładnie ja pierwotnie dumałem jak to ogarnąć a potem stwierdziłem: dobra, to póki co zrobię prowizorkę - bo obiecałem sobie ze w dniu premiery nie ma to tamto tylko musi być rozgrywka rozruchowa - tj. mata, nożyk i Rebelowe Premiumy 57,5x89 i... zostało bo leży jak dedykowane, aż drugi komplet zrobiłem na przekazanie znajomemu
-
- Posty: 268
- Rejestracja: 22 lis 2013, 15:22
- Lokalizacja: Festung Krakau
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 22 times
Re: Pax Renaissance (Phil Eklund, Matt Eklund)
Nie kupiłem ale pożyczyłem gilotynę i jest git, docinalem rebel premium i jeśli pojedynczo to robiłem to nie było problemów. Przy dwóch jednocześnie zdarzało się że trzeba było poprawić
- warlock
- Posty: 4821
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1142 times
- Been thanked: 2168 times
Re: Pax Renaissance (Phil Eklund, Matt Eklund)
/edit: Wersja 2.4 karty pomocy https://boardgamegeek.com/filepage/2723 ... -pomocy-pl
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 12 lut 2024, 12:03 przez warlock, łącznie zmieniany 6 razy.
-
- Posty: 198
- Rejestracja: 24 kwie 2020, 00:07
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 86 times
- Been thanked: 78 times
Re: Pax Renaissance (Phil Eklund, Matt Eklund)
Graficznie na plus. Jest czytelnie i przejrzyście.warlock pisze: ↑09 lut 2024, 22:04 Nie chcę być już nudny z tą kartą pomocy, ale zrobiłem coś na kształt wersji 2.0
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/wp- ... PL-2.0.pdf
- przearanżowałem układ sekcji, wydaje mi się, że jest teraz logiczniejszy (działania są w kupie, nie-bitewne akcje jednorazowe są po prawej, a wszystko co dotyczy bitew po lewej).
- dodałem sekcję podsumowującą co dzieje się z figurami i królowymi przy "ruchach" kart stanu imperium
- dodałem zdanie przy zmianie szlaku dotyczące wymaganej renomy
- dopisałem jedną rzecz przy apostazji .
Potrzebuję feedbacku czy jest lepiej i czy przy tych wszystkich roszadach nic tu się nie wysypało graficznie (no i czy w nowej sekcji wszystko jest OK merytorycznie). Dajcie znać please to wrzucę na BGG.
Sekcja ruchu - wszystkie ruchy łączą się z kartami stanu imperium. Dodał bym ikonkę karty, tak jak to zrobiłeś z akcjami.
Do zdania dotyczącego renomy przy zmianie szlaku dodał bym „jeśli”. Tylko żeby podkreślić że nie zawsze występuje.
Dzięki za pracę jaką poświęciłeś na przygotowanie i poprawianie tej karty.
-
- Posty: 273
- Rejestracja: 13 wrz 2014, 00:24
- Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 14 times
Re: Pax Renaissance (Phil Eklund, Matt Eklund)
Dobra robota z pomocą gracza, ale rzeczywiście rozmiar czcionki w poziomie mógłby pomóc, bo obecnie trzeba się dobrze przyjrzeć tekstowi.może układ poziomy dałby możliwość powiększenia czcionki?
i jakąś wersja printer-friendly?
- warlock
- Posty: 4821
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1142 times
- Been thanked: 2168 times
Re: Pax Renaissance (Phil Eklund, Matt Eklund)
Radykalne ruchy odpadają, ja bazowałem na karcie pomocy z BGG, nie mam dostępu do warstw i elementów, a moje zdolności graficzne są mega ograniczone . Już samo poprzestawianie sekcji było nie lada wyzwaniem. Font będzie mały, z tym nic nie zrobię niestety - muszę się wkomponować w już istniejące warunki . Ale postaram się coś podziałać tam gdzie mogę.
-
- Posty: 1189
- Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Has thanked: 303 times
- Been thanked: 167 times
Re: Pax Renaissance (Phil Eklund, Matt Eklund)
Trzeba przyznać, że Galakta naprawdę wykonała kawał solidnej pracy. Karta pomocy dołączona w pudełku jest mega spoko, a w połączeniu z Twoją (#warlock) można już świetnie ogarniać bez wertowania instrukcji
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
-
- Posty: 1189
- Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Has thanked: 303 times
- Been thanked: 167 times
Re: Pax Renaissance (Phil Eklund, Matt Eklund)
Ja grając korzystałem z obu. Jak czegoś nie rozumiałem w jednej to patrzałem na drugą. Zapewne wynikało to z braku ogrania i chęci totalnego rozwiania wątpliwości.
