Ardel12 pisze: ↑05 maja 2025, 14:54To skąd one się wzięły za moimi przekładkami? Hmmm, dawno już grałem i pamięć zawodzi. Dobrałem je gdzieś i czekają na wrzucenie do księgo statku na polecenie, czy w ustawieniach początkowych się tam znalazły? Są to dwa ulepszenia ambulatorium i dwa dla produkcji.PerezSaj pisze: ↑05 maja 2025, 10:20 Dzisiaj wyciągnąłem grę po krótkiej przerwie i przeglądając segregatory napotkałem przekładkę zawierającą karty z ulepszeniami pomieszczeń. Szukałem na szybko w instrukcji i nie za bardzo mogę znaleźć skad sie tam wzięły. Czy powinienem je przełożyć do księgi statku od razu, czy dopiero jakiś efekt spowoduje, że będę mógł je tam dołożyć?
To grałeś i nie pamiętasz czy co?
Ulepszenia pomieszczeń występują w 2 typach. Te dla ambolatorium i te dla naszej fabryki. Wrzucamy je tam wyłącznie na polecenie albo z apki albo z kart. W zasadach nic nie ma, bo to przynależy do klasera a on sam zasady stanowi. Na początku kampanii nic tam nie powinno być(w sumie w całej księdze żadnych kart nie powinno być jeśli dopiero zaczynamy i nie prześliśmy prologu).
Dokładnie
ISS Vanguard - pytania o zasady
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
To skąd one się wzięły za moimi przekładkami? Hmmm, dawno już grałem i pamięć zawodzi. Dobrałem je gdzieś i czekają na wrzucenie do księgo statku na polecenie, czy w ustawieniach początkowych się tam znalazły? Są to dwa ulepszenia ambulatorium i dwa dla produkcji.
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
Nie. Zaznaczony rezultat podczas kroku 8 procedury testu rozpatrujesz raz podczas kroku nr 10 - rozpatrzenie rezultatów.
Polecam dokładnie przeczytać i zrozumieć zasady rzutów/testów czyli owe 10 kroków, jest to podstawa eksploracji planetarnej.
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
Jaki ma sens wykonanie testu z karty wytchnienia jeżeli do zrobienia testu trace kość, po to tylko żeby odświeżyć inną. Rozumiem, że mogę odzyskai inną o innych ściankach, ale testy to też taki licznik czasu w grze.
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
Jakiego testu z jakiej karty? Zdjęcie by pomogło o co dokładnie chodzi. Nie masz przypadkiem na myśli efektów kombinacji kości u dołu kart sekcyjnych? No to te efekty wykorzystujesz przy okazji testu np jeśli wiesz że zostaną niewykorzystane jakieś rzucone kości. Patrz jak powyżej, przeczytanie dokładnie procedury 10 kroków testu.
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
Odpowiedziałeś sobie w pewien sposób na to pytanie

Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
jediwolf pisze: ↑09 kwie 2025, 10:503.
Umiejętność specjalna. Zużywając ładunek można zignorować wydarzenie. Czy to dotyczy tylko tego gracza czy można zignorować wydarzenia jakiegokolwiek gracza podczas jego tury (jest napisane w dowolnym momencie, ale nie wiem czy to się odnosi do pozostałych graczy również) ?
Jest dokładnie na odwrót. Jeśli nie napisano, że można użyć na kimś innym, to nie można.grik81 pisze: ↑09 kwie 2025, 11:083. Z tego co czytałem, gdzieś na nieoficjalnym FAQ na BGG w tej sytuacji możesz odrzucić każde wydarzenie jeśli masz ładunek. Ktoś z AR pisał, z tego co pamiętam, że o ile nie jest napisane, że taka umiejętność(w dowolnym momencie) działa dla każdego członka załogi, chyba, że jest napisane, że dotyczy tylko członka, który ją posiada. Ja przynajmniej używam jej dowolnie i w każdym momencie.
Tarif może odrzucać tylko wydarzenia, które sam dobrał. "W dowolnym momencie" oznacza tylko tyle, że mógłby to zrobić nawet wtedy, gdyby jakimś cudem dobrał kartę wydarzenia nie w swojej turze.
To znaczy, że sformułowanie na karcie jest bardziej skomplikowane niż potrzeba. "Odpowiadający" znaczy tylko tyle, że np. gracz kontrolujący sekcję badawczą, bierze na rękę członka załogi należącego do sekcji badawczej (co jest dość oczywiste, ale bez tego może jacyś kombinatorzy chcieliby wziąć członka załogi z cudzej sekcji?). Prawdopodobnie można to było napisać prościej:grik81 pisze: ↑23 mar 2025, 20:01W zdarzeniu pokładowym S06 Niedokończone Sprawy w części po rozwiązaniu jest napisane że jeśli morale jest wysokie lub średnie należy wziąć na rękę jednego Członka Załogi przez gracza odpowiadającej sekcji.
Co w tym przypadku jest odpowiadająca sekcją?
1. Czy każda sekcja może wziąć na rękę 1 Członka?
2. Czy tylko jedna sekcja - tylko co to jest tutaj odpowiadająca? Bo zdarzenie jest rozwiązane automatycznie przez wydanie punktu dowodzenia.
Jeśli morale jest średnie albo wysokie, 1 z graczy bierze na rękę 1 ze swoich odpoczywających członków załogi.
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
A jest możliwość dobrania dwóch wydarzeń w turze jednego gracza? Jeśli tak to ultra rzadko musi to występować.
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
@sirafin
Ja to weryfikowałem zgodnie z oficjalnym FAQ:
Q: What does "Anytime" timing on a Crewmember Skill cover? Can I use it during a landing procedure?
