Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Miszon
Posty: 2788
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 554 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: Miszon »

MowMiStefan pisze: 28 sty 2025, 13:12
Miszon pisze: 28 sty 2025, 13:08 Odepchnięcie

"Odpychany cel może otrzymać karny atak".

Może ale nie musi? (ale dlaczego nie chcieć go atakować? :mrgreen: )
Karny atak może wykonać także odpychający (mało klimatyczne), czy koniecznie ktoś inny?
Może otrzymać jeśli spełnione są warunki KA (związanie w walce wręcz). Nie może otrzymać, jeśli nie są spełnione (czyli więcej jednostek frakcji odepchniętego niż frakcji odpychającego) - ja to tak rozumiem.
nie no, jeśli nie ma warunków, to nie ma karnego ataku, to jest jasne. Karny atak ma swoje wymagania i tu zakładam, że jeśli są spełnione to może ale nie musi? ;)
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Kurzynsky
Posty: 171
Rejestracja: 18 sty 2022, 17:40
Has thanked: 65 times
Been thanked: 27 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: Kurzynsky »

majami pisze: 28 sty 2025, 13:29
Kurzynsky pisze: 28 sty 2025, 13:14 Obrazek
Czyli teoretycznie mogę się nakoksować czytając wszystkie karty miasta podczas chodzenia między usługami ? Bez tracenia czasu ;)
tak, da się zepsuć grę ;)
Kurczę słabe to trochę..
Aż się prosi np. o przesunięcie czasu o 1 gdy się odwiedzi wszystkie 6 lokacji w mieście, lub ograniczenie dociągu kart miasta np. do 6 podczas jednorazowej wizyty w mieście …
Co myślicie ?
MowMiStefan
Posty: 913
Rejestracja: 17 sie 2020, 15:09
Lokalizacja: Warszawa/Tychy
Has thanked: 142 times
Been thanked: 318 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: MowMiStefan »

Darkstorm pisze: 28 sty 2025, 13:32 Czy jeśli podczas walki, wyrzucę na kości 2, a mam modyfikator trafienia -1 to czy mogę w takim przypadku skorzystać z złotej zasady dotyczącej "jedynek" i wykonać dodatkowy rzut?
Modyfikator trafienia zmienia Ci siłę ataku, czyli limit do którego trafiasz.

Np. ATAK 3 trafia daje sukces za każdą kostkę, na której wyrzucisz 1, 2 lub 3
ATAK 3 z modyfikatore Trafienia -1 daje sukces za każdą kostkę, na której wyrzucisz 1 lub 2 (czyli faktycznie modyfikator trafienia wpływa na siłe ATAKu, czyli w tym przykładzie ATAK 3 z mod -1 Trafienia = ATAK 2).
Do tego jedynka trafia zawsze (i daje rzut dodatkową kością), więc nawet ATAK 1 z Mod Trafienia -1 daje sukcesy na rzucie 1 na kości
Miszon pisze: 28 sty 2025, 13:33
Spoiler:
nie no, jeśli nie ma warunków, to nie ma karnego ataku, to jest jasne. Karny atak ma swoje wymagania i tu zakładam, że jeśli są spełnione to może ale nie musi? ;)
A no to przepraszam :) Ale tak, ja to odczytuję, że nie ma obowiązku zadawania Karnego Ataku. Nie jest zdefiniowany w Kompendium, ale "Jeden z bohaterów w zwarciu może natychmiast wykonać jedną dodatkową darmową akcję ataku Wręcz 3"

matio2007 pisze: 22 sty 2025, 09:58
MowMiStefan pisze: 22 sty 2025, 09:18 ...
6. Czy na Karny Atak (wroga lub sojusznika) można zagrać reakcję?
...
...
6. Nie można, ponieważ karny atak nie jest akcją.
.
I tutaj Mateusz! Wychodzi, ze jednak na Karny Atak można zagrywać Reakcje?
W Kompendium Odskok Wroga/Bohatera: "może natychmiast wykonać jedną DODATKOWĄ AKCJĘ ataku wręcz 3"!
Awatar użytkownika
arian
Posty: 934
Rejestracja: 26 sty 2016, 22:38
Has thanked: 326 times
Been thanked: 692 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: arian »