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
- ave.crux
- Posty: 1729
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 807 times
- Been thanked: 1247 times
Re: Pax Renaissance (Phil Eklund, Matt Eklund)
9 partii za mną w składach 2,3,4 osobowych. Gdyby mi ktoś powiedział, że będę miał takie parcie na granie w jakąś planszówkę, że zagram tyle partii w tydzień to bym nie uwierzył. Gra jest po prostu magiczna. Czy wygrywam czy przegrywam to świetnie się bawię. Jedyną irytującą rzeczą podczas rozgrywki jest dla mnie ścięcie skrzętnie kolekcjonowanej tablicy i niezauważona apostazja. Na 4 graczy nawet udało się dojść do wyczerpania talii, bo przez ikony nie dawałem innym zwyciężyć na dane cele. Historie jakie powstają po rozgrywce są fenomenalne i rzeczywiście, każda gra jest kompletnie odmienna.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
-
- Posty: 64
- Rejestracja: 12 paź 2022, 23:04
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 51 times
Re: Pax Renaissance (Phil Eklund, Matt Eklund)
Fanowskie zastępują oryginalną. Mają więcej informacji i czasem sa podane bardziej przystępnie. No i od galakty posiada błąd/nieścisłość - na jednej stronie w wojnie religijnej nie ma informacji, że koncesje na karcie nie atakują
- warlock
- Posty: 4821
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1142 times
- Been thanked: 2168 times
Re: Pax Renaissance (Phil Eklund, Matt Eklund)
Ok, edytowałem posta poprzedniego posta, wrzuciłem wersję 2.1 - powiększyłem fonty chociaż z prawej strony . Nie dam rady powiększyć reszty bo trzymam te karty zalaminowane w pudełku i pełna karta A4 się nie zmieści w ten sposób, trzeba ucinać dół .
Niech ktoś da proszę znać, czy nic się nie wysypało w tekście/grafice i czy jest ok, bo sporo tu było grzebania! Potrzebuję drugiej pary oczu . Z góry dziękuję. Link w poprzednim poście.
Chcę to zrobić raz a dobrze, żeby służyło narodowi .
Ostatnio zmieniony 10 lut 2024, 14:46 przez warlock, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Pax Renaissance (Phil Eklund, Matt Eklund)
Dobra,
Obiecałem, że napisze jak siesprawdza wciąganie totalnych randomów w granie w Pax Ren.
Otóż wczoraj miałem kolejne spotkanie mojego klubu planszówkowego: Zgrana Mława - raport ze spotkania
No i byłem ustawiony na granie z graczami, którzy już kiedyś gralie ze mna w Pax Renaissance ale z przyczyn losowych: rolnicy + pogoda, nie dotarli.
Także pochwyciłem 3 totalnie losowe osoby, które Pax Ren widziały pierwszy raz na oczy.
Z tłumaczeniem zasad tym razem przyjąlem strategię, że tłumaczę od ogółu do szczegółu. Czyli na początek zanęcenie tematu z opowieścią o tym kim tak naprawde w grze jestesmy i że chcemy zwyciężyć poprzez zgarnianie znaczków / kart / stawianie swoich pionków na planszę. Opisałem po krócte, że zwyciężamy w momencie keidy mamy więcej "znaczków" i pokazałem ktorych do ktorego zwyciestwa. Zwycięstwo religijne pominąłem
Wytłumaczyłem je za to później już podczas gry kiedy rozgrywka nabrala płynności.
No i powiem Wam, że ogień. Od połowy partii 2 z 3 graczy naprawde świadomie podejmowali decyzje i wiedizeli co chcą osiągnąć.
Skutecznie też nauczyli się mnie blokować i to mi sprawiało mega duzo frajdy jak podbierali mi kolejnych królów z mojego tablo.
Co do graczy to:
- jeden to zaprawiony gracz, który ogarnia takie tytuły jak WOjna o pierścień czy SW: Rebelia. Generalnie palnszówki nie są dla niego nowością - zapowiedział, ze PR jest megai że z chęcią do tego jeszcze będzie siadał.
- drugi z graczy to gość, który dwa tygodnie temu pierwszy raz grał w cokolwiek "trudniejszego" - były to Małe Epickie Podziemia. Także można powiedzieć, że w świecie planszówkowym to "świeżak". Dłużej mu zajęło podczas rozgrywki, zeby przełączyć sie w tryb ogarniania tego co jest na planszy i jak mnie blokować czy samemu dążyć do swojego celu ale jednak dosyć sprawnie mu to poszło i od połowy partii już serio sprawnie szedł po swoje.
- trzecia "graczka" niestety nie poczuła Pax Ren - przyznawała, ze wie jak wykonywać akcje ale cały czas powtarzała, ze nie czuje "po co" to robi. Co ciekawe była to osoba, która dopytywała mnei o Pax Ren już tydzień temu i była bardzo "napalona" na Pax Ren.
Jak posdumowała po partii: "no wyleczyłam się z tej gry, nie jest to nic dla mnie".
Zatem 2 graczy zystałem do przyszłych rozgrywek
Zrobiłem natomiast błąd z kartami komet. Wtasowałem jes standardowo i jakoś zupełnie przypadkiem wyszło, że naprawde spadły wszystkie 4 na koniec obu stosów W i E.
Przez co długo czekałem, zeby móc pokazać współgraczom o co chodzi z zakupem komet "w akcji". Bo tak to oczywiście wiedizeli, ze te komety maja sie pojawić i ze aktywują zwycięstwa.
