Fajnie by było, gdyby pasowały do tego również elementy z druku 3d, podmieniające żetonyOtorek pisze: ↑23 wrz 2021, 13:32 reDrewno osobiście informowało mnie i chyba nawet w komentarzach na Fejsie, o tym, że insert ma być już niedługo i ma pasować do pudełka PL - zakładam, że pomieści aktualnie debiutujące dodatki - ciężko powiedzieć czy weźmie pod uwagę przyszłe...
Wydaje mi się, że na forum reDrewno jest aktywne i można go dopytać pewnie też gdzieś tutaj.
Root (Cole Wehrle)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Yuri
- Posty: 2765
- Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
- Has thanked: 332 times
- Been thanked: 1259 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
Re: Root (Cole Wehrle)
Jestem posiadaczem gry i dodatku z pierwszego wydania tj. roku 2019 sierpień/wrzesień.
Czy w nowym polskim wydaniu z roku 2021 zaszły jakieś zmiany, coś poprawiono, ulepszono, dopracowano?
Czy w dodatku Plemiona Rzeczne poprawiono błędny tekst na planszetce Kultystów?
Czy w nowym polskim wydaniu z roku 2021 zaszły jakieś zmiany, coś poprawiono, ulepszono, dopracowano?
Czy w dodatku Plemiona Rzeczne poprawiono błędny tekst na planszetce Kultystów?
Re: Root (Cole Wehrle)
czy ktoś wie jak wygląda kompatybilność Botów z dodatku Clockwork podczas grania frakcjami z dodatku Podziemia i Plemiona Rzeczne? Zakładam, że te nowe frakcje mają pewne mechaniki z którymi inni gracze w różny sposób wchodzą w interakcję, czy Boty z podstawki nie mają z nimi żadnych zgrzytów mechanicznych ??
Re: Root (Cole Wehrle)
Panowie i Panie, mam pytanie, mam Roota to pierwsze wydanie portalowe, leżało do tej pory na półce wstydu, wertując wątek widzę informacje o jakiś nowych edycjach zasad etc, na szybko, co powinienem wiedzieć żeby móc grać w miarę aktualnymi zasadami?
- Vezyr
- Posty: 96
- Rejestracja: 25 sty 2009, 16:53
- Lokalizacja: Poznań/Kalisz
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 20 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Tak, pierwszy druk był oparty o zasady w 3 edycji. Ktoś coś wspominał, że nowy dodruk ma już zaktualizowane zasady z 4 edycji. W zasadach nie ma błędów jako takich (chyba z wyjątkiem kultu), tylko kolejna edycji wyjaśnia/doprecyzowuje parę dyskusyjnych rzeczy. Na stronie Portalu chyba nadal wisi stara instrukcja. Możliwe, że ją podmienią po oficjalnej premierze nowego dodatku. Jak nie masz problemu z angielskim to tu znajdziesz aktualne wersje zasad https://root.seiyria.com/
Everyone loves perfectly balanced skill-based gameplay until they realize they're not as skilled as they thought.
kolekcja
kolekcja
- Atamán
- Posty: 1347
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 565 times
- Been thanked: 284 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Trochę jest zgrzytów, ale to zależy już od konkretnej frakcji:narandil pisze: ↑30 wrz 2021, 10:22 czy ktoś wie jak wygląda kompatybilność Botów z dodatku Clockwork podczas grania frakcjami z dodatku Podziemia i Plemiona Rzeczne? Zakładam, że te nowe frakcje mają pewne mechaniki z którymi inni gracze w różny sposób wchodzą w interakcję, czy Boty z podstawki nie mają z nimi żadnych zgrzytów mechanicznych ??