Spoiler:
Ale czym dokoksować? Sporo wydarzeń które pociągnąłem miało negatywny efekt. Nie wiem czy miałem takiego pecha, ale tam się dzieją takie rzeczy, że ja raczej w pewnym momencie modliłem się, żeby na kości nie wypadł mi symbol dociągania karty podróży. To nie są przecież pozytywne wydarzeniami czasami jak są, to dają punkt morale. Czasami jakieś drobniaki, ale morale spada. Trafiła mi się też walka, która rozjechała moich bohaterow i musiałem się leczyć.
Ostatnio zmieniony 28 sty 2025, 14:16 przez Curiosity, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: cytowanie
Kurzynsky
Posty: 171
Rejestracja: 18 sty 2022, 17:40
Has thanked: 65 times
Been thanked: 27 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: Kurzynsky »

Spoiler:
Ok. Może masz rację.. być może ja miałem niezłego farta bo do tej pory 3 karty przyniosły mi profity..
Ostatnio zmieniony 28 sty 2025, 14:15 przez Curiosity, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: cytowanie
MowMiStefan
Posty: 913
Rejestracja: 17 sie 2020, 15:09
Lokalizacja: Warszawa/Tychy
Has thanked: 142 times
Been thanked: 318 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: MowMiStefan »

Spoiler:
Mam identyczne doswiadczenia.

Na początku, to nawet stwierdziliśmy, że nam za mało i zrobiliśmy 10 tokenów: 5 z "wydarzeniem" i 5 "bez" i je losowaliśmy z worka bez odkładania, zeby mieć regularnie i częściej i więcej doświadczyć. A potem.... potem kumpel mówi: to może jak już statystycznie odbyliśmy więcej spotkań niż 2/6 to może teraz te szanse obniżmy? Ale też później nie ma chyba takiego efektu.

Niemniej stracić punkt morale w pierwszych 20-30 dniach potrafi mocno zaboleć.
Ostatnio zmieniony 28 sty 2025, 14:16 przez Curiosity, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: cytowanie
Gargi
Posty: 115
Rejestracja: 29 gru 2021, 23:53
Has thanked: 11 times
Been thanked: 5 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: Gargi »

Zakładając Kolczuge zmniejsza moja percepcję o 1 . A co jeśli mam w statystykach 0 i ta kolczuga obniża mi wartość o 1? Podczas walki dalej wybieram kto zacznie walkę czy mam robić to po wrogu. Zakładam że porównuje percepcję przeciwnika który też ma 0
Awatar użytkownika
aduko
Posty: 454
Rejestracja: 05 lut 2013, 10:47
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 208 times
Been thanked: 164 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: aduko »

Gargi pisze: 29 sty 2025, 09:56 Zakładając Kolczuge zmniejsza moja percepcję o 1 . A co jeśli mam w statystykach 0 i ta kolczuga obniża mi wartość o 1? Podczas walki dalej wybieram kto zacznie walkę czy mam robić to po wrogu. Zakładam że porównuje percepcję przeciwnika który też ma 0
Żaden ze współczynników nigdy nie może spaść poniżej 0. Kompendium zasad strona 21.
Dalej masz percepcję 0.
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2576
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 336 times
Been thanked: 554 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: tomp »

mam zagwostkę dotyczącą celu ataku npc.
Wyczytałem priorytety:
1)atak postaci na własnym polu,
potem: 2) atakują osoby z najmniejszym pancerzem
jak w punkcie 2 remis to: 3) osoby wyżej na liście kolejności.
Czy to wszystko? czy coś mi umyka?

I nakreślając sytuację, gramy czarodziejką oraz landsknechtem. Na początku gry jest 0 pancerz na obu postaciach, po zakupach zbroja wylądowała na landsknecht'cie (nie ma sensu obniżać "mózgu" dla czarodziejki.
Przy takim zestawieniu npc'y idą (potem atak) na czarodziejkę, lecą jak ćmy do światła. Póki co wykorzystujemy to, ale mam wrażenie, że taka zabawa w berka jest nadużyciem systemu.

