Root (Cole Wehrle)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Otorek
Posty: 944
Rejestracja: 25 maja 2020, 18:00
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 314 times
Been thanked: 536 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Otorek »

Myśle, że może z Rootem to troche jak z Wojną o Pierścień. Dodatki warto kupić, jeśli boimy się, że zostaną prędko wykupione z rynku, ale nie warto się spieszyć z ich dodawaniem do gry. Grać póki nie wystąpi znużenie na podstawce i dopiero dokładać dodatki i to najlepiej tak jak proponuje Księga Praw, żeby nie wpasć w jakeiś niegrywalne sytuacje.
Awatar użytkownika
Shodan
Posty: 1347
Rejestracja: 24 cze 2017, 20:15
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 527 times
Been thanked: 487 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Shodan »

Otorek pisze: 23 wrz 2021, 10:41 Myśle, że może z Rootem to troche jak z Wojną o Pierścień. Dodatki warto kupić, jeśli boimy się, że zostaną prędko wykupione z rynku, ale nie warto się spieszyć z ich dodawaniem do gry. Grać póki nie wystąpi znużenie na podstawce i dopiero dokładać dodatki i to najlepiej tak jak proponuje Księga Praw, żeby nie wpasć w jakeiś niegrywalne sytuacje.
No ja właśnie tak zrobiłem. Podstawkę kupiłem na premierę wersji PL, graliśmy intensywnie, wszystkim się podobało, takie 8/10. Wszyscy chcieli więcej.
Plemiona Rzeczne dokupiłem jak Portal zrobił dodruk i po prostu jakaś klątwa: zagraliśmy kilka razy, niby spoko się grało, ale coś się zaczęło psuć. Teraz jak proponuję "to może zagramy w Roota", to wszyscy kręcą nosem i mówią "dzisiaj coś innego, a Root może następnym razem".
Z perspektywy czasu uważam Plemiona Rzeczne za dodatek całkowicie zbędny, dodający tak naprawdę więcej tego samego, ale z dyskusyjnym efektem na miodność płynącą z gry. Lepiej było go pominąć i kupić dopiero Podziemia. Też są nowe frakcje, ale przede wszystkim dwie nowe plansze, więc zupełnie nowe wyzwania taktyczne.
Awatar użytkownika
Otorek
Posty: 944
Rejestracja: 25 maja 2020, 18:00
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 314 times
Been thanked: 536 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Otorek »

To prawda, Podziemia wydają się pełniejszym i wiekszym dodatkiem niż Plemiona rzeczne. Gra asymetryczna dorzucające frakcje ma takie psychologiczne oddziałowanie, że chciałoby się mieć je wszystkie bez względu na to jak są grywalne. Choć wierzę w to, że w odpowiedniej konfiguracji i te frakcje są grywalne i zabawne do gry. Jaszczurki-kultyści brzmią jak świetna gra nad stołem :D
Awatar użytkownika
Mr_Fisq
Administrator
Posty: 5839
Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1706 times
Been thanked: 1857 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Mr_Fisq »

Otorek pisze: 23 wrz 2021, 11:34 Jaszczurki-kultyści brzmią jak świetna gra nad stołem :D
Do gry nad stołem to jest Mafia Rzecznych Plemion ;)

A jak oceniacie użyteczność nowej talii i włóczęgów?
Sprzedam: Czerwcowe obniżki (m.in.: Królestwa Północy, SPQR Deluxe, League of Dungeoneers)
Przygarnę: Zone Wars, Agricola: Torfowisko (pierwsze wydanie PL)
Awatar użytkownika
Otorek
Posty: 944
Rejestracja: 25 maja 2020, 18:00
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 314 times
Been thanked: 536 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Otorek »

