Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
-
- Posty: 2038
- Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
- Lokalizacja: Będzin
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 324 times
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Karta wroga HERSZT - umiejętność PAROWANIE - opisane jest, że nie można używać reakcji. Czy to oznacza, że nie można wogóle używać żadnej reakcji w tej walce? czy tylko reakcji przeciwko Hersztowi? czy tylko reakcji w walce? generalnie spore niedopowiedzenie... (czy mogę użyć reakcji nie będąc w zwarciu, która pozwala mi poruszyć się o 1 pole? albo użyć mojego morale dla wzmocnienia innej postaci?)
----------------
10% flamberg.com.pl
10% flamberg.com.pl
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Na karcie wroga w opisie Parowania jest powiedziane, że ta umiejętność jest aktywowana jego kartą akcji. To znaczy, że jeśli Herszt wyciągnie swoją kartę akcji z napisem Parowanie, to na tę jego akcję nie można zagrać reakcji.
Moim zdaniem nie. Parowanie zabrania reakcji i tyle.
Nie no, morale pozwala wzmocnić tylko własną akcję.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Mogę w jednej turze zagrać 5 kart ? 2 z nich to ataki,plus dwie reakcje poprawiające mogę ataki. 5 kartę jako obronę mojego sojusznika?
-
- Posty: 913
- Rejestracja: 17 sie 2020, 15:09
- Lokalizacja: Warszawa/Tychy
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 318 times
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Ta ostatnia karta to wlasciwie w turze sojusznika, ale tak - mozesz zagrac ile chcesz kart z zastrzezeniem 1 reakcji do kazdej akcji (o ile nie znosi tego inna karta/zasada)
-
- Posty: 2038
- Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
- Lokalizacja: Będzin
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 324 times
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Karta CZUŁY PUNKT awanturniczki jako reakcja ma:
"Użyj swojego MORALE aby wzmocnić czynność sojusznika"
Czy z tej karty się da - wiem że normalnie morale wzmacnia tylko siebie - ale ta karta pozwala wzmocnić sojusznika - tylko to jest reakcja i w kontekście Herszta pytałem.
----------------
10% flamberg.com.pl
10% flamberg.com.pl
- Sarna
- Posty: 404
- Rejestracja: 21 lut 2013, 19:29
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 138 times
- Been thanked: 64 times
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Jeśli dobrze pamiętam, to to jest reakcja w turze sojusznika, a nie wroga, więc w turze sojusznika wydaje mi się, że możesz, Herszt blokuje reakcję w turze wroga.
- seki
- Moderator
- Posty: 3619
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1239 times
- Been thanked: 1462 times
- seki
- Moderator
- Posty: 3619
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1239 times
- Been thanked: 1462 times
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Pytanie o pułapkę. Bohater w zwarciu, zastawia pułapkę po czym odskakuje (atak karny oczywiście wykonany). Czy taka pułapka aktywuje się po zejściu bohatera z pola czy koniecznie musi ktoś w nią wejść w kolejnych rundach? Trochę byłoby to nie klimatyczne gdyby taka pułapka nie zadziałała skoro na niej stoją, wykonują ruch, atakują itp.
- aduko
- Posty: 454
- Rejestracja: 05 lut 2013, 10:47
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 208 times
- Been thanked: 164 times
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Będąc w zwarciu nie można zastawić pułapki.seki pisze: ↑01 lut 2025, 20:02 Pytanie o pułapkę. Bohater w zwarciu, zastawia pułapkę po czym odskakuje (atak karny oczywiście wykonany). Czy taka pułapka aktywuje się po zejściu bohatera z pola czy koniecznie musi ktoś w nią wejść w kolejnych rundach? Trochę byłoby to nie klimatyczne gdyby taka pułapka nie zadziałała skoro na niej stoją, wykonują ruch, atakują itp.
" Figurki znajdujące się w zwarciu mogą wykonywać jedynie akcję doskoku, ataku wręcz w zasięgu lub ataku magicznego (jeżeli pozwala on na atak 0 – odpowiednia informacja znajduje się zawsze na karcie akcji).