- Podziemne Księstwo (Krety) - mają w miarę normalną mechanikę, boty sobie z nimi raczej radzą, można grać bez problemów
- Jaszczurzy Kult - też jest w miarę ok, ta mechanika, że nawet 1 Ogród wystarczy do kontroli potrafi trochę namieszać w algorytmie botów (najgorzej to może zadziałać na bota ptaków - Elektryczne Dynastie), ale ogólnie ok, wg mnie można grać
- Kompania Plemion Rzecznych (Wydry) - tu już gorzej, bo mechanika zakupu kart i usług z botem nie zadziała, boty niczego nie kupią, więc jak będziesz grał solo, to teoretycznie możesz się jakoś rozkręcić dzięki zasadzie Protekcjonizmu, ale duża część mechaniki tej frakcji nie zagra. Za to kooperacyjne granie na bota (lub boty) umożliwia przegięte windowanie cen (na początku gry wszystko po 4, żeby rozkręcić Wydry, a potem wszystko po 1, by sojusznik ze wszystkiego mógł korzystać po taniości). Raczej nie polecam, ale w grze solo spróbować można.
- Krucza Konspiracja - najgorzej, bo Krucze Intrygi mają być czymś w rodzaju gry blefu, boty nie mają mechanizmu reakcji na podłożenie żetonu na ich polanie. Trzeba uznać, że ta frakcja nie ma sensu w grze przeciwko botom.
Re: Root (Cole Wehrle)
dzięki, poszperałem trochę na BGG i znalazłem oryginalny wątek, gdzie użytkownik fanowsko zaczynał tworzenie tych botów: https://boardgamegeek.com/thread/206803 ... -cwe2-upda
potem przejęło to wydawnictwo i wydało jako oficjalny dodatek
Co ciekawe w tym wątku twórca ma też ukończone Boty dla kolejnych 4 frakcji (jeśli dobrze rozumiem to teraz Leder Games bierze te Boty i testuje/zmienia a później oficjalnie wydaje) oraz właśnie zasady gry jak sprawić, aby Boty wchodziły w interakcję z Wydrami i Krukami
potem przejęło to wydawnictwo i wydało jako oficjalny dodatek
Co ciekawe w tym wątku twórca ma też ukończone Boty dla kolejnych 4 frakcji (jeśli dobrze rozumiem to teraz Leder Games bierze te Boty i testuje/zmienia a później oficjalnie wydaje) oraz właśnie zasady gry jak sprawić, aby Boty wchodziły w interakcję z Wydrami i Krukami
- Otorek
- Posty: 663
- Rejestracja: 25 maja 2020, 18:00
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 243 times
- Been thanked: 359 times
Re: Root (Cole Wehrle)
W wklepiku Portalu pokazał się już insert do Roota, cięzko powiedzieć czy ze strony reDrewno.pl będzie taniej - bo strzelam, że to ich produkt.
Edit:
Produkt na stronie reDrewno pokaże się wkrótce i nie tylko w opcji z HDF
Edit:
Produkt na stronie reDrewno pokaże się wkrótce i nie tylko w opcji z HDF
-
- Posty: 191
- Rejestracja: 12 maja 2017, 16:05
- Lokalizacja: Kalisz
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 34 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Na wstępie przepraszam, ale temat dość długi a szukajka nie znalazła tego co chciałem.
Przymierzam się do Roota, ale gram głównie z żoną. Czy Root sprawdza się na dwie osoby? Czy ogranicza się to tylko do pojedynku koty vs ptaki?
Przymierzam się do Roota, ale gram głównie z żoną. Czy Root sprawdza się na dwie osoby? Czy ogranicza się to tylko do pojedynku koty vs ptaki?
-
- Administrator
- Posty: 4747
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1254 times
- Been thanked: 1469 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Da się grać, ale w podstawce sensownie wygląda chyba tylko pojedynek koty vs ptaki (ja tak grywałem z żoną).
Jakąś opcją są boty, czy to w wersji PL od Portalu, czy nawet darmowe w ENG z BGG, ale tu też pewne nacje nie chwycą.
Ogólnie Root rozwija skrzydła przy większej liczbie osób; dla mnie 4 to optimum, ale nie próbowałem grać na więcej.