Czy coś pominąłem? Może gdzieś jest dodatkowa zasada? Albo modyfikacja priorytetów?
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
PanLech
Posty: 39
Rejestracja: 06 maja 2021, 12:15
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: PanLech »

tomp pisze: 29 sty 2025, 11:48 Czy coś pominąłem? Może gdzieś jest dodatkowa zasada? Albo modyfikacja priorytetów?
Tak, pominąłeś :) Przeciwnik zaatakuje postać, do której ma najbliżej. Dopiero jeśli ma kilka postaci na tym samym dystansie, to wybierze tego z niższym pancerzem itd.

Cytat z zasad:
Na początku akcji ruchu do celu wróg wybiera bohatera, do którego może dotrzeć, wykonując jak najkrótszy ruch (uwzględnijcie przy tym ewentualne przeszkody, które ten ruch mogą wydłużać lub blokować). Jeżeli kilku bohaterów znajduje się w tej samej odległości, wróg wybiera tego, który posiada najsłabszą obronę przeciwko jego podstawowym atakom (w przypadku wilka będzie to bohater z najniższą obroną przeciwko atakom wręcz). Jeżeli nadal jest remis, celem będzie bohater, który jest wyżej w kolejności wykonywania tur w tej rundzie.
Gargi
Posty: 115
Rejestracja: 29 gru 2021, 23:53
Has thanked: 11 times
Been thanked: 5 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: Gargi »

Jeśli na jednej karcie mam 2x atak ( np atak 2 i atak 2) to reakcja,która pozwala dodać dodatkowe kości dotyczy obu tych ataków ?

Atak zapalający obniża o połowę obronę przeciwnika (zaokrąglając w dół) Przykład : wróg ma 3 obrony ,połowa z tego to 1,5 zaokrąglając w dół to 1 . Wtedy będzie on miał 2 obrony czy 1?
Awatar użytkownika
Sarna
Posty: 404
Rejestracja: 21 lut 2013, 19:29
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 138 times
Been thanked: 64 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: Sarna »

Gargi pisze: 29 sty 2025, 12:18 Jeśli na jednej karcie mam 2x atak ( np atak 2 i atak 2) to reakcja,która pozwala dodać dodatkowe kości dotyczy obu tych ataków ?

Atak zapalający obniża o połowę obronę przeciwnika (zaokrąglając w dół) Przykład : wróg ma 3 obrony ,połowa z tego to 1,5 zaokrąglając w dół to 1 . Wtedy będzie on miał 2 obrony czy 1?
Reakcja dotyczy jednego ataku, Ty wybierasz którego.
Będzie miał 1 obrony. Rzeczywiście przeciwnik będzie miał 2 obrony, bo obniżamy o 1...
Ostatnio zmieniony 29 sty 2025, 12:34 przez Sarna, łącznie zmieniany 1 raz.
lbyczy
Posty: 85
Rejestracja: 07 gru 2021, 09:20
Has thanked: 270 times
Been thanked: 23 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: lbyczy »

Gargi pisze: 29 sty 2025, 12:18 Jeśli na jednej karcie mam 2x atak ( np atak 2 i atak 2) to reakcja,która pozwala dodać dodatkowe kości dotyczy obu tych ataków ?

Atak zapalający obniża o połowę obronę przeciwnika (zaokrąglając w dół) Przykład : wróg ma 3 obrony ,połowa z tego to 1,5 zaokrąglając w dół to 1 . Wtedy będzie on miał 2 obrony czy 1?
Ad.1 Mateusz pisze w instrukcji i kompendium o czynnościach. Jeżeli na karcie masz dwa wpisy - oznaczają odrębne czynności i reakcja dotyczy jednej z nich - Ty wybierasz której.
Ad.2 Przeciwnik będzie miał 2 obrony. A jednak nie - autor potwierdził, że ma być 1.

EDIT: Sarna - byłaś/eś szybsza/y...
Ostatnio zmieniony 30 sty 2025, 00:31 przez lbyczy, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Sarna
Posty: 404
Rejestracja: 21 lut 2013, 19:29
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 138 times
Been thanked: 64 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: Sarna »

lbyczy pisze: 29 sty 2025, 12:30
Gargi pisze: 29 sty 2025, 12:18 Jeśli na jednej karcie mam 2x atak ( np atak 2 i atak 2) to reakcja,która pozwala dodać dodatkowe kości dotyczy obu tych ataków ?

