Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Kurzynsky
Posty: 171
Rejestracja: 18 sty 2022, 17:40
Has thanked: 65 times
Been thanked: 27 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Post autor: Kurzynsky »

Panczok pisze: 09 sty 2025, 10:46 Karton 11, o który proszę w poście powyżej, reprezentuje żetony wrogów i żetony funkcyjne a nie płytki terenu.
Sorki, źle przeczytałem.. ciężko powiedzieć co było w wyprawce nr.11 bo zazwyczaj ładują w koszu po wypstryknieciu żetonów. Mogę pomóc uzupełnić różnice jeśli podeślesz to co masz ?
Pozdrawiam
sasquach
Posty: 2020
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1040 times
Been thanked: 665 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Post autor: sasquach »

Najprościej obejrzyj sobie jakiś unboxing bo tam zwykle pokazują wszystkie wypraski. Co do żetonów wrogów to nie ma problemu bo liczą się tylko kolor (prawie, bo undeady mają trochę inne reversy). Z żetonami terenu też luz jak napisali wcześnie.
Awatar użytkownika
Wildcard
Posty: 667
Rejestracja: 18 lut 2024, 12:42
Has thanked: 434 times
Been thanked: 254 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Post autor: Wildcard »

sasquach pisze: 09 sty 2025, 12:34 Najprościej obejrzyj sobie jakiś unboxing bo tam zwykle pokazują wszystkie wypraski. Co do żetonów wrogów to nie ma problemu bo liczą się tylko kolor (prawie, bo undeady mają trochę inne reversy). Z żetonami terenu też luz jak napisali wcześnie.
Liczy sie tez numerek, bo w reakcji dziala wrog z najnizszym jak jest wielu do wyboru.
Kurzynsky
Posty: 171
Rejestracja: 18 sty 2022, 17:40
Has thanked: 65 times
Been thanked: 27 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Post autor: Kurzynsky »

Wildcard pisze: 09 sty 2025, 13:15
sasquach pisze: 09 sty 2025, 12:34 Najprościej obejrzyj sobie jakiś unboxing bo tam zwykle pokazują wszystkie wypraski. Co do żetonów wrogów to nie ma problemu bo liczą się tylko kolor (prawie, bo undeady mają trochę inne reversy). Z żetonami terenu też luz jak napisali wcześnie.
Liczy sie tez numerek, bo w reakcji dziala wrog z najnizszym jak jest wielu do wyboru.
Jestem w połowie gry i jeszcze nie użyłem cyferki przy żetonie :p
sasquach
Posty: 2020
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1040 times
Been thanked: 665 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Post autor: sasquach »

Wildcard pisze: 09 sty 2025, 13:15
sasquach pisze: 09 sty 2025, 12:34 Najprościej obejrzyj sobie jakiś unboxing bo tam zwykle pokazują wszystkie wypraski. Co do żetonów wrogów to nie ma problemu bo liczą się tylko kolor (prawie, bo undeady mają trochę inne reversy). Z żetonami terenu też luz jak napisali wcześnie.
Liczy sie tez numerek, bo w reakcji dziala wrog z najnizszym jak jest wielu do wyboru.
A co za różnica czy to będzie numerek przy łuczniku czy przy sabotażyście? Chodziło mi o to, że można zastąpić jedne żetony drugimi.
Kurzynsky pisze: 09 sty 2025, 14:57 Jestem w połowie gry i jeszcze nie użyłem cyferki przy żetonie :p
To grasz coś źle bo nie wierzę, że nie co turę nie miałeś żadnych wrogów w zasięgu ich aktywacji.
Awatar użytkownika
Wildcard
Posty: 667
Rejestracja: 18 lut 2024, 12:42
Has thanked: 434 times
Been thanked: 254 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Post autor: Wildcard »

Kurzynsky pisze: 09 sty 2025, 14:57
Wildcard pisze: 09 sty 2025, 13:15
sasquach pisze: 09 sty 2025, 12:34 Najprościej obejrzyj sobie jakiś unboxing bo tam zwykle pokazują wszystkie wypraski. Co do żetonów wrogów to nie ma problemu bo liczą się tylko kolor (prawie, bo undeady mają trochę inne reversy). Z żetonami terenu też luz jak napisali wcześnie.
Liczy sie tez numerek, bo w reakcji dziala wrog z najnizszym jak jest wielu do wyboru.
Jestem w połowie gry i jeszcze nie użyłem cyferki przy żetonie :p
W trakcie reakcji rusza sie TYLKO JEDEN przeciwnik z danego koloru.Sprawdzasz czy ktorys jest w zasiegu 0 i jesli tak to robisz nim akcje. Jesli jest dwoch lub wiecej akcje wykonuje ten z nizszym numerkiem. jak zaden nie jest w zasiegu 0 to robisz to samo dla 1, itd.