Nie grałem nową talią partyzantów, jako, że jeszcze czekam na wersje PL :D Z tego co oglądałem/czytałem brzmi to nawet jak dobry pomysł. Więcej tanich kart na pewno ozywi ilosć ich uzyć, ale czy to będzie równoznaczne z lepszą grą - ciezko powiedzieć. A! No i część ma dawać umiejętności innych frakcji co też brzmi dość ciekawie, albo już zupełnie zrujnuje balans :D
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2021, 11:58 przez Otorek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Shodan
Posty: 1347
Rejestracja: 24 cze 2017, 20:15
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 527 times
Been thanked: 487 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Shodan »

Mr_Fisq pisze: 23 wrz 2021, 11:38
A jak oceniacie użyteczność nowej talii i włóczęgów?
Chodzi ci o Paczkę włóczęgów oraz Talię Banitów i Partyzantów? Tych mini dodatków nie zakupiłem. Włóczędzy to zwykła wyciągarka kasy, coś dla ultrfanów Roota. Talię banitów uznałem za wprowadzającą nadmierny chaos do rozgrywki.
piwko
Posty: 376
Rejestracja: 05 lut 2019, 12:09
Has thanked: 77 times
Been thanked: 106 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: piwko »

Talia Banitów jest uważana za dużo lepszą od oryginalnej. Nie grałem z nią dużo ale po kilku rozgrywkach wolę ją od oryginalnej.
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1906
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 923 times
Been thanked: 1496 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: ave.crux »

piwo08 pisze: 23 wrz 2021, 11:59 Talia Banitów jest uważana za dużo lepszą od oryginalnej. Nie grałem z nią dużo ale po kilku rozgrywkach wolę ją od oryginalnej.
możesz się wypowiedzieć szerzej o tej talii? Niedługo mam zamiar odświeżyć rozgrywki w root w ekipie.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Awatar użytkownika
anitroche
Posty: 865
Rejestracja: 23 kwie 2020, 10:09
Has thanked: 896 times
Been thanked: 897 times
Kontakt:

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: anitroche »

Ja grałam na angielskiej nowej talii - teraz polska oczywiście też już zamówiona.

Tak naprawdę nowa talia to zdaje się kilkanaście nowych kart dołożonych do poprzedniej talii (szacun za przedrukowanie całej talii, więc nie ma problemu z różnym odcieniem plecków). Jednak te nowe karty naprawiły dla mnie to, że można było grać praktycznie nie przekuwając niczego poza przedmiotami. Nowe karty dają naprawdę fajne zdolności, do tego dochodzą karty pozwalające niszczyć przekute karty innym graczom i tak z nową talią jakoś wszyscy zaczęli więcej przekuwać. Wcześniej wydawało mi się że potencjał kart był trochę niewykorzystywany w grze. Polecam tę nową talię bardzo.

Poza kartami dajacymi możliwość niszczenia kart innym są też karty dające ci umiejki innych frakcji, np. możesz traktować rzeki jak ścieżki (cecha kampanii plemion rzecznych), budować tunele czyli mieć automatyczne sasiadowanie polan z twoimi zetonami (cecha kretów), musieć na początku swojej tury wykonać ruch i walkę zdaje się (symuluje konieczność wykonania dekretu ptaków) i moja ulubiona - wytwórcy trumien (dostajesz punkty za pionki wszystkich graczy które umarły podczas walki - to w dużym uproszczeniu jak działa), które mają lekko symulować dostanie jakiegoś profitu, że ktoś umarl jak u jaszczurek, ale co najlepsze w tej karcie, to że pozwala uszczuplać zasoby pionków innych graczy, bo zmarli trafiają do ciebie i ty decydujesz, kiedy ich oddasz innym graczo (co za to jest podobne do przetrzymywania pionków na swojej planszetce u kampanii plemion rzecznych). A to tylko kilka przykładów ;)
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2021, 13:02 przez anitroche, łącznie zmieniany 1 raz.
"Cześć, mam na imię Ania i dzisiaj pokażę wam jak wygląda rozgrywka w wariancie solo w..."