Atak zapalający obniża o połowę obronę przeciwnika (zaokrąglając w dół) Przykład : wróg ma 3 obrony ,połowa z tego to 1,5 zaokrąglając w dół to 1 . Wtedy będzie on miał 2 obrony czy 1?
Ad.1 Mateusz pisze w instrukcji i kompendium o czynnościach. Jeżeli na karcie masz dwa wpisy - oznaczają odrębne czynności i reakcja dotyczy jednej z nich - Ty wybierasz której.
Ad.2 Przeciwnik będzie miał 2 obrony.

EDIT: Sarna - byłaś szybsza...
Byłem, ale z błędem :D, więc dzięki za odpowiedź, bo okazało się, że źle grałem.
krasnolud
Posty: 12
Rejestracja: 23 lip 2020, 15:37

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: krasnolud »

mam kilka pytań:
1 strzał dystansowy przeciwko figurkom w zwarciu : rozumiem że to tak działa - obliczam całą siłę ataku mojej łuczniczki - rzucam kośćmi +jakaś interakcja i wychodzi na przykład 5 ataku dystansowego - wtedy rozumiem że rzucam 1 kostką i wypada 6 - cały atak idzie na moją figurkę a nie na wroga ?
2 cecha potężna :
a) mam broń z opcją potężna i zagrywam kartę 2atak + 2atak - po zagraniu wróg ma znacznik 2Xpotęzna i od teraz on działa ?
b) mam zwykłą broń i zagrywam kartę 2atak + 2atak + interakcję potężna - po zagraniu wróg ma znacznik 1Xpotęzna i od teraz on działa?
3 odskok - jestem w zwarciu z hersztem i robię odskok (atak 3) - rzucam 3 kostkami i wypadają trzy dwójki + herszt ma siłę 4 więc ten odskok kosztuje mnie 7 ataku na mnie ?
4 pułapka:
a) wejście na pułapkę figurki automatycznie kończy ruch ?
b) będąc w zwarciu nie ma możliwości zostawienie pułapki ?
5 moja postać posiada na swojej planszy (nie sakwie) 2 bronie - dystansową (tylko) i do walki wręcz (tylko) - mogę je zamiennie zmieniać w czasie walki bo tak mi pasuje?
6 medykamenty - można używać w czasie walki na przykład w momencie jak przyjmuję obrażenia ?
7 zasady specjalne przed misją : ''Każdy bohater ... musi wykonać test współczynnika , który jest u niego najniższy, o trudności 2'' - przykładowo gram Wilhelmem jego najniższe współczynniki to wynoszące 0 umysł i percepcja - co teraz ? ile mam wyrzucić na kostce testu aby go zdać ?
Awatar użytkownika
arian
Posty: 934
Rejestracja: 26 sty 2016, 22:38
Has thanked: 326 times
Been thanked: 692 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: arian »