Tez jestem w polowie i mialem taka sytuacje kilka razy. Jak nie miales to albo masz jakiegos farta albo zle grasz :idea:
bartekb8
Posty: 616
Rejestracja: 10 paź 2011, 11:03
Has thanked: 78 times
Been thanked: 65 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Post autor: bartekb8 »

Z kategorii reguły, może ktoś wie:
Jeśli przeciwnik zaczyna pościg, to jaki jest zasięg tego pościgu? Jeśli bohater poruszy się o 2 strefy, sługus nadąża czy goni go tylko przez jedną strefę i zatrzymuje się, bo brakuje mi doprecyzowania w instrukcji?

Jak to jest z kartami Zepsucia? Używa się ich od razu, ale jeśli zostały wyciągnięte na koniec sceny walki, po tym jak wszyscy bohaterowie zostali OG, a karta mówi "strać 1 energię. W fazie planowania rzucasz 1 kością mniej. Odrzuć tą kartę", to czy wtedy ignoruję drugi efekt czy zatrzymuję kartę do kolejnej sceny walki żeby go wprowadzić w życie?
Awatar użytkownika
Wildcard
Posty: 667
Rejestracja: 18 lut 2024, 12:42
Has thanked: 434 times
Been thanked: 254 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Post autor: Wildcard »

bartekb8 pisze: 09 sty 2025, 17:01 Z kategorii reguły, może ktoś wie:
Jeśli przeciwnik zaczyna pościg, to jaki jest zasięg tego pościgu? Jeśli bohater poruszy się o 2 strefy, sługus nadąża czy goni go tylko przez jedną strefę i zatrzymuje się, bo brakuje mi doprecyzowania w instrukcji?

Jak to jest z kartami Zepsucia? Używa się ich od razu, ale jeśli zostały wyciągnięte na koniec sceny walki, po tym jak wszyscy bohaterowie zostali OG, a karta mówi "strać 1 energię. W fazie planowania rzucasz 1 kością mniej. Odrzuć tą kartę", to czy wtedy ignoruję drugi efekt czy zatrzymuję kartę do kolejnej sceny walki żeby go wprowadzić w życie?
O jaki pościg chodzi, przejrzałem teraz instytucje ale nic takiego mi się nie rzuciło w oczy.

Karty zepsucia nie są aż tak doprecyzowane ale ja bym zrobił to co mogę i odrzucił kartę. Na pewno nie trzymałbym jej do następnej walki :D
bartekb8
Posty: 616
Rejestracja: 10 paź 2011, 11:03
Has thanked: 78 times
Been thanked: 65 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Post autor: bartekb8 »

Dzięki za odpowiedź, tak też będę robił z kartami Zepsucia, chyba że w jakiejś oficjalnej odpowiedzi powiedzą inaczej.

Pościgu chyba jednak nie ma w instrukcji ( w sumie dziwne), ale pojawia się na kartach sługusów. Taką zdolność ma na swojej karcie np. Egzekutor. "Pościg: jeżeli bohater poruszy się ze strefy tego wroga, 1 wróg tego rodzaju natychmiast za nim podąża". Niby klarowne, ale jednak nie do końca. Ja gram tak, że sługus goni bohatera przez 1 strefę.
Ostatnio zmieniony 11 sty 2025, 23:02 przez bartekb8, łącznie zmieniany 1 raz.
bartekb8
Posty: 616
Rejestracja: 10 paź 2011, 11:03
Has thanked: 78 times
Been thanked: 65 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Post autor: bartekb8 »

Co do kolejności akcji ja też na początku robiłem żle, ustawiając priorytet sługusa najpierw względem pierwszego w kolejności bohatera, a te symbole kolejności są ważne tylko wtedy gdy do bohaterów dzieli go ta sama odległość i/lub obaj bohaterowie znajdują się w tej samej strefie i trzeba wybrać cel. W przeciwnym wypadku nie ma to znaczenia i sługus ZAWSZE najpierw zaatakuje najbliższego w zasięgu ataku bohatera.