Ostatnio zmieniony 01 lut 2025, 20:23 przez aduko, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
W zwarciu znajdują się wszystkie figurki stojąceseki pisze: ↑01 lut 2025, 20:02 Pytanie o pułapkę. Bohater w zwarciu, zastawia pułapkę po czym odskakuje (atak karny oczywiście wykonany). Czy taka pułapka aktywuje się po zejściu bohatera z pola czy koniecznie musi ktoś w nią wejść w kolejnych rundach? Trochę byłoby to nie klimatyczne gdyby taka pułapka nie zadziałała skoro na niej stoją, wykonują ruch, atakują itp.
na wspólnym polu z jakimkolwiek przeciwnikiem. Figurki znajdujące
się w zwarciu mogą wykonywać jedynie akcję odskoku , ataku
wręcz lub ataku magicznego (jeżeli pozwala on na atak
w zasięgu 0 – odpowiednia informacja znajduje się zawsze
na karcie akcji).
Więc pułapkę zainstalujesz tylko na polu bez wrogów.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Niemniej jednak taka sytuacja może zaistnieć, gdy bohater zastawi pułapkę i nie starczy mu ruchu by z niej zejść, a przeciwnik w swojej turze wejdzie na pole z pułapką i bohaterem. Pułapka nie uaktywnia się, bo bohater jest na polu. Pytanie brzmi: czy kiedy wykona odskok pułapka uruchomi się?
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
W grze występuje (chyba) pewna nieścisłość, która może być znacząca:
I sprawa druga. Jak rozumiem, w niektórych misjach (takich, w których nie trzeba zabić wszystkich, by wygrać) można wykonać manewr taktyczny i wypchnąć przeciwnika/ów poza planszę. Według zasad taka postać nie bierze już udziału w grze do końca misji. Czy się nie mylę?
Spoiler:
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
kwestie przedmiotów
1) Granat kartacz albo z kwasem.
na przedmiocie jest info o ilości kości do rzutu, modyfikator celności, gdzie jest wartość celności?
używamy go razem z kartą czy analogicznie jak pułapkę (pomijając aktywację)?
2) Zbroja płytowa. Na przedmiocie jest modyfikator ruchu -1.
Czy to oznacza, że przy "domyślnym" ruchu (zużywam dowolną kartę) to stoję w miejscu? Czy dopiero karta z 2 ruchu pozwala na przesunięcie się?
1) Granat kartacz albo z kwasem.
na przedmiocie jest info o ilości kości do rzutu, modyfikator celności, gdzie jest wartość celności?
używamy go razem z kartą czy analogicznie jak pułapkę (pomijając aktywację)?
2) Zbroja płytowa. Na przedmiocie jest modyfikator ruchu -1.
Czy to oznacza, że przy "domyślnym" ruchu (zużywam dowolną kartę) to stoję w miejscu? Czy dopiero karta z 2 ruchu pozwala na przesunięcie się?
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
-
- Posty: 150
- Rejestracja: 12 wrz 2021, 20:36
- Has thanked: 168 times
- Been thanked: 30 times
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Hej.
Czy dobrze rozumiem i interpretuję wykorzystanie morale?
"Podczas wykonywania testu bohater może użyć jedno morale aby podwyższyć uzyskany wynik testu o 1. Tę decyzję może podjąć już po wykonaniu rzutu."
Przykład.
Rzucam trzema kośćmi i potrzebuję mieć wynik 3 na kości, żeby był sukces i trafienie. Wyrzucam na wszystkich kościach wynik 4, czyli same pudła. Wykorzystuję morale i zwiększam wynik testu o 1 czyli na 4 i tym samym mam 3 trafienia, bo na trzech kościach mam wynik 4? Tak to działa?
Czy dobrze rozumiem i interpretuję wykorzystanie morale?
"Podczas wykonywania testu bohater może użyć jedno morale aby podwyższyć uzyskany wynik testu o 1. Tę decyzję może podjąć już po wykonaniu rzutu."
Przykład.
Rzucam trzema kośćmi i potrzebuję mieć wynik 3 na kości, żeby był sukces i trafienie. Wyrzucam na wszystkich kościach wynik 4, czyli same pudła. Wykorzystuję morale i zwiększam wynik testu o 1 czyli na 4 i tym samym mam 3 trafienia, bo na trzech kościach mam wynik 4? Tak to działa?
- seki
- Moderator
- Posty: 3619
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1239 times
- Been thanked: 1462 times
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Nie do końca. Zmiksowales testy z walką a to są inne rzeczy. W testach umiejętności chcesz by wartości wychodziły ponad określony poziom. W atakach chcesz niższe niż określony poziom.Haisenberg83 pisze: ↑01 lut 2025, 23:20 Hej.
Czy dobrze rozumiem i interpretuję wykorzystanie morale?
"Podczas wykonywania testu bohater może użyć jedno morale aby podwyższyć uzyskany wynik testu o 1. Tę decyzję może podjąć już po wykonaniu rzutu."