krasnolud pisze: 29 sty 2025, 13:07 mam kilka pytań:
1 strzał dystansowy przeciwko figurkom w zwarciu : rozumiem że to tak działa - obliczam całą siłę ataku mojej łuczniczki - rzucam kośćmi +jakaś interakcja i wychodzi na przykład 5 ataku dystansowego - wtedy rozumiem że rzucam 1 kostką i wypada 6 - cały atak idzie na moją figurkę a nie na wroga ?
Mnie wydaje się, że działa odwrotnie. Najpierw sprawdzasz kogo trafiasz, a później rzucasz i wykonujesz resztę czynności, żeby określić siłę ataku.
2 cecha potężna :
a) mam broń z opcją potężna i zagrywam kartę 2atak + 2atak - po zagraniu wróg ma znacznik 2Xpotęzna i od teraz on działa ?
b) mam zwykłą broń i zagrywam kartę 2atak + 2atak + interakcję potężna - po zagraniu wróg ma znacznik 1Xpotęzna i od teraz on działa?
a) Każdy atak działa osobno. Więc po pierwszym Ataku 2 z bronią z cechą "potężna" przeciwnik będzie miał jedno uszkodzenie pancerza (-1), które zadziała przy kolejnym ataku. W drugim ataku przeciwnik otrzyma kolejne uszkodzenie pancerza, ale -2 do obrony będzie się liczyć dopiero od następnego ataku.
b) Podobnie jak wyżej, możesz zagrać reakcję dodającą cechę "potężna" podczas pierwszego z dwóch ataków i w kolejnym będzie miała już wpływ na zadane obrażenia. Jeśli zagrasz ją dopiero do drugiego ataku, to będzie to mało optymalne.
3 odskok - jestem w zwarciu z hersztem i robię odskok (atak 3) - rzucam 3 kostkami i wypadają trzy dwójki + herszt ma siłę 4 więc ten odskok kosztuje mnie 7 ataku na mnie ?
Tak. Nie mając pancerza niektóre ataki wrogów są bardzo bolesne.
4 pułapka:
a) wejście na pułapkę figurki automatycznie kończy ruch ?
b) będąc w zwarciu nie ma możliwości zostawienie pułapki ?
a) Tak.
b) Nie ma takiej możliwości, tylko atak lub odskok. Tutaj nawet klimatycznie zastawianie pułapki podczas walki z przeciwnikiem nie miałoby sensu. :)
5 moja postać posiada na swojej planszy (nie sakwie) 2 bronie - dystansową (tylko) i do walki wręcz (tylko) - mogę je zamiennie zmieniać w czasie walki bo tak mi pasuje?
Możesz używać dowolnej z nich jeśli się mieszczą w rękach. Chcąc wymienić na tą z sakwy też możesz, ale zużywasz do tego akcję.
6 medykamenty - można używać w czasie walki na przykład w momencie jak przyjmuję obrażenia ?
Tutaj nie wiem. Nie miałem potrzeby używać ich w ostatniej chwili, ale skoro nie wymagają użycia akcji i nie mają konkretnego momentu kiedy można ich użyć, to nie kojarzę zasady, która by tego zabraniała.
7 zasady specjalne przed misją : ''Każdy bohater ... musi wykonać test współczynnika , który jest u niego najniższy, o trudności 2'' - przykładowo gram Wilhelmem jego najniższe współczynniki to wynoszące 0 umysł i percepcja - co teraz ? ile mam wyrzucić na kostce testu aby go zdać ?
Rzucasz za dowolny z tych współczynników. Nie mając żadnych modyfikatorów, to i tak mechanicznie nie będzie miało znaczenia. Na kostce musisz wyrzucić 2 lub 3.
Ostatnio zmieniony 29 sty 2025, 15:02 przez arian, łącznie zmieniany 1 raz.
lbyczy
Posty: 85
Rejestracja: 07 gru 2021, 09:20
Has thanked: 270 times
Been thanked: 23 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: lbyczy »

krasnolud pisze: 29 sty 2025, 13:07 mam kilka pytań:
1 strzał dystansowy przeciwko figurkom w zwarciu : rozumiem że to tak działa - obliczam całą siłę ataku mojej łuczniczki - rzucam kośćmi +jakaś interakcja i wychodzi na przykład 5 ataku dystansowego - wtedy rozumiem że rzucam 1 kostką i wypada 6 - cały atak idzie na moją figurkę a nie na wroga ?
2 cecha potężna :
a) mam broń z opcją potężna i zagrywam kartę 2atak + 2atak - po zagraniu wróg ma znacznik 2Xpotęzna i od teraz on działa ?
b) mam zwykłą broń i zagrywam kartę 2atak + 2atak + interakcję potężna - po zagraniu wróg ma znacznik 1Xpotęzna i od teraz on działa?
3 odskok - jestem w zwarciu z hersztem i robię odskok (atak 3) - rzucam 3 kostkami i wypadają trzy dwójki + herszt ma siłę 4 więc ten odskok kosztuje mnie 7 ataku na mnie ?
4 pułapka:
a) wejście na pułapkę figurki automatycznie kończy ruch ?
b) będąc w zwarciu nie ma możliwości zostawienie pułapki ?
5 moja postać posiada na swojej planszy (nie sakwie) 2 bronie - dystansową (tylko) i do walki wręcz (tylko) - mogę je zamiennie zmieniać w czasie walki bo tak mi pasuje?
6 medykamenty - można używać w czasie walki na przykład w momencie jak przyjmuję obrażenia ?
7 zasady specjalne przed misją : ''Każdy bohater ... musi wykonać test współczynnika , który jest u niego najniższy, o trudności 2'' - przykładowo gram Wilhelmem jego najniższe współczynniki to wynoszące 0 umysł i percepcja - co teraz ? ile mam wyrzucić na kostce testu aby go zdać ?
Zdaje się, że mylisz interakcję (Kompendium s.11) z reakcją (s.17).
1. Tak
2. EDYCJA: Usunięto
3. Atak 3 nie oznacza rzutu 3 kostkami lecz, że wynik do 3 (1, 2 i 3) - oznaczają sukces (wtedy masz "jedną ranę" + rany od siły herszta - twoja obrona).
4. a) tak, b) nie ma,
5. tak
6. Wymaga to użycia akcji-interakcji i odrzucenia karty.
7. Musisz wyrzucić minimum 2 na kostce i dodajesz "0" ;) (Instrukcja s.14).