Zapraszam na mój kanał z pełnymi rozgrywkami solo: Gram Solo na YouTube
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1906
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 923 times
Been thanked: 1496 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: ave.crux »

Dzięki. W takim wypadku na razie nie będę tego kupował. Osobiście wolę z danej frakcji wykonywać akcję do niej przypisane, a kobita nie lubi w kartach negatywnych interakcji.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
piwko
Posty: 376
Rejestracja: 05 lut 2019, 12:09
Has thanked: 77 times
Been thanked: 106 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: piwko »

ave.crux pisze: 23 wrz 2021, 12:01
piwo08 pisze: 23 wrz 2021, 11:59 Talia Banitów jest uważana za dużo lepszą od oryginalnej. Nie grałem z nią dużo ale po kilku rozgrywkach wolę ją od oryginalnej.
możesz się wypowiedzieć szerzej o tej talii? Niedługo mam zamiar odświeżyć rozgrywki w root w ekipie.
Anitoche dobrze opisała. Jest dużo kart dających zdolności innych frakcji. Moim zdaniem fajnie zmienia grę. Ale nie kojarzę za bardzo żeby powtarzały się karty z podstawki. Z tym że dawno nie grałem.
Awatar użytkownika
wrojka
Posty: 563
Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
Has thanked: 273 times
Been thanked: 277 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: wrojka »

anitroche pisze: 23 wrz 2021, 12:03 wytwórcy trumien (dostajesz punkty za pionki wszystkich graczy które umarły podczas walki - to w dużym uproszczeniu jak działa), które mają lekko symulować dostanie jakiegoś profitu, że ktoś umarl jak u jaszczurek, ale co najlepsze w tej karcie, to że pozwala uszczuplać zasoby pionków innych graczy, bo zmarli trafiają do ciebie i ty decydujesz, kiedy ich oddasz innym graczo (co za to jest podobne do przetrzymywania pionków na swojej planszetce u kampanii plemion rzecznych).
Niby nie dział reguł, ale rzuciło mi się w oczy. Nie decydujesz kiedy ich oddasz. Zawsze 'zerujesz' kartę w swoim świcie i oddajesz ludziom ich wojowników do rezerwy.

Co do Talii Banitów mogę dodać, że nie ma tam kart Przysług (Favor of the ...) które czyszczą polany danego koloru z wszystkich wrogich elementów. I jest to gigantyczny plus. W normalnej talii jest sporo napięcia wokół craftowania/powstrzymywania Przysług, a weź tu powstrzymaj Krety jak mogą budować cytadele/markety PRZED craftingiem :d W grze z Vagabondem jest jeszcze bardziej niewesoło :D
piwo08 pisze: 23 wrz 2021, 12:42 Anitoche dobrze opisała. Jest dużo kart dających zdolności innych frakcji. Moim zdaniem fajnie zmienia grę. Ale nie kojarzę za bardzo żeby powtarzały się karty z podstawki. Z tym że dawno nie grałem.
Powtarzają się wszystkie karty do craftowania przedmiotów (miecze,kusze, buty, herbata, worki itd)
Awatar użytkownika
anitroche
Posty: 865
Rejestracja: 23 kwie 2020, 10:09
Has thanked: 896 times
Been thanked: 897 times
Kontakt:

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: anitroche »

wrojka pisze: 23 wrz 2021, 12:55
anitroche pisze: 23 wrz 2021, 12:03 wytwórcy trumien (dostajesz punkty za pionki wszystkich graczy które umarły podczas walki - to w dużym uproszczeniu jak działa), które mają lekko symulować dostanie jakiegoś profitu, że ktoś umarl jak u jaszczurek, ale co najlepsze w tej karcie, to że pozwala uszczuplać zasoby pionków innych graczy, bo zmarli trafiają do ciebie i ty decydujesz, kiedy ich oddasz innym graczo (co za to jest podobne do przetrzymywania pionków na swojej planszetce u kampanii plemion rzecznych).
Niby nie dział reguł, ale rzuciło mi się w oczy. Nie decydujesz kiedy ich oddasz. Zawsze 'zerujesz' kartę w swoim świcie i oddajesz ludziom ich wojowników do rezerwy.