Przykład.
Rzucam trzema kośćmi i potrzebuję mieć wynik 3 na kości, żeby był sukces i trafienie. Wyrzucam na wszystkich kościach wynik 4, czyli same pudła. Wykorzystuję morale i zwiększam wynik testu o 1 czyli na 4 i tym samym mam 3 trafienia, bo na trzech kościach mam wynik 4? Tak to działa?
Bohater może użyć 1 punktu morale podczas wykonywania testu, aby dodać 1 do uzyskanego wyniku. Decyzję o użyciu morale można podjąć już po wykonaniu rzutu.
Podczas wykonywania ataku (po rzucie na trafienie), bohater może użyć 1 morale, aby zwiększyć o 1 siłę, zwinność lub umysł.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
1 Do wykorzystania granatu używasz akcji ataku (rzucasz nim), więc wartość celności wyznacza użyta karta.tomp pisze: ↑01 lut 2025, 22:44 kwestie przedmiotów
1) Granat kartacz albo z kwasem.
na przedmiocie jest info o ilości kości do rzutu, modyfikator celności, gdzie jest wartość celności?
używamy go razem z kartą czy analogicznie jak pułapkę (pomijając aktywację)?
2) Zbroja płytowa. Na przedmiocie jest modyfikator ruchu -1.
Czy to oznacza, że przy "domyślnym" ruchu (zużywam dowolną kartę) to stoję w miejscu? Czy dopiero karta z 2 ruchu pozwala na przesunięcie się?
2. Minimalny ruch to zawsze 1.
-
- Posty: 150
- Rejestracja: 12 wrz 2021, 20:36
- Has thanked: 168 times
- Been thanked: 30 times
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
No tak. Testy to przecież żółta kośćseki pisze: ↑01 lut 2025, 23:27Nie do końca. Zmiksowales testy z walką a to są inne rzeczy. W testach umiejętności chcesz by wartości wychodziły ponad określony poziom. W atakach chcesz niższe niż określony poziom.Haisenberg83 pisze: ↑01 lut 2025, 23:20 Hej.
Czy dobrze rozumiem i interpretuję wykorzystanie morale?
"Podczas wykonywania testu bohater może użyć jedno morale aby podwyższyć uzyskany wynik testu o 1. Tę decyzję może podjąć już po wykonaniu rzutu."
Przykład.
Rzucam trzema kośćmi i potrzebuję mieć wynik 3 na kości, żeby był sukces i trafienie. Wyrzucam na wszystkich kościach wynik 4, czyli same pudła. Wykorzystuję morale i zwiększam wynik testu o 1 czyli na 4 i tym samym mam 3 trafienia, bo na trzech kościach mam wynik 4? Tak to działa?
Bohater może użyć 1 punktu morale podczas wykonywania testu, aby dodać 1 do uzyskanego wyniku. Decyzję o użyciu morale można podjąć już po wykonaniu rzutu.
Podczas wykonywania ataku (po rzucie na trafienie), bohater może użyć 1 morale, aby zwiększyć o 1 siłę, zwinność lub umysł.
- seki
- Moderator
- Posty: 3619
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1239 times
- Been thanked: 1462 times
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Gdzieś mi mignęło (pewnie w wątku o grze), że ktoś pisał o ucieczce z pola bitwy (w trakcie misji). Pamiętam, że wychodząc "poza plansze" już się na nią nie wraca. Nie znalazłem w zasadach nic o ograniczeniach czyli wszyscy bohaterowie mogą w ten sposób opuścić "imprezę"? Ja ostatnio sromotnie dostałem bęcki i wiedziałem, że tak będzie gdy tylko rozstawiłem przeciwników. Ucieczka z konsekwencjami porażki, w pełni zdrowia, byłaby mimo wszystko dużym ułatwieniem niż porażka z utraconym życiem.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Tak. Wydaje się to zgodne z regułami podobnie jak wypychanie przeciwników poza planszę.seki pisze: ↑01 lut 2025, 23:57 Gdzieś mi mignęło (pewnie w wątku o grze), że ktoś pisał o ucieczce z pola bitwy (w trakcie misji). Pamiętam, że wychodząc "poza plansze" już się na nią nie wraca. Nie znalazłem w zasadach nic o ograniczeniach czyli wszyscy bohaterowie mogą w ten sposób opuścić "imprezę"? Ja ostatnio sromotnie dostałem bęcki i wiedziałem, że tak będzie gdy tylko rozstawiłem przeciwników. Ucieczka z konsekwencjami porażki, w pełni zdrowia, byłaby mimo wszystko dużym ułatwieniem niż porażka z utraconym życiem.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Możesz uciec wszystkimi bohaterami - jest to nawet wskazane w wielu misjach, na które nie jesteś odpowiednio przygotowany.Pouzy pisze: ↑02 lut 2025, 00:04Tak. Wydaje się to zgodne z regułami podobnie jak wypychanie przeciwników poza planszę.seki pisze: ↑01 lut 2025, 23:57 Gdzieś mi mignęło (pewnie w wątku o grze), że ktoś pisał o ucieczce z pola bitwy (w trakcie misji). Pamiętam, że wychodząc "poza plansze" już się na nią nie wraca. Nie znalazłem w zasadach nic o ograniczeniach czyli wszyscy bohaterowie mogą w ten sposób opuścić "imprezę"? Ja ostatnio sromotnie dostałem bęcki i wiedziałem, że tak będzie gdy tylko rozstawiłem przeciwników. Ucieczka z konsekwencjami porażki, w pełni zdrowia, byłaby mimo wszystko dużym ułatwieniem niż porażka z utraconym życiem.