Jeśli się mylę - proszę poprawić.
PanLech
Posty: 39
Rejestracja: 06 maja 2021, 12:15
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: PanLech »

arian pisze: 29 sty 2025, 14:47
krasnolud pisze: 29 sty 2025, 13:07 moja postać posiada na swojej planszy (nie sakwie) 2 bronie - dystansową (tylko) i do walki wręcz (tylko) - mogę je zamiennie zmieniać w czasie walki bo tak mi pasuje?
Możesz używać dowolnej z nich jeśli się mieszczą w rękach. Chcąc wymienić na tą z sakwy też możesz, ale zużywasz do tego akcję.
Podepnę się pod ten temat z następującym pytaniem: czy jedynym ograniczeniem dla równoczesnego używania przedmiotów jest ilość dostępnych slotów w ekwipunku (czyli max 4)?
Na przykład Zbrojny, mający dostęp do 4 slotów na broń/tarcze, może równocześnie używać Dwuręcznego Topora (3 sloty) oraz Puklerza (1 slot)? Instrukcja tego (chyba) nie zabrania, ale logiki w tym nie ma. Jak mam się bronić tarczą, trzymając równocześnie w dwóch rękach ciężką broń?
Awatar użytkownika
arian
Posty: 934
Rejestracja: 26 sty 2016, 22:38
Has thanked: 326 times
Been thanked: 692 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: arian »

PanLech pisze: 29 sty 2025, 15:10
arian pisze: 29 sty 2025, 14:47
krasnolud pisze: 29 sty 2025, 13:07 moja postać posiada na swojej planszy (nie sakwie) 2 bronie - dystansową (tylko) i do walki wręcz (tylko) - mogę je zamiennie zmieniać w czasie walki bo tak mi pasuje?
Możesz używać dowolnej z nich jeśli się mieszczą w rękach. Chcąc wymienić na tą z sakwy też możesz, ale zużywasz do tego akcję.
Podepnę się pod ten temat z następującym pytaniem: czy jedynym ograniczeniem dla równoczesnego używania przedmiotów jest ilość dostępnych slotów w ekwipunku (czyli max 4)?
Na przykład Zbrojny, mający dostęp do 4 slotów na broń/tarcze, może równocześnie używać Dwuręcznego Topora (3 sloty) oraz Puklerza (1 slot)? Instrukcja tego (chyba) nie zabrania, ale logiki w tym nie ma. Jak mam się bronić tarczą, trzymając równocześnie w dwóch rękach ciężką broń?
Wydaje mi się, że można i też ma sens, bo puklerz to malutka tarcza, która pozwala chwycić coś jeszcze.