Co do Talii Banitów mogę dodać, że nie ma tam kart Przysług (Favor of the ...) które czyszczą polany danego koloru z wszystkich wrogich elementów. I jest to gigantyczny plus. W normalnej talii jest sporo napięcia wokół craftowania/powstrzymywania Przysług, a weź tu powstrzymaj Krety jak mogą budować cytadele/markety PRZED craftingiem :d W grze z Vagabondem jest jeszcze bardziej niewesoło :D
piwo08 pisze: 23 wrz 2021, 12:42 Anitoche dobrze opisała. Jest dużo kart dających zdolności innych frakcji. Moim zdaniem fajnie zmienia grę. Ale nie kojarzę za bardzo żeby powtarzały się karty z podstawki. Z tym że dawno nie grałem.
Powtarzają się wszystkie karty do craftowania przedmiotów (miecze,kusze, buty, herbata, worki itd)
Racja coś mi się tutaj pochrzaniło z tym oddawaniem wojowników, kiedy chcesz :). A co do powtarzających się kart z podstawową talią, to jak zaczęłam grać z banitami wydawało mi się, że więcej się powtarza niż tylko przedmioty, aż zerknę wieczorem do starej talii, żeby porównać.
"Cześć, mam na imię Ania i dzisiaj pokażę wam jak wygląda rozgrywka w wariancie solo w..."

Zapraszam na mój kanał z pełnymi rozgrywkami solo: Gram Solo na YouTube
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 5269
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1570 times
Been thanked: 1142 times
Kontakt:

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Hardkor »

Otorek pisze: 23 wrz 2021, 00:15 Przecież ta wypraska i tak jest do luftu. Wszystko i tak trzeba segregować w workach. Na szczęście reDrewno ma wykonać insert z prawdziwego zdarzenia w najbliższym czasie.
Wiesz coś więcej o tym insercie?
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
Otorek
Posty: 944
Rejestracja: 25 maja 2020, 18:00
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 314 times
Been thanked: 536 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Otorek »

reDrewno osobiście informowało mnie i chyba nawet w komentarzach na Fejsie, o tym, że insert ma być już niedługo i ma pasować do pudełka PL - zakładam, że pomieści aktualnie debiutujące dodatki - ciężko powiedzieć czy weźmie pod uwagę przyszłe...
Wydaje mi się, że na forum reDrewno jest aktywne i można go dopytać pewnie też gdzieś tutaj.
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1375
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 634 times
Been thanked: 296 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Atamán »

Shodan pisze: 23 wrz 2021, 11:02
Otorek pisze: 23 wrz 2021, 10:41 Myśle, że może z Rootem to troche jak z Wojną o Pierścień. Dodatki warto kupić, jeśli boimy się, że zostaną prędko wykupione z rynku, ale nie warto się spieszyć z ich dodawaniem do gry. Grać póki nie wystąpi znużenie na podstawce i dopiero dokładać dodatki i to najlepiej tak jak proponuje Księga Praw, żeby nie wpasć w jakeiś niegrywalne sytuacje.
No ja właśnie tak zrobiłem. Podstawkę kupiłem na premierę wersji PL, graliśmy intensywnie, wszystkim się podobało, takie 8/10. Wszyscy chcieli więcej.
Plemiona Rzeczne dokupiłem jak Portal zrobił dodruk i po prostu jakaś klątwa: zagraliśmy kilka razy, niby spoko się grało, ale coś się zaczęło psuć. Teraz jak proponuję "to może zagramy w Roota", to wszyscy kręcą nosem i mówią "dzisiaj coś innego, a Root może następnym razem".
Z perspektywy czasu uważam Plemiona Rzeczne za dodatek całkowicie zbędny, dodający tak naprawdę więcej tego samego, ale z dyskusyjnym efektem na miodność płynącą z gry. Lepiej było go pominąć i kupić dopiero Podziemia. Też są nowe frakcje, ale przede wszystkim dwie nowe plansze, więc zupełnie nowe wyzwania taktyczne.
Ciekawe, bo ja uwielbiam ten ten dodatek - wprowadził dwie bardzo ciekawe frakcje. Od kiedy go mam to we wszystkich partiach choć jedną frakcja z dodatku była w grze. Zwłaszcza Kompania (Wydry) dodaje ciekawej interakcji w grze - lubię grać nimi, lubię grać przeciwko nim. Ale to może kwestia tego, że nie mieliśmy wielu partii przed dodaniem Plemion Rzecznych i dla mnie to jakby część podstawki, i to ta lepsza część.