To samo dotyczy akcji gwardzisty blokowanie: nie aktywuje jej jeśli jakiś bohater nie znajduje się dokładnie 2 kafle od niego. To bardzo ważne, a łatwo jest przeoczyć (z początku zawsze aktywowałem blokowanie jeśli wcześniejsze akcje gwardzisty "nie zaskoczyły".)
Panczok
Posty: 3
Rejestracja: 06 wrz 2021, 22:14
Been thanked: 1 time

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Post autor: Panczok »

Kurzynsky pisze: 09 sty 2025, 12:14
Panczok pisze: 09 sty 2025, 10:46 Karton 11, o który proszę w poście powyżej, reprezentuje żetony wrogów i żetony funkcyjne a nie płytki terenu.
Sorki, źle przeczytałem.. ciężko powiedzieć co było w wyprawce nr.11 bo zazwyczaj ładują w koszu po wypstryknieciu żetonów. Mogę pomóc uzupełnić różnice jeśli podeślesz to co masz ?
Pozdrawiam
Dzięki za chęć udzielenia pomocy ale Galakta już dosłała brakujący karton. Gratulacje i podziekowania dla wydawcy za błyskawiczną wysyłke!
bartekb8
Posty: 616
Rejestracja: 10 paź 2011, 11:03
Has thanked: 78 times
Been thanked: 65 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Post autor: bartekb8 »

Jeśli choć jeden z bohaterów jest OG na końcu sceny walki podczas ucieczki, to cel ucieczki odhacza się w aplikacji, czy nie? Mam na myśli, czy bohaterom udaje się wtedy ucieczka, czy nie? Szukałem w instrukcji, ale nie znalazłem.
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 4067
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1411 times
Been thanked: 2949 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Post autor: Ardel12 »

bartekb8 pisze: 12 sty 2025, 10:42 Jeśli choć jeden z bohaterów jest OG na końcu sceny walki podczas ucieczki, to cel ucieczki odhacza się w aplikacji, czy nie? Mam na myśli, czy bohaterom udaje się wtedy ucieczka, czy nie? Szukałem w instrukcji, ale nie znalazłem.
Jakby tylko istniał wątek z zasadami i miał odpowiedź na to pytanie:
viewtopic.php?p=1687638#p1687638
:)
Awatar użytkownika
Gun3R
Posty: 207
Rejestracja: 13 wrz 2020, 23:10
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 50 times
Been thanked: 70 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Post autor: Gun3R »

Uwaga, moje pytanie może zostać zinterpretowane jako zawierające spoilery, więc otwierasz na własną odpowiedzialność. Pytanie jest głównie skierowane do osób które przeszły grę i mogą mi odpowiedzieć tak samo w spoilerze lub na PW :)
Spoiler:
Hobbystyczny modelarz i drukarz 3D. Tutaj buduję swoją markę ;)
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 4067
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1411 times
Been thanked: 2949 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Post autor: Ardel12 »

Gun3R pisze: 12 sty 2025, 22:27 Uwaga, moje pytanie może zostać zinterpretowane jako zawierające spoilery, więc otwierasz na własną odpowiedzialność. Pytanie jest głównie skierowane do osób które przeszły grę i mogą mi odpowiedzieć tak samo w spoilerze lub na PW
No to widać mamy pięknie rozbity poziom trudności od średniego(u mnie), banalny u jednego z kolegów co się wypowiadał wcześniej i finalnie koszmarny u Ciebie :D

Odpowiadając na pytanie ze spoilera, które w żaden sposób nie jest spoilerem, więc odpowiem bez:
1. Gra pozwala iść dalej w przypadku przegranych, ale
Spoiler:
3. Gra nie oferuje z tego co widziałem koła ratunkowego. Można tak trochę potraktować misje poboczne, które jak nam pójdą to się podleczymy i zarobimy, ale główny wątek może sprawić, że wpadniemy w opisywaną przez Ciebie pętlę.
4. Cierpicie podwójnie, bo nie tylko musiecie leczyć HP to jeszcze stany za KO. Jak niektóre stany są w sumie OK, tak część bardzo utrudnia grę.

Dlatego finalnie odpowiadając, nie, nie będziecie pchani, patrz pkt2 ze spoileru.