A biorąc pod uwagę, że to fantasy, z olejami na miecze, magią i bronią zapalającą, to ja bym się nie czepiał. ;)
Gargi
Posty: 115
Rejestracja: 29 gru 2021, 23:53
Has thanked: 11 times
Been thanked: 5 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: Gargi »

Na pewno,gdy zastosuje się podczas ataku zdolność "Potężna",obrona jest obniżona dopiero po tym ataku?
Awatar użytkownika
Sarna
Posty: 404
Rejestracja: 21 lut 2013, 19:29
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 138 times
Been thanked: 64 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: Sarna »

Gargi pisze: 29 sty 2025, 15:27 Na pewno,gdy zastosuje się podczas ataku zdolność "Potężna",obrona jest obniżona dopiero po tym ataku?
Na pewno, gdzieś to było wyraźnie zaznaczone, że liczy się od kolejnego ataku.
Awatar użytkownika
arian
Posty: 934
Rejestracja: 26 sty 2016, 22:38
Has thanked: 326 times
Been thanked: 692 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: arian »

Gargi pisze: 29 sty 2025, 15:27 Na pewno,gdy zastosuje się podczas ataku zdolność "Potężna",obrona jest obniżona dopiero po tym ataku?
Nie mam przed sobą instrukcji, ale jestem przekonany, że tak było. Do tego, w przeciwieństwie do trucizny, czy ogłuszenia, tutaj atak nie musi zadać obrażeń, żeby zastosować zdolność i zniszczyć pancerz przeciwnika.

Co do pancerza to mnie z kolei nurtuje pewna rzecz. Przeciwnik niszcząc nam pancerz jest w stanie zniszczyć tylko "zbroję", bo ona jest tak określana w instrukcji? Żadne hełmy i inne przedmioty dające premię do obrony nie są na to podatne? Więc co w sytuacji, jak mam zbroję z obroną:
[wręcz] 2, [dystansowa] 1, [magia] 0,
a do tego hełm
[wręcz] 1, [dystansowa] 1, [magia] 0,
a jednocześnie dostanę dwa żetony zniszczenia pancerza? Oba (lub jeden podwójną stroną) kładę na zbroi, a nie przy figurce, bo pamiętam, że tu jest inaczej niż w przypadku wrogów, a pancerz muszę później naprawiać. Jak wygląda w tym momencie moja obrona?

1) [wręcz] 1, [dystansowa] 0, [magia] 0, bo faktycznie dostaję modufikator -2 do jakiejkolwiek obrony, czy:
2) [wręcz] 1, [dystansowa] 1, [magia] 0, obrona z hełmu się w to nie wlicza i jest niezależna od pancerza?

W instrukcji jest też mowa o naprawianiu pancerza, więc zakładam, że wszelkiego rodzaju hełmy i inne dodatki nie podlegają uszkodzeniu? No i co jak mamy hełm, a nie mamy pancerza? :)
Martzel
Posty: 5
Rejestracja: 14 kwie 2024, 10:35
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: Martzel »

Gargi pisze: 29 sty 2025, 12:18 Jeśli na jednej karcie mam 2x atak ( np atak 2 i atak 2) to reakcja,która pozwala dodać dodatkowe kości dotyczy obu tych ataków ?

Atak zapalający obniża o połowę obronę przeciwnika (zaokrąglając w dół) Przykład : wróg ma 3 obrony ,połowa z tego to 1,5 zaokrąglając w dół to 1 . Wtedy będzie on miał 2 obrony czy 1?
Mnie zaś uczyli że jak zmniejszasz o połowę z 3 i zaokrąglasz w dół to masz 1 obrony u wroga. Ale zależy jak do tego podejdziesz :)
Miszon
Posty: 2788
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 554 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: Miszon »

Też jestem za tym że 1.
2 to byłoby, że zaokrąglasz w dół to o ile zmniejsza (czyli że zmniejsza o 1, bo 3/2=1, a potem 3-1=2), a nie że zmniejsza ją o połowę zaokrąglając w dół (czyli 3/2=1).
Czyli jeśli 2, to zaokraglasz zmniejszanie, a powinieneś zaokrąglać obronę i wtedy wychodzi 1 ;) .
Ostatnio zmieniony 29 sty 2025, 20:14 przez Miszon, łącznie zmieniany 1 raz.
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Awatar użytkownika
Sarna
Posty: 404
Rejestracja: 21 lut 2013, 19:29
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 138 times
Been thanked: 64 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: Sarna »

Ok, czyli ogień jednak nadal mocny :)
ODPOWIEDZ