Słabe są za to poza frakcjami to ten dodatek nic nie wnosi, ten bot jest słabo zaprojektowany, do tego dodali jeszcze podstawkę do kart sztuk 1 - nie wiem po co i jeszcze jakieś kilkanaście żetonów z informacją, że może w przyszłości się do czegoś przydadzą - brzmi jak żart. Pod tym względem to Podziemia faktycznie wypadają lepiej - poza frakcjami są 2 nowe mapy.
Awatar użytkownika
Otorek
Posty: 944
Rejestracja: 25 maja 2020, 18:00
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 314 times
Been thanked: 536 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Otorek »

Ta podstawka do kart to jest dla tego bota, choć i tak trzeba tam karty ściaśniać, bo wszystkie z jego puli nie wejdą na szerokość :D
Awatar użytkownika
Strider
Posty: 8
Rejestracja: 16 gru 2020, 17:28
Been thanked: 3 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Strider »

Zdaje mi się że gdzieś czytałem że na pierwszym KS były 4 podstawki dla wszystkich (po za Włóczęgą i Wydrami z wiadomych względów) ale były zbyt kosztowne w produkcji i zostawili jeden dla Markizy de Bot.
Awatar użytkownika
ZygfrydDeLowe
Posty: 517
Rejestracja: 17 sty 2017, 13:47
Has thanked: 1101 times
Been thanked: 229 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: ZygfrydDeLowe »

Strider pisze: 24 wrz 2021, 15:51 Zdaje mi się że gdzieś czytałem że na pierwszym KS były 4 podstawki dla wszystkich (po za Włóczęgą i Wydrami z wiadomych względów) ale były zbyt kosztowne w produkcji i zostawili jeden dla Markizy de Bot.
Tak było - w pierwszym KS można było kupić ten dodatek z 4 podstawkami, później stwierdzili, że zostawią jedną (albo na bota, albo na wystawianie kart dla wydr),
Awatar użytkownika
Yuri
Posty: 3027
Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
Has thanked: 379 times
Been thanked: 1401 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Yuri »

Otorek pisze: 23 wrz 2021, 13:32 reDrewno osobiście informowało mnie i chyba nawet w komentarzach na Fejsie, o tym, że insert ma być już niedługo i ma pasować do pudełka PL - zakładam, że pomieści aktualnie debiutujące dodatki - ciężko powiedzieć czy weźmie pod uwagę przyszłe...
Wydaje mi się, że na forum reDrewno jest aktywne i można go dopytać pewnie też gdzieś tutaj.
Fajnie by było, gdyby pasowały do tego również elementy z druku 3d, podmieniające żetony :roll: :wink:
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
Lambrso
Posty: 66
Rejestracja: 05 gru 2006, 08:27
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Been thanked: 6 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Lambrso »