Może gra na większą liczbę osób jest trudniejsza, nie wiem jak tam się to zmienia, ale dla mnie to ogromny minus, że nie ma jak się wyratować prócz restartu kampanii lub oszukania...
Awatar użytkownika
Gun3R
Posty: 207
Rejestracja: 13 wrz 2020, 23:10
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 50 times
Been thanked: 70 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Post autor: Gun3R »

Ardel12 pisze: 12 sty 2025, 22:43
Gun3R pisze: 12 sty 2025, 22:27 Uwaga, moje pytanie może zostać zinterpretowane jako zawierające spoilery, więc otwierasz na własną odpowiedzialność. Pytanie jest głównie skierowane do osób które przeszły grę i mogą mi odpowiedzieć tak samo w spoilerze lub na PW
3. Gra nie oferuje z tego co widziałem koła ratunkowego. Można tak trochę potraktować misje poboczne, które jak nam pójdą to się podleczymy i zarobimy, ale główny wątek może sprawić, że wpadniemy w opisywaną przez Ciebie pętlę.
w misjach pobocznych też często albo nie realizujemy założeń, albo ktoś padnie, więc ogólnie boimy się iść na trudną misję poboczną, z której więcej wyniesiemy strat niż korzyści ;/ ale ogólnie dzięki za odpowiedź :)

a co do pkt 2. to dopytam:
Spoiler:
Hobbystyczny modelarz i drukarz 3D. Tutaj buduję swoją markę ;)
Pouzy
Posty: 113
Rejestracja: 19 sty 2020, 19:14
Has thanked: 19 times
Been thanked: 35 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Post autor: Pouzy »

Miałem dokładnie tak samo grając solo dwiema postaciami. Od połowy aktu 2 nie byłem w stanie wygrać walki z głównej fabuły. Ale czytając tu wcześniejsze wywody jednego z forumowiczów jaka to ta gra jest banalnie łatwa i trzeba zrobić coś by zwiększyć poziom trudności, myślałem sobie, że to ja jestem jakiś bohatersko upośledzony (a grałem dokładnie tym samym co on zestawem- Szaman i Łotrzyca. W tych scenariuszach ilość wrogów jest przytłaczająca i nie ma możliwości uniknięcia ich w żaden sposób, jeśli gra się zgodnie z zasadami. Bohaterowie mają tylko 4 kości i nawet dobre wyniki na nich nie wystarczają, by rozwiązać gigantyczny napływ wrogów ( do tego niektórzy z nich mają zdolność wskrzeszenia, więc w fazie porządkowania wstają na nowo). Dopuszczam myśl, że nie zauważam finezyjnych rozwiązań taktycznych, które pozwalają elegancko lawirować między wrogami podrzynając im przy okazji gardła oraz wypuszczać strzały z szybkością Legolasa, niemniej jednak ta gra bez wątpienia łatwa nie jest. A propos scenariuszy, które trzeba wygrać, by kontynuować grę to tak- aplikacja będzie cofać do początku walki po każdej porażce (ja 7 razy w 2 akcie, aż ,,wygrałem" nie do końca uczciwie).
lbyczy
Posty: 85
Rejestracja: 07 gru 2021, 09:20
Has thanked: 270 times
Been thanked: 23 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Post autor: lbyczy »

Szkoda, że nie ma aplikacji na PC... Martwi mnie rozwój postaci, rozumiem, że opiera się jedynie na dodawaniu/wymianie tych kart po prawej stronie planszetki postaci (pomijam wyposażenie, bo to nie postać), które potem służą do zamiany symboli na kościach, tak? Czy może jeszcze zwiększamy poziomy energii i życia?
Awatar użytkownika
Gun3R
Posty: 207
Rejestracja: 13 wrz 2020, 23:10
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 50 times
Been thanked: 70 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Post autor: Gun3R »

lbyczy pisze: 13 sty 2025, 00:37 Czy może jeszcze zwiększamy poziomy energii i życia?
tak, są takie możliwości, ja się z tym zetknąłem jakoś w połowie rozgrywki, ale chyba nie ma tego zbyt wiele
Hobbystyczny modelarz i drukarz 3D. Tutaj buduję swoją markę ;)
lbyczy
Posty: 85
Rejestracja: 07 gru 2021, 09:20
Has thanked: 270 times
Been thanked: 23 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Post autor: lbyczy »