Re: Root (Cole Wehrle)
ja kupiłem właśnie do grania z żoną - ale tak jak kolega wyżej pisze - dodatek z Botami obowiązkowy, żeby były co najmniej 3-4 frakcje na planszy i żeby gracze mogli grać dowolnymi frakcjami (grałem już z nimi trochę solo po eng i jest sporo do ogarnięcia ale jak to ci nie przeszkadza to działa to fajnie) - wiadomo, że z Botami będzie mniej tej "gry nad stołem"/negocjacji między graczami ale jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma A parę postów wyżej podałem linki do BGG gdzie są już wstępne BOTY dla frakcji z dodatków więc i te możesz już dołączyć do kolekcji i zwiększyć różnorodność
Ostatnio zmieniony 07 paź 2021, 14:43 przez narandil, łącznie zmieniany 2 razy.
- Jareks1985
- Posty: 1089
- Rejestracja: 05 cze 2018, 09:01
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 91 times
- Been thanked: 132 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Moim zdaniem grajac innym składem niż koty vs ptaki, balans jest mocno zachwiany.
w ksiedze praw macie rozpiskę skladu frakcji do rozgrywki. Z tego co pamietam koty, ptaki, krety, sojusz, są w miare grywalne na dwóch. Reszta jest zależna od innych więc mogą pojawić się spore problemy z balansem.
w ksiedze praw macie rozpiskę skladu frakcji do rozgrywki. Z tego co pamietam koty, ptaki, krety, sojusz, są w miare grywalne na dwóch. Reszta jest zależna od innych więc mogą pojawić się spore problemy z balansem.
Re: Root (Cole Wehrle)
Hej, widzę w sklepach angielską wersję z dopiskiem 2nd edition. Czy polska wersja jest też w tej wersji? Czy jest jakiś problem z wersjami? Czy na horyzoncie widać jakiś zbiorczy pakiet, jak do Everdell?
- Yuri
- Posty: 2765
- Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
- Has thanked: 332 times
- Been thanked: 1259 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Wydana ostatnio przez Portal edycja jest zaktualizowana.
Co do zbiorówki nikt nic nie zapowiadał.
Co do zbiorówki nikt nic nie zapowiadał.
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
- Yuri
- Posty: 2765
- Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
- Has thanked: 332 times
- Been thanked: 1259 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Na nast tydz mamy maraton z CDMD i ROOTem. Jakieś porady wzgl najczesciej popełnianych błędów w kwestii pierwszych gier?
Ostatnio zmieniony 06 lis 2021, 20:22 przez Yuri, łącznie zmieniany 1 raz.
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
- karmazynowy
- Posty: 1033
- Rejestracja: 15 lut 2011, 18:26
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 186 times
- Been thanked: 435 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Nie ignorujcie zielonych tostów. Najmniej go widać na mapie a później punktuje jak szalony.
Z zasad to kot często zapomina, ze szpitalem może reanimować zbite jednostki po bitwie. No i że każdy ściągnięty żeton punktuje, więc za zbijanie drewna kotom tez lecą punkty. Dla Ptaka taka podpowiedź, że wywalanie dekretu nie jest końcem świata, czasem nawet warto szybko się rozlać po mapie ze świadomością wywalenia się za chwilę. A dla Włóczęgi podpowiedź, że mu najłatwiej balansować grę, musi obserwować kto prowadzi i podcinać mu skrzydła, ale tak jak wyżej, nie ignorujcie go, bo jak nikt go nie zbije przez całą rozgrywkę to ma duże szanse na wygraną.
Dokładnie, a FCM to jakaś popierdolka, trzeba prawdziwy biznes prowadzić a nie w jakieś głupie gierki grać.
Na półce | Na stole | Na sprzedaż i zamianę (Gdynia) | Podzielę się rabatem: Grybezpradu.eu - 5% | Planszostrefa.pl - 11%
- Chudej
- Posty: 400
- Rejestracja: 18 sty 2020, 13:52
- Lokalizacja: Białystok
- Has thanked: 343 times
- Been thanked: 309 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Kotami gra jest na tyle prosta, że nawet nie ma co się rozpisywać, nimi gra się jak w każdy inny area control. Może tyle, żeby oszczędzać niebieskie karty na dodatkowe akcje jak będą potrzebne. Przeciwko nim staraj się niszczyć to, co da im przy następnym budowaniu najwięcej punktów lub dodatkową kartę lub drewno (za żetony drewna też są punkty).