No nic. Trochę nauczka, ze następnym razem troche "podrasuje" obie talie tak, zeby komety po prstu na pewno weszły szybciej - w pierwszych partiach mam wrażenie, ze to może być ważne.
No i partia z tłumaczeniem zasad wyszła nam okolo 3.5h. Długo ale też na tych spotkaniach ja jestem troche rozdardy pomiędzy grą, a też ogarnianiem innych stolików, robieniem zdjęć no i gracze chcieli przerwę na fajke itp Takze trudno mi się odnieść z tym czasem rozgrywki do takiej rzeczywistej gry.
No ale generalnei jest dobrze. Widzę, ze naprawdę mogę probować wsadzać losowych graczy w rozgrywkę w Pax Ren i moze się udawać "łapać" kolejnych zajaranych Paxem
Obiecałem, że napisze jak siesprawdza wciąganie totalnych randomów w granie w Pax Ren.
Otóż wczoraj miałem kolejne spotkanie mojego klubu planszówkowego: Zgrana Mława - raport ze spotkania
No i byłem ustawiony na granie z graczami, którzy już kiedyś gralie ze mna w Pax Renaissance ale z przyczyn losowych: rolnicy + pogoda, nie dotarli.
Także pochwyciłem 3 totalnie losowe osoby, które Pax Ren widziały pierwszy raz na oczy.
Z tłumaczeniem zasad tym razem przyjąlem strategię, że tłumaczę od ogółu do szczegółu. Czyli na początek zanęcenie tematu z opowieścią o tym kim tak naprawde w grze jestesmy i że chcemy zwyciężyć poprzez zgarnianie znaczków / kart / stawianie swoich pionków na planszę. Opisałem po krócte, że zwyciężamy w momencie keidy mamy więcej "znaczków" i pokazałem ktorych do ktorego zwyciestwa. Zwycięstwo religijne pominąłem
Wytłumaczyłem je za to później już podczas gry kiedy rozgrywka nabrala płynności.
No i powiem Wam, że ogień. Od połowy partii 2 z 3 graczy naprawde świadomie podejmowali decyzje i wiedizeli co chcą osiągnąć.
Skutecznie też nauczyli się mnie blokować i to mi sprawiało mega duzo frajdy jak podbierali mi kolejnych królów z mojego tablo.
Co do graczy to:
- jeden to zaprawiony gracz, który ogarnia takie tytuły jak WOjna o pierścień czy SW: Rebelia. Generalnie palnszówki nie są dla niego nowością - zapowiedział, ze PR jest megai że z chęcią do tego jeszcze będzie siadał.
- drugi z graczy to gość, który dwa tygodnie temu pierwszy raz grał w cokolwiek "trudniejszego" - były to Małe Epickie Podziemia. Także można powiedzieć, że w świecie planszówkowym to "świeżak". Dłużej mu zajęło podczas rozgrywki, zeby przełączyć sie w tryb ogarniania tego co jest na planszy i jak mnie blokować czy samemu dążyć do swojego celu ale jednak dosyć sprawnie mu to poszło i od połowy partii już serio sprawnie szedł po swoje.
- trzecia "graczka" niestety nie poczuła Pax Ren - przyznawała, ze wie jak wykonywać akcje ale cały czas powtarzała, ze nie czuje "po co" to robi. Co ciekawe była to osoba, która dopytywała mnei o Pax Ren już tydzień temu i była bardzo "napalona" na Pax Ren.
Jak posdumowała po partii: "no wyleczyłam się z tej gry, nie jest to nic dla mnie".
Zatem 2 graczy zystałem do przyszłych rozgrywek
Zrobiłem natomiast błąd z kartami komet. Wtasowałem jes standardowo i jakoś zupełnie przypadkiem wyszło, że naprawde spadły wszystkie 4 na koniec obu stosów W i E.
Przez co długo czekałem, zeby móc pokazać współgraczom o co chodzi z zakupem komet "w akcji". Bo tak to oczywiście wiedizeli, ze te komety maja sie pojawić i ze aktywują zwycięstwa.
No nic. Trochę nauczka, ze następnym razem troche "podrasuje" obie talie tak, zeby komety po prstu na pewno weszły szybciej - w pierwszych partiach mam wrażenie, ze to może być ważne.
No i partia z tłumaczeniem zasad wyszła nam okolo 3.5h. Długo ale też na tych spotkaniach ja jestem troche rozdardy pomiędzy grą, a też ogarnianiem innych stolików, robieniem zdjęć no i gracze chcieli przerwę na fajke itp Takze trudno mi się odnieść z tym czasem rozgrywki do takiej rzeczywistej gry.
No ale generalnei jest dobrze. Widzę, ze naprawdę mogę probować wsadzać losowych graczy w rozgrywkę w Pax Ren i moze się udawać "łapać" kolejnych zajaranych Paxem
____________________________________
Z wyrazami największego szacunku,
Miłosz
Z wyrazami największego szacunku,
Miłosz