Gun3R pisze: 13 sty 2025, 01:05
lbyczy pisze: 13 sty 2025, 00:37 Czy może jeszcze zwiększamy poziomy energii i życia?
tak, są takie możliwości, ja się z tym zetknąłem jakoś w połowie rozgrywki, ale chyba nie ma tego zbyt wiele
To sobie odpuszczę i skupię się na The Hunters AD.1492. Może kiedyś skuszę się na używkę.
Nedved
Posty: 6
Rejestracja: 15 lut 2024, 20:52
Been thanked: 2 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Post autor: Nedved »

U mnie na normalnym poziomie trudności wygrane 15 na 16 walk - Najemniczka , Strażnik Puszczy , porażka tylko w walce kotów , wszystko zgodnie z zasadami , czas gry plus -minus 32 godz. a nie co u niektórych 12- 15 godzin ( równie dobrze można klikać w aplikacji i się wyrobi w czasie ) , poziom trudności uważam za niezbyt trudny , swoją drogą dla mnie nieporozumieniem jest umieszczenie fioletowego wroga jako strzegącego żetonu ( w większości misji) przecież nie może się poruszyć a jest najsilniejszy w grze , raz może dwa razy mnie dziabnął, po prostu nie zdążył się skonfrontować . Rozszerzenie Starcie Nieśmiertelnych to jest to.
bartekb8
Posty: 616
Rejestracja: 10 paź 2011, 11:03
Has thanked: 78 times
Been thanked: 65 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Post autor: bartekb8 »

lbyczy pisze: 13 sty 2025, 00:37 Szkoda, że nie ma aplikacji na PC... Martwi mnie rozwój postaci, rozumiem, że opiera się jedynie na dodawaniu/wymianie tych kart po prawej stronie planszetki postaci (pomijam wyposażenie, bo to nie postać), które potem służą do zamiany symboli na kościach, tak? Czy może jeszcze zwiększamy poziomy energii i życia?
Nie wszystkie karty umiejętności polegają na zamianie wyników, a wiele z nich jest naprawdę potężnych, więc zaprzęganie ich do gry i wypróbywanie to czysty fun, nieważne że odgórnie znamy ich treść. A liczba kostek energii i życia jest najczęściej zoptymalizowana akurat pod małą liczbę tur rozgrywek, poza tym możesz je odnawiać eliksirami. No i czasem trzeba przełknąć dumę i pogodzić się z porażką: w grze oznacza to przeważnie dobieranie kart zepsucia, ale nigdy nie eliminuje z gry. Więc skreślanie Fateforge'a tylko dlatego, że nie można trwale zwiększyć maksymalnego poziomu energii i życia o kilka kostek jest niepoważne. To dobry tytuł i myślę że taki must-have pośród miłośników lochołazów.
lbyczy
Posty: 85
Rejestracja: 07 gru 2021, 09:20
Has thanked: 270 times
Been thanked: 23 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Post autor: lbyczy »

bartekb8 pisze: 13 sty 2025, 09:05
lbyczy pisze: 13 sty 2025, 00:37 Szkoda, że nie ma aplikacji na PC... Martwi mnie rozwój postaci, rozumiem, że opiera się jedynie na dodawaniu/wymianie tych kart po prawej stronie planszetki postaci (pomijam wyposażenie, bo to nie postać), które potem służą do zamiany symboli na kościach, tak? Czy może jeszcze zwiększamy poziomy energii i życia?
Nie wszystkie karty umiejętności polegają na zamianie wyników, a wiele z nich jest naprawdę potężnych, więc zaprzęganie ich do gry i wypróbywanie to czysty fun, nieważne że odgórnie znamy ich treść. A liczba kostek energii i życia jest najczęściej zoptymalizowana akurat pod małą liczbę tur rozgrywek, poza tym możesz je odnawiać eliksirami. No i czasem trzeba przełknąć dumę i pogodzić się z porażką: w grze oznacza to przeważnie dobieranie kart zepsucia, ale nigdy nie eliminuje z gry. Więc skreślanie Fateforge'a tylko dlatego, że nie można trwale zwiększyć maksymalnego poziomu energii i życia o kilka kostek jest niepoważne. To dobry tytuł i myślę że taki must-have pośród miłośników lochołazów.
Dzięki za odpowiedź, liczyłem jednak na bardziej klasyczny, RPGowy sposób rozwoju postaci (siła, charyzma, inteligencja, etc.). Ale chciałbym przetestować ten system, bo z drugiej strony lubię takie klimaty i gry z fabułą. Największą przeszkodą jest dla mnie brak aplikacji na PC i brak możliwości cofania ruchów (człowiek niestety się myli).
bartekb8
Posty: 616
Rejestracja: 10 paź 2011, 11:03
Has thanked: 78 times
Been thanked: 65 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Post autor: bartekb8 »