Ptaszkami, gdy nie wiesz w którą część dekretu pójść, najbezpieczniejszymi opcjami są chyba rekrutowanie i ruch. Pamiętaj, że za niespełnienie dekretu tracisz punkty w liczbie niebieskich kart w dekrecie. Przeciwko nim też trzeba zerkać na dekret i starać się go rozwalić. Trzeba też uważać, bo przy remisach to oni kontrolują pole.
Nie daj się rozwinąć Woodland Alliance. Jak grasz nimi to gdy jest taniej, stawiaj żetony ile wlezie, a jak koszt wzrasta, to rozsiewaj je poprzez poświęcanie wojowników. Najważniejsze to zbudować bazę i jej bronić.
Vagabondem, w zależności od klasy robi się trochę różne rzeczy - osobiście najbardziej lubię tego, co wywołuje pochodni walkę między 2 dowolnymi frakcjami na polu, bo można nim narobić najwięcej rabanu, ale on jest w którymś dodatku. Z ogólnych porad, to na start skup się na budowaniu swojego ekwipunku odwiedzając ruiny. Grałem nim tylko w wersję elektroniczną, ale w większości rozgrywek questy prawie zawsze olewałem, zwykle lepiej jest po prostu dać komuś śmieciową kartę za punkty, albo kogoś zaatakować i zniszczyć mu żeton. Przeciwko vagabondowi trzeba patrzeć na ekwipunek - najważniejsze, to żeby nie miał za dużo mieczyków i kusz. Jak robi się zbyt bogaty, to zaatakować go raz czy 2 większą grupką, żeby wymusić powrót do lasu. Ostrożnie też z craftowaniem czego popadnie - poza wymienionymi wcześniej mieczami w późniejszej fazie herbatki też są bardzo ważne.
Frakcjami z dodatków grałem zbyt mało, żeby się wypowiadać, jedyne co to pograłem trochę Jaszczurami i przeciwko nim nie polecam grać jako Eyrie, bo będzie bardzo frustrująca gra (dekret vs auto kontrolowanie terenu z ogrodem)
- Chudej
- Posty: 400
- Rejestracja: 18 sty 2020, 13:52
- Lokalizacja: Białystok
- Has thanked: 343 times
- Been thanked: 309 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Dam się zbaitować, a co. Gry wojenne też są dla dzieci, prawdziwe kozaki walczą na prawdziwej wojnie zamiast przesuwać kartonowe żetony! A jak już, to grają tylko w takie coś:
https://boardgamegeek.com/boardgame/481 ... ar-1940-43
Root to jednak zupełnie inne doświadczenie niż "prawdziwe gry wojenne" i jedyne, co się przenosi z Roota w porównaniu do COINów (bo tu akurat najbliżej) to asymetryczność, bo sama rozgrywka jest dosyć płytka, chociażby ze względu na malutką mapę i jeden typ jednostek u każdej strony konfliktu. Nie znaczy jednak, że nie może sprawiać frajdy i nie warto w to zagrać. Do prawdziwych gier wojennych to mało kto zresztą ma głowę, na samym forum jest może kilka osób i chyba każdy ma problem ze znalezieniem współgraczy spoza wątku tego jednego wątku
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 08 sty 2021, 23:46
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 71 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Tak na szybko porady które zwykle udzielam każdemu jak zaczynamy grę.
Wrzuciłem w spoiler bo może to komuś zepsuć radość z odkrywania mechanik gry.
Spoiler:
Ktoś grał na fanowskie frakcje i może jakąś zarekomendować?
Ostatnio zmieniony 07 lis 2021, 13:30 przez kasztan4321k, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Root (Cole Wehrle)
Poprawię :p
Granie w roota raz, albo bardzo rzadko to błąd. Ta gra jest raczej płytka i niestety jeśli nie grasz w nią wiele razy to prawie zawsze kończy się gdy ktoś nagle mówi "robię to i to, dostaję 10pkt i wygrywam" a reszta stołu na to "aha".