Możliwe jest też wypychanie wrogów poza planszę. EDIT: potwierdzę jeszcze to wypychanie poza planszę i dodam do FAQ
Ostatnio zmieniony 03 lut 2025, 21:20 przez matio2007, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Jeżeli zastawiłeś pułapkę i nadal się znajdujesz na jej polu, nie jest ona aktywna.seki pisze: ↑01 lut 2025, 20:02 Pytanie o pułapkę. Bohater w zwarciu, zastawia pułapkę po czym odskakuje (atak karny oczywiście wykonany). Czy taka pułapka aktywuje się po zejściu bohatera z pola czy koniecznie musi ktoś w nią wejść w kolejnych rundach? Trochę byłoby to nie klimatyczne gdyby taka pułapka nie zadziałała skoro na niej stoją, wykonują ruch, atakują itp.
Nie ma znaczenia, czy wejdzie na nią któryś z wrogów lub sojuszników, póki przebywasz na tym samym polu co pułapka.
Staje się aktywna dopiero w momencie, kiedy wykonasz ruch, a na to pole wejdzie jakakolwiek inna figurka.
Jeżeli w momencie zastawienia pułapki znajdowałeś się na danym polu razem z wrogiem i wykonasz odskok, pułapka nadal nie aktywuje się.
Zawsze muszą zostać spełnione 2 warunki: musisz przemieścić się na inne pole niż pułapka, a dowolna figurka musi wykonać ruch na pole z pułapką.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Głupie pytanie ,ale gdy granat działa w zasięgu 0 i jest obszarowy (wszystkie figurki) to wtedy obrażenie dostaje również ten co go rzuca? Tak samo nasz wojownik gdy ma z broni atak obszarowy ,siecze wszystkich przeciwników i swoich też?
Gdy zaczynam misje smarowidlo mam położone w sakwie i gdy zdecyduje się go użyć to kładę po lewej stronie dopasowując wcięcie? Skąd mam wiedzieć przed walka jakie smarowidlo będzie mi potrzebne? Może po rozpoczęciu walki mogę go ściągnąć z wozu i założyć na miecz?
Gdy zaczynam misje smarowidlo mam położone w sakwie i gdy zdecyduje się go użyć to kładę po lewej stronie dopasowując wcięcie? Skąd mam wiedzieć przed walka jakie smarowidlo będzie mi potrzebne? Może po rozpoczęciu walki mogę go ściągnąć z wozu i założyć na miecz?
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Tak, jeśli rzucisz sobie granat pod nogi, to również nim oberwiesz

Atak obszarowy z broni siecze również swoich. Przy czym zgodnie z instrukcją do ataku obszarowego: "Bohater może zdecydować na początku ataku o zignorowaniu tej cechy, jeżeli nie przyniosłaby mu ona korzyści." Tak więc albo uderzasz wszystkich wrogów oraz sojuszników na polu, albo tylko jednego przeciwnika.
Po rozpoczęciu misji nie możesz już zdejmować niczego z wozu. Zestaw smarowideł możesz nosić w ekwipunku postaci (o ile masz miejsce) i w trakcie bitwy użyć odpowiedniego smarowidła. Jeśli nie masz dość miejsca w ekwipunku, cóż, wtedy pozostaje przeanalizowanie dostępnych informacji z księgi fabuły, i zgadywanie z jakim przeciwnikiem przyjdzie Ci walczyć
