Mindbug (Skaff Elias, Richard Garfield, Marvin Hegen, Christian Kudahl)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- yosz
- Posty: 6359
- Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 194 times
- Been thanked: 490 times
- Kontakt:
Re: Mindbug (Skaff Elias, Richard Garfield, Marvin Hegen, Christian Kudahl)
Dostałem wczoraj dodatki retailowe do Mindbuga i mają Logo Portalu na okładce. Może będą do kupienia na Portalconie?
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Re: Mindbug (Skaff Elias, Richard Garfield, Marvin Hegen, Christian Kudahl)
Kilka pierwszych partii w Ponad Wieczność za nami. Wydawało mi się, że głównym punktem dodatku będą karty, które robią coś dopiero gdy wylądują na discard, ale nie - są tylko 4 takie karty w całym secie i bywa, że wcale się nie pojawią w grze. Głównym punktem dodatku jest ciągłe mieszanie i rotacja w swoim stosie kart odrzuconych i przeciwnika. Którego stwora zwmocnimy (czasmi opłaca się wzmocnić stwora przeciwnika), z którego discardu i którą odrzuconą kartą, ma to wszystko spore, a nawet często decydujące znaczenie i sprawia, że w porównaniu do podstawki jest więcej myślenia i kombinowania. Czas rozgrywki z 10-15 minut wydłużył się nam do 20+ minut.
Po tych kilku partiach jestem zachwycony. Nie spodziewałem się, że proste wzmacnianie stworów + odpowiednie efekty na kartach mogą aż tyle dodać, namieszać i zmienić. Wszystkim miłośnikom Mindbuga gorąco Ponad Wieczność polecam.
Po tych kilku partiach jestem zachwycony. Nie spodziewałem się, że proste wzmacnianie stworów + odpowiednie efekty na kartach mogą aż tyle dodać, namieszać i zmienić. Wszystkim miłośnikom Mindbuga gorąco Ponad Wieczność polecam.
- Odi
- Administrator
- Posty: 6490
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 614 times
- Been thanked: 971 times
Re: Mindbug (Skaff Elias, Richard Garfield, Marvin Hegen, Christian Kudahl)
Ja się zastanawiam nad zakupem, ale oba dodatki wydają mi się trochę... "too much". Mindbug pelni u mnie rolę gry bardzo szybkiej, ale wciąż angażującej. Zapakowałem karty w jednego deckboxa i jestem w stanie praktycznie schować go do kieszeni. Z dodatkami to już inna historia. Robi się z tego większą gra.
Nie masz poczucia, że to już trochę przekombinowane mechaniki, uderzające w ten wielki atut gry, jaką jest prostota i szybkość?
Nie masz poczucia, że to już trochę przekombinowane mechaniki, uderzające w ten wielki atut gry, jaką jest prostota i szybkość?
Re: Mindbug (Skaff Elias, Richard Garfield, Marvin Hegen, Christian Kudahl)
Każdy dodatek jest samodzielną, pełną grą. Niby poszczególne podstawki można mieszać, żeby jeszcze bardziej urozmaicać, ale twórcy przyznali, że najbardziej skupili się na testach i dopracowaniu pojedynczych setów. Także jeśli chodzi o rozmiar i przenośność to nic się nie zmienia względem podstawki. My gramy tylko kartami z setu Ponad Wieczność.
Jeśli chodzi o przekombinowanie to może trochę przesadziłem z tym móżdżeniem przy wzmacnianiu stworów. Chodziło mi o to, że nie jest szybkie i automatycznie capnięcie byle jakiej karty z discardu i dodanie któremuś z naszych stworów +1 siły. Są na kartach efekty przez które zależy nam żeby 2 stwory miały/nie miały takiej samej siły, żeby dany discard był pusty albo żeby dana karta przez wzmocnienie i później pokonanie danego stwora zmieniła discard - przez to czasami przy wzmacnianiu trzeba pogłówkować gdy takie efekty się skumulują na stole. Kombinowania imho jest trochę więcej niż w podstawce i gra się parę minut dłużej, ale gra nie zrobiła się nagle ciężka i długaśna. Swoje wrażenia opisuję też po kilku partiach, gdzie jeszcze nie znamy dobrze kart ani możliwych kombinacji, więc myślę, że z czasem partie się trochę skrócą (właśnie skończona partia trwała 17 min).
To co tak nieudolnie staram się po opisać fajnie oddają gameplaye setu podstawowego i Wieczności od Portalu. Bardzo ładnie tam widać jak te 2 sety się od siebie różnią.