lbyczy pisze: 13 sty 2025, 10:57
Dzięki za odpowiedź, liczyłem jednak na bardziej klasyczny, RPGowy sposób rozwoju postaci (siła, charyzma, inteligencja, etc.). Ale chciałbym przetestować ten system, bo z drugiej strony lubię takie klimaty i gry z fabułą. Największą przeszkodą jest dla mnie brak aplikacji na PC i brak możliwości cofania ruchów (człowiek niestety się myli).
Rozumiem Twój punkt widzenia. Fateforge jest przeciwieństwem dużych gier RPG: to tytuł w znacznej mierze uproszczony, ale sprawiający zadziwiająco dużo frajdy. Fakt że nie ma aplikacji na Steama, to wada. Brak cofania jest już do przełknięcia, bo przy decyzjach trzeba przytrzymać przycisk 2 sek, więc nic przypadkiem się nie wciśnie (a tylko trzeba czytać uważnie).

Mnie wkurzają drobiazgi tj. ten mini arkusik z którego zdejmuje się naklejki żeby ujawnić nazwy miejsc, a także jednorazowo odsłaniana mapa innych regionów. Zupełnie to niepotrzebne, tak jak i przesuwanie figurki po fizycznej mapie: skoro walczymy w aplikacji, to i można by do niej dodać także mapę z figurką do przesuwania i aktualizacją odkrywanych miejsc. Fizyczna mapa Easafiru byłaby wtedy bardziej atrakcyjnym dodatkiem, a nie konieczną częścią rozgrywki(gdzie i tak mapę rozkłada się na kilka minut a potem znowu składa).

Nie wiem skąd to parcie na naklejki i jednorazowe elementy w grach tego typu, ale to głupkowata moda w grach nie-legacy.
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 4067
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1411 times
Been thanked: 2949 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Post autor: Ardel12 »

Nedved pisze: 13 sty 2025, 05:10 U mnie na normalnym poziomie trudności wygrane 15 na 16 walk - Najemniczka , Strażnik Puszczy , porażka tylko w walce kotów , wszystko zgodnie z zasadami , czas gry plus -minus 32 godz. a nie co u niektórych 12- 15 godzin ( równie dobrze można klikać w aplikacji i się wyrobi w czasie ) , poziom trudności uważam za niezbyt trudny , swoją drogą dla mnie nieporozumieniem jest umieszczenie fioletowego wroga jako strzegącego żetonu ( w większości misji) przecież nie może się poruszyć a jest najsilniejszy w grze , raz może dwa razy mnie dziabnął, po prostu nie zdążył się skonfrontować . Rozszerzenie Starcie Nieśmiertelnych to jest to.
32h :O LOL, co tyle zjada w tej grze?
Zamknąłem całość w tych 12-15h z 2 przegranymi walkami(w tym jedną przez niezrozumienie zasady bossa) i nie wiem nad czym się tam można modlić by tyle wycisnać, tym bardziej grając SOLO :O . W 2-3 osoby czas urośnie i pewnie lekko przebije 20h. To jest króciutka gra, wręcz na 3-4 posiedzenia. Sporo się w sumie dzięki temu oszczędza jak nie trzeba chować gry acz tam do składania wiele nie ma.

W sumie pisałem o tym, że wiele nie brakuje w grze by w ogóle planszy nie rozkładać i wszystko mieć w apce. Wtedy to pewnie i 10h by stykło xD Podobnie jak w Posiadłości Szaństwa 2ED.
bartekb8 pisze: 13 sty 2025, 12:28 Nie wiem skąd to parcie na naklejki i jednorazowe elementy w grach tego typu, ale to głupkowata moda w grach nie-legacy.
Sama prawda. Nic a nic one nie wnoszą, a grafiki skrywane są do bólu nieciekawe, więc nawet nie ma frajdy z odkrywania.
ODPOWIEDZ