A: Anytime covers any moment when this Crewmember is on their Crew Board. You can use these Skills during your turn, during
another Crewmember’s turn, when you are reading a Log, and even during a landing procedure.
Ale teraz jak napisałeś, to sprawdziłem sobie jak brzmi opis tej umiejętności po angielsku i faktycznie to jest "spend 1 charge to discard an event card you just drew without resolving its text"
A po polsku jest "właśnie dobraną kartę wydarzenia". Widzę, że AR nie umie w tłumaczenia na ojczysty język. Wystarczyło napisać "kartę wydarzenia, którą właśnie dobrałeś" i byłoby precyzyjniej o co chodzi.
Tak czy inaczej dzięki za sprostowanie.
Ja to weryfikowałem zgodnie z oficjalnym FAQ:
Q: What does "Anytime" timing on a Crewmember Skill cover? Can I use it during a landing procedure?
A: Anytime covers any moment when this Crewmember is on their Crew Board. You can use these Skills during your turn, during
another Crewmember’s turn, when you are reading a Log, and even during a landing procedure.
Ale teraz jak napisałeś, to sprawdziłem sobie jak brzmi opis tej umiejętności po angielsku i faktycznie to jest "spend 1 charge to discard an event card you just drew without resolving its text"
A po polsku jest "właśnie dobraną kartę wydarzenia". Widzę, że AR nie umie w tłumaczenia na ojczysty język. Wystarczyło napisać "kartę wydarzenia, którą właśnie dobrałeś" i byłoby precyzyjniej o co chodzi.
Tak czy inaczej dzięki za sprostowanie.
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
No i wg. mnie to potwierdza, że każdy gracz może z tej umiejki skorzystaćgrik81 pisze: ↑20 maja 2025, 14:26 @sirafin
Q: What does "Anytime" timing on a Crewmember Skill cover? Can I use it during a landing procedure?
A: Anytime covers any moment when this Crewmember is on their Crew Board. You can use these Skills during your turn, during
another Crewmember’s turn, when you are reading a Log, and even during a landing procedure.

Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
No nie każdy.jediwolf pisze: ↑20 maja 2025, 14:36No i wg. mnie to potwierdza, że każdy gracz może z tej umiejki skorzystaćgrik81 pisze: ↑20 maja 2025, 14:26 @sirafin
Q: What does "Anytime" timing on a Crewmember Skill cover? Can I use it during a landing procedure?
A: Anytime covers any moment when this Crewmember is on their Crew Board. You can use these Skills during your turn, during
another Crewmember’s turn, when you are reading a Log, and even during a landing procedure.
![]()
Na początku jest określone, że Członek Załogi z taką umiejętnością musi być w planszetce i wtedy może użyć umiejętności z określeniem "w danym momencie" w każdej chwili. Natomiast określenie na angielskiej karcie "spend 1 charge to discard an event card you just drew without resolving its text" wskazuje tak jak pisał sirafin, że to dotyczy wyłącznie sytuacji, w której wydarzenie jest dobierane przez Członka Załogi, który posiada tę umiejętność.
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
No ale to jest błędne tłumaczenie. Z polskiej wersji wynika jak byk, że można. Jakby było przetłumaczone poprawnie czyli: Wydaj 1 ładunek, by odrzucić właśnie dobraną przez ciebie kartę wydarzenia..." to wtedy się wszystko zgadza.grik81 pisze: ↑20 maja 2025, 15:54
Na początku jest określone, że Członek Załogi z taką umiejętnością musi być w planszetce i wtedy może użyć umiejętności z określeniem "w danym momencie" w każdej chwili. Natomiast określenie na angielskiej karcie "spend 1 charge to discard an event card you just drew without resolving its text" wskazuje tak jak pisał sirafin, że to dotyczy wyłącznie sytuacji, w której wydarzenie jest dobierane przez Członka Załogi, który posiada tę umiejętność.
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
Właściwie, to i w wersji polskiej i angielskiej, to jest niejednoznaczne, bo gracz może kontrolować więcej niż jedną sekcję i wtedy dobiera też karty wydarzenia w turze innych postaci.
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
Dokładnie - dlatego napisałem wcześniej, że Awaken Realms nie umie tłumaczyć na język ojczysty.jediwolf pisze: ↑20 maja 2025, 16:43No ale to jest błędne tłumaczenie. Z polskiej wersji wynika jak byk, że można. Jakby było przetłumaczone poprawnie czyli: Wydaj 1 ładunek, by odrzucić właśnie dobraną przez ciebie kartę wydarzenia..." to wtedy się wszystko zgadza.grik81 pisze: ↑20 maja 2025, 15:54
Na początku jest określone, że Członek Załogi z taką umiejętnością musi być w planszetce i wtedy może użyć umiejętności z określeniem "w danym momencie" w każdej chwili. Natomiast określenie na angielskiej karcie "spend 1 charge to discard an event card you just drew without resolving its text" wskazuje tak jak pisał sirafin, że to dotyczy wyłącznie sytuacji, w której wydarzenie jest dobierane przez Członka Załogi, który posiada tę umiejętność.
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
Ale to już jest nadinterpretacja, bo założenie gry jest takie, że każda sekcja jest osobna - to, że zamiast czterech graczy jest jeden nic tu nie zmienia. Do tego zmiana zasad, bo w zależności czy gra jeden czy czterech graczy ta zasada promowałaby grę solo. Trzeba założyć, że zasady są pisane z założeniem, że jeden gracz steruje jedną sekcją.