Jeśli chodzi o przekombinowanie to może trochę przesadziłem z tym móżdżeniem przy wzmacnianiu stworów. Chodziło mi o to, że nie jest szybkie i automatycznie capnięcie byle jakiej karty z discardu i dodanie któremuś z naszych stworów +1 siły. Są na kartach efekty przez które zależy nam żeby 2 stwory miały/nie miały takiej samej siły, żeby dany discard był pusty albo żeby dana karta przez wzmocnienie i później pokonanie danego stwora zmieniła discard - przez to czasami przy wzmacnianiu trzeba pogłówkować gdy takie efekty się skumulują na stole. Kombinowania imho jest trochę więcej niż w podstawce i gra się parę minut dłużej, ale gra nie zrobiła się nagle ciężka i długaśna. Swoje wrażenia opisuję też po kilku partiach, gdzie jeszcze nie znamy dobrze kart ani możliwych kombinacji, więc myślę, że z czasem partie się trochę skrócą (właśnie skończona partia trwała 17 min).
To co tak nieudolnie staram się po opisać fajnie oddają gameplaye setu podstawowego i Wieczności od Portalu. Bardzo ładnie tam widać jak te 2 sety się od siebie różnią.
Re: Mindbug (Skaff Elias, Richard Garfield, Marvin Hegen, Christian Kudahl)
Moja opinia na temat nowych dodatków.
https://www.gamesfanatic.pl/2024/02/29 ... qD74MHmNPo
https://www.gamesfanatic.pl/2024/02/29 ... qD74MHmNPo
Re: Mindbug (Skaff Elias, Richard Garfield, Marvin Hegen, Christian Kudahl)
Fajny rzeczowy opis dodatków. Ja jestem absolutnym fanem Mindbuga i doceniam każdy gram miłości jaki dostaje ta graAntaresGF pisze: ↑29 lut 2024, 20:10 Moja opinia na temat nowych dodatków.
https://www.gamesfanatic.pl/2024/02/29 ... qD74MHmNPo
Dla mnie również "Ponad wieczność" daje najciekawsze doznania z rozrywki - poziom rozkminy który obejmuje również to co znajduje się w obu stosach kart odrzuconych wynosi dla mnie ten tytuł trochę ponad dwa pozostałe Mindbugi - chociaż chętnie zagram w każdy.
Wydaje mi się, że do recenzji wkradł się bąd w części dot. Ponad Ewolucję i usuwania kart ewoluowanych:
"Co ważne, stwór ten jest odporny na usuwanie go z gry. Jeżeli nasza karta zostałaby pokonana przez dowolny efekt, najpierw ewoluowana postać wraca do pierwszego poziomu. Daje nam to zatem odporność na wiele efektów w tym te o charakterze globalnym."
Wg powyższego opisu brzmi to tak, jak by ewoluowana karta miała dodatkowy punkt życia. O ile się nie mylę, pokonana karta ewolucji wraca do pierwszego poziomu, ale nie chroni to przed jej pokonaniem. Chodzi tu o to, żeby do stosu kart odrzuconych trafiały tylko karty poziomu pierwszego.
Re: Mindbug (Skaff Elias, Richard Garfield, Marvin Hegen, Christian Kudahl)
Cholera, no to się pomyliłem...
Zedytowałem tekst, żeby nie wprowadzać w błąd. Tym bardziej Ewolucja wydaję mi się mniej ciekawa...
Zedytowałem tekst, żeby nie wprowadzać w błąd. Tym bardziej Ewolucja wydaję mi się mniej ciekawa...
Re: Mindbug (Skaff Elias, Richard Garfield, Marvin Hegen, Christian Kudahl)
Jeśli chodzi o błędy to niestety w polskim wydaniu Ponad Ewolucję jest duży babol na karcie Trener Panda.
EN:"While there is exactly 1 other allied creature, that creature has +3 power and FRENZY"
PL: "Gdy masz w grze dokładnie jednego innego stwora, Trener Panda ma +3 siły i jest WŚCIEKŁY"
EN:"While there is exactly 1 other allied creature, that creature has +3 power and FRENZY"
PL: "Gdy masz w grze dokładnie jednego innego stwora, Trener Panda ma +3 siły i jest WŚCIEKŁY"
Re: Mindbug (Skaff Elias, Richard Garfield, Marvin Hegen, Christian Kudahl)
Pojawił się preview kampanii dwóch nowych setów - Battlefruits: Kingdom i Battlefruits: Galaxy
https://gamefound.com/pl/projects/marvi ... ttlefruits
Z nowości:
- nowa cecha FAST - atak zaraz po wystawieniu stwora w tej samej turze
- nowa akcja Harvest odpalana po określonej liczbie tur
- efekty odnoszące się od drugiego gracza z naszej drużyny - szykuje się porządny tryb 2vs2
https://gamefound.com/pl/projects/marvi ... ttlefruits
Z nowości:
- nowa cecha FAST - atak zaraz po wystawieniu stwora w tej samej turze
- nowa akcja Harvest odpalana po określonej liczbie tur
- efekty odnoszące się od drugiego gracza z naszej drużyny - szykuje się porządny tryb 2vs2