Jestem posiadaczem gry i dodatku z pierwszego wydania tj. roku 2019 sierpień/wrzesień.
Czy w nowym polskim wydaniu z roku 2021 zaszły jakieś zmiany, coś poprawiono, ulepszono, dopracowano?
Czy w dodatku Plemiona Rzeczne poprawiono błędny tekst na planszetce Kultystów?
Awatar użytkownika
narandil
Posty: 368
Rejestracja: 09 gru 2013, 10:06
Has thanked: 281 times
Been thanked: 67 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: narandil »

czy ktoś wie jak wygląda kompatybilność Botów z dodatku Clockwork podczas grania frakcjami z dodatku Podziemia i Plemiona Rzeczne? Zakładam, że te nowe frakcje mają pewne mechaniki z którymi inni gracze w różny sposób wchodzą w interakcję, czy Boty z podstawki nie mają z nimi żadnych zgrzytów mechanicznych ??
Golin
Posty: 333
Rejestracja: 13 paź 2016, 20:04
Has thanked: 18 times
Been thanked: 32 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Golin »

Panowie i Panie, mam pytanie, mam Roota to pierwsze wydanie portalowe, leżało do tej pory na półce wstydu, wertując wątek widzę informacje o jakiś nowych edycjach zasad etc, na szybko, co powinienem wiedzieć żeby móc grać w miarę aktualnymi zasadami?
Awatar użytkownika
Vezyr
Posty: 102
Rejestracja: 25 sty 2009, 16:53
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 68 times
Been thanked: 20 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Vezyr »

Tak, pierwszy druk był oparty o zasady w 3 edycji. Ktoś coś wspominał, że nowy dodruk ma już zaktualizowane zasady z 4 edycji. W zasadach nie ma błędów jako takich (chyba z wyjątkiem kultu), tylko kolejna edycji wyjaśnia/doprecyzowuje parę dyskusyjnych rzeczy. Na stronie Portalu chyba nadal wisi stara instrukcja. Możliwe, że ją podmienią po oficjalnej premierze nowego dodatku. Jak nie masz problemu z angielskim to tu znajdziesz aktualne wersje zasad https://root.seiyria.com/
Everyone loves perfectly balanced skill-based gameplay until they realize they're not as skilled as they thought.
kolekcja
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1375
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 634 times
Been thanked: 296 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Atamán »

narandil pisze: 30 wrz 2021, 10:22 czy ktoś wie jak wygląda kompatybilność Botów z dodatku Clockwork podczas grania frakcjami z dodatku Podziemia i Plemiona Rzeczne? Zakładam, że te nowe frakcje mają pewne mechaniki z którymi inni gracze w różny sposób wchodzą w interakcję, czy Boty z podstawki nie mają z nimi żadnych zgrzytów mechanicznych ??
Trochę jest zgrzytów, ale to zależy już od konkretnej frakcji:
- Podziemne Księstwo (Krety) - mają w miarę normalną mechanikę, boty sobie z nimi raczej radzą, można grać bez problemów
- Jaszczurzy Kult - też jest w miarę ok, ta mechanika, że nawet 1 Ogród wystarczy do kontroli potrafi trochę namieszać w algorytmie botów (najgorzej to może zadziałać na bota ptaków - Elektryczne Dynastie), ale ogólnie ok, wg mnie można grać
- Kompania Plemion Rzecznych (Wydry) - tu już gorzej, bo mechanika zakupu kart i usług z botem nie zadziała, boty niczego nie kupią, więc jak będziesz grał solo, to teoretycznie możesz się jakoś rozkręcić dzięki zasadzie Protekcjonizmu, ale duża część mechaniki tej frakcji nie zagra. Za to kooperacyjne granie na bota (lub boty) umożliwia przegięte windowanie cen (na początku gry wszystko po 4, żeby rozkręcić Wydry, a potem wszystko po 1, by sojusznik ze wszystkiego mógł korzystać po taniości). Raczej nie polecam, ale w grze solo spróbować można.
- Krucza Konspiracja - najgorzej, bo Krucze Intrygi mają być czymś w rodzaju gry blefu, boty nie mają mechanizmu reakcji na podłożenie żetonu na ich polanie. Trzeba uznać, że ta frakcja nie ma sensu w grze przeciwko botom.
ODPOWIEDZ