Trzeba mocno ograć każdą frakcję żeby wiedzieć co dokładnie robi i będzie robić. Inaczej tylko patrzysz jak każdy coś dłubie na swojej planszetce.
- anitroche
- Posty: 778
- Rejestracja: 23 kwie 2020, 10:09
- Has thanked: 692 times
- Been thanked: 790 times
- Kontakt:
Re: Root (Cole Wehrle)
Doprecyzowując, to przekuwa w danej turze karty jednego koloru (tego, na jakiej polanie akurat stoi). Ale nie rozumiem tego, że maksymalnie 4? Jak to maksymalnie 4?
Ja zaczynaliśmy grać w Roota zrobiłam listę zasad, które często zapominaliśmy. Wrzucam w spojler może się przyda przeczytać/mieć do wglądu podczas rozgrywki i zwrócić na te zasady szczególną uwagę:
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 07 lis 2021, 11:29 przez anitroche, łącznie zmieniany 1 raz.
"Cześć, mam na imię Ania i dzisiaj pokażę wam jak wygląda rozgrywka w wariancie solo w..."
Zapraszam na mój kanał z pełnymi rozgrywkami solo: Gram Solo na YouTube
Zapraszam na mój kanał z pełnymi rozgrywkami solo: Gram Solo na YouTube
- anitroche
- Posty: 778
- Rejestracja: 23 kwie 2020, 10:09
- Has thanked: 692 times
- Been thanked: 790 times
- Kontakt:
Re: Root (Cole Wehrle)
Jak już wyjęłam Roota przed napisaniem wcześniejszego posta, to pomyślałam, że porównam starą (pierwsze wydanie polskie podstawki) i nową Księgę Praw (pierwsze wydanie dodatku Podziemia), poniżej w spojlerze zmiany, które znalazłam. Różnice są pogrubione, jeśli cały podpunkt jest pogrubiony, to znaczy, że jest zupełnie nowy w księdze praw. Kursywą dodałam moje komentarze.
Spoiler:
"Cześć, mam na imię Ania i dzisiaj pokażę wam jak wygląda rozgrywka w wariancie solo w..."
Zapraszam na mój kanał z pełnymi rozgrywkami solo: Gram Solo na YouTube
Zapraszam na mój kanał z pełnymi rozgrywkami solo: Gram Solo na YouTube
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 08 sty 2021, 23:46
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 71 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Ah, efekt pisania o 1 w nocy. Maksymalnie w danej turze może przekuć 3 przedmioty bo potem nie będzie miał młotków - cztery ma możliwość przekucia tylko w dodatku, jak drugi szop jest w grze i będzie miał szczęście znalezienia młotka pod ruinami.
Mój błąd, dziękuje za wyłapanie
- wrojka
- Posty: 477
- Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
- Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
- Has thanked: 235 times
- Been thanked: 217 times
Re: Root (Cole Wehrle)
To ja wyłapię jeszcze jedno przeoczenie (chociaż to temat o grze, a nie o zasadach)kasztan4321k pisze: ↑07 lis 2021, 13:15 cztery ma możliwość przekucia tylko w dodatku, jak drugi szop jest w grze i będzie miał szczęście znalezienia młotka pod ruinami.
Mój błąd, dziękuje za wyłapanie
Tj. Vagabond może mieć 3 młotki, ale nigdy 4 [chyba, że o czymś nie wiem].9.8.1 Add Extra Item to Ruins. During setup, use both
sets of items for ruins, and place two items in each
ruin slot. When a Vagabond explores a ruin with
two items, he may look at them and take one of
his choice so long as it does not match another
“R” item on his faction board. By taking two Explore
actions, a Vagabond could take both items
from one ruin.
1. Bo są chyba dwie postacie VB, które zaczynają z młotkiem startowym [wydaje mi się, że mają małą literkę "S" na sobie]
2. Mogą pozyskać młotek spod ruin [z literką "R"]
3. Jest jeden młotek do wycraftowania [